It is currently 07 Jul 2024, 00:25

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
PostPosted: 07 Aug 2006, 20:50 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[align=right]Reviewer: Chane[/align]Artiest: Andy Page & Danny Bonnici
Titel: A. Vermouth
[color=black]Titel:[/color] B. Knowotimean
Label: EQ Grey 12029
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.stomp.com.au/dept/eq/[/url]


[align=center]Freaky vs Cool[/align]
Het Australische label staat bekend als een label dat kwaliteit levert. Zo hebben ze al verscheidene goeie tracks uitgebracht (zoals Martin Accorsi & Jeremy Bassetti - Until The End en Steve May - Open Day en natuurlijk de befaamde Balance reeks). Andy Page is bekend van tracks als Serpent en Danny Bonnici heeft samen met Luke Chable die heel vette hit Ride gehad.

[align=center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/eq_grey.jpg[/img][/align]
Vermouth stond vorig jaar al op Nubreed's Y4K. Het is een breakbeat track, die naar het eind toe helemaal los gaat. De track begint begint met break beat, waar ik meteen al geen lekker gevoel bij heb. De beat is vrij druk ... en dit wordt alleen maar drukker ... te druk. De leidraad in dit nummer is de bassline, die best lekker is. Verder draait het allemaal om de beat en allerlei gekke geluidjes. De productie zit erg goed in elkaar. Voor de drums zijn vrij natuurgetrouwe samples gebruikt. Je krijgt ook echt het gevoel of er een drummer bezig is die helemaal los gaat. Ik vind de track alleen veel te vol en druk. Krijg een beetje het gevoel of ze te graag een freaky plaat wilden maken en daardoor vol hebben gegooid met allerlei geluidjes. Ik wordt een beetje nerveus van deze track ... zeker niet mijn ding.

[hr]
De andere kant bevat de track Knowotimean. Dit is een heel ander verhaal. Het is een minimal track en klinkt echt te gek. Deze track bouwt heel lekker op. Een lekkere groove met steeds wat geluidjes er bij. Nog een lekker trekkend basje er bij en het kabbelt lekker voort. Het basje is de basis voor de track tot er wat Minilogue-achtige geluiden de aandacht opvragen (van die geluidjes die je niet veel hoort in andere nummers). Tot de break invalt... deze is erg cool en erg kort zodat de vaart er goed in blijft. Na de break rolt de groove wat meer, zodat er wat meer een progressive feel in zit. En het blijft maar gaan ... echt heel lekker. Kan wel zeggen dat dit één van de betere tracks is, die ik dit jaar gehoord heb.


Conclusie: Deze twee Australische producers hebben twee goed in elkaar zittende tracks afgeleverd, die totaal verschillend zijn: een breaks track en een minimal track, waarbij Andy Page waarschijnlijk wat meer invloed had in Vermouth en Bonnici in Knowotimean. Vermouth vind ik persoonlijke wat te freaky en niet echt bruikbaar, maar aan de andere kant vind ik Knowotimean weer helemaal geweldig. Afgelopen zaterdag heb ik 'm nog gedraaid op een feest en hij stond als een huis. .. echt een vette aanrader! Vooral dus door Knowotimean voor mij een zeer goeie release van EQ Grey.


Last edited by Jerry on 11 Sep 2006, 14:49, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 15 Aug 2006, 11:23 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 22:17
Posts: 791
Location: Groovecollection.nl
De wobbly bassline van Knowotimean is fantastisch :cool

_________________
Proper music: [url]http://www.soundcloud.com/dwk[/url]


Top
   
PostPosted: 01 Sep 2006, 20:18 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 09 Jun 2005, 10:53
Posts: 1115
Location: earth
Vette plaat dit


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma