It is currently 15 Nov 2024, 13:09

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 41 posts ]  Go to page 1 2 3 Next
Author Message
 Post subject: verheerlijken dj's?
PostPosted: 20 Mar 2006, 22:28 
GrooveCollector
GrooveCollector

[quote]wow, wat een trancetaferelen hier :o

digweed is een goede dj, maar om hem nou zo op te hemelen :)

Ik wilde dit eerst in het digweed @ troje topic zeggen, maar dacht laat ik de feestvreugde niet verstoren en een eigen topic aanmaken.

Goed hier mijn (bescheiden) mening omtrent dit onderwerp. Ik dacht namelijk dat groovecollection met zijn doorgewinterde house-liefhebbers dit overdreven verheerlijken van dj's wel een beetje ontstegen was.

Dit ophemelen, wat ik ook zie in de 16 bit topics (leuke producers en dj's maar m.i. niet bijzonder) staat niet echt in verhouding tot de kunst van het dj-en , vind ik. (producen kan ik niet over oordelen).

dit topic is no offense trouwens, maar puur om de (mogelijk interessante) discussie eens aan te wakkeren.

Post subject:
PostPosted: 20 Mar 2006, 22:56 
Moderator
Moderator

Ik denk dat het met dat verheerlijken wel meevalt hoor. D'r zitten hier gewoon veel enthousiastelingen :p Veel mensen houden echt van de muziek en dat komt ook naar voren in de posts. Maar naar ik weet staat niemand tijdens feestjes de dj's te stalken of om handtekeningen te vragen. It's all about the music :cool

En als Digweed een rukset neerzet in mei dan zal dat hier ook echt wel gepost worden.

Post subject:
PostPosted: 20 Mar 2006, 23:25 
GrooveCollector
GrooveCollector

in het geval van de 16 bits vind ik het niet meer van logisch. Naast dat het erg orginele producers zijn, kunnen ze ook nog een erg goed potje draaien! Die combinatie van vind ik erg schaars.. Er is toch ook een behoorlijke hype geweest met desyn waar het merendeel als een jonge hond op af dook. Nu dat desyn moeite heeft met het vinden van orginele platen er ook commentaar geleverd kan worden. Het valt allemaal wel mee. maar sasha blijft god  :cool

Post subject:
PostPosted: 20 Mar 2006, 23:48 
GrooveCollector
GrooveCollector

[quote="Bartk"]Er is toch ook een behoorlijke hype geweest met desyn waar het merendeel als een jonge hond op af dook. Nu dat desyn moeite heeft met het vinden van orginele platen er ook commentaar geleverd kan worden. Het valt allemaal wel mee. maar sasha blijft god  :cool

Desyn blijft ook god :lol ben nu een set aan het uppen en weer heerlijk zeg! (staat zo in de setjes sectie) Ik vond juist in het begin Desyn tegenvallen ala Nic Fanciulli (dié blijft hangen in saaie platen) maar tegenwoordig draait Desyn de ene vette set na de andere :cool
En verder vind ik enthousiast lullen over een dj niet af doen aan de geloofwaardigheid van de groovecollectors. Zoals Djeebie al zegt iedereen hier heeft genoeg verstand van de muziek dus het is niet zo maar geroep: Digweed rocks! [img]http://themixingbowl.org/image/smilies/grimey.gif[/img]

Post subject:
PostPosted: 20 Mar 2006, 23:50 
GrooveCollector
GrooveCollector

Ik vind het vaak wel jammer, dat als er grote bekende (vaak buitenlandse) helden hier ergens in NL gaan draaien, velen daar helemaal lyrisch over zijn en zich rotrennen om als eerste te weten hoe of wat en waar! Vervolgens klagen, dat het toch wel weer veel euro's kost en er dus maar weer een vakantie minder gedaan gaat worden of een maand niet gestapt kan worden.
Terwijl als er 'gewone' Hollandse Talenten (met hoofdletter T dus) hun kunsten gaan vertonen er vaak weinig animo is. En die feesten zijn heel vaak ook echt de moeite waard en, niet geheel onbelangrijk, betaalbaar! :cool [/i]

Post subject:
PostPosted: 21 Mar 2006, 00:02 
GrooveCollector
GrooveCollector

[quote="YvonnY"]Ik vind het vaak wel jammer, dat als er grote bekende (vaak buitenlandse) helden hier ergens in NL gaan draaien, velen daar helemaal lyrisch over zijn en zich rotrennen om als eerste te weten hoe of wat en waar! Vervolgens klagen, dat het toch wel weer veel euro's kost en er dus maar weer een vakantie minder gedaan gaat worden of een maand niet gestapt kan worden.
Terwijl als er 'gewone' Hollandse Talenten (met hoofdletter T dus) hun kunsten gaan vertonen er vaak weinig animo is. En die feesten zijn heel vaak ook echt de moeite waard en, niet geheel onbelangrijk, betaalbaar! :cool

Ben het ergens met je eens dat nieuwe initiatieven vaak slecht gesteund worden. Aan de andere kant garanderen grote namen nu eenmaal drukte (wat vaak op de beginnende feesten ontbreekt) en een bepaalde zekerheid van goede muziek. Natuurlijk kunnen onbekende dj's verrassen maar dat gebeurt maar zelden. Soms lijkt het wel of een bepaalde dj een beetje moet worden aanbeden om een speciale vibe in het publiek te krijgen. Eigenlijk erg jammer maar zo werkt het meestal.
Goed opgestarte nieuwe organisatie vond ik Intiem. Matthew Dekay geboekt, Ozgur Can (toen beide nog niet zo groot) en bijzondere locatie (ook erg belangrijk als je onbekend bent). Tegenwoordig helaas afgezwakt, het meerdere keren vol kunnen houden is pas echt moeilijk. Dat is weer het mooie van The Sessions die al zeer lang meedraaien maar enige nadeel daar is gewoon die klote locatie's keer op keer, Lexion, Asta, XL! :(

Last edited by Partyhardy! on 21 Mar 2006, 02:39, edited 1 time in total.

Post subject:
PostPosted: 21 Mar 2006, 00:47 
GrooveCollector
GrooveCollector

ik denk dat het verheerlijken van dj`s wel meevalt hier op groovecollection.
kijk, ik geef toe, soms wordt er heel enthousiast over dj`s gepraat. maar niet alleen over de groten en de zogenaamde goden. maar ook over artiesten als de 16 bit lolita`s, dus dj`s/producers die op de rand staan een hele grote carriere te krijgen.

Post subject:
PostPosted: 21 Mar 2006, 11:13 
GrooveCollector
GrooveCollector

Ik heb Digweed nog nooit een keer echt supervet horen draaien....live dat ik er bij was, maar ook setjes die ik thuis heb doen me ook niet echt heel veel....

Maar de man moet wel 'iets' kunnen, aangezien zijn status, dus dat ga ik in het paard maar ff afwachten...

Ik start trouwens ook even een topic, waarom ik altijd opgehemeld wordt...

Post subject:
PostPosted: 21 Mar 2006, 11:22 
GrooveCollector
GrooveCollector

Ik kan ook slecht tegen extreem ophemelen van DJ's, of dat nou Tiësto, Digweed of Remy is for that matter.

DJ's zijn uiteindelijk ook gewoon mensen die een leuk kunstje kunnen (respect daarvoor daar niet van) maar vergelijken met God e.d. gaat imo echt een tikkie te ver.

Post subject:
PostPosted: 21 Mar 2006, 12:32 
GrooveCollector
GrooveCollector

Digger is geniaal klaar dikke punt

Of het nou op high power draaien is of het inzicht in muziek, zakelijk.. hij blijft mij verassen keer op keer.
En dat begon allemaal toen ik [url=http://www.discogs.com/release/100874]deze[/url] cd hoorde  :tune

Post subject:
PostPosted: 21 Mar 2006, 13:13 
GrooveCollector
GrooveCollector

[quote="Partyhardy!"][quote="YvonnY"]Ik vind het vaak wel jammer, dat als er grote bekende (vaak buitenlandse) helden hier ergens in NL gaan draaien, velen daar helemaal lyrisch over zijn en zich rotrennen om als eerste te weten hoe of wat en waar! Vervolgens klagen, dat het toch wel weer veel euro's kost en er dus maar weer een vakantie minder gedaan gaat worden of een maand niet gestapt kan worden.
Terwijl als er 'gewone' Hollandse Talenten (met hoofdletter T dus) hun kunsten gaan vertonen er vaak weinig animo is. En die feesten zijn heel vaak ook echt de moeite waard en, niet geheel onbelangrijk, betaalbaar! :cool

Ben het ergens met je eens dat nieuwe initiatieven vaak slecht gesteund worden. Aan de andere kant garanderen grote namen nu eenmaal drukte (wat vaak op de beginnende feesten ontbreekt) en een bepaalde zekerheid van goede muziek. Natuurlijk kunnen onbekende dj's verrassen maar dat gebeurt maar zelden. Soms lijkt het wel of een bepaalde dj een beetje moet worden aanbeden om een speciale vibe in het publiek te krijgen. Eigenlijk erg jammer maar zo werkt het meestal.
Goed opgestarte nieuwe organisatie vond ik Intiem. Matthew Dekay geboekt, Ozgur Can (toen beide nog niet zo groot) en bijzondere locatie (ook erg belangrijk als je onbekend bent). Tegenwoordig helaas afgezwakt, het meerdere keren vol kunnen houden is pas echt moeilijk. Dat is weer het mooie van The Sessions die al zeer lang meedraaien maar enige nadeel daar is gewoon die klote locatie's keer op keer, Lexion, Asta, XL! :(

Intiem was idd goed gestart en doet nu geloof ik alleen nog maar 'iets' op het strand. Zeker jammer :(
Onbekende dj's kunnen zeker verrassen, alleen is er dan vaak maar een select gezelschap getuige van. Tuurlijk heb je gelijk, dat het zo werkt met die grote namen, maar ik hoop altijd stiekum dat 't nog ooit eens zal veranderen.
Gewoon elk weekend gaan stappen, dan kom je vanzelf op bijzondere, wat onbekendere feesten! :D  (en nee, ik ben ook niet rijk, maar wel vindingrijk ;) )

Post subject:
PostPosted: 21 Mar 2006, 13:26 
Moderator
Moderator

Ik vind eigenlijk steeds meer grote namen tegenvallen. Vooral dj's die door hun producties bekend zijn geworden. Hele hype rond bepaalde dj's en dan hoor je ze live... tja.
Verbaast me trouwens steeds weer hoe slechte dj's toch goed gevonden worden (neem nou een Nick Warren  :x )
Daardoor is het voor mij alleen maar logisch dat als Digweed komt, daar extra enthousiast over te zijn. Hij komt natuurlijk niet zo vaak in Nederland en heeft al vaak genoeg bewezen de koning te zijn  :cool

Post subject:
PostPosted: 21 Mar 2006, 13:45 
GrooveCollector
GrooveCollector

Ik vind de radio show van Diggers ook vaak tegen vallen, vrij saai en er zitten soms wel goede platen tussen, maar het weerspiegelt bij lange na niet wat doet als hij ergens komt draaien.
In elk geval is het voor mij nog nooit tegen gevallen wanneer ik hem heb horen draaien.
Als er één dj is die een goede lijn in zijn set kan brengen is hij het wel.

Post subject:
PostPosted: 21 Mar 2006, 14:02 
GrooveCollector
GrooveCollector

er zijn trouwens wel 2 artiesten waarvan ik vind dat ze veels te vaak worden overgewaardeert.

namelijk james holden en nathan fake. oke het zijn goede producers. en ze kunnen ook best een leuk setje draaien. maar af en toe worden ze benadert als leonardo da vinci. alsof ze professor zijn die net een nieuwe wereld heeft uitgevonden ofzo.

Post subject:
PostPosted: 21 Mar 2006, 14:47 
GrooveCollector
GrooveCollector

Wat een nutteloos topic weer; als je goed gelezen zou hebben zie je wel degelijk ook negatieve commentaren (ondergetekende zeker bij Desyn Masiello dinges) van de posters + waarom zou je dan niet ook als iets wel goed is (16 Bits) er niet iets positiefs neerzetten?

Zie b.v. mijn held Fortier....laatst geposte set was gewoon compleet ruk dus dat staat daar dan ook????

Post subject:
PostPosted: 21 Mar 2006, 17:31 
GrooveCollector
GrooveCollector

Relativeren mensen, relativeren. Dat is het woord!

Post subject:
PostPosted: 21 Mar 2006, 20:01 
Moderator
Moderator

[quote="Partyhardy!"]
Ben het ergens met je eens dat nieuwe initiatieven vaak slecht gesteund worden. Aan de andere kant garanderen grote namen nu eenmaal drukte (wat vaak op de beginnende feesten ontbreekt) en een bepaalde zekerheid van goede muziek. Natuurlijk kunnen onbekende dj's verrassen maar dat gebeurt maar zelden.

Tsjah en doordat iedereen maar zo denkt zal het altijd lastig blijven voor beginnende organisaties. Mensen denken: daar komen weinig mensen en denken nee daar gaan we niet heen. Het resultaat is dat er op die avond weinig mensen zijn. Ik doe het zelf ook hoor. Als er 2 feesten op 1 avond zijn en op het ene feest komt cattaneo en de ander heeft een supergoede onbekende dj ga ik toch naar cattaneo  :p

Je kunt wel elke keer een dekay of een ozgur can boeken maar dat kost flink wat centen en die moet je terug verdienen. Dan kun je wel mooi beginnen met elke keer een grote naam in de line up maar als je er niks aan verdient zul je het ook nooit lang volhouden.

Post subject: goede dj's
PostPosted: 21 Mar 2006, 20:28 
GrooveCollector
GrooveCollector

Ik denk dat het voor iedereen persoonlijk is maar iedereen heeft nu eenmaal z'n favoriete dj's. En ben het eens met het feit dat over het algemeen een "grote" naam wel voor een goede avond zorgt. Toch is het me de laatste jaren ook vaak tegengevallen. Ik heb slechte avonden meegemaakt met topnamen (Sander Kleinenberg, Nick Warren) en goede avonden meegemaakt met relatief onbekende namen. Het ligt aan meerdere dingen. Wat ik van mezelf weet is dat ik ook vaak benieuwd ben naar producers en dat achteraf blijkt dat ze live eigenlijk helemaal niet echt bijzonder zijn.
Qua sterke avonden denk ik dat het een goede truc blijft om "goede" onbekenden naast of vóór een grote naam te programmeren, een beetje liefhebber merkt de kwaliteit toch wel op (zo ging t bij de 16 bits ook). Verder denk ik dat we inderdaad misschien zo af en toe wat ver gaan in t verheerlijken, maar ach... we zijn gewoon blij als er weer eens een leuk feestje is in Nederland.

Post subject:
PostPosted: 21 Mar 2006, 21:55 
GrooveCollector
GrooveCollector

[quote="we are ieee"]Wat een nutteloos topic weer; als je goed gelezen zou hebben zie je wel degelijk ook negatieve commentaren (ondergetekende zeker bij Desyn Masiello dinges) van de posters + waarom zou je dan niet ook als iets wel goed is (16 Bits) er niet iets positiefs neerzetten?

Zie b.v. mijn held Fortier....laatst geposte set was gewoon compleet ruk dus dat staat daar dan ook????

wat is er nutteloos aan een topic als deze, welke de intentie heeft een discussie op te starten m.b.t muziek?

Post subject:
PostPosted: 21 Mar 2006, 22:01 
GrooveCollector
GrooveCollector

ik vraag me mischien ook een beetje af in hoeverre de "napraters" de progressive scene ingeslopen zijn? waar is die (gezonde) kritische houding t.o.v. de hypes?

(voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat digweed of 16bit liefhebbers napraters zijn ;) )

Post new topic  Reply to topic  [ 41 posts ]  Go to page 1 2 3 Next

All times are UTC+01:00