Na de onderstaande recensie ben ik toch wel zeer benieuwd geworden naar het nieuwe album van Junkie XL! Hij was gisteren al volop in de media aanwezig (RTL Boulevard & De wereld draait door) maar het album laat nog bijna een maand op zich wachten. Hij is nu een maand aan het touren door Amerika om zijn album te promoten. Het lijkt me dat dit ook in Europa gaat gebeuren, zou leuk zijn als hij ook weer eens LIVE in NL zou optreden.... Extrema Outdoor misschien 8-)
In het laatste deel van de WMC sets (wat mij ook duidelijk Sasha lijkt te zijn) is de afsluiter zijn nieuwe remix: Editors - Camera (Junkie XL Remix) errrg vette remix weer van Tom.
[url=http://s41.yousendit.com/d.aspx?id=0ZY492C2BZVPC1P23L205KTZ3K]CHECK it out here[/url] :p
Zijn stijl spreekt mij echt enorm aan, die rock invloed! De kloof word steeds kleiner tussen dance en rock
Heeft iemand dit album al mogen beluisteren? :tune
[quote]
[img]http://staging.yourscene.nl/images/library/Junkie_XL__Today230.jpg[/img]
Recensie: Junkie XL – Today
LUISTERMOMENT: Als je na een avond stappen nog niet naar bed wilt
BESTE NUMMER: I’ve Got A Xerox To Copy
BIJZONDERHEDEN:
Tom Holkenborg a.k.a. Junkie XL gaat op de ingeslagen weg van zijn vorige album Radio JXL: a Broadcast fromt he Computer Hell Cabin verder. Het eerste nummer is een op een luchtige gitaarriff gebaseerde track, met lichtelijke progressive beats en zweverige vocalen van Nathan Mader, die het hele album door terugkomt als zanger. Het zet de toon van het album, dat veelal op rockmuziek geïnspireerd is. Het volgende nummer, Mushroom, is een energiek nummer met breakbeats, big beats en orchestrale strings, soms aanzwellend en bombastisch, dan weer ingetogen. Such A Tease ademt de sfeer uit van Coldplay, mistvlagen vocalen, rustige triphopbeats en melancholische pianoakkoorden. Titelnummer en eerste single Today is een opzwepend nummer, voorbij rollend met in een vermomming van rock en dance, waarbij Holkenborg soms bijna in de buurt komt van de Britrock. De tracks die daarna nog volgen zijn in geheel dezelfde stijl. De nieuwe Junkie XL is een echte luisterplaat geworden, hier en daar vrij uptempo, met stuwende en hypnotiserende housebeats, progressive en break- en bigbeats, maar met veel popinvloeden, waarbij een grote rol is weggelegd voor de gitaar en de piano. Als Holkenborg terugverlangt naar zijn verleden als rocker. (Jesse Voorn)
Ondanks de vele gitaar rifjes en rock invloeden heeft het album toch een housy feel. Het bevat onderstaande tracks en komt 24 April uit op Ultra Records/Roadrunner.
Youthful
Mushroom
Such A Tease
Today
Drift Away
I Have Got A Xerox To Copy
Even In This Moment
Yesterdays
Honey
We Become One
bron: partyscene