It is currently 03 Jul 2024, 07:35

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
PostPosted: 09 Apr 2008, 18:14 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 26 Sep 2005, 13:09
Posts: 744
Location: Rotterdam
Ik haalde Burial door de search en kreeg niet echt veel resultaten, vandaar dat ik een topic open over dit album wat toch alweer iets van een half jaar oud is. Ik had er eerlijk nog nooit van gehoord, maar kreeg hem getipt door iemand anders. Ik heb de CD nu 5x achter elkaar gehoord en ik ben er compleet weg van, heb er eigenlijk ook geen woorden voor hoe mooi de tracks zijn die op deze CD staan. Het is diep, soms wat vaag maar er zit zooo bizar veel sfeer in....ik heb nog nooit zoiets gehoord. :o

Misschien haal ik oude koeien uit de sloot en is dit bij 99% van de members hier bekend :lol , maar iedere house-liefhebber met een brede smaak zou dit eigenlijk gehoord moeten hebben. (Y)


Burial - Untrue
1. Untitled
2. Archangel
3. Near Dark
4. Ghost Hardware
5. Endorphin
6. Etched Headplate
7. In McDonalds
8. Untrue
9. Shell Of Light
10. Dog Shelter
11. Homeless
12. UK
13. Raver

http://www.cduniverse.com/search/xx/mus ... Untrue.htm
http://www.myspace.com/burialuk


Top
   
PostPosted: 09 Apr 2008, 18:47 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Yes, we hadden het er al over in een [url=http://forum.groovecollection.nl/viewtopic.php?p=60574&highlight=burial#60574]andere thread[/url] maar deze verdient zeker een eigen topic :cool
Heerlijke muziek! :hat


Top
   
PostPosted: 09 Apr 2008, 19:44 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 11 Jun 2005, 20:48
Posts: 253
Location: Den Haag
Ja, dit is een juweeltje... Wat een sfeer zit er in deze CD.

De maker omschrijft zijn muziek alsof je net de zaal van een club in wilt gaan, en je hoort de muziek al op een bepaalde manier, of dat je net een club uitgaat, en je loopt door de straten, in de regen net nadat je net in die transitie zit tussen dikke muziek en de rust van de stad.............
Ofziets :)

In ieder geval, ik hoor het wel terug in zijn muziek.

_________________
I'm like King Midas in reverse. Everything I touch turns to shit


Top
   
PostPosted: 09 Apr 2008, 20:23 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 31 Jul 2005, 16:02
Posts: 1577
Location: Amsterdam
Heerlijk inderdaad. Had hem toevallig vanmiddag nog op in de trein :cool

_________________
Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich


Top
   
PostPosted: 09 Apr 2008, 20:40 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 09 Jun 2005, 10:53
Posts: 1115
Location: earth
Burial - Burial

Echt spannende elektronische muziek wordt er gemaakt door het Londense Burial, afkomstig uit de zogeheten dubstep scene. Geworteld in drum 'n bass en techno, draait het binnen dubstep meer om sfeer dan om dansbaarheid. Burial maakt een hele minimale variant, met soms adembenemende soundscapes. Diepe baslijnen roepen de duistere sfeer van Massive Attack in herinnering, terwijl elders de minimale techno van Basic Channel doorklinkt. Duister, soms zelfs sinister maar altijd meeslepend dit album, dat klinkt als een soundtrack bij een nachtelijke autorit door een grote stad. En toch voelt Burial niet als een stap voorwaarts maar als een melancholische blik naar achteren, een vermenging van herinneringen aan 15 jaar post-rave-muziek. De sfeer is zonder uitzondering droevig, de springerige ritmes en lome bas worden gecomplementeerd met geluidseffecten van regen en ruis, alsof de muziek stoffig en roestig is van ouderdom.
Grotendeels instrumentaal, met af en toe een opklinkende zang- of rapflard - Burial , geeft je het gevoel naar iets volkomen nieuws te luisteren. Dit is nu bij uitstek luistermuziek, ook al wordt het gemaakt door dance-producers


Burial - Untrue
Het vorig jaar verschenen album van Burial werd wereldwijd erg goed ontvangen. Vele pagina’s werden vol geschreven over de nieuwe stroming binnen de dancescene en het gelijknamige debuut van Burial. Eindelijk was er weer een nieuwe muziekstroming en weer kwam het uit Londen. Dubstep is het Zuid-Londense vervolg op grime en two-step, zoals dub dat in de jaren zeventig was op reggae. Dubstep was een soort minimal variant op Massive Attack, maar dan veel duisterder en met meer soundscapes. Ook nu is Burial weer voorloper met hun 2e album waar ze de dubstep naar een nog mooier niveau weten te tillen. Minder sinister dan het vorige album, maar wel weer donker en vol dub en mooie geluiden. Weer vervormde stemmen en flarden geluiden. Toch is er op dit album wel meer ruimte voor de vocalen. De melancholie is weer duidelijk aanwezig, dit terwijl Burial zelf aangeeft dat het album meer “up” is, vrolijker. maar toch is er meer dan alleen de donkere melancholie. Het is alsof er ergens in de verte een vlammetje brand waar je automatisch naar toe word getrokken. Af en toe zorgen de mooie melodieën en vocalen ervoor dat ze boven de aardedonkere dubstep muziek uitzweven. Untrue van Burial geeft het je op een bepaalde manier warm van binnen, zelfs wanneer je zou vertroeven in Alaska. Jaarlijstplaat!

_________________
[color=#FFFF00]"If Pacman had affected us as kids we'd all be running around in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive music."[/color]


Top
   
PostPosted: 09 Apr 2008, 22:21 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 12 Jun 2005, 02:02
Posts: 636
Leuke aparte cd inderdaad, al was het me soms wel iets te abstract.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 24 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma