It is currently 26 Jun 2024, 08:40

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
PostPosted: 02 Jan 2007, 00:58 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[align=right]Reviewer: Phortastic[/align] Artiest: Matthew Hoag
[color=black]Artiest:[/color] [url]http://www.matthewhoag.com[/url]
Titel: A. Forensic
[color=black]Titel:[/color] B. Forensic (Mario Chris Remix)
Label: Devilock Records 001
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.myspace.com/devilockrecords[/url]


[align=center]Uitstekende driving progressive house zoals een paar jaar terug en een mindere remix[/align]
Devilock Records is een nieuw digitaal label opgestart door de Griekse Christian Cambas. Nadat hij al op labels als Bedrock, Swift en Audio Therapy verschenen was, vond Christian het tijd voor een eigen label.

Matthew Hoag is een Sloveens wonderkind dat al vanaf zijn 12e jaar met muziek bezig is. Echter zag hij muziek nooit als een job, maar meer als een manier van leven. Vandaar dat hij tot nu toe nog niet veel heeft uitgebracht. Hier komt echter verandering in want hij is nu volop bezig in de studio aan allerlei projecten waarvan dit er één was.

[align=center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/devilock.jpg[/img][/align]
De “Original Mix” begint met een heftige kick en onmiddellijk horen we al kleine effectjes en bliepjes die tot een melodie uitgroeien. Iets hierna wordt er een zware gitaarachtige sound geïntroduceerd die bovenop dit alles wordt losgelaten. Na een 2-tal minuten wordt de hoofdmelodie ten tonele gebracht en deze is zéér lekker moet ik zeggen! Een driving progressive house nummer zoals er rond 2003-2004 enorm veel verschenen. Niet verwonderlijk als je weet dat Christian Cambas achter dit nieuwe label zit natuurlijk. Door middel van de heerlijke melodie wordt er naar de break toegewerkt. In de break zelf treedt de melodie nog meer naar de voorgrond en wordt er met wat korte kickjes naar een hoogtepunt gewerkt. Zéér goed uitgevoerde break! Hierna knalt de lekkere driving bassline er weer in en kunnen we helemaal verder shaken! Enorm goede track die me met nostalgie laat terugdenken aan een paar jaar terug. Valt me trouwens op dat er de laatste tijd meer en meer terug wordt gegrepen naar deze formule, een goede zaak met al het electro house geweld van tegenwoordig.

[hr]
Voor de remix werd de hulp van Mario Chris ingeroepen. Hij is een jonge producer uit Cyprus die ooit één van Christian Cambas zijn studenten was aan de universiteit waar hij lesgeeft. Deze remix start met een iets rustigere kick en al gauw wordt een terugkerend bliepje geïntroduceerd. Echter blijkt al gauw dat we weer de electro house toer opgaan. Een dikkere bassline en de typische electro synths worden al snel toegevoegd. Iets hierna komt ook de melodie uit de original mix te voorschijn. In de break wordt ook veel gebruik gemaakt van de melodie om tot een hoogtepunt te komen maar dit vind ik in deze remix veel minder geslaagd. Het klinkt allemaal wat te monotoon en te voorspelbaar. Er mist hier duidelijk drive die in het origineel wel volop aanwezig was. Leuke poging, maar dit brengt weinig bij aan de release. Enkel voor de echte electro house freaks is dit misschien wat, maar dan nog zijn er veel betere dingen dan dit op de markt.




Conclusie: Jammer van de zwakkere remix maar laat dit je zeker niet afschrikken om het zéér goede origineel te checken. Als je van de sound van een paar jaar terug houdt en je eens wat anders wilt dan al de electro house die er tegenwoordig uitkomt, zal deze debuutrelease van het Devilock label je zeker bevallen!


Top
   
PostPosted: 18 Mar 2007, 21:58 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 23 Dec 2006, 18:04
Posts: 67
Location: Zwolle
ik vind de remix lang niet zo slecht als hier wordt gesuggereerd.

maar inderdaad; al met al een zeer goeie release.

_________________
S&E


Top
   
PostPosted: 24 Mar 2007, 00:46 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Oct 2005, 22:34
Posts: 880
Location: Hoboken, Belgium
De original mix lijkt me wel iets voor mij blijkbaar :D Eens checken die handel...


Top
   
PostPosted: 24 Mar 2007, 03:58 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Oct 2005, 22:34
Posts: 880
Location: Hoboken, Belgium
[quote="Jasper"]De original mix lijkt me wel iets voor mij blijkbaar :D Eens checken die handel...

Nou, dit is wel héél tranzy :) Lekker nummer wel (Y)

Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma