It is currently 28 Jun 2024, 23:40

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
PostPosted: 28 Jul 2007, 00:03 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[align=right]Reviewer: Harmen[/align]Artiest: Ortzroka
[color=black]Artiest:[/color] [url]http://www.myspace.com/Ortzroka[/url]
Titel: A. Bulb Fuel (Original Mix)
[color=black]Titel:[/color] B. Bulb Fuel (The New Yorker Remix)
[color=black]Titel:[/color] C. Bulb Fuel (Rui da Silva Remix)
[color=black]Titel:[/color] D. Bulb Fuel (Osamu M & Satoshi Fumi Remix)
Label: Verk Records 001
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.myspace.com/verkrecords[/url]


[align=center]2 goede remixen en 1 uitmuntende remix[/align]
Ortzroka oftwel Fab & Charlie zijn 2 heren die in een vrij korte tijd al behoorlijk naam hebben gemaakt. Vooral hun remixen van Bloc Party en Peter, Björn & John hebben al aardig wat stof doen opwaaien. De 1e grote release van deze “future stars” met de titel T2, was op het Deeper Substance label van Demi. Persoonlijke hoogte punt van die release vind ik toch wel de Leon Roberts remix. Die is echt zo mooi. Na hun release op Deeper Substance hebben de heren hun eigen Label Verk opgestart waarvan de 1e release, “The Bulb Fuel EP”, vorige maand was. Deze release was en is nog steeds een groot succes.

Met het grote succes van de Bulb Fuel EP vonden Fab & Charlie dat ook de remixen van Bulb Fuel een volwaardige release moesten krijgen. De remixen op deze EP komen van Rui Da Silva, The New Yorker en Osamu M & Satoshi Fumi.

[align=center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/verk.jpg[/img][/align]
Naast de remixen is ook het origineel van Bulb Fuel opgenomen in deze release. Het origineel is een diepe track met de bekende Ortzroka beats. Veel onheilspellende melodiën en basslines zorgen voor een hypnotiserende werking op de dansvloer. Een geweldige track maar uiteindelijk gaat het bij deze release toch vooral om de remixen.

[hr]
De 1e remix is die van The New Yorker. The New Yorker is voor mij een onbekende naam dus ik had geen idée wat ik zou moeten verwachten. De track heef t een funky bassline en neigt daarmee een beetje naar de funky techno kant. Verder is het een heerlijk swingende track die zich vooral door de 2 heftige breaks laat kenmerken. The New Yorker gebruikt veel meer geluiden dan het origineel, van cowbells tot diverse snares & claps, waardoor het ook allemaal iets speelser klinkt.

[hr]
De remix van Rui Da Silva is dan weer heel erg minimaal. De melodie uit het origineel in combinatie met een simpele percussie aag en een diepe bassline, dat is de basis van de track waar uiteindelijk nog maar weinig aan wordt toegevoed. Des te knapper dat Rui er wel degelijk een spannende track van kan maken, hoewel er natuurlijk genoeg mensen zullen zijn die dit zullen bestempelen als saai. Maar als je een beetje snel doormixt heb je daar geen last van. Het is in ieder geval een prima track voor de minimal/tech house DJ’s onder ons.

[hr]
Heb je het wel gehad met al die minimal, techno en tech house dan kun je je hart ophalen met de Osamu M & Satoshi Fumi remix. Dit is de mooiste remix van het geheel. De remix bevat veel melodie en heeft een wat minder agressieve kick dan de 3 andere tracks. Zoals we gewend zijn van Osamu en Satoshi is de opbouw van de track perfect. Diepe basslines, spacey synths, en opzwepende percussie. Om de zoveel seconden komen er weer nieuwe geluiden bij waardoor de track voller en voller wordt. Deze track sleurt je de diepte in en laat je er niet meer uitkomen. De break is wat dat betreft geniaal. De opbouw tot aan de break is al zo goed maar de opbouw in de break is echt bizar goed.



Conclusie: De 1e release op Verk was al zeer goed maar nu met deze remix EP als 2e release weet ik zeker dat ik dit label goed in de gaten ga houden in de toekomst. Het origineel en de 2 zeer goede remixen van Rui da Silva en The New Yorker + de uitmuntende remix van Osamu M & Satoshi Fumi leggen de lat heel hoog voor toekomstige releases. Ik ben zelf echt helemaal weg van de Osamu M & Satoshi Fumi remix, hij is diep maar kan toch prima op peak time gedraaid worden en dit komt met name door de geweldige break. Zelfs Rui Da Silva heeft mij positief verrast want eindelijk hoor ik weer een goede remix van de beste man.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma