It is currently 20 Sep 2024, 10:37

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
PostPosted: 06 Sep 2006, 15:02 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[align=right]Reviewer: Sandah[/align]Artiest: Jaytech
[color=black]Artiest:[/color] [url]http://www.myspace.com/jaytech[/url]
Titel: A. Genesis (Jimbo’s Afterburner Mix)
[color=black]Titel:[/color] B. Genesis (Pablo La Rosa Remix)
Label: Rapid Response Recordings 003


[align=center]Voor alle die-hard ISOS-ers: hij is er eindelijk!![/align]
Rapid response is een betrekkelijk onbekend label dat begin dit jaar opgericht is door Phil Lobsinger en Nick McGeachin. Hun visie verschilt nauwelijks van de meeste ‘platenbazen’: geen hokjesgeest, we brengen uit wat wij als kwaliteit beschouwen.

De eerste release bracht meteen een klapper voor het kersverse label. ‘Jaytech’s Genisis’ werd gedraaid door alle grote namen, van Tiësto tot Dave Seaman. Ook werd de track opgenomen, in de Jimbo’s afterburner remix, op het mixalbum van Tiësto, In search of sunrise 5.
Na een wat onbekend gebleven tweede release wordt met release nummer 3 gekozen voor het remixpakket van het succesvolle debuut. Heel origineel is het niet, maar voor alle ISOS-fans brengt dit label wel een mooie kans om de Jimbo mix te bemachtigen.

[align=center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/rapid-response.jpg[/img][/align]
Beide remixers van deze release zijn relatief nieuwe namen. De A-kant wordt verzorgd door Jaytech zelf, onder zijn eigen voornaam: Jimbo. Zoals gezegd is dit de meer trancey interpretatie van de track. De naam “Afterburner” geeft eigenlijk mooi weer wat deze track voorstelt: een later opbloeiend, of eerder opbrandend, meesterwerkje gebaseerd op het origineel.
Het intro is duidelijk bedoeld om de plaat goed te kunnen inmixen. De kale drum en mooi afgewerkte bass leiden langzaam naar meer melodie. Alle elementen van het origineel zijn redelijk bewaard gebleven. Al na anderhalve minuut gaat het los. Duidelijk is wel dat deze plaat bedoeld is voor peak-time momenten. De melodie en effecten zijn niet vergezocht en liggen prettig in het gehoor. Toch is dit denk ik een plaat met een wat beperkte houdbaarheidsdatum. Na 5 minuten “onderweg” te zijn begint hij, na een aantal maal geluisterd te hebben, aardig op mijn zenuwen te werken.


[hr]
De flipside is gedaan door Pablo la Rosa. Deze producer komt uit Las Vegas en is bekend van het meer “commerciële” werk. Hij heeft zo’n tien jaar ervaring met het remixen van tracks van onder meer Britney Spears en N’Sync. Allemaal bootlegs die hij geregeld draait in Las Vegas. Niet iemand die je zou verwachten bij dit soort releases. Dankzij vele aanmoedigingsprijzen gewonnen bij competities van onder meer Native en Roland is hij toch aardig bekend geworden.

Zijn remix begint heel anders dan de remix van “Jimbo”. Pablo ramt eigenlijk gelijk de track erdoorheen, om het maar oneerbiedig te zeggen. Deze remix kent nauwelijks opbouw en na een minuutje is er al plaats voor een mini-breakje. De melodie zit er daarna al meteen in. En hoewel de drive duidelijk te horen is in deze plaat vind ik hem toch niet zo goed als de A-kant. Het mist net even wat originaliteit en ik vind hem zelfs wat cheesy klinken, vooral door de “haperende” geluidjes.



Conclusie: Hoewel deze plaat al langer bekend is, en door iedereen al vaak gedraaid is, heb je toch een aardig mooie plaat in handen. Vooral de A-kant is wat mij betreft een paar dollar zeker waard. Ik denk dat ik de vinyl niet zou kopen, maar als je digitaal aan het shoppen bent is deze release zeker de moeite waard om mee te pakken!

[align=center][url=http://www.3beatdigital.com/products/jaytech/genesis/jimbos+afterburner+mix/rapid+response+recordings/90719.htm][img]http://www.groovecollection.nl/forum/images/buy-button.jpg[/img][/url][/align]


Top
   
PostPosted: 06 Sep 2006, 15:34 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 23:39
Posts: 2530
Location: in mijn velletje
No offence, maar afgezien van het feit dat ie lekker in het gehoor ligt is de creativiteit ver te zoeken. Ik ga er spontaan van gapen, en dat terwijl ik net een dubbele espresso achter mijn kiezen heb.

Die La Rosa is ook weer zo'n 13 in een dozijn.

_________________
beter te dik in je kist, dan een feestje gemist


Top
   
PostPosted: 06 Sep 2006, 16:30 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 06 Mar 2006, 09:11
Posts: 350
Location: Den Haag
de beste remix wordt niet gereviewed. de christopher lobsinger remix rocked echt de pan uit.

_________________
Der Rhythmus ist ein Zwang


Top
   
PostPosted: 06 Sep 2006, 19:35 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
is een andere release
die staat op Rapid Response 001, dit is 003 alweer. ;)

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
PostPosted: 07 Sep 2006, 11:28 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jul 2005, 23:57
Posts: 373
Location: Haarlem
[quote="sandah"]Na 5 minuten “onderweg” te zijn begint hij, na een aantal maal geluisterd te hebben, aardig op mijn zenuwen te werken.



zoals ik al zei, het is op dit moment niet een van de beste dingetjes van mr. Jaytech dat in de shops ligt, maar voor de rest is het niet een slechte release vind ik!

Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma