It is currently 27 Jun 2024, 16:57

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
PostPosted: 19 Dec 2006, 01:24 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[align=right]Reviewer: Datcho[/align]Artiest: Chris Fortier
[color=black]Artiest:[/color] [url]http://www.djchrisfortier.com[/url]
Titel: A. Despegue (40oz remix)
[color=black]Titel:[/color] B1. Despegue (Fractal Ambient Mix)
[color=black]Titel:[/color] B2. Despegue (Fractal Remix)
Label: Fade Records FDX002
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.faderecords.com[/url]


[align=center]2 bruikbare remixen van deze klassieker[/align]
Enigszins vreemd keek ik toen ik zag wat ik moest reviewen: Fade 002. Da’s een ouwe plaat dacht ik, maar na goed kijken bleek het te gaan om Fade Remix 002. Oftewel niet FD002 maar FDX002. Het origineel van het nummer is vreemd genoeg FDX01. Vreemd omdat ik begreep dat de remix department van fade records dus fdx was en dat die speciaal in het leven was geroepen goeie remixen uit te laten komen van gewone Fade releases. Ik heb het kennelijk niet goed begrepen of meneer Fortier houdt me voor de gek.

[align=center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/fade.jpg[/img][/align]
Om met Fortier maar te beginnen. Zijn 40oz (forty ounce) nickname staat bijna altijd garant voor vette remixen of supervette tracks. Meestal graaft Chris diep in zijn sound libary en trekt daar uit de donkerste spelonken de meest vieze tracks tevoorschijn. Dit keer minder progressive getint en eerder freaky minimal met het welbekende acid ondertoontje. Als je het origineel kent van deze remix pack, dan kijk je in elk geval vreemd op. Het origineel is niet dan wel nauwelijks te herkenen. Chris Fortier heeft er zo lang mee zitten spelen, dubben en filteren, dat je een soort minimalacid remix hebt gekregen van het origineel. Erg vaag allemaal en ik denk niet dat ik hem veel zal draaien. Alsof Villalobos en track maakt met Holden met beide een fles Absint achter hun kiezen.

[hr]
De B-kant is voor Fractal. Allereerst is er de ambient mix. Dit is een erg mooie en warme track nadat ik de 40oz remix heb geluisterd. Inderdaad veel ambient geluiden, maar toch is er ruimte voor een “verdwaalde” breakbeat. Verwacht nou geen breakbeat mix, maar meer breakbeat achtige flarden door het nummer heen. Erg bruikbaar wat mij betreft.

Dat bruikbaar geldt ook voor de Fractal remix. Deze is wat tech-house georiënteerd, maar toch veel beter draaibaar dan de 40oz remix. Met een vieze bassline die er wel op lijkt alsof je boxen met schuurpapier zijn bewerkt. Het heeft een voortstuwende effect die nog eens wordt benadrukt door de synth stabs. Vaag, maar toch vies en donker. En dat is nou net wat mij wel aanspreekt.



Conclusie: Fortier is niet vaak de mist ingegaan, maar toch verwacht ik dat juist de Fractal remixen de versies zijn die veel gedraaid gaan worden. Ik zal zelfs beide Fractal mixen draaien denk ik omdat de Ambient remix te mooi is om niet te gebruiken. En om de spanning wat op te bouwen is het daar nou net de perfecte tool voor wat mij betreft.


Top
   
PostPosted: 17 Jan 2007, 13:57 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jan 2006, 13:52
Posts: 843
Location: In me huis
Fractal remixen zijn idd zeer nice :)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma