It is currently 30 Jun 2024, 10:20

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
PostPosted: 27 Aug 2006, 23:06 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[align=right]Reviewer: Datcho[/align]Artiest: Freza & DJ Flash
Titel: A. Ritmix
[color=black]Titel:[/color] B. Ritmix (Steve May mix)
Label: SOG Chrome 038
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.sogrecords.com[/url]


[align=center]Peaktime progressive trance plaat[/align]
DJ Flash en Freza zijn beiden nieuwe namen voor me. Na wat speurwerk kom je er redelijk snel achter dat DJ Flash uit Rusland komt. Zijn echte naam is Sergey Maksimenko en samen met Freza, die ook uit Rusland komt, hebben ze al meerdere nummers de wereld ingestuurd. Op labels als Baroque, Plastica Red en nu dus op Sog Chrome. Sog records heeft zijn basis in Zwitserland en heeft meerdere zeer bekende tracks en artiesten op zijn naam staan. Ik zal een paar voorbeelden noemen: Greed met zangeres Lesley (en hun enorme hits ‘Strange world’ en ‘Gentle Rain’), Andre Absolute die samen met Darko de mooie track ‘Different Danger’ maakte en niet te vergeten de op Underworld lijkende track van de Nederlandse Nocando (beter bekend als Le Ron & Yves Eaux) ‘Living in a new world’.

[align=center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/sog.jpg[/img][/align]
De originele mix op kant A is denk ik een redelijke afbeelding van hoe het geluid van de producers in Rusland is. Het is rauw en vooral wat harder en minder melodieus dan we gewend zijn hier in het westen. Maar om te zeggen dat het daardoor minder is, nee zeker niet. Het geheel doet wat trancey aan en zal zeker zijn weg naar de grote trance jocks vinden. Door het minimale gebruik van effecten is het nummer een vrij recht toe recht aan track geworden. Dit is niet mijn favoriete manier van produceren. Ik hou meer van platen die wat meer diepte met zich meebrengen. Deze track is wat mij betreft wat te oppervlakkig.

[hr]
Op de B kant staat de remix van Steve May. Zijn track Open day stond onder anderen op de Renaissance mix van Hernan Cattaneo en heeft ook een redelijke tijd doorgebracht in mijn koffer. May heeft met deze track bijna het tegenovergestelde weten te maken van het origineel. Er is hier meer gebruik gemaakt van diepte in de track. Hierdoor is het minder trance en meer progressive geworden. De track heeft een wat stuwende werking door het gebruik van een nogal metaalachtig klinkende bass –synth. Halverwege transformeert de track zich in de peaktime knaller die toch wat neigt naar progressive trance. Met het gebruik van een soort electrische gitaar-geluid (zoals System 7 dat ook doet) creëert de track enorme hoeveelheden energie. Perfect dus om de spanning tot een hoogtepunt te geleiden.



Eindconclusie: De originele mix zal geen favoriet van me worden. Daar vind ik hem na meerdere malen luisteren te plat voor. Ik ga me irriteren aan de geluiden die niet tot nauwelijks veranderen. De B kant daarentegen is zeker het beluisteren waard. Steve May heeft het nummer de diepgang van de Titanic weten te geven als je het vergelijkt met het origineel. Vooral in grote zalen zal dit nummer goed tot zijn recht komen en knallen als geen ander.


Top
   
PostPosted: 27 Aug 2006, 23:21 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Vette remix van Steve May :hat


Top
   
PostPosted: 29 Aug 2006, 10:55 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 03 Aug 2006, 10:22
Posts: 54
Location: Amsterdam
Als je deze release wat vindt check dan ook een eerdere release van Freza en DJ Flash: Air Trip, een vrolijke uplifting track. Zit standaard in mijn cd-map ;)


Top
   
PostPosted: 01 Sep 2006, 14:09 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 21 Jun 2005, 10:56
Posts: 1155
Location: Rotterdam
Steve May remix doet het voor mij! Jammer dat het geen remixen meer zijn van 'open day' caliber ;)

Die nieuwe van ze 'Silk Heart' is ook erg lekker btw 8-)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma