It is currently 05 Jul 2024, 14:08

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
PostPosted: 07 Apr 2008, 14:46 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 19 Sep 2005, 19:03
Posts: 2622
Location: Amsterdam
Ik dacht, laat ik dit prachtige nieuws even met jullie delen, voor zover nog niet op de hoogte.

[quote]Following in the steps of current and past greats, Felix Da Housecat (Forefather of the Chicago House Scene) has just announced his plans to mix the latest Global Underground compilation, GU 34. The compilation is slated for a May release, and other details are non-existent at the moment. We'll keep you posted on the compilation...

_________________
Do you have any career regrets?

'Maybe if I had started to grow my hair earlier it would've been longer than Hernan's by now!'


Top
   
PostPosted: 07 Apr 2008, 17:03 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
of ik daar zo vrolijk van wordt weet ik niet. Nick warren daarna klinkt mij veel beter in de oren. Hij heeft er natuurlijk al een paar achter zijn kiezen, maar die waren allemaal niet verkeerd


Top
   
PostPosted: 07 Apr 2008, 17:13 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 19 Sep 2005, 19:03
Posts: 2622
Location: Amsterdam
t was ook vrij sarcastisch bedoeld, die kerel is echt een prutser, als dj.

_________________
Do you have any career regrets?



'Maybe if I had started to grow my hair earlier it would've been longer than Hernan's by now!'


Top
   
PostPosted: 07 Apr 2008, 18:58 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 27 Jan 2006, 20:55
Posts: 1484
Location: Hoogvliet
Waar hij komt,rukt hij wel de tent los....


Top
   
PostPosted: 07 Apr 2008, 19:24 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 23:39
Posts: 2530
Location: in mijn velletje
Totaal niet mee eens Diep, heb hem minstens vijf keer gezien... waarvan alle vijf de keren ver onder de maat. Zeer ongeinspireerde ouwe meuk en amper dansbaar. Snap ook niet waarom Gu hem heeft gevraagd, zijn draaistijl past totaal niet bij het imago. Dit riekt naar vriendjespolitiek.

_________________
beter te dik in je kist, dan een feestje gemist


Top
   
PostPosted: 07 Apr 2008, 19:48 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 19 Sep 2005, 19:03
Posts: 2622
Location: Amsterdam
Ik heb 'm twee of drie maal gezien, en huilend weggelopen :) De keer op lowlands herrinner ik me nog het beste; mixen kon hij niet, en hij presteerde het om met z'n wodkafles naast zicht gewoon de bas uit z'n plaat te draaien en vervolgens vrolijk een plaatje uit te gaan zoeken om tot de conclusie te komen dat die bas toch terugmoest dus hop die draaiknop weer om. Wat een ramp :D

_________________
Do you have any career regrets?



'Maybe if I had started to grow my hair earlier it would've been longer than Hernan's by now!'


Top
   
PostPosted: 07 Apr 2008, 20:07 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 12 May 2006, 09:20
Posts: 130
Location: Vlaardingen Netherlands
was ook wel beetje verbaasd over deze keuze. maar vind het wel goed dat het niet weer iemand is die al 4 Gu's heeft gemaakt. gelukkig hoef je tegenwoordig al lang niet meer goed te kunnen mixen om een cd in elkaar te zetten. heb echt geen idee wat ik hiervan moet gaan verwachten.

laat eerst maar eens horen, dan oordelen.

_________________
Computer games don't affect kids.
I mean, if Pac Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms
munching magic pills and listening to repetitive electronic music.


Top
   
PostPosted: 07 Apr 2008, 21:21 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 27 Jan 2006, 20:55
Posts: 1484
Location: Hoogvliet
Hij kan het soms idd wel aardig verkloten (zoals Mysteryland vorige jaar),maar toch al die keren die ik 'm daarvoor gezien heb was het toch echt feest.
Dus voor mij...laat maar komen die GU34.


Top
   
PostPosted: 08 Apr 2008, 07:36 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 09 Jun 2005, 10:53
Posts: 1115
Location: earth
Heb na hem gedraaid op het Pukkelpop festival in Belgie. (belgische variant op Lowlands)
Super relaxte gast en hij draaide toen erg goed. Feest en het dak ging er af.
Ik hoop dat hij alleen niet te veel invloeden van zijn laatste mislukte album er in gooit.
Dat was niet best. Disco en electro, maar dan op een foute amerikaanse manier.

maar verder. Felix is al jaren een pionier. Laat me wel verassen.

_________________
[color=#FFFF00]"If Pacman had affected us as kids we'd all be running around in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive music."[/color]


Top
   
PostPosted: 20 Apr 2008, 21:58 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 18:12
Posts: 2121
promovideo van GU en moet bekennen dat de muziek die eronder is gemonteerd actual erg lekker klinkt! Volgens mij zijn het ook klanken van het album..

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rMEemrXStnw[/youtube]

_________________
Brabantse Nachtu !!


Top
   
PostPosted: 23 Apr 2008, 14:57 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 18 Sep 2005, 23:54
Posts: 1655
Location: Haarlem
[img]http://www.mp3s.su/uploads/posts/2008-04/thumbs/1208603564_image.jpg[/img]

CD1:
01 Chip E - It's House
02 Josh Wink - Thick As Thieves
03 Dettmann|Klock - Blank Scenario
04 Chris Liebing - Bangbop
05 Alex Bau - Halifaxfunk
06 Christopher Groove - Maximal MNML (Philipp Straub Edit)
07 Sasha - Who Killed Sparky?
08 Benny Benassi - Love and Emotion (Instrumental)
09 Thomas Bangalter - Outrage
10 Felix Da Housecat - Tweak!
11 Armando -151
12 Pig & Dan - Deliverance
13 Dubfire - Emissions
14 Par Grindvik - Continue In My Words (Dettman | Klock Remix)
15 Man-DA - Principino
16 Chymera - Arabesque

CD2:
01 Sally Shapiro - Hold Me So Tight
02 Boys Noize - Shine Shine
03 Quando Quango - Love Tempo
04 Lopazz - 2 Fast 4 U
05 JoJo De Freq - Saturn Returns
06 6 Armand Van Helden - Je T'aime (Switch Remix)
07 Felix Da Housecat Vs. Diddy - Jack U (Angelo & Ingrosso Remix)
08 John Dahlbäck - Blink
09 Etienne De Crécy - Punk
10 Charlie Fanclub - Nightbreed
11 David Carretta - Vicious Game
12 Anthony Rother - Moderntronic 1
13 Model 500 - No UFOs (Vocal Mix)
14 Liaisons Dangereuses - Peut Être...Pas
15 Endangered Species - Ping Pong
16 Ramsey & Co - Love Call (Harvey's Mix)
17 Felix Da Housecat - Radio (Shinichi Osawa Remix)
18 Kris Menace Feat Fred Falke - Fairlight

Komt 12-05-2008 uit.


Top
   
PostPosted: 26 Apr 2008, 08:38 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 09 Jun 2005, 10:53
Posts: 1115
Location: earth
De recensisten zijn het er inmiddels ook al over eens. Dit is wellicht de slechtste GU ooit!

http://www.gomagazine.nl/article/read/5 ... a-housecat

Global Underground breekt beetje per beetje met zijn progressief verleden. Het laatste jaar is er toch wel voor een meer vernieuwende en eclectische sound gekozen. Na een reeks vaste ‘Global Underground’ dj namen (Sasha, Nick Warren, John Digweed, Deep Dish, Danny Howells,…) is het nu de allereerste keer dat ze Felix Da Housecat een mix laten verzorgen.

Felix Da Housecat werd in 1972 als Felix Stallings Jr. geboren te Chicago en werd in dé housestad dj op zijn 15e. Onder de namen Aphrohead, Sharkimax, Wonderboy, Electricboy, Thee Madkatt Courtship, 2 Black Ninjas (met K-Alexi) en natuurlijk Felix Da Housecat heeft hij zijn platen uitgebracht. De laatste jaren is hij vooral bekend van zijn werk aan het electrofront. Het album ‘Kittenz and Thee Glitz’ (2000) en de samenwerking met Miss Kittin worden gezien als het hoogtepunt van zijn electrocarrière. Zijn grootste hit is natuurlijk ‘Silver Screen’. Enkele andere namen die door hem onder handen zijn genomen om te remixen zijn: Garbage, Pet Shop Boys, Diana Ross, Adult, Röyksopp, Ladytron en Ursula 1000.

Op de eerste – 16 tracks tellende - mix kronkelt Felix zich een weg door verschillende stijlen. Wat er opvalt is dat de tracklist niet helemaal klopt qua nummering en daarmee is Global Underground niet aan zijn proefstuk toe. Na de derde track komt hij even stevig op dreef met (vermoedelijke) tracks van Dettmann / Klock, Chris Liebing en Alex Bau. De hoogtepunten komen van Sasha (Who Killed Sparky), Pig & Dan (Deliverance), Dubfire (Emissions), Par Grindvik, Man-Da en afsluiter Chymera (Arabesque). De tweede cd kan ons helemaal niet bekoren… Van de 18 tracks tel ik welgeteld 6 nummers die de moeite waard zijn. Sally Shapira, JoJo De Freq, John Dahlback, Charlie Fanclub, David Carretta en de prachtige afsluiter van Kris Menace & Fred Falke (Fairlight) zijn dan ook de enige platen die voor wat vuurwerk zorgen.

Felix Da Housecat was voor ons een niet voor de hand liggende naam om als Global Underground compilatie mee uit te pakken en dat bevestigt deze mix dan ook. De man springt van de hak op de tak en laat ons jammergenoeg geen indrukwekkend muzikaal verhaal horen. Binnenkort komt Nick Warren de brokken lijmen dus er is nog hoop!

_________________
[color=#FFFF00]"If Pacman had affected us as kids we'd all be running around in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive music."[/color]


Top
   
PostPosted: 28 Apr 2008, 15:29 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Mar 2006, 11:22
Posts: 305
Felix is one of those DJ's that can be great live, he has such an immense charisma and the crowd who comes to see him loves him but unfortunately it's a whole another story to make a mix cd for home / car etc listening. I tried listening this once in Miami but had to skip thru tracks cos I couldn't stand it, and tried again yesterday with the same results :lol

Still I'm sure people who are into his sound will love it


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 13 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma