It is currently 27 Sep 2024, 01:16

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 78 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 14 Jan 2006, 15:26 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 29 Dec 2005, 09:45
Posts: 396
Location: Antwerp
Volgens mij zit er nog wel een lostep album in de pijplijn toch?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 14 Jan 2006, 16:01 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 21 Jun 2005, 10:56
Posts: 1155
Location: Rotterdam
[quote="Elias"]verbazingwekkend is het soms hoe mensen die van `progressive` houden eigenlijk helemaal niet van veranderingen houden en al helemaal niet te ver buiten de randjes willen komen  :roll


Lijkt me toch vrij logisch...
Als je een prog liefhebber bent hoor je liever prog dan commercieel gejengel toch?  je bent niet voor niks prog liefhebber    :( :D

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 14 Jan 2006, 19:06 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 29 Dec 2005, 09:45
Posts: 396
Location: Antwerp
Elias heeft gelijk, er zijn een hoop proghouse liefhebbers die niets eten wat vernieuwend en niet direct herkenbaar is.

Veel prog heeft dan ook niets met progressive te maken  :sleep


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 14 Jan 2006, 19:07 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[quote="Tijs"][quote="Elias"]verbazingwekkend is het soms hoe mensen die van `progressive` houden eigenlijk helemaal niet van veranderingen houden en al helemaal niet te ver buiten de randjes willen komen  :roll


Lijkt me toch vrij logisch...
Als je een prog liefhebber bent hoor je liever prog dan commercieel gejengel toch?  je bent niet voor niks prog liefhebber    :( :D
klopt
maar er zijn mensen die menen dat als je van progressive (what's in the name ?) houdt, dan ook maar gelijk progressief moet denken op alle andere gebieden.  ;)

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Last edited by Jerry on 14 Jan 2006, 19:20, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 14 Jan 2006, 19:17 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 29 Dec 2005, 09:45
Posts: 396
Location: Antwerp
Vind progressive toch een loze term wat muziek betreft. Veel te verwarrend enzo  ;)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 14 Jan 2006, 23:53 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jul 2005, 17:13
Posts: 896
[quote="Tigereye"]Vind progressive toch een loze term wat muziek betreft. Veel te verwarrend enzo  ;)


Gewoon niet te veel in hokjes denken, dan komt het allemaal goed  :D

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 15 Jan 2006, 02:56 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Hoor net een nieuwe Chable track, het moet niet gekker worden :p Klinkt in ieder geval niet commercieel maar goed is het ook weer niet: Union Jack - Two Full Moons and A Trout (Luke Chable Remix) Zit in Digweed's Kiss100 show van vorige week.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 16 Jan 2006, 01:35 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Oct 2005, 22:34
Posts: 880
Location: Hoboken, Belgium
Hij heeft blijkbaar ook de nieuwe Group Therapy geremixed, maar die heb ik nog nergens gevonden.  :\


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 16 Jan 2006, 14:40 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jul 2005, 23:57
Posts: 373
Location: Haarlem
[quote="Tigereye"]Elias heeft gelijk, er zijn een hoop proghouse liefhebbers die niets eten wat vernieuwend en niet direct herkenbaar is.

Veel prog heeft dan ook niets met progressive te maken  :sleep


Maar het vernieuwende aan progressive is de laatste tijd dat er veel electro en gewone house elementjes in komen....dat vind ik niet vooruitstrevend.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 16 Jan 2006, 15:14 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 29 Dec 2005, 09:45
Posts: 396
Location: Antwerp
Het is maar net wat je muziekale achtergrond en smaak is... ach ja... if it works for you :)

Ik weet eerlijk gezegd ook niet 1, 2, 3 iets te noemen wat nu echt compleet nieuw en vernieuwend is, en ik geef daar ook niet zo veel om. Zo lang het maar lekker klinkt, oud/nieuw, oldskool/progressive... schijt  :lol

Ik heb er net 3 uur james holden pacman geluidjes opzitten... word er nie warm of koud van. Alhoewel sommige stukken wel vet zijn  :cool


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 16 Jan 2006, 20:32 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 02 Jan 2006, 20:37
Posts: 216
Location: Tilburg
Mooie site van Dekay. Leuk dat hij ook aan de slag gaat me Ableton, ik ben benieuwd naar het resultaat!  

Jammer van Chable, hij was echt een van mijn favoriete progressive producers. Maar goed, misschien is een 'break' ook goed voor hem en komt hij later weer terug met vette nieuwe producties/remixes.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 17 Jan 2006, 12:14 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 18 Sep 2005, 14:15
Posts: 137
Zeker een mooie site, mocht ook wel na al dat wachten!
Nu hopen dat Dekay veel geprogrammeerd wordt in Nederland. Tot nu toe alleen Trance Energy en daar hoort ie wat mij betreft niet thuis


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 17 Jan 2006, 12:21 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 21 Jun 2005, 19:43
Posts: 597
Location: Utrecht
een echte diehard gaat daar toch heen :p
maar hij mag inderdaad wel even een paar clubs bezoeken hier :cool


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 17 Jan 2006, 15:35 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 20 Sep 2005, 18:17
Posts: 58
Location: Amsterdam
Ik ga met mn zussie naar TE en ben toch wel blij dat Matthew er is hoor!

En ik lees gewoon nu pas dat verhaal van Chable, was ik net blij omdat ik t rustig heb met school, moet ik nu bijna janken :( Zijn producties waren bijna altijd precies mijn ding, wat moet ik nu!!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 18 Jan 2006, 00:33 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 02 Oct 2005, 12:35
Posts: 2670
Location: @ Home
luister en gij zult vinden  :lol

_________________
Eenieder die vecht voor de toekomst, leeft er nu al in.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 18 Jan 2006, 14:30 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 21 Jun 2005, 19:43
Posts: 597
Location: Utrecht
ja en eens vaker hier rondsurfen helpt bij die zoektocht :p


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 19 Jan 2006, 14:12 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Sep 2005, 22:57
Posts: 284
Location: Lugdunum
[quote="Tijs"][quote="Elias"]verbazingwekkend is het soms hoe mensen die van `progressive` houden eigenlijk helemaal niet van veranderingen houden en al helemaal niet te ver buiten de randjes willen komen  :roll


Lijkt me toch vrij logisch...
Als je een prog liefhebber bent hoor je liever prog dan commercieel gejengel toch?  je bent niet voor niks prog liefhebber    :( :D

Ik doel toch niet perse op commercieele muziek? Ik zeg ook niet dat ik daar naar luister, maar ik luister wel naar heel veel andere dingen dan progressive, wat trouwens inderdaad een betekenisloze titel voor het genre is geworden. Ik deed laatst mee aan een DJ contest en heb mezelf toen maar betiteld als "house" jock, hoewel er op de flyer dan toch weer progressive stond.. (en erg progressief kan het niet geweest zijn want ik koop al jaren geen platen meer  :roll )

BTW, progressive gaat al tijden verschillende kanten op, net als dat er een tijdje zo'n duistere stroming was (Bedrock Black enzo), maar volgens mij gebeurt dat in vrijwel alle (electronische) muziek stromingen wel..

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 19 Jan 2006, 15:29 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
[quote="Elias"]Ik doel toch niet perse op commercieele muziek? Ik zeg ook niet dat ik daar naar luister, maar ik luister wel naar heel veel andere dingen dan progressive, wat trouwens inderdaad een betekenisloze titel voor het genre is geworden. Ik deed laatst mee aan een DJ contest en heb mezelf toen maar betiteld als "house" jock, hoewel er op de flyer dan toch weer progressive stond.. (en erg progressief kan het niet geweest zijn want ik koop al jaren geen platen meer  :roll )

BTW, progressive gaat al tijden verschillende kanten op, net als dat er een tijdje zo'n duistere stroming was (Bedrock Black enzo), maar volgens mij gebeurt dat in vrijwel alle (electronische) muziek stromingen wel..


Ja dat bedoel ik ook, zolang het maar goede raakvlakken met progressive blijft hebben. Het mag zeker wel afwijken van de 'oude' progressive maar ik hou inderdaad niet van drastische veranderingen, daarvoor ben ik teveel een progressive liefhebber zoals Tijs ook al aangeeft.

[quote="Tigereye"]Elias heeft gelijk, er zijn een hoop proghouse liefhebbers die niets eten wat vernieuwend en niet direct herkenbaar is.

Veel prog heeft dan ook niets met progressive te maken  :sleep

Nou volgens mij valt dat reuze mee en staan de meeste proghouse liefhebbers best open voor andere dingen :) Je moet natuurlijk wel binnen hetzelfde genre blijven lullen maar zoals eerder aangegeven is dat lekker groot :cool

[quote="tango"]....Hij gaat nog minimaal house dingen producen en gaat zich meer richten op commerciele muziek als in film, tv en computerspel muziekjes...


Dat Chable het gehad heeft met de house muziek en bovenstaande muziekjes gaat produceren lijkt toch niet helemaal waar: nieuwe release op Audio Therapy: Dave Seaman pres Group Therapy - Faith Again includes 2 Luke Chable mixen, zowel een vocale als een non-vocale. Check www.astralmusic.nl voor samples. De original is zeer vet maar ook Chable's mixen zijn best te pruimen :cool Of had hij deze al een tijdje liggen? dat ken natuurlijk ook...  :p

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Jan 2006, 11:32 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Sep 2005, 22:57
Posts: 284
Location: Lugdunum
Ken dat? En je komt nog niet eens uit Leijuh (Leiden in gewoon Nederlands)..


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Jan 2006, 14:15 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
2 vragen die hier wel bij aansluiten uit een djbroadcast interview met Remy:

DJB: De afgelopen anderhalf, twee jaar is er iets veranderd in de stijl waar ook jij bekend mee bent geworden, progressive in ruime zin. Het is een stukje richting electro opgeschoven. Heb jij iets met die ontwikkeling of laat het je koud?

"Dat laatste. In het begin snapte ik al niet waar ze het over hadden, electro is toch iets heel anders dan wat Sasha op het ogenblik draait? Er zitten af en toe wel leuke tracks tussen, maar het is te hip, te hype. Ik vind het niet echt. Ik ga door de bank genomen lekker door met waarmee ik bezig was, van techno tot progressive en alles wat daar tussenin zit. Als het maar goed is."

DJB: Hypes en randverschijnselen worden steeds belangrijker. Stoor jij je daaraan?

"Een beetje wel. Lifestyle vind ik op zich niet erg, maar het stoort me wel als ik merk dat muziek een bijzaak is geworden. Ik ben begonnen in de RoXY; dat was ook vrij extreem, hipper kon niet. Maar daar kwamen de mensen ook voor de muziek."

Juist! het gaat om de muziek :cool


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 78 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma