It is currently 13 Jul 2024, 04:29

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
PostPosted: 02 Sep 2006, 02:26 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[align=right]Reviewer: Datcho[/align]Artiest: Chris Udoh
Titel: A. Everyday of the Week
[color=black]Titel:[/color] B. Everyday of the Week (Chris Fortier remix)
Label: Fade Records 046
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.faderecords.com[/url]


[align=center]techy houser en een echte Fortier remix[/align]
Chris Udoh? Dat was ook zo’n beetje mijn eerste gedachte. Maar na wat onderzoek op het wereldwijde web kwam ik er achter dat hij onder andere een van de leden is van Tigerhook Corp. Dit collectief staat toch voor onder andere de mooie ‘Pathwork EP’ en ‘Beautiful thang’ op Bedrock. Daarnaast is hij ook een van de mannen achter de Wamdue kids (nee, dat zijn niet die van ‘King of my castle’, dat was Wamdue project) waarmee hij releases heeft gehad op onder andere K7, Strictly rhythm en Acacia records.

Als DJ is de beste man al actief sinds eind jaren tachtig en is hij onder andere lange tijd resident geweest van de wereldberoemde club Fabric in Londen !

[align=center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/fade.jpg[/img][/align]
De original mix op de A-kant is een track die je misschien eerst op het verkeerde been zet; mij in eerste instantie wel. Doordat de track wat housey aandoet zou je deze track wat minder snel pakken. Maar pas op want de track heeft wel behoorlijk wat power door het gebruik van zijn (eigen) stem die de titel van de track opnoemt en het gebruik van een groovy pompende maar toch blikkerige percussie. De bassline van de synth is ,doordat hij af en toe vervormd, wat viezer en hierdoor wordt het geheel toch wat meer de diepte in gezogen.

[hr]
Fortier doet op de B-kant waar hij goed in is. Hij trekt de track uit elkaar en pakt de pakkende sounds en rekt deze uit. Ook al is de track bijna 2 minuten korter dan het origineel, hij heeft veel meer diepgang en de opbouw is echt te gek. De duwende maar toch wat hoekige bass kickt je zonder genade in je maag. De rollende en klikkerige percussie komt er langzaam bij en met de wat acid-achtige effecten en een mooie break is dit toch een echte Fortier track. Zonder genade rockt de track na de break gewoon verder als een locomotief die over je heen dendert.


Conclusie is uiteindelijk dat de Fortier remix het toch echt wint van het origineel. Dit komt wat mij betreft doordat de track minder ‘vol’ klinkt dan het origineel. Ik hou hier van maar ik kan me ook voorstellen dat mensen van tracks met wat meer ‘body’ houden. Maar dat is dan weer smaakgebonden en je weet, over smaak valt niet te twisten.


Top
   
PostPosted: 02 Sep 2006, 12:54 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 22:47
Posts: 2263
Location: Utrecht
die fortier remix is wel vet ja, beetje in de trant van de oude sound tussen 2000 en 2003


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma