It is currently 30 Jun 2024, 21:03

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: 12 Jul 2006, 22:17 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 31 Jul 2005, 16:02
Posts: 1577
Location: Amsterdam
Aangezien er hier een aantal dj's zitten die regelmatig draaien of zelfs hun geld ermee verdienen heb ik de volgende vraag. Hoe zijn jullie in het 'wereldje' gerold? Heb je de welbekende kruiwagen gehad die het voorzetje heeft gegeven of heb je alles op eigen kracht (demo's, contests etc.) bereikt? Of misschien hebben je producties ervoor gezorgd dat je op allerlei plekken je kunsten mag vertonen?

Zelf heb ik niet de ambitie om ooit fulltime te gaan draaien, maar ik vind het wel leuk om te horen hoe je de plek hebt bereikt die je nu hebt :)

_________________
Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich


Top
   
PostPosted: 13 Jul 2006, 14:11 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
je hoeft in ieder geval niet altijd de beste dj te zijn om veel gigs te krijgen... een hoop producers met een paar hitjes worden vaak gevraagd om te kunnen draaien wat imo niet altijd goed uitpakt.. holden kon in het begin ook niet mixen bv.. er zijn uitzonderingen zoals de 16 bit lolitas die al draaiden voordat ze bekend werden (geloof dat aad al 10 jaar + draait)

de juiste mensen kennen helpt altijd, en anders je eigen feestjes organiseren (Cjay bv) een bekende dj boeken en dan zelf ook draaien.

een contest of bv demo insturen kan ook bv helpen (james zabiela bv) :)


Top
   
PostPosted: 13 Jul 2006, 14:56 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
[quote="Mistik"]je hoeft in ieder geval niet altijd de beste dj te zijn om veel gigs te krijgen...


Miss Nine :p

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 13 Jul 2006, 15:10 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
nog nooit horen draaien en ook geen behoefte aan :lol


maar ze stond wel in de Spits vandaag... kruiwagen van haar is deep dish :b


Top
   
PostPosted: 13 Jul 2006, 15:37 
Die gasten van Deep Dish hebben wel smaak dan :lol


Top
   
PostPosted: 13 Jul 2006, 23:18 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Jun 2005, 23:28
Posts: 576
Location: Rotterdam, Netherlands
Het is bij mij voornamelijk door de producties gegaan, mix CDtjes kreeg ik vroeger amper reactie op. Als ik al is een reactie kreeg was het vnl. de vraag of je gratis in de chill out wil draaien of iets in die richting. Heb daar in ieder geval nooit echt veel aan gehad. Verder ben ik bepaald ook niet iemand die op een club eigenaar afstapt of ik misschien mag draaien.. hou ik niet van, heb liever dat ze mij benaderen :lol Daar moest ik het dus ook niet echt van hebben.

Toen ik wat meer platen uit ging brengen merk je opeens dat je meer reacties van mensen krijgt die je wat kunnen helpen of je graag als DJ willen boeken. Vaak is het ook wederzijds elkaar een beetje supporten. Zie bijv. de samenwerking met C-jay die voor ons allebei erg nuttig is :)

Zo breid je langzaam aan je netwerk een beetje uit met DJs & producers. Dat zijn niet per definitie kruiwagens maar wel mensen die erg handig zijn om te kennen en waar je veel aan hebt qua support.


Top
   
PostPosted: 18 Jul 2006, 21:41 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Jun 2005, 23:28
Posts: 576
Location: Rotterdam, Netherlands
Wellicht kan deze beter naar music - djs producers subforum :)


Top
   
PostPosted: 18 Jul 2006, 23:11 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 07 Aug 2005, 01:20
Posts: 99
Location: amsterdam, holland
beetje van allebij denk ik... zonder support kom je er niet, en als je zelf niet hard genoeg werkt kom je er ook niet... dus alletwee :-))


Top
   
PostPosted: 25 Jul 2006, 14:29 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 14:41
Posts: 845
Promoters moeten het je gunnen. Zeker als je in een beginstadium zit dan is het vaak een vriendendienst.
Een baan in de scene zal je dan ook zeker helpen.

Zie je dit niet zitten dan moet je gaan produceren en hopen dat je een hit scoort.

Demo's sturen geloof ik niet in.


Top
   
PostPosted: 27 Jul 2006, 09:45 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Jun 2005, 23:28
Posts: 576
Location: Rotterdam, Netherlands
Demo's sturen heb ik ook nooit echt in gelooft. Of je moet nét een keer mazzel hebben. Dan ben je misschien nog beter af met die talent competitions die je af en toe ziet voor bijv. Dance Valley of andere evenementen.


Top
   
PostPosted: 27 Jul 2006, 10:14 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jul 2005, 17:13
Posts: 896
Inderdaad heb mezelf ook voorgenomen om niet meer aan contesten mee te doen. Dat is absoluut geen arrogantie van mijn kant uit. Alleen ik heb zelf weinig zin om naar de andere kant van het land te rijden om 20 min te mogen draaien en vervolgens te horen krijgen dat een hardstyle dj die geen plaat gelijk krijgt wint.

Kijk natuurlijk zijn er uitzonderingen net als DV of iets met 3fm. Dat zijn kansen die moet je zien te pakken.

verder denk ik ook dat het rondsturen van een demo een kleine kans opleverd om te mogen draaien ergens. Ik heb toch wel gemerkt dat het meer om contacten draait en ze moeten het je gunnen.

Uiteraard helpt produceren daar ook onwijs mee en is dat volgens mijn eigen idee de enige kans om nog om in vette clubs te komen. Je moet gewoon een aantal vette releases maken die aanslaan bij het grote publiek.

:)

_________________
www.djsteelo.nl


Top
   
PostPosted: 30 Jul 2006, 17:55 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
eigen feestjes geven en dan een bekendere dj boeken met jou als opener werkt ook errug goed..


Top
   
PostPosted: 31 Jul 2006, 12:21 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Sep 2005, 22:57
Posts: 284
Location: Lugdunum
Oh dat is wel een plan, en dan vraag ik Jerry gewoon :roll


Top
   
PostPosted: 31 Jul 2006, 12:53 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 14:41
Posts: 845
Eigen feestjes zetten je wel op de kaart maar verdere progressie zit er meestal niet in.

Als je eigen feesten geeft krijg je te maken met andere organisatoren, danspolitiek en mensen die op een één of andere manier iets van je willen.

Je kan dan dus ook niet tegen iedereen poeslief en aardig doen. Dit kan "problemen" veroorzaken voor je verdere boekingen.

Wat is uiteindelijk je doel Djeebie? Nationaal? Internationaal? elke week de wereld over? 1 keer per maand op een leuk feest draaien?

Let me know....want bij alles kan je een bepaalde strategie gebruiken.


Top
   
PostPosted: 28 Aug 2006, 11:32 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Aug 2006, 10:39
Posts: 42
Location: Gouda
Volledig met Eelke eens! maar uiteindelijk moet je het zelf waar maken door iets unieks neer te zetten. Niemand zit te wachten op nóg een Armin of tegenwoordig nóg een Angello & Ingrosso


Top
   
PostPosted: 28 Aug 2006, 11:38 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 14:41
Posts: 845
RUUUUUUUUUUUUUUBBBZZZZZZZZZZZZZZZ!!!!!!


Top
   
PostPosted: 28 Aug 2006, 12:57 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Aug 2006, 10:39
Posts: 42
Location: Gouda
[quote="Jordi Bouman"]RUUUUUUUUUUUUUUBBBZZZZZZZZZZZZZZZ!!!!!!


\o/ Joooooooooooooooooordzzzzzzzzzzzz hahaha

Top
   
PostPosted: 14 Jun 2007, 11:03 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Sep 2005, 22:57
Posts: 284
Location: Lugdunum
Sluit hier misschien niet helemaal aan, maar wat vinden jullie het beste plan om demo's van je eigen platen gedraaid of gereleased te laten worden? mp3's sturen naar DJ's, of cd's naar labels?

E.

_________________
[url=http://www.myspace.com/eliashassing]www.myspace.com/eliashassing[/url]
[url=http://www.myspace.com/elektroempire]www.myspace.com/elektroempire[/url]
[url=http://www.elektro-empire.com/]www.elektro-empire.com[/url]


Top
   
PostPosted: 14 Jun 2007, 11:09 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 23:39
Posts: 2530
Location: in mijn velletje
moeilijk te zeggen, sommige dj's hebben liever een mp3 (zorg wel voor een 320) en anderen willen perse cd's.

voor een label geldt het zelfde, al valt een cd met een hoesje natuurlijk veel meer op.

_________________
beter te dik in je kist, dan een feestje gemist


Top
   
PostPosted: 14 Jun 2007, 11:14 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Jun 2005, 23:28
Posts: 576
Location: Rotterdam, Netherlands
Ik zie dat dat inderdaad op 2 manieren gebeurd, je hebt veel producers die het eerst aan DJs sturen en daarna met die feedback richting de labels stappen. Persoonlijk doe ik het juist andersom, ik geef een track eigenlijk aan niemand behalve een aantal labels. Dan is de track nog 100% 'vers' als hij uiteindelijk verspreidt wordt.

Even gezien als label eigenaar heb ik ook liever dat ik tracks krijg die nog helemaal exclusief zijn dan platen die al her en der gedraaid worden.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma