It is currently 25 Jun 2024, 08:10

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
PostPosted: 19 Sep 2006, 01:18 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[align=right]Reviewer: Djeebie[/align]Artiest: Shafunkers
[color=black]Artiest:[/color] [url]http://www.shafunkers.com[/url]
Titel: A. Play Around
[color=black]Titel:[/color] B. Play Around (Mashtronic Remix)
[color=black]Titel:[/color] C. Play Around (Andy Slate Remix)
[color=black]Titel:[/color] D. Play Around (DBF Remix)
[color=black]Titel:[/color] + Play Around (Radio Edit) / Play Around (Masthronic Radio Edit)
Label: Deeper Substance Records 005
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.deepersubstance.com[/url]


[align=center]Play around with the remixes[/align]
De Shafunkers zijn in het dagelijks leven beter bekend als Alex McCulloch en Austin Moore. Met releases op CR2, Saved en nu op Deeper substance bedienen beide heren de house kant van de dance scene. De track “Play around” is dan ook bedoeld als zomerse, vocal knaller. Daarbij steken achtereenvolgens Mashtronic, Andy Slate en DBF de track in een ander jasje op de remix package. Ook zitten bij de release de originele en Mashtronic radio edits, maar omdat die een verkorte afspiegeling zijn van de lange versies zal ik die niet bespreken. Overigens betreft het hier een compleet digitale release, dus alleen mp3 en geen glimmend zwart.

[align=center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/deeper-substance.jpg[/img][/align]
De release trapt zoals gewoonlijk af met de originele versie. Een tribal-achtige intro zorgt voor een zomers strandgevoel. Op de achtergrond komen wat flarden van de vocal alvast voorbij. Als de vocal invalt weet je helaas gelijk dat je te maken hebt met een zomerplaat zoals er elk jaar tig van gereleased worden. Van de vocal moet de plaat het wat mij betreft dus niet hebben. Even luisteren dus hoe de track muzikaal in elkaar steekt. Na 2 minuten en 20 seconden valt de bassline eindelijk in. De track krijgt hiermee gelijk wat meer body en drive. Maar daar blijft het ook wel een beetje bij. Spannende wendingen zitter er niet in, dus krijg ik al snel het gevoel dat de track een beetje kabbelt. Zelfs de break brengt daar geen verandering in. Op zich is het geen slechte track en hij zal best werken op de dansvloer, maar écht enthousiast kan ik er niet van worden. Het is me toch een te standaard house plaatje.

[hr]
De eerste van de drie remixen dan: de Mashtronic remix. Wat kunnen zij met hun kenmerkende populaire sound veranderen aan het origineel om het wat spannender te maken? Wat mij betreft veel. Ook dit keer presteert Mashtronic het weer om er een dansvloerkraker van te bakken. Door alleen een paar vocale samples te gebruiken wint de track al aan kracht. Maar daarnaast is het ook de zwaardere, pompende beat en ruigere synth/bass die voor veel meer energie en spanning zorgen. De break is zoals je die kan verwachten van Mashtronic: mooi opbouwend om vervolgens weer los te gaan. Nee, deze remix is een hele goede toevoeging aan de release. Wel hoop ik dat de heren Mashtronic hun sound niet compleet gaan uitmelken, want een teveel aan dit soort remixen wordt dan wel erg saai.

[hr]
Next up is Andy Slate die zowel stevige techno als diepere house produceert. O.a. namen als Desyn Masiello, Deep Dish, Carl Cox en Laurent Garnier draaien zijn producties. Zijn versie van “Play around” houdt het midden tussen beide stijlen. De track bouwt een goede spanning op door een sluimerende synthlijn lange tijd op de achtergrond te houden en pas halverwege naar de voorgrond te verplaatsen. De vocal heeft ook hier een minder prominente plaats toebedeeld gekregen dan in het origineel. De track rolt met name in de tweede helft van het nummer goed door en zal de voetjes zeker van de vloer krijgen. Al met al een goede remix, maar lastig in woorden te vatten.

[hr]
De laatste remix van deze release komt van DBF. Een breaks versie van in ieder geval meer dan één producer waar ik verder geen info over heb kunnen vinden. DBF heeft een energieke variant van “Play around” geproduceerd. Met name de bassline werkt daar aan mee door een lekker ritme en zware sound. Maar ook de breakbeats in plaats van de 4/4 werken energieverhogend. De vocals zijn behoorlijk verknipt en bewerkt voordat ze opnieuw in de mix zijn gegooid. Wat mij betreft na de Mashtronic remix de beste remix van deze release. Enig minpuntje is de vrij korte trackduur: na 5,5 minuut is het al voorbij.



Conclusie: Deeper substance brengt met Shafunkers – Play Around een release uit die vooral de moeite waard is vanwege de remixes. Het origineel vind ik helaas een te standaard house plaat die zich daardoor niet kan onderscheiden van andere platen en daarmee niet spannend genoeg is. Mashtronic doen waar ze goed in zijn en komen met een kwaliteitsremake. Andy Slate’s versie is ook goed en DBF maakt de release nog wat spannender door er een breaks versie van te maken.


Top
   
PostPosted: 22 Sep 2006, 19:24 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 06 Mar 2006, 09:11
Posts: 350
Location: Den Haag
heb het nummer ook inmiddels gehoort.

vind ook vooral de mashtronic en de andy slate remix leuk. origineel is wel leuk, past goed in een lekker zomers house setje. bij shapeshifters enzo.

_________________
Der Rhythmus ist ein Zwang


Top
   
PostPosted: 25 Sep 2006, 10:19 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Jun 2005, 23:28
Posts: 576
Location: Rotterdam, Netherlands
Vind de DBF mix veruit de beste. Origineel is ook wel leuk, Mashtronic heb ik nou onderhand wel een beetje gehoord en Andy Slate vind ik die vocal een beetje vervelend in verwerkt.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma