It is currently 27 Sep 2024, 02:18

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 80 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next
Author Message
PostPosted: 10 Sep 2006, 22:59 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jan 2006, 13:52
Posts: 843
Location: In me huis
Deep dish zijn de Tiestos in de house scene.

Dat zeg ik al een heel tijdje trouwens. Gewoon commercieel as fuck, weinig kwaliteit helaas.


Top
   
PostPosted: 11 Sep 2006, 12:17 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 28 Aug 2006, 19:56
Posts: 54
Location: Reuver
De laatste jaren zeer zeker ja (helaas), maar ik vind hun GU21 en 25 en hun Yoshiesque cds toch zeer sterk en heb ook diverse dikke sets van hun gehoord in het verleden.


Top
   
PostPosted: 11 Sep 2006, 17:56 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 22:47
Posts: 2263
Location: Utrecht
Gu25 vind ik al wat minder maar idd yoshieque en GU021 zijn wel meesterwerkjes.


Top
   
PostPosted: 11 Sep 2006, 18:03 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 16:48
Posts: 359
Location: nijmegen
[quote="fluxie"]

???

zou ik niet te hard roepen, weet goed genoeg wie de goede tracks produceren en wie niet


Dat blijkt ja..

:sleep

Top
   
PostPosted: 11 Sep 2006, 18:33 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Jun 2005, 23:28
Posts: 576
Location: Rotterdam, Netherlands
[quote="fluxie"]
???

zou ik niet te hard roepen, weet goed genoeg wie de goede tracks produceren en wie niet


Je bent wel op de hoogte van Way out West, Bedrock, etc? Je scheert nu een track of 200 over dezelfde kam he ;)

Top
   
PostPosted: 11 Sep 2006, 18:41 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
Heren, smaken verschillen nog steeds...dus dit is gewoon een zinloze discussie imho.

Deep Dish is ook gewoon achteruit gegaan, dat kan iedere boer zien.

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 11 Sep 2006, 20:40 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jan 2006, 13:52
Posts: 843
Location: In me huis
[quote="SnuggLe"]
Deep Dish is ook gewoon achteruit gegaan, dat kan iedere boer zien.


Of je bent gewoon een lompe boer als je dat niet ziet :D

Top
   
PostPosted: 11 Sep 2006, 21:17 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 09 Oct 2005, 12:46
Posts: 138
Location: Amsterdam
[quote="Eelke Kleijn"][quote="fluxie"]
???

zou ik niet te hard roepen, weet goed genoeg wie de goede tracks produceren en wie niet


Je bent wel op de hoogte van Way out West, Bedrock, etc? Je scheert nu een track of 200 over dezelfde kam he ;)

jeps heb genoeg gehoord van de prog-progtrance-proggiebreaks van die periode. Blijft ook een kwestie van smaak zoals altijd. Kom toch bij andere prog dj's uit dan wat hoofdstroming GU is uitgekomen (DD is uitzondering).

Enige wat ik hier met discussie aan wil zwengelen is het imho overdreven afkraken van DD wat voorbij gaat aan de prachtige albums die ze in het verleden afgeleverd hebben.
(penetrate deeper, junk science, in house we trust 1, renaissance ibiza, yoshiesques 1&2, gu 21& 25)
De laatste 2 jaar is het minder maar dat geldt net zo hard voor bv een Sasha die de weg volledig kwijt is en en ook voor een Howells met zijn techno sets....

Last edited by fluxie on 11 Sep 2006, 21:33, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 11 Sep 2006, 21:20 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 02 Oct 2005, 12:35
Posts: 2670
Location: @ Home
Komt de laatste Shinishi release van Nick K op die andere compilatie?

Dat is echt een uber vette release namelijk!

DD is toch altijd al een beetje vocaal hitgevoelig geweest? met die Dido track enz..

Ik heb de CD nog niet geluisterd, maar ik vind altijd dat je pas kan oordelen
als je de gehele CD hebt geluisterd. DD is altijd zeer goed in een aan 1 sluitend
geheel te brouwen.

GU was altijd een dubbelaar en nu plotseling 1 CD :rolleyes

GU is tenminste niet mee gegaan met de minimal hype, weet niet of dat nu een slechte
of juist een goede zet van ze is......

_________________
Eenieder die vecht voor de toekomst, leeft er nu al in.


Top
   
PostPosted: 11 Sep 2006, 21:49 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 31 Jul 2005, 16:02
Posts: 1577
Location: Amsterdam
[quote="fluxie"] De laatste 2 jaar is het minder maar dat geldt net zo hard voor bv een Sasha die de weg volledig kwijt is en en ook voor een Howells met zijn techno sets....


Tsja, het is maar net wat je onder minder of de weg kwijt verstaat. Ik vind Deep Dish ook niet zo bijzonder meer. Grotendeels vanwege de "te makkelijke" platen. Niet dat die platen daardoor ook persé slecht zijn, maar ik denk dat de gemiddelde prog fan van wat dieper houdt en niet zo'n zin heeft in al die jaren '80 remakes en lichtelijk cheesy sounds. Ik denk wel dat beide heren nog steeds goed kunnen draaien, maar dat het publiek iets andere verwachtingen heeft na het succes van hun productie hitjes. Daar passen ze zich denk ik aan aan.

Sasha en Howells daarentegen vind ik wel nog steeds op ouderwets niveau. Dat komt ook omdat ik de minimalere stijl van Sasha kan waarderen. En voorzover ik weet heeft Howells altijd z'n sets doorspekt met alle stijlen die je kan bedenken. Die techno is dus niet nieuw.

Alle heren DJ's die in het verleden klasse GU's hebben afgeleverd zijn gewoon weer een paar jaar verder en daarmee verandert ook hun sound. De één gaat die kant op, de ander die kant. Je vind het wat of je vindt het niks meer. Simple as that.

_________________
Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich


Top
   
PostPosted: 12 Sep 2006, 09:45 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Jun 2005, 23:28
Posts: 576
Location: Rotterdam, Netherlands
[quote="fluxie"]jeps heb genoeg gehoord van de prog-progtrance-proggiebreaks van die periode. Blijft ook een kwestie van smaak zoals altijd. Kom toch bij andere prog dj's uit dan wat hoofdstroming GU is uitgekomen (DD is uitzondering).

Enige wat ik hier met discussie aan wil zwengelen is het imho overdreven afkraken van DD wat voorbij gaat aan de prachtige albums die ze in het verleden afgeleverd hebben.
(penetrate deeper, junk science, in house we trust 1, renaissance ibiza, yoshiesques 1&2, gu 21& 25)
De laatste 2 jaar is het minder maar dat geldt net zo hard voor bv een Sasha die de weg volledig kwijt is en en ook voor een Howells met zijn techno sets....


Ok :)

Ik vind DD ook nog steeds top hoor. Je hoort ze mij echt niet af kraken. Het is wel waar dat ze iets meer hitjes in hun set draaien. Maar ik denk dat daar, net als Djeebie zegt, moeilijk aan te ontkomen is vanwege hun commerciele succes de laatste tijd. Yoshiesque gaat hier nog met enige regelmaat de CD speler in, dat vind ik wel de betere CD's ;)

Top
   
PostPosted: 12 Sep 2006, 10:57 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 06 Mar 2006, 09:11
Posts: 350
Location: Den Haag
dat gezeur op deep dish vind ik sterk overdreven maar wel begrijpelijk. tuurlijk draaien ze de wat makkelijkere bekendere platen. je zal ze niet snel een diepe set horen draaien in ieder geval.

maar naar mijn weten is dat bij hun altijd al zo geweest.

het mooie daarvan is dat je wel kan zeggen dat je het niks vindt en dat je het maar commerciele bagger vindt. maar als ik dan zie dat er 5000 man bij extrema staan alleen voor deep dish vind ik dat best wel knap. zij weten gewoon wat hun publiek wil.

en ik weet bijna zeker dat minimaal de helft van de gasten hier die deep dish afkraken net zo hard los zou gaan bij een set van deep dish.

_________________
Der Rhythmus ist ein Zwang


Top
   
PostPosted: 12 Sep 2006, 13:55 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jan 2006, 13:52
Posts: 843
Location: In me huis
[quote="nick"] en ik weet bijna zeker dat minimaal de helft van de gasten hier die deep dish afkraken net zo hard los zou gaan bij een set van deep dish.


kan alleen voor mezelf spreken natuurlijk, maar ik in ieder geval niet hoor.

Top
   
PostPosted: 12 Sep 2006, 18:15 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
GU 025 is simpelweg niet te evenaren duszzz don't expect too much

pfff wat een onzin... Deep dish zijn zijn gewoon geld ana het binnenhalen en GU is het contract met hun aan het afwerken.,. mooi zo dan is er weer eens plaats voor andere dj's die wel wat meer de grenzen opzoeken... de tijd dat ik in spanning zat te wachten op een nieuwe gu is al tijden geleden... 19 was de laaste die echt wat deed bij mij.. die danny Howells was ook nog wel ok.. heb die GU's van deep dish nog nooit goed gevonden...


Top
   
PostPosted: 12 Sep 2006, 18:56 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
[quote="nick"]
en ik weet bijna zeker dat minimaal de helft van de gasten hier die deep dish afkraken net zo hard los zou gaan bij een set van deep dish.


Zoals Phor zegt is dat idd gelul. Het ligt er natuurlijk aan WAT voor een set ja. Diepe set: ja. Zo'n set zoals op Extrema: ZEKER niet. Langsgelopen, gehoord, weggegaan. Bleergh.

En ik ben het verder helemaal met Djeebie eens. Het is geen afkraken, maar gewoon niet kunnen vinden in de (te begrijpen) 'commerciele weg' die Deep Dish is ingegaan. Vroeger wist je dat ze voor vette shizzle stonden. Tegenwoordig niet meer.

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 12 Sep 2006, 21:31 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 09 Oct 2005, 12:46
Posts: 138
Location: Amsterdam
[quote="Mistik"]
Deep dish zijn zijn gewoon geld ana het binnenhalen.....

en GU is het contract met hun aan het afwerken.,. mooi zo dan is er weer eens plaats voor andere dj's die wel wat meer de grenzen opzoeken...


geldt dit niet voor sasha, digweed, cattaneo en tig andere dj's? het is een illusie dat house niet commercieel is, integendeel het is gewoon business hoe vervelend dat in bepaalde opzichten ook is/kan zijn.

en met betrekking tot grensverleggende dj's: GU speelt altijd op safe dussz op dit label kan je dan heel lang wachten...

en dat je GU25 niet goed vindt is prima ieder zijn eigen mening, ik vind het nog steeds het beste prog album wat is uitgebracht...

Top
   
PostPosted: 12 Sep 2006, 21:46 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 09 Oct 2005, 12:46
Posts: 138
Location: Amsterdam
[quote="SnuggLe"]
En ik ben het verder helemaal met Djeebie eens. Het is geen afkraken, maar gewoon niet kunnen vinden in de (te begrijpen) 'commerciele weg' die Deep Dish is ingegaan


Kan ik me ook niet in vinden alleen het wordt door sommigen nogal ongenuanceerd gebracht waardoor dat door nog weer anderen nog harder gebrult wordt en uiteindelijk de antistemming zo groot geworden is dat het zelfs vervelend wordt om nog topics over deep dish te lezen.... das mijn puntje ;)

Top
   
PostPosted: 16 Sep 2006, 16:59 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
fluxie: ik doel op het aannemen van 2 gigs op een avond... deep dish op de flyer zetten en dan vervolgens maar 50% deep dish krijgen omdat ze als apart draaien meer geld binnen kunnen halen.. :)

en dan nog ik zie geen sasha/cataneo/digweed track in de top 40... de muziek die zij maken is er niet speciaal op gemaakt om in de top 40 te komen.. die van deep dish wel.. zij gebruiken een formule voor hun singles.. ten tijde van Junk science nog niet

of je wel of niet hun cds goed vind is inderdaad een kwestie van smaak en met GU heb ik het al tijden geleden opgeven


Top
   
PostPosted: 16 Sep 2006, 17:55 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 09 Oct 2005, 12:46
Posts: 138
Location: Amsterdam
klopt inderdaad, kan het niet volgen waarom ze zo ver gaan want whats the point om 14 jarigen met say hello op mtv aan je te gaan binden en vervolgens die tracks nu nog in je livesets te gooien, heb het gevoel dat het vooral Sharam is die de boel verknald.
Focus me al lang op andere dj's met prachtige sets en verspil geen negatieve energie aan de dishjes.


Top
   
PostPosted: 06 Oct 2006, 15:07 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
http://www.globalunderground.co.uk/imag ... lDubai.mpg

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 80 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 40 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma