Even terugkomend op mijn vorige reply, ik had gister een Bucharest een opwarm DJ die opzich wel leuk kon draaien, maar echt de lijn van de avond een beetje verbrak, dat werkte ook averechts. De eerste DJ draaide ongeveer een uur minimal / techhouse en dat was echt super opwarm muziek. Laag BPM, niet te erg pieken, lekkere groove. Bracht mensen aan het dansen. Toen kwam de 'echte' opwarm DJ en die draaide electro, maar af en toe (te) aggressief en ook platen zoals Audiojack - Robot (dat was nog 1 van de minder harde). Hij bouwde zoals afgesproken naar het einde wel weer wat meer af maar de schade was al gedaan zeg maar, mensen gingen weg en stopten met dansen. Het duurde ongeveer een half uur voordat ik de mensen met mijn sound weer op de dansvloer had.
Nou kun je vragen; waarom ga je dan niet knallend verder. Maar dat was niet de bedoeling en de promoter wou ook dat ik mijn eigen ding deed. De opwarm DJ was gewoon verkeerd gekozen. Erg jammer
Uiteindelijk werd het alsnog een vette avond want na dat half uur ging het wel goed los
Conclusie van het verhaal: Je eigen ding doen moet zeker wel als opwarm DJ maar je moet denk ik wel de DJ na je in gedachte houden en je enigszins aanpassen naar zijn stijl. Pieken kan wel maar gewoon af en toe een plaat en vooral belangrijk; goede lijn in je set houden. Dat ging bij deze opwarm DJ ook een beetje mis. Ik denk ook dat je als opwarm DJ niet te veel moet proberen om op te vallen. Ik vind opwarmen juist wel een kunst, er zijn teveel DJs die graag toch zichzelf meer meer willen laten zien in plaats van een goede set neerzetten waar de volgende DJ wat mee kan.
Anderzijds moet je ook niet je sound hoeven te veranderen om goed te kunnen opwarmen. Als je je gigantisch moet aanpassen om een opwarm set neer te zetten voor eenbepaalde DJ zou de promoter er gewoon iemand anders neer moeten zetten die uit zichzelf al meer die sound draait.