Grappig, ik zit net te spelen op Pacific Poker
Maar forget play money! Play money heeft niets te maken met poker zoals het hoort. Daar zitten alleen maar gasten te spelen die de raarste moves uithalen en daar leer je dus echt niets van. Je kunt het beste, zo heb ik het ook geleerd, met vrienden cash games spelen. Gewoon voor kleine bedragen van 1, 2 of 5 euro. Het helpt ook zeker om wat poker boeken te lezen. Daar leer je dus inderdaad dingen als odds. Maar ook welke handen goed zijn om te spelen en welke niet en je positie aan de tafel. Daarnaast heeft de magische term poker face alleen betrekking op live games, want op internet telt dat niet. Met live games is het wel verstandig om het fysieke gedrag van de andere spelers te observeren.
Ik ben ongeveer een jaar geleden begonnen met poker en ik speel alleen no limit en in principe alleen cash games. Af en toe een toernooitje, maar die leggen geen windeieren bij kleine buy-inns (toevallig won ik net een een 5 dollar toernooi tijdens het schrijven van deze post). Dat is gewoon puur voor de lol. Zelf speel ik verder af en toe. Vrienden van mij zijn ook een jaar geleden begonnen, maar doen het echt als bijbaan. Het is namelijk best lucratief als je het spel een beetje doorhebt. Bij mij in huis verdienen ze tussen de 500 en 1500 dollar per maand. Toevallig hebben ze afgelopen weekend met een man of 8 online zitten pokeren en na drie dagen hadden ze met z'n allen, dus winst en verlies verrekend, zo'n 1200 dollar verdiend.
En oh Harmen, die 50 dollar is eenmalig in principe. Zo ben ik ook begonnen en daar kun je, mits je het spel enigszins beheerst, gewoon mee aan de slag. Hou er uiteraard wel rekening mee dat je bankroll door bad beats eventueel omlaag kan gaan, maar dat is onderdeel van het spel. Als je goed speelt is er genoeg vis die hun geld aan je afstaan