It is currently 04 Jul 2024, 06:47

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
PostPosted: 14 Jan 2007, 22:15 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[align=right]Reviewer: Phortastic[/align]Artiest: Nimrod
Titel: A. My Life (16 Bit Lolita’s Remix 1)
[color=black]Titel:[/color] B. My Life (16 Bit Lolita’s Remix 2)
[color=black]Titel:[/color] C. My Life (16 Bit Lolita’s Remix 2 Dubby)
Label: Maelstrom Records 058
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.maelstromrecords.com[/url]


[align=center]een “laidback” en een “peaktime” progressive house track van de Lolita’s[/align]
Maelstrom Records is een sublabel van New State Recordings. Op Maelstrom komen voornamelijk trance releases uit. Marco V, Johan Gielen en Cosmic Gate passeerden bijvoorbeeld onlangs nog de revue op dit label. Dit keer zorgen de 16 Bit Lolita’s echter voor een meer progressive house gerichte release.

Over de 16 Bit Lolita’s ga ik niet veel meer vertellen. Wat zij de laatste jaren aan releases op de markt gebracht hebben is qua kwantiteit en kwaliteit gewoon dikke top. Ook het aantal compilaties waar ze de laatste tijd allemaal op verschijnen zegt genoeg over hun productiekwaliteit. Ik was dan ook benieuwd wat ze ditmaal in petto hadden.

[align=center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/maelstrom.jpg[/img][/align]
“Remix 1” begint met een lekkere zwoele kick en veel clap geluidjes. Iets hierna wordt er een melodie geïntroduceerd die vergezeld wordt van een aantal spacey geluidjes. Minuutje hierna komt er nog een extra wave aan geluiden op ons af in de vorm van een nieuwe korte melodie. Even hierna komen er ook vrouwelijke vocalen bij. Redelijk lekkere groovy stuff tot hiertoe. Tot de break gaat het op dit elan verder. In de break zelf wordt de 2e melodie naar de voorgrond gebracht en valt de bassline weg. De vocalen krijgen we ook weer terug in de break en samen met de melodie wordt er naar een hoogtepunt gewerkt. De 1e melodie wordt iets later ook terug toegevoegd in de achtergrond en daarna knalt de bassline er weer redelijk rustig terug in. Geen knaller van formaat maar wel een zeer solide track. Dit is de meer “laidback” remix van de 3 en ideaal om in het begin van een redelijk melodieuze progressive house set te plaatsen.

[hr]
“Remix 2” start onmiddellijk met de vrouwelijke vocalen uit remix 1. Dit is echter een kort zinnetje en past wel goed bij de track. Hierna neemt de remix een ander pad dan remix 1. Er wordt onmiddellijk een melodie geïntroduceerd die vergezeld van ongeveer dezelfde bassline als remix 1 lekker opbouwt. Kort hierna krijgen we ook weer een nieuwe melodie erbovenop maar deze is korter en heeft meer energie. Dit wordt duidelijk de “peaktime” remix om te droppen in het midden van je set. Ook hier ligt weer de focus op 1 melodie en samen met de vocalen gaan we naar de eerste kleine break. Met behulp van enkele “warp” effectjes werkt dit uitstekend. Ik begin al enorm te grooven en de main break moet nog komen! Het grote verschil met de eerste remix is het veel hogere energiegehalte. In de main break treedt weer dezelfde melodie als de eerste mini break naar de voorgrond en met allerlei effecten wordt er harder en sneller opgebouwd naar een geweldig hoogtepunt. Alles werkt subliem in harmonie met elkaar, de verschillende melodieën, de vocalen en de bassline. Een enorm lekkere track die doormiddel van de heel lekkere break elke dansvloer zal laten shaken!

“Remix 2 Dubby” is dezelfde versie als “Remix 2” maar zonder de vocalen. Ik moet zeggen dat dit eigenlijk wel men favoriete versie is. Zonder de vocalen wordt er nog meer de nadruk gelegd op het geweldig instrumentaal gedeelte van de track en dat bevalt me wel. Dus voor elk wat wils!




Conclusie: De 16 Bit Lolita’s bewijzen nog maar eens dat ze zelden teleurstellen. Remix 1 is de wat rustigere, “laidback” versie en remix 2 is de echte “peaktime” bom en meteen ook mijn favoriet. En met nog een dub versie van remix 2 erbij voor degene die de korte vocalen niet echt kunnen smaken, is dit een release die iedereen zou moeten bevallen. Check it out!


Top
   
PostPosted: 27 Jan 2007, 14:44 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Oct 2005, 22:34
Posts: 880
Location: Hoboken, Belgium
De samples op de Maelstrom klinken inderdaad veelbelovend! De vocal mix spreekt me op het eerste gehoor het meeste aan, maar de Dowsing Rod remix (aka remix 1), heeft een héél aanstekelijke groove. Weer een voltreffer van de heren! (Y)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma