It is currently 27 Sep 2024, 14:17

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
PostPosted: 12 Aug 2007, 22:18 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[align=right]Reviewer: Phortastic[/align]Artiest: Deck Jagger
[color=black]Artiest:[/color] [url]http://www.myspace.com/synamusic[/url]
Titel: A. Vista Cruz
[color=black]Titel:[/color] B. Vista Cruz (Shiloh Dub)
Label: Rococo Records 007
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.rococorecords.com[/url]


[align=center]“Vista Cruz” is een uiterst geslaagde club track en een nummer voor thuis[/align]
Rococo Records, dat nog maar pas dit jaar werd opgericht, is al aan zijn 7e release toe. Dit sublabel van Baroque Records komt na sterke releases van ondermeer Shiloh, Danny Armstrong, Deck Jagger en Micah alweer uit met een nieuwe release. Ik was hier dan ook zeer benieuwd naar.

Shiloh zijn 2 broers uit Canada en zijn zonder twijfel alom bekend in de scene. Met tal van top releases sinds 2003 op labels als Electrofly, Cuba Recordings, Nascent Recordings en Baroque Records hebben zij al een heel goede naam kunnen maken. Ook als DJ’s mogen de broers zeker gezien worden. Hun mixjes op Proton Radio blijven mij vaak lange tijd bij. Hun diversiteit komt altijd goed naar boven in hun sets, als ook in hun producties. Ook hun album “Bleed” van vorig jaar bewijst dit. Downtempo nummers, afgewisseld met de meer club georiënteerde tracks, maken van deze dubbelaar één van mijn persoonlijke favorieten op albumgebied afgelopen jaar. Deze EP op Rococo Records bevat opnieuw een track die al op het “Bleed” album staat en nu dus een aparte release krijgt. Opnieuw omdat hun eerste release op dit label ook al 2 tracks uit dit album bevatte (“Imok / Ruok”).

[align=center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/rococo.jpg[/img][/align]
“Vista Cruz” begint met een snelle, als een tennisbal op en neer stuitende bassline. Al snel komt er een melodie te voorschijn en worden meer en meer lagen aan sounds toegevoegd. Na 2 minuten komt de stem van Michelle Chivers te voorschijn en deze mag er zeker zijn! Ook de bassline is wat dieper geworden. Een minuutje later komt er een ongelooflijk lekkere nieuwe melodie te voorschijn die me onmiddellijk kippenvel bezorgt. Dit sublieme instrumentale gedeelte van de track werkt zeer “laidback” in combinatie met de vocalen van Michelle die regelmatig in de track terugkomen. En als die 2e ongelooflijk goede melodie weer op de proppen komt, krijg ik opnieuw kippenvel! Een zéér goede track die in een club zeker wat schade kan aanrichten en ook als laidback plaat voor thuis kan dienen. Twee vliegen in één klap dus! Shiloh power!

[hr]
De Shiloh dub van “Vista Cruz” is hetzelfde als het origineel met uitzondering van de vocalen van Michelle Chivers. Deze zijn verdwenen en de focus ligt dan ook helemaal op het instrumentale gedeelte van de track. Dit is zeker niet het zwakste gedeelte van de track maar toch vind ik dat er in deze dub iets mist om het geheel evenwaardig te maken aan het origineel. Waarschijnlijk mis ik de vocalen, of iets anders wat het instrumentale gedeelte versterkt. Voor diegene die de stem van Michelle niet kunnen appreciëren is dit zeker een nuttige dub, maar voor mij persoonlijk voegt het weinig toe aan de release.



Conclusie: “Vista Cruz” is een sterke Shiloh plaat met uitstekende vocalen van Michelle Chivers. De plaat was al te bewonderen op hun album, maar voor hen die op één of andere bizarre manier dit album links hebben laten liggen, is er dus deze release. Tip: als je dit nummer goed vindt, koop gewoon hun album op beatport en je zult het je niet beklagen. Ik heb het me in ieder geval geen seconde beklaagd. Enkel een beetje jammer van de dub die weinig toevoegt aan de release voor mij. Top Shiloh plaat opnieuw!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma