It is currently 26 Jun 2024, 08:52

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
PostPosted: 20 Feb 2007, 02:03 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[align=right]Reviewer: Datcho[/align] Artiest: Dulac
[color=black]Artiest:[/color] [url]http://www.myspace.com/djproducerdulac[/url]
Titel: 1. Badabing
[color=black]Titel:[/color] 2. Fatality
[color=black]Titel:[/color] 3. Undercover Motherfucker
[color=black]Titel:[/color] 4. Fuck Minimal
[color=black]Titel:[/color] 5. I Like It Loud
Label: Fatal Music Digital 002
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.fatalmusicgroup.com[/url]


[align=center]Tribal knallers van de bovenste plank[/align]
Toen ik de eerste keer de 5 nummers luisterde die deze Gansterboogie EP rijk is dacht ik “wat een ongelofelijk vette tribal”. Na wat vaker luisteren blijft een ding zeker hangen in mijn achterhoofd: “wanneer alle tribal deze kwaliteit heeft, dan ga ik meer tribal kopen”. Toen ik alle tracks meerdere malen had beluisterd dacht ik dat het waarschijnlijk van het Iberische schiereiland zou komen en anders uit de United States. Maar na wat onderzoek op de digitale snelweg kom ik erachter dat Fatal music van Jaimy is en dat Dulac eigenlijk gewoon Joost van der Meer is uit Enschede. Oftewel, een Nederlandse productie!! En dat terwijl alle nummers bij mij de associatie met discotheek The Tunnel of discotheek Arc maar zeker Danny Tenaglia hebben. Het blijkt dus dat er gelukkig ook nog vieze, vette diepe tracks uit Nederland komen. En ik bedoel daar verder niks mee ten opzichte van de andere Nederlandse producers. Maar ik was zeg maar blij verast dat er dus ook nog producers zijn die niet met de “modestromingen” als minimal en electro meegaan.

[align=center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/fatal-music.jpg[/img][/align]
De EP bestaat uit 5 nummers en die zijn allemaal erg donker maar wel groovy.
De eerste track heet Badabing. Deze track begint erg basic voor een tribaltrack, maar heeft een goede groove. Na een tijdje komt er meer percussie en ontaard de track die meer latin percusie heeft dan Rio de Janeiro tijdens het carnaval.

De 2e track op deze EP heet “Fatality”. Deze track is in mijn ogen wat meer een basic tribal track, maar dan wel een die je op peaktime draait en iedereen tegen het plafond laat gaan. Wat kan je een boel donkerte maken door wat meer percussie in een track te gebruiken om dan nog maar te zwijgen over het vieze scheurende geluid wat gebruikt wordt.

Track nummer 3 begint wat meer met een steady beat. Hierdoor lijkt het niet direct een track die weer ontaard in een vette track met een stuwende pompende sound. De naam “Undercover Motherfucker” is net zo vies als de track zelf. “Do you like the groove or what”.

De 4e track heet “Fuck minimal” en de statement die hiermee gemaakt wordt lijkt me meer dan duidelijk. Dulac heeft het niet zo op minimal en gelijk heeft hij. Wanneer je zulke robuuste tracks maakt als hij dan heb je ook geen behoefte aan die iele tracks.

De laatste track is nog donkerder dan alle andere bij elkaar. Het is duidelijk dat hier iemand een voorliefde heeft voor percussie en donker klinkende drums. De track is dan ook overspoeld met deze ingrediënten en voeg daar andere tribal elementen aan toe als een luchthoorn, een hypnotiserende synth en een vocal met voldoende echo en filter.



Conclusie: Ik dacht eerst dat de laatste track mijn favoriet zou zijn, maar ik kan uiteindelijk niet kiezen tussen alle nummers. Ze hebben allemaal een uniek geluid, maar zijn allemaal erg vet. Elke track is bruikbaar voor een zo´n avond dat alles en iedereen druipt van het zweet en je de mensen nog net dat ene duwtje moet geven om tot een eargasm te komen.
Zeker voor mensen die regelmatig op peaktime moeten draaien is deze EP erg bruikbaar. En een ding is meer dan duidelijk geworden voor me. Tribal is nog lang niet over en in Nederland woont een van de nieuwe en betere tribal producers die we in de gaten moeten houden.


Top
   
PostPosted: 20 Feb 2007, 02:20 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
:lol hihi, mooi geschreven review.

"meer latin percusie heeft dan Rio de Janeiro tijdens het carnaval."
"eargasm"
(Y)

Ben zeer benieuwd naar deze EP na t lezen van deze review.

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma