It is currently 08 Oct 2024, 01:39

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
PostPosted: 07 May 2008, 15:29 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 09 Jun 2005, 10:53
Posts: 1115
Location: earth
Datcho vs Patrique part 1

http://www.megaupload.com/?d=7GKA1VVS

Datcho vs patrique part 2
You can click on the following link to download:

http://www.megaupload.com/?d=54I9RWYV


Tracklist komt nog als er positieve reacties zijn :)

_________________
[color=#FFFF00]"If Pacman had affected us as kids we'd all be running around in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive music."[/color]


Top
   
PostPosted: 07 May 2008, 21:07 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 02 Oct 2005, 12:35
Posts: 2670
Location: @ Home
tracklist volgt als er positieve reacties zijn :)

Kan een tracklist verandering brengen of iets positief of negatief wordt toegelicht?

Tracklist geeft toch hooguit indruk welke sound je kan waarderen.

Of wil je bepaalde tracks juist exclusief houden?

Maar goed ik zal er eens 1 in de download doen..... positieve cq negatieve kritiek volgt tracklist of

geen tracklist :p


Top
   
PostPosted: 08 May 2008, 07:30 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 09 Jun 2005, 10:53
Posts: 1115
Location: earth
[quote="Smiley"]tracklist volgt als er positieve reacties zijn :)

Kan een tracklist verandering brengen of iets positief of negatief wordt toegelicht?

:p



Ik merk dat er veel mensen zijn die dingen downloaden naar aanleiding van de tracklist.
Als ze nummers kennen of producers gaan ze eerder over de straap.

Ik ben van mening dat dat juist helemaal niet belangrijk is.
daardoor dus nog even geen tracklist :8o

_________________
[color=#FFFF00]"If Pacman had affected us as kids we'd all be running around in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive music."[/color]


Top
   
PostPosted: 08 May 2008, 08:34 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 26 Sep 2005, 13:09
Posts: 744
Location: Rotterdam
Zeg dan allicht wat voor stijl het een beetje is, wel handig denk ik ;)


Top
   
PostPosted: 08 May 2008, 10:11 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 02 Oct 2005, 12:35
Posts: 2670
Location: @ Home
Allereerst de mix is niet altijd op het scherpst van de snede gemixd.

De intro track vind ik erg heftig, zeker gezien je 2 uur b2b gaat.
Merk je trouwens ook als de 2e track wordt ingemixd,
die neemt meteen stapje gas terug.

Ik vind hem daarna ook langzaam op gang komen qua het aftasten naar welke
sound jullie naar toe willen.

Rond de 25 minuten vind ik echt een hele foute tracks (tuurlijk weer een kwestie van smaak, maar je hebt ook wansmaak :lol)

id plaat rond de 33 minuten (is volgens mij een oude trancer in een nieuw jasje)
eind track eerste uur is variantje op doomsnight

Overall: Deze mix naar mijn mening teveel een mengelmoes. Het klinkt voornamelijk als ik heb vele nieuwe tracks en ik wil ze allemaal ten gehore brengen mix.
Ook het feit dat het een B2B setje kan hierop een weerslag zijn.
Soms kan b2b een toevoeging zijn, maar ook wel eens tegenwerken. Ik heb het gevoel dat dit keer jullie stijlen niet zo juist op mekaar inhaken.

Ben het er trouwens zeker mee eens dat je kijkt naar welke producers en dit je aanzet tot het downloaden van een mix. Je luistert graag naar iets waar je wat mee hebt.

Maar ik download zelf ook vele mixjes, omdat de DJ juist een ontzettend goede vibe iedere
keer kan neerzetten.

Vind persoonlijk wel dat een tracklist toevoegen juist goed is...... geeft mij in ieder geval de kans om de muziek ook aan te kunnen schaffen en ik denk meerdere met mij.

Ook is het leuk om te zien dat sommige echt de moeite er hier op dit board er voor nemen om hele orginele tracks aan te schaffen en in de mix te stoppen voor trainspotters :)


Top
   
PostPosted: 10 May 2008, 16:20 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 18 Dec 2005, 17:18
Posts: 181
Location: Amsterdam
[quote="datcho"][quote="Smiley"]tracklist volgt als er positieve reacties zijn :)

Kan een tracklist verandering brengen of iets positief of negatief wordt toegelicht?

:p



Ik merk dat er veel mensen zijn die dingen downloaden naar aanleiding van de tracklist.
Als ze nummers kennen of producers gaan ze eerder over de straap.

Ik ben van mening dat dat juist helemaal niet belangrijk is.
daardoor dus nog even geen tracklist :8o


Mee eens,Datcho. Bovendien zorgt een tracklist ervoor dat het "verrassings-effect" van de mix veel minder wordt.
Ik ben zelf in 1995 begonnen met mixen en dus ook nog van een generatie (amateur-)dj's die nog heel veel moeite gedaan heeft om goede platen te bemachtigen. Met andere woorden: veel platen luisteren in uiteenlopende genres,met tapes langs etc...Soms ook behoorlijk wat $ betaald voor een plaat (moeilijk meer voor te stellen tegenwoordig). Toen was ook je echt blij als je een bepaalde plaat had (waarnaar je soms lang zocht).
Er zijn tegenwoordig zelfs forums/blogs waar complete tracklists van bekende dj's (gratis) te downloaden zijn...Dus ik kan me best voorstellen dat je als dj (praat ook voor mezelf) sommige tracks niet zo graag wilt prijsgeven.
Tegenwoordig zijn 9 van de 10 "dj's" cloons dan wel na-apers van anderen...Dat hoeven niet per sé slechte dj's te zijn....Goed imiteren is namelijk ook niet voor iedereen weggelegd.

Last edited by Lennart uit Amsterdam on 11 May 2008, 09:53, edited 2 times in total.

Top
   
PostPosted: 10 May 2008, 16:24 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 18 Dec 2005, 17:18
Posts: 181
Location: Amsterdam
[quote="Smiley"]Allereerst de mix is niet altijd op het scherpst van de snede gemixd.

De intro track vind ik erg heftig, zeker gezien je 2 uur b2b gaat.
Merk je trouwens ook als de 2e track wordt ingemixd,
die neemt meteen stapje gas terug.

Ik vind hem daarna ook langzaam op gang komen qua het aftasten naar welke
sound jullie naar toe willen.

Rond de 25 minuten vind ik echt een hele foute tracks (tuurlijk weer een kwestie van smaak, maar je hebt ook wansmaak :lol)

id plaat rond de 33 minuten (is volgens mij een oude trancer in een nieuw jasje)
eind track eerste uur is variantje op doomsnight

Overall: Deze mix naar mijn mening teveel een mengelmoes. Het klinkt voornamelijk als ik heb vele nieuwe tracks en ik wil ze allemaal ten gehore brengen mix.
Ook het feit dat het een B2B setje kan hierop een weerslag zijn.
Soms kan b2b een toevoeging zijn, maar ook wel eens tegenwerken. Ik heb het gevoel dat dit keer jullie stijlen niet zo juist op mekaar inhaken.

Ben het er trouwens zeker mee eens dat je kijkt naar welke producers en dit je aanzet tot het downloaden van een mix. Je luistert graag naar iets waar je wat mee hebt.

Maar ik download zelf ook vele mixjes, omdat de DJ juist een ontzettend goede vibe iedere
keer kan neerzetten.

Vind persoonlijk wel dat een tracklist toevoegen juist goed is...... geeft mij in ieder geval de kans om de muziek ook aan te kunnen schaffen en ik denk meerdere met mij.

Ook is het leuk om te zien dat sommige echt de moeite er hier op dit board er voor nemen om hele orginele tracks aan te schaffen en in de mix te stoppen voor trainspotters :)



Dat is weer een mooie uitgebreide review Smiley...In je meeste punten kan ik me wel (redelijk) vinden...Alleen niet dat de mix teveel een mengelmoes is. Vergeet ook niet dat het B2B set is....Er zitten inderdaad verschillende soorten platen/genres in de mix. Eigenlijk een combi van eigentijdse deephouse,minimal en trance...Ik ben ook zo klaar met dj's die strikt alleen in hun eigen hokje/genre draaien en nooit eens wat anders (durven) draaien of nieuws uitproberen...Ik vind het in ieder geval interessant luistervoer met zeker een aantal hele goede tracks. Dus naar mijn mening zeker de moeite waard om te downloaden...

Lennart

Top
   
PostPosted: 11 May 2008, 13:05 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 02 Oct 2005, 12:35
Posts: 2670
Location: @ Home
Leuk dat je weer eens post lennart

Maar dat hokjes ding stoort me altijd een beetje bij jou antwoorden.

Hokjes zijn er en mensen hebben ze nodig.
Niet alleen voor de muziek maar ook voor de clubs, promoters, etc.

Maar gooi er nog maar eens een betere analyse overheen, dan zul je echt van die gedachte eens af moeten stappen.

Het onderscheidend vermogen trouwens van een pro en een amateur DJ is dat hij zijn product
dus "zichzelf" goed in de markt kan zetten. Maar dat even terzijde.

Dat Dj's creatieve vrijheid hebben en het niet benutten, ook daar valt wat voor te zeggen.
Lijkt me dat armin of tiesto heus wel een bredere smaak hebben en graag wel eens iets anders zouden willen doen cq draaien. Maar ik denk niet dat het publiek dat wil.
Maar gelukkig zijn er ook DJ's die hier minder naar luisteren hoor.

En tracklist wees sportief het is 2008... morgen is je track toch al niet meer exclusief.

Dus je zult gewoon als DJ in andere zaken moeten uitblinken ;)


Top
   
PostPosted: 11 May 2008, 13:41 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 18 Dec 2005, 17:18
Posts: 181
Location: Amsterdam
Ja klopt dat ik dat het vaak over "hokjesgeest-denken" heb. Maar ja,het is naar mijn mening helaas wel de realiteit. Het heeft ervoor mede voor gezorgd dat het veelal zo'n voorspelbare grijze clichématig gebeuren is geworden...Natuurlijk zijn er nog wel wat (goede) uitzonderingen te bedenken.

Klopt inderdaad dat de scene van je verwacht dat je binnen bepaald hokje/genre/labeltje kan worden geplaatst. Nou weet ik ook dat veel programmeurs,exploitanten en organisatoren zich vaak niet al te veel verdiepen in de artiest/dj,maar meer kijken naar de plaatjes en naamsbekendheid. Jammer,erg killing voor de creativiteit en muzikaliteit. Als je een echte (complete) dj bent,dan zul je je moeten (kunnen) aanpassen. Dus niet alleen maar uit de voeten kunnen met de nieuwste electro-housedeuntjes van bijv. fedde legrand of eric prydz of de playlist van adam beyer of ricardo villalobos uit je hoofd kennen....
Ik zal je een voorbeeld geven: iets wat ik overigens heel vaak heb gezien/meegemaakt...Laatst was ik ook in een toko in Amsterdam en daar was een meisje aan het draaien. Het ging aan het begin lekker: ze draaiden lekkere (electro-)housedeuntjes met wat van die grappige bootleg-edits...Het (toeristische) publiek vond het leuk,dus ze ging lekker door met die deuntjes te draaien. Maar op een gegeven moment stopten het gedans en ging de tent langzamerhand steeds leger worden...Nu vraag je je af,hoe kan dat? Ik weet het wel,maar de dj in kwestie blijkbaar niet...

Je ziet het overigens niet alleen in de wat (platte) electro-housescene,maar evengoed in de "minimal"-scene. Zowel bij net beginnende (amateur-)dj's tot aan professionele (welbekende) dj's...


Nee die eénheidsworst wordt alleen maar erger. Commercieel blijkt het ook niet te werken. De gemiddelde clubavond is meestal halfvol - of leeg (hoe je het noemen wilt). Party-organisatoren mogen al heel blij zijn als ze tegenwoordig uit de kosten komen etc...Uiteraard weer uitzonderingen daargelaten...Ik wil overigens niet beweren dat dat de enige reden is daarvoor...

Dus jongens,zorg ervoor dat je je eigen ding doet. laat je niet teveel leiden door zgn trends,regeltjes etc...Alleen dan kun je je pas echt goed onderscheiden en zo je eigen (unieke) muzikale visitekaartje afleveren.


Wat betreft tracklists...Ik maak ze ook wel,maar vaak ook weer niet. Het moet natuurlijk wel een beetje dingen aan de verbeelding over laten. Bovendien laat al die beginnende jongens en meisjes maar een beetje moeite doen. Dat is ook goed voor hun muzikale ontwikkeling en bagage.
Kijk als iemand heel graag een titel van een track wilt weten,dan doe ik ook weer niet flauw...

Lennart


Top
   
PostPosted: 20 May 2008, 18:31 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 May 2006, 17:56
Posts: 3002
ik heb ze ook even alle 2 beluisterd.
hoe heet die plaat in het eerste uur @ 15 min?

er zitten wat lekkere platen in de mix (Y)
maar ook een paar hele slechte overgangen (N)

ik vind persoonlijk de 2de uur beter.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 10 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 36 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma