It is currently 24 Sep 2024, 09:22

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
PostPosted: 17 Oct 2006, 17:30 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 17 Oct 2006, 14:13
Posts: 228
Location: Twente, Netherlands
Iemand een goede (betaalbare) TIP voor mij?

Sinds de upgrade van mijn PC (van 1 gb Mhz naar 1.8 gb Mhz) heb ik kuren tijdens opnames van geluid. De interne geluidskaart heeft blijkbaar moeite met inkomend geluid. (Moederboord is vervangen met Processor) Opname volume gaat: hard, zacht, hard, zacht...... echt bale als je net een mix hebt zitten oefenen, en je hoort dit terug...
Intern Memory is 2 Gb DDR, dus daar kan het niet aan liggen, neem op met Audiobgrabber, deed voorheen ook altijd zonder problemen. Tijdens opnamen staat alles verder uit op de achtergrond, ook de virusscanner.

Iemand ervaringen met een goede geluidskaart specifiek betreft opnemen van geluid!
Graag reacties..... (Y)


Top
   
PostPosted: 17 Oct 2006, 18:24 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Dec 2005, 11:04
Posts: 472
Een geluidskaart waar je geluid mee kunt opnemen... hmmmm

Ik weet niet hoeveel geld je er voor over hebt maar als je een M-Audio Audiophile 24/96 koopt zit je sowieso goed. Die is niet zo duur meer, en heeft prima a/d en d/a converters en lage latency.


Top
   
PostPosted: 17 Oct 2006, 19:06 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 12 Jun 2005, 02:02
Posts: 636
[quote="BartvanWissen"]

Ik weet niet hoeveel geld je er voor over hebt maar als je een M-Audio Audiophile 24/96 koopt zit je sowieso goed. Die is niet zo duur meer, en heeft prima a/d en d/a converters en lage latency.



Heb ik er ook in zitten. Helemaal nix mis mee en idd betaalbaar!

Top
   
PostPosted: 18 Oct 2006, 09:17 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 17 Oct 2006, 14:13
Posts: 228
Location: Twente, Netherlands
(Y) Bedankt voor de tips met ervaringen, heb zo via google rond gesnuffeld, prijzen liggen rond de 100-120 euro. Bestel um via mijn eigen PC dealer.

Uit info blijkt dat de M-Audio Audiophile 24/96 twee input's heeft, voor mij belangrijke informatie omdat naast de Behringer VMX 1000, ook via een Hauppauge TV350 PCI kaart in de PC hangt, en zo dat inkomend geluid kan doorlussen naar de M-Audio Audiophile 24/96.

:o Vermoed dat de Hauppauge TV350 kaart, de inkomend geluid storingen veroorzaken, en deze wil ik niet loskoppelen, gebruik deze kaart regelmatig voor opnemen van beeld-streams MPEG2, via TV.

:8o Via ander Forum, kreeg ik dezelfde tip, maar dan de opmerking om een mini-mixer (2 kanaals) tussen mijn VMX 1000 en de PC te plaatsen, zodat TV geluid en DJ Booth onafhankelijk via 1 input aangesloten kan worden. Goede tip, als na installatie van de M-Audio Audiophile 24/96 het probleem alsnog plaats vindt.

:8o Eerst maar een 2 kanaals mixer lenen om zonder tussenkomst van de M-Audio Audiophile 24/96 te kijken of dan het probleem daarmee verholpen kan worden.

:hat wordt vervolgt!


Top
   
PostPosted: 19 Oct 2006, 01:40 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Dec 2005, 11:04
Posts: 472
Twee inputs betekent altijd twee MONO inputs, oftwel één stereo paar.
Hij heeft daarnaast wel nog digitale i/o maar ik gok dat die tv-kaart geen digitale output heeft.

Een klein mixertje kan inderdaad handig zijn.


Top
   
PostPosted: 19 Oct 2006, 08:54 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 17 Oct 2006, 14:13
Posts: 228
Location: Twente, Netherlands
Oke,

(Y) Heb al een DAP 2 kanaals mixer gevonden (met led weergave) voor 30 euro op markplaats. Die ga ik morgen ophalen. Het is een inbouw, dus die kan ik mooi in mijn werkblad voor de monitor monteren. De geluidskaart is besteld. 8-)

Die TV kaart van Hauppauge is inderdaad analoog, maar ik heb wel een omvormer er voor zitten die analoog omzet naar digitaal, dit om video VHS te conventeren naar MPEG2. Beeld wordt er niet beter op, maar past wel op een DVD. Die omvormer decodeert ook eventuele beveiliging, als die er op zit. Niet daarvoor gekocht, maar ach het zit er op. Voor mijn privé verzameling VHS heb ik het ook niet nodig.

Ben bezig de VHS opnamen van (good-old) Mick Boskamp, destijds opgenomen van de TV (DJ Pro Files) om te zetten naar DVD. Intervieuws met Danny Howels, Little Lou Vega, Tiësto, Dimitri, Eric de Man etc. Verder veel (VHS) oude opnamen van Dance Valley 2002, Eric E, Extrema Outdoor Eindhoven, Rodrigues, Alison Marks, Nick Warren, Lady Aida, Michel de Hey, Marcel Woods, Cor Fijneman, DJ Wessel, Armin van Buuren, Trance Energy 2002, Uitreiking van DJ Awards in "Onze" Kremlin!!!... :roll


Top
   
PostPosted: 19 Oct 2006, 10:16 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
:cool

uploaden die hap :)

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma