It is currently 02 Jul 2024, 18:40

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: 14 Jun 2007, 11:17 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Maar is het dan niet relaxt als er al een soort van hype ontstaat rondom een plaat voordat je bij een label aanklopt? :)


Top
   
PostPosted: 14 Jun 2007, 11:39 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Jun 2005, 23:28
Posts: 576
Location: Rotterdam, Netherlands
Opzich heeft dat zijn voordelen, maar soms gaat er nog best lang overheen voordat zo'n track uitkomt. En misschien is die hype dan al geweest. Als je hem gelijk uit kunt brengen is het perfect natuurlijk :)


Top
   
PostPosted: 14 Jun 2007, 12:18 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Daar ben ik het als muziekliefhebber zeker mee eens, hoe eerder een plaat te koop is hoe beter. Toch denk ik dat dat in commmercieel oogpunt niet slim is. Stel je brengt dus een kersverse plaat uit die nog niemand kent. Deze is dus te koop en toegankelijk voor iedereen waardoor wellicht de big dj's (die een hype kunnen creëren rondom een track) hem niet meer draaien omdat hij niet exclusief meer is.


Top
   
PostPosted: 14 Jun 2007, 12:45 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Dec 2005, 11:04
Posts: 472
Het is wel van belang om een track een tijdje exclusief te houden. Voor compilaties is een track bijvoorbeeld al niet meer zo interessant als ie al beschikbaar is voor het grote publiek.

Wat de vraag betreft: Ik denk dat je uiteindelijk toch beter eerst bij een label kunt aankloppen. Als het een goede track is, dan wordt ie toch wel opgepikt, en dan kan het label zorgen dat het bij de juiste DJ's terecht komt om die hype te creëren.


Top
   
PostPosted: 14 Jun 2007, 13:24 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 25 Jan 2006, 20:11
Posts: 44
Location: NL
[quote="Eelke Kleijn"]Ik zie dat dat inderdaad op 2 manieren gebeurd, je hebt veel producers die het eerst aan DJs sturen en daarna met die feedback richting de labels stappen. Persoonlijk doe ik het juist andersom, ik geef een track eigenlijk aan niemand behalve een aantal labels. Dan is de track nog 100% 'vers' als hij uiteindelijk verspreidt wordt


mee eens, temeer omdat promo iets is dat het label behoort te doen en ik het niet als mijn taak zie om zelf van tevoren al reacties te gaan zitten peilen; dat knappen labels maar mooi op :)

Top
   
PostPosted: 14 Jun 2007, 16:36 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
[quote="Partyhardy!"]Daar ben ik het als muziekliefhebber zeker mee eens, hoe eerder een plaat te koop is hoe beter. Toch denk ik dat dat in commmercieel oogpunt niet slim is. Stel je brengt dus een kersverse plaat uit die nog niemand kent. Deze is dus te koop en toegankelijk voor iedereen waardoor wellicht de big dj's (die een hype kunnen creëren rondom een track) hem niet meer draaien omdat hij niet exclusief meer is.


Ja, maar als je een track al te ver van tevoren laat hypen dan werkt dat ook niet. Iedereen kent de plaat al, luistert misschien al weken naar een setrip. Zodra die uit is, is het dan ook minder interessant om hem te draaien (en misschien dan dus zelfs om te kopen)

Wat volgens mij wel heel goed werkt is hoe snm dat doen met itajai vibe. Iedereen kent dat nummer, maar hij is nergens te vinden of te horen behalve op twee gare mobielfilmpjes op youtube. Ik denk dat zodra die plaat uitkomt zowel thuis als bekende djs die plaat wel gaan draaien. Moet je natuurlijk wel een goede plaat hebben.

Overigens mag die plaat nou wel eens 8 maanden na de youtube filmpjes, gereleased worden

:x

Top
   
PostPosted: 14 Jun 2007, 19:58 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Ja inderdaad Saithn, ik denk dat het op die manier promoten van een track super slim is, die youtube video ging ook goed het web rond en je hebt echt zin om zo'n track eens in goede kwaliteit te horen. Overigens heb ik inmiddels van die Itajai Vibe ook een goede setrip en niet alleen een mobielripje. Je houdt setrips moeilijk tegen en dat is ook niet erg, ik vind dat ook goede promotie er gaat immers niets boven de full version :D Wordt inderdaad wel tijd dat die uit komt ja :cool


Top
   
PostPosted: 19 Jun 2007, 13:16 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Sep 2005, 22:57
Posts: 284
Location: Lugdunum
Thanks voor de replies. Demo onderweg naar Wagon Repair..

_________________
[url=http://www.myspace.com/eliashassing]www.myspace.com/eliashassing[/url]
[url=http://www.myspace.com/elektroempire]www.myspace.com/elektroempire[/url]
[url=http://www.elektro-empire.com/]www.elektro-empire.com[/url]


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma