It is currently 24 Sep 2024, 08:32

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 32 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: 23 Mar 2007, 10:14 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Afspraken over drugsloze feesten Amsterdam
Niet de politie, maar de organisatoren van dancefeesten in Amsterdam zelf gaan controleren of er op de party's harddrugs worden gebruikt.

Ingrijpen
Dat heeft burgemeester Cohen bekendgemaakt. De politie blijft de boel wel in de gaten houden. Als de organisatoren er niet in slagen hun feesten drugsloos te krijgen, grijpt de politie alsnog in.


Awakenings
De maatregelen zijn volgens Cohen nodig omdat er bij vorige feesten veel mensen zijn opgepakt vanwege verkoop of bezit van harddrugs. Bij de laatste edities van het technofeest Awakenings werden 127 aanhoudingen verricht.

Inleveren
Net zoals bij disco's zullen bezoekers van dancefeesten gelegenheid krijgen vooraf verdovende middelen achter te laten in een speciale box. Dat gebeurt zonder sancties, maar ze zijn het spul dan wel kwijt.


© RTLNieuws.nl

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
PostPosted: 23 Mar 2007, 10:22 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 04 Dec 2005, 13:18
Posts: 494
Location: Amsterdam
Beter dan die drugsacties van de politie op bijv. Awakenings de laatste tijd...


Top
   
PostPosted: 23 Mar 2007, 10:25 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Dit is toch lachwekkend, ik kan dit niet serieus lezen hoor... drugsloze feesten... :lol

[quote="Paulus de Kalebouter"]
Inleveren
Net zoals bij disco's zullen bezoekers van dancefeesten gelegenheid krijgen vooraf verdovende middelen achter te laten in een speciale box. Dat gebeurt zonder sancties, maar ze zijn het spul dan wel kwijt.

Je neemt thuis wat mee en vervolgens denk je, ownee wacht dit mag niet ik gooi het wel in die box :\

Top
   
PostPosted: 23 Mar 2007, 10:38 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 23:39
Posts: 2530
Location: in mijn velletje
ik snap wel dat ze drugsgebruik als een probleem zien, maar wat ze hier mee denken te bereiken is me niet helemaal duidelijk.

[quote]omdat er bij vorige feesten veel mensen zijn opgepakt


snap dit ook niet helemaal. waar ligt precies de grens van 'veel'? hoeveel mensen hebben ze hiervoor willekeurig ondersteboven gekeerd? welke feesten zijn nog meer onderzocht?

harde cijfers wil ik zien.

_________________
beter te dik in je kist, dan een feestje gemist


Top
   
PostPosted: 23 Mar 2007, 10:53 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Nov 2005, 18:16
Posts: 148
Location: amsterdam
Ja precies wat ze met deze afspraken willen bereiken snapt niemand,wat ik wel vind is als je deze afspraken maakt met organisatoren van feesten in Amsterdam, pak dan heel Amsterdam aan dus ook het Leidseplein e.d. Dan moet je gewoon 1 lijn trekken voor de hele stad. En of het gaat helpen? ik denk het niet, de mensen die willen gebruiken,gebruiken toch wel desnoods gooien ze bv al een pilletje erin wanneer ze in de rij staan met alle gevolgen van dien. Ik vind gewoon dat er net als vroeger weer op ieder groot feest zo'n tentje moet staan waar je die shit kan testen want dat is helemaal verdwenen toch?

_________________
Well, oiled, that's what you are ! Come on, and ride, in my muscle car


Top
   
PostPosted: 23 Mar 2007, 11:07 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Klopt, er mag helaas niet meer getest worden op feesten omdat de regering vindt dat je daar mee bevestigd dat er gebruikt wordt. Erg jammer dat dit niet meer kan. Wel moet er bij gezegd worden dat deze tests op feesten zeer minimaal waren. Er werd een stukje van je pil afgeschraapt en doormiddel van vloeistof bekeken welke kleur het werd. Als het echt rotzooi was kon je dit zien maar als er al een klein beetje mdma in zat dan kleurde hij al hetzelfde als wanneer er veel in zat met de kans dat er ook nog veel troep in zo'n pil zat. Daarom wordt ook aangeraden je pillen van te voren te laten testen, dit duurt een week en dan weet je precies hoeveel milligram mdma en/of andere stoffen er in zit.


Top
   
PostPosted: 23 Mar 2007, 11:08 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 19 Sep 2005, 19:03
Posts: 2622
Location: Amsterdam
ik vind het ook hele sneue naieve ontwikelingen. Drugs en feesten, dat zijn twee dingen die in de mensheid al duizenden jaren samengaan, alleen er zijn tegenwoordig overheden die zo betuttelend zijn dat men vind dat dit allemaal niet kan. Natuurlijk zijn er risico's aan maar dat mensen zelf uitmaken. Als mensen die 127 mensen die 2 pilletjes of misschien wel 10 bij hadden zo schokkend vinden, moeten ze een hun ogen opendoen. 3/2e van de mensen op awakenings gooit er een paar pilletjes in. Als de overheid dat dan echt niet meer wil, laat ze dan maar gewoon alle feesten en clubs discos en barretjes dichtgooien. Wakker worden moeten ze.

_________________
Do you have any career regrets?

'Maybe if I had started to grow my hair earlier it would've been longer than Hernan's by now!'


Top
   
PostPosted: 23 Mar 2007, 13:32 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Dec 2005, 11:04
Posts: 472
3/2e? dat is nogal wat


Top
   
PostPosted: 23 Mar 2007, 16:35 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 23:50
Posts: 1747
Location: Amsterdam
:lol

_________________
have a happy period


Top
   
PostPosted: 23 Mar 2007, 17:47 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
Dus eigenlijk verandert er weinig, behalve dan dat de portiers een extraatje (van die anderhalve argeloze toerist) in de box hebben aan het eind van de avond :\

_________________
I love PoesUps!


Top
   
PostPosted: 23 Mar 2007, 18:14 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
[quote="sirtimo"]ik vind het ook hele sneue naieve ontwikelingen. Drugs en feesten, dat zijn twee dingen die in de mensheid al duizenden jaren samengaan, alleen er zijn tegenwoordig overheden die zo betuttelend zijn dat men vind dat dit allemaal niet kan. Natuurlijk zijn er risico's aan maar dat mensen zelf uitmaken. Als mensen die 127 mensen die 2 pilletjes of misschien wel 10 bij hadden zo schokkend vinden, moeten ze een hun ogen opendoen. 3/2e van de mensen op awakenings gooit er een paar pilletjes in. Als de overheid dat dan echt niet meer wil, laat ze dan maar gewoon alle feesten en clubs discos en barretjes dichtgooien. Wakker worden moeten ze.


Ik vind je redenatie echt totaal krom.
Laat ik er mee beginnen dat ik niet anti-drugs ben, maar: het is en blijft verboden. Omdat het al jaren met elkaar samengaat moet het maar kunnen? Omdat Amerika al jaren in Irak is mag/kan het ineens? Omdat veel marokkanen crimineel zijn is iedere marokkaan crimineel? Dat zijn dan dezelfde redeneringen.

Nee, iets mag wel of het mag niet (volgens de wet) . Van dat gedogen moeten we gewoon af. "Nee het mag niet, maar we staan het toch toe". Of geen regels maken, of regels maken en handhaven. En dichtgooien: ga toch weg. Das hetzelfde met het aan banden leggen van happy-hours: ja, en wie gaat dat controleren? De verantwoordelijkheid ligt hier bij de cafe's. Aan mensen onder de 18/16 mag je geen alcohol verkopen, punt.

Netzoals drugs gewoon illegaal is. En dat weet je zelf ook, als je ervoor kiest een pilletje/snuifje/trekje te nemen. Dan kies je zelf voor de consequenties die dat eventueel met zich meebrengt. Dat weet je als je eraan begint. Klopt, het is even schrikken als de overheid (eindelijk?) een keer gaat handhaven, omdat ze dat in het verleden niet deden. Maar dat wil niets zeggen of het mag/kan.

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 24 Mar 2007, 18:56 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
maar er zit toch geen lijn Bram? andere landen worden wakker en gaan versoepelen en bij ons worden ze steeds strenger :( zon heksenjacht heeft toch geen zin? en ben het met Nolo eens laat ze eens het leidscheplein of zo op zn kop zetten, dan vinden ze meer dan bij awakenings of ana ander groot feest


Een vriend van mij in de usa heeft een canabis pas wegens medische redenen en mag nu legaal 10 planten neerzetten (in californie)..


Top
   
PostPosted: 25 Mar 2007, 16:01 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
[quote="SnuggLe"]Van dat gedogen moeten we gewoon af.

(N)

Gedogen is juist erg goed, het is een legitiem alternatief voor repressieve handhaving.
Het gedogen is een principiële keuze van de Nederlandse regering om enerzijds binnen de perken van de internationale verdragen te blijven, maar om anderzijds toch datgene te doen wat zij uit het oogpunt van volksgezondheid de beste aanpak acht.

Verder ben ik van mening dat het strenger aanpakken alleen maar een averechts effect heeft, je krijgt meer illegale handel en de kwaliteit van de drugs gaat omlaag. Ik persoonlijk ben zelfs voor totale legalisatie van harddrugs om een zo groot mogelijke invloed en controle te hebben over de middelen die gebruikt en verhandeld worden. Het zou de kwaliteit ten goede komen en de risico's voor gebruikers beperken. Verder is gebleken en bewezen dat het recreatief gebruik van bijvoorbeeld xtc geen nadelige effecten heeft op je sociale leven en/of gezondheid. Ik denk dat 99% van de gebruikers op feesten recreatief gebruikt waar dus niets mis mee is. Laat iedereen lekker zelf bepalen waar hij zin in heeft, helemaal als je lekker aan het feesten bent :cool

Top
   
PostPosted: 25 Mar 2007, 16:40 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 25 Aug 2005, 23:53
Posts: 799
Hier ben ik het helemaal mee eens Onno
Deze week nog zelfs een artikel in een vooraanstaand Medisch tijdschrift in Engeland waaruit bleek dat XTC de minst schadelijke drug was

[quote]Heroïne en cocaïne kwamen als meest schadelijk naar voren, gevolgd door het slaapmiddel barbituraat en straatmethadon. Alcohol staat op nummer vijf, tabak op negen en cannabis op elf. Xtc staat bijna onderaan de lijst.


Top
   
PostPosted: 25 Mar 2007, 17:11 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
Ik hoop dat ik nog in dit leven mag meemaken dat genoemde medische onderzoeken ook eens arriveren en integreren bij die (k)nullen, die dit land besturen :rolleyes

_________________
I love PoesUps!


Top
   
PostPosted: 25 Mar 2007, 17:45 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 21 Jun 2005, 10:56
Posts: 1155
Location: Rotterdam
[quote="Partyhardy!"]Dit is toch lachwekkend, ik kan dit niet serieus lezen hoor... drugsloze feesten... :lol


Haha hier nog 1! Wat een naiviteit zeg niet normaal! Ben het dan ook totaal met je eens in je vorige post (mooie eerste zin btw, die knal je er lekker uit :p)

@ Bram, Ik snap niet zo goed wat jij nou precies ziet in het huidige handhaven van de wet Volgens mij ging het afgelopen jaren toch gewoon goed op feesten... er is zelfs een daling te zien in het drugs gebruik op feesten afgelopen jaren, en dat zonder harde acties :)

Weet nog dat Mysteryland paar jaar geleden ook zo'n groot spandoek had hangen naast de ingang met 'vrijwillige drugs ingave' of zoiets... kwam niet meer bij :lol

Top
   
PostPosted: 25 Mar 2007, 18:07 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
[quote="Mistik"]maar er zit toch geen lijn Bram? andere landen worden wakker en gaan versoepelen en bij ons worden ze steeds strenger :( zon heksenjacht heeft toch geen zin? en ben het met Nolo eens laat ze eens het leidscheplein of zo op zn kop zetten, dan vinden ze meer dan bij awakenings of ana ander groot feest


Kijk, een lijn zit er inderdaad niet in, dat hoor je mij niet zeggen. Het probleem is dat men niet consequent is. En dat heeft ook te maken met gedogen.

[quote="Partyhardy!"][quote="SnuggLe"]Van dat gedogen moeten we gewoon af.
(N)

Gedogen is juist erg goed, het is een legitiem alternatief voor repressieve handhaving.
Het gedogen is een principiële keuze van de Nederlandse regering om enerzijds binnen de perken van de internationale verdragen te blijven, maar om anderzijds toch datgene te doen wat zij uit het oogpunt van volksgezondheid de beste aanpak acht.

Ja, maar dat heeft dus weer te maken met of je consequent bent of niet. Mijn stelling is: of legaliseer het of verbied het (en handhaaf dan ook).

[quote]
Verder ben ik van mening dat het strenger aanpakken alleen maar een averechts effect heeft, je krijgt meer illegale handel en de kwaliteit van de drugs gaat omlaag. Ik persoonlijk ben zelfs voor totale legalisatie van harddrugs om een zo groot mogelijke invloed en controle te hebben over de middelen die gebruikt en verhandeld worden. Het zou de kwaliteit ten goede komen en de risico's voor gebruikers beperken. Verder is gebleken en bewezen dat het recreatief gebruik van bijvoorbeeld xtc geen nadelige effecten heeft op je sociale leven en/of gezondheid. Ik denk dat 99% van de gebruikers op feesten recreatief gebruikt waar dus niets mis mee is. Laat iedereen lekker zelf bepalen waar hij zin in heeft, helemaal als je lekker aan het feesten bent :cool

Eerste deel ben ik het mee eens: het investeren op het tegengaan van drugs heeft geen zin. Veel geld ingepompd, druppel op een gloeiende plaat. Prijzen gana alleen maar omhoog. Compleet legaliseren is lastig. Ik snap je punt van controle en kwaliteit, maar ik denk dat dat vooral gaat om heroineverslaafden en dat soort zaken. Daar gaat het voor op, die mensen zijn 100% addicted; daar moet je een scheiding in aanbrengen. Partydrugs is en blijft wel even iets anders. Voorlichting hoort daar wel bij. Maar 'iedereen lekker zelf laten bepalen waar hij zin in heeft' vind ik dan weer een ander uiterste. Als overheid heb je altijd een opvoedende rol en zal je mensen moeten blijven wijzen op gevaren en dat soort zaken.

[quote="glannie"]Hier ben ik het helemaal mee eens Onno
Deze week nog zelfs een artikel in een vooraanstaand Medisch tijdschrift in Engeland waaruit bleek dat XTC de minst schadelijke drug was

[quote]Heroïne en cocaïne kwamen als meest schadelijk naar voren, gevolgd door het slaapmiddel barbituraat en straatmethadon. Alcohol staat op nummer vijf, tabak op negen en cannabis op elf. Xtc staat bijna onderaan de lijst.

Wat een kromme redenering. Je zegt zelf: minst schadelijk. Maar het is en blijft schadelijk!
En dat onderzoek weet ik niet hoe en wat ze getest hebben, wat de punten zijn waar de zaken op 'scoren'.

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 25 Mar 2007, 23:19 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 25 Aug 2005, 23:53
Posts: 799
Hoezo kun je zeggen dat iets een kromme redenering is als je niet weet hoe er getest is, wat er getest is en op welke punten er gescoord wordt
en hoeze redeneer ik krom als ik zeg dat iets een minst schadelijke drug is... dan noem ik het beestje gewoon bij de naam. Ik heb nergens gezegd dat iets niet schadelijk zou zijn. En ik heb ook nergens ingestemd met iemand anders dat dat zo zou zijn.

Feit blijft gewoon dat xtc het minst schadelijk is...
ik zal het er even bijzoeken voor je zodat je weet dat het hier om vooraanstaande wetenschappers gaat die niet zomaar een domme uitspraak doen

[quote]Gepubliceerd in The Lancet ( http://www.thelancet.com )
Wetenschappers van de Universiteit van Bristol gebruikten drie factoren om vast te stellen hoe gevaarlijk een drug is: lichamelijke schade, de kans op verslaving en de sociale effecten van het drugsgebruik. Experts werd gevraagd twintig verschillende soorten drugs op deze punten te beoordelen.


Last edited by glannie on 25 Mar 2007, 23:34, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 25 Mar 2007, 23:29 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Sep 2005, 09:58
Posts: 479
Location: Near Utrecht
[quote="SnuggLe"]Maar 'iedereen lekker zelf laten bepalen waar hij zin in heeft' vind ik dan weer een ander uiterste. Als overheid heb je altijd een opvoedende rol en zal je mensen moeten blijven wijzen op gevaren en dat soort zaken.


Daar ben ik het niet mee eens (de overheid mag dat met voorlichting doen, niet met propaganda ;)). Om te beginnen zijn een hoop psychedelica die recreatief te gebruiken zijn lichamelijk gezien minder schadelijk dan sociaal geaccepteerde middelen. De psychische effecten hangen af van het klassieke set&setting verhaal, gebruik verstandig. De meeste mensen kunnen prima zelf bepalen wat goed voor ze is en het beleid zoals we dat nu hebben is sowieso krom. Jij wilt een consequent beleid, maar dat kan niet. Enerzijds kan je alles wat mogelijk schadelijk is voor iemand (autorijden, ongezond eten, extreme sports, aan een drukke autoweg wonen) gaan verbieden, of je moet mensen gewoon vrijheid geven. De genoemde voorbeelden zijn legaal en gereguleerd, dat is de kant die we met 'drugs' ook op moeten. Uiteindelijk gaat het toch om vrijheid, ik eis het recht op om met mijn lichaam en geest te doen wat ik zelf wil. Zolang iemand anderen daar niet mee tot overlast is, zou niemand (behalve de christelijke medemens, die vindt dat mijn lichaam niet van mij maar van god is :p) daar een probleem mee mogen hebben.

Top
   
PostPosted: 26 Mar 2007, 14:51 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Jul 2006, 11:58
Posts: 185
Location: Den Haag, Maastricht
Het grootste probleem is eigenlijk dat de regering zo hypocriet is als het maar zijn kan. Er zijn veel meer drugsverslaafden van legale middelen in Nederland, dan van illegale middelen. En het kromme is dat daar nauwelijks wat aan wordt gedaan in de veronderstelling dat het reguleerd is. het illegale gedeelte is niet gereguleerd en wordt daardoor dus een soort inconsequente speelbal waar wat aan wordt gedaan mits de regering daar zin in heeft. Zoals al dat er jaren niks gebeuren nu in een keer een golf van antidrugsactie door heel nederland heen gaan. En de grootste joke is nog wel dat de enige drugsdealers of kwekers kleine jongens zijn die het doen als zakcentje erbij. De echte grote criminelen die worden niet aangepakt. Uiteindelijk moeten de coffeeshops zelfs hun spul gaan halen bij de echte criminelen//maffia. En dan zal het echt los gaan, want een oorlog binnen dat wereldje lijkt me dan zeker geen uitzondering. Legaliseren is wat mij betreft de enige goede weg die je in kan slaan. Het merendeel van de gebruikers gebruikt het op plekken waar mensen er toch geen last van hebben coffeeshop, thuis, of grote feesten(waar het meer norm dan uitzondering is dat er drugs wordt gebruikt). Met legalisatie en regulatie kan de overheid zeer veel geld verdienen aan belastingen e.d. En de gebruiker is happy want de prijzen worden lager, kwaliteit gaat omhoog, de rotzooi gaat weg en het wordt uit het criminele milieu gehaald.

_________________
"Sometimes I get lucky, once this guy gives me a bill and half just to eat me.
The Only Time I Ever Came." PQM - You Are Sleeping


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 32 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 43 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma