It is currently 27 Jun 2024, 23:21

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
PostPosted: 24 Aug 2006, 02:15 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[align=right]Reviewer: Chane[/align]Artiest: D-Nox & Beckers
[color=black]Artiest:[/color] [url]http://www.d-nox.com[/url]
Titel: A. One Shot
[color=black]Titel:[/color] B. One Shot (Kosmas Epsilon Remix)
Label: Slik't Music 001


[align=center]Lekker stevig met een peaktime remix[/align]
D-Nox en Beckers zijn twee Duitse producers die al een tijdje bezig zijn. Ze hebben al veel releases op hun naam staan en ik moet zeggen dat ze over het algemeen erg goede tracks maken, zowel eigen tracks als remixen. Deze tracks zijn ook uitgebracht bij grote labels als InfusionĀ“s label Polaroid, Kasey Taylors Vapourise, Sprout en Baroque. Ik was dus ook erg benieuwd toen ik een nieuwe track van hun onder ogen kreeg: One Shot ... met een remix van niemand minder dan Kosmas Epsilon.

[align=center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/slikt.jpg[/img][/align]
Het origineel begint met een groove zonder kick met ver op de achtergrond een fluitend deuntje wat de hele track door gaat. Na een aantal maten valt de kick in en de groove staat als een huis... vet! Een kleine break volgt waarna er een rollende bassline invalt, een beetje Max Graham achtig. Persoonlijk ben ik niet echt weg van de gekozen sound van het basje, maar deze verandert in het nummer van klank en wordt wat viezer, wat het nummer ten goede komt. Al snel vallen de vocals in ... "One shot... ", zoals de titel al aangeeft. De vocals vind ik minder, maar ze hebben niet de overhand en zijn daardoor niet storend. Er zit een lekkere drive in de track en daar hou ik wel van. Deze track houdt zeker goed de vaart in je set. Het blijft lekker doorrollen en heeft praktisch geen break. Ook vind ik het distorted gitaar-sampletje met veel reverb erover erg cool. Het is gewoon een goede track.


[hr]
De remix van Kosmas Epsilon gaat nog een stapje verder en is echt een vette peaktime plaat. Beginnend met een kale beat en een groovy pad valt er na enkele maten een rollend basje in. Daarna nog een electrosoundje erbij en het gaat los ... echt vette shit. De vocals heeft Kosmas ook laten terugkomen, maar met veel delay erover en wat meer op de achtergrond. Het klinkt beter dan in het origineel. Ik vind de vocals nu totaal niet storend en zelfs een toevoeging aan de track. De remix heeft in tegenstelling tot het origineel wel een echte break en deze bestaat uit een hakkelend, arpeggiated geluidje met daarover heen de vocals. Daaronder ligt een pad met een groovy, jaren 90-achtige house sound. Wanneer de beat weer invalt gaat het weer helemaal los ... lekker hoor!


Conclusie: D-Nox & Beckers laten hier weer een goeie indruk achter met "One Shot". Een goede, lekker lopende track die zeer geschikt is voor wat later op de avond.
Kosmas Epsilon verbetert het origineel nog iets en maakt er een echte peaktime track van. Deze versie van de track is ook zeker mijn favoriet. Een vette aanrader voor de dj's die lekker willen knallen. Zeker een track die de moeite waard is om even te checken.


Last edited by Jerry on 29 Jan 2007, 21:38, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 24 Aug 2006, 11:34 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 09 May 2006, 13:32
Posts: 96
Location: Amsterdam
Mijn ding wel :D


Top
   
PostPosted: 24 Aug 2006, 13:17 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 03 Aug 2006, 10:22
Posts: 54
Location: Amsterdam
Na lang zoeken een site gevonden waar ze een sample hebben staan. Lekkere vette track van D-nox wat dieper dan zijn andere werk. Gaat zeker toegevoegd worden aan de collectie :)


Top
   
PostPosted: 27 Aug 2006, 11:26 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 16:48
Posts: 359
Location: nijmegen
Klinkt erg goed.. ik ga op zoek.

:cool


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma