It is currently 29 Sep 2024, 06:29

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
PostPosted: 27 Oct 2006, 03:12 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[align=right]Reviewer: Chane[/align]Artiest: Divert
Titel: A. Portal
[color=black]Titel:[/color] B. Scam (Kosheen DJ's Mix)
Label: Vert Comm 002


[align=center]Prog vs electro[/align]
Vert Comm is een nieuw label en behoort tot het 3Beat Label Management. Dit label uit Bristol wordt gerund door Kosheen en de Kosheen DJ’s. Eerste release was dan ook van laatstgenoemden, Dit is de tweede release: Divert – Portal & Scam.

[align=center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/vert-comm.jpg[/img][/align]
Portal begint meteen met een groove, waarin een smerig electro-bassje de overhand heeft. Na 16 maten wordt de groove compleet gemaakt met een bassje, die niet echt body heeft. Had van mij wel wat vetter gemogen. Het geeft de track wel echt een progressive feel maar ook een niet-zo-orginele feel. Op zich klinkt het wel lekker hoor. De track bouwt op naar een climax door aanzwellende sounds en een versnellende hi-hat. Dan volgt er een heel coole, simpele melodielijn die overgaat in de break. Het melodietje loopt door en verandert van sound ... van pianoish naar belletjes-achtig. Ik vind dit wel erg cool klinken. Na de break loopt het lekker door met de melodieën wat meer op de achtergrond. In de volgende break gaat de melodie wat meer los en wordt de track wat spacier, waarna deze al naar het einde afbouwt. Het is ook geen lange track, maar hier lang genoeg.
Aan de ene kant vind ik de groove een beetje te bekend klinken, maar aan de andere kant klinkt de melodie wel erg lekker en houdt deze toch wel mijn aandacht. Vandaar dat ik Portal ook wel een lekkere track vind.

[hr]
De andere kant bevat Scam. Alleen niet het orgineel, maar een remix die verzorgd wordt door Kosheen DJ's zelf. Wat meteen opvalt, is dat de productie veel beter is dan Portal. De track klopt technisch gezien beter. Het is wel een totaal andere track. Een vieze bass geeft de track een electro-sound, maar dan wel vet. De bass breekt de rechte beat van de kick ook sterk, waardoor het een beetje breakbeat aanvoelt, maar dat is slechts schijn. Er gebeurt verder niet veel in de track, maar er zitten ter afwisseling wel wat coole minimale sounds in. Af en toe is er een melodietje, maar dat is eigenlijk gewoon de bass, maar een paar octaven hoger.



Conclusie: Twee lekkere releases van dit nieuwe label. Erg geschikt voor wat eerder op de avond. Portal is een progressive track en Scam meer electro, waarbij Scam technisch gezien de betere productie is. Toch gaat mijn voorkeur uit naar Portal door het catchy melodietje.

[align=center][url=http://www.3beatdigital.com/products/divert/portal/original+mix/vert+comm/99273.htm][img]http://www.groovecollection.nl/forum/images/buy-button.jpg[/img][/url][/align]


Top
   
PostPosted: 27 Oct 2006, 17:10 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 18:37
Posts: 308
Location: Amsterdam
divert .. zo spreekt willem van hanegem "duiker" uit in t engels ..

_________________
-Disrespecting Comments are NOT allowed-


Top
   
PostPosted: 27 Oct 2006, 20:20 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jul 2005, 23:02
Posts: 37
hahahaha ... ok dat is grappig :)


Top
   
PostPosted: 28 Oct 2006, 02:23 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 18:37
Posts: 308
Location: Amsterdam
valt eigenlijk wel mee

_________________
-Disrespecting Comments are NOT allowed-


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma