It is currently 02 Jul 2024, 17:55

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
PostPosted: 07 Aug 2006, 17:32 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 24 Oct 2005, 18:40
Posts: 782
Location: Ergens
Aangezien er buiten Rulestyler en ik denk ik geen GC-ers waren, is dit topic niet zozeer een verslag over het feest zelf, maar meer over Erick Morillo.

Zondag in Larocca tot 10 uur `s ochtends open betekent dat Belgen nu officieel voor gek zijn verklaard, ware het niet dat het best een gaaf feest was. Warming up bestond uit Rasta Rostelli en zijn criminele vriendjes die een acte de presence gaven, alle recente Eric Prydz remixen (Patchy en 1983) en meer hitjes. Publiek gaat uit hun dak.

Dan komt Erick Morillo. Het eerste uur en 50 minuten had elke plaat een 'stoere funky' vocal. Hij mixte Nathan Fake - A sky was pink (Holden mix) met Roger Sanchez - Turn up the music heel erg ver in zijn set :o, Put your hands up for Detroit én als totale anti-climax een redelijke remix van Tainted Love die telkens weggefade wordt zodat het publiek zichzelf mee kan horen zingen. (Iedereen die een schuurfeest slash carnaval heeft meegemaakt weet wat ik bedoel).

Nu is dit natuurlijk door de ogen van iemand die als motto 'hoe vager de plaat, hoe beter het dansen gaat' heeft, maar zelfs het publiek ging eindelijk los toen de warming up dj weer begon te draaien.

Mijn vraag is echter, is dit nu dé Ibiza dj waarvan ik zoveel gehoord heb, of gehoord van had moeten hebben? Is dit een uitzondering omdat hij bang was dat Belgen niet kunnen dansen op diepere stuff (alhoewel die dikke minimal op het einde het tegendeel bewees). Is hij de man die voor dit gebeuren een vijf-sterren hotel krijgt en de lokale sletten voor mijn neus wegkaapt? Of had ik minder bier moeten drinken?

Mogelijke spelfouten haal ik er nog wel uit.



Put your hands up for Lier!


Top
   
PostPosted: 07 Aug 2006, 17:47 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 08 Aug 2005, 03:03
Posts: 592
Location: In de Keukenhof
Het viel nog wel mee hoe vaak Morillo de platen stil liet vallen, maar idd de lokale held die daarna ging draaien, bracht toch echt iets meer! alhoewel hij om een uur of 8 wel door zijn platen/cd`s heen was en weer braaf verder ging met prydz en consorten :lol La Rocca is wel een grappige tent, maar gaat niet echt super los en is absoluut te vergelijken met bv cafe d`anvers! beetje vergelijking powerzone-panama.... Om negen uur zijn we maar weer een huiswaarts gegaan en ik vraag mezelf echt af waarom ik nu wakker ben :sleep


Top
   
PostPosted: 07 Aug 2006, 18:45 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 03 Aug 2005, 17:38
Posts: 319
Location: Rotterdam
Morillo vorig jaar op Ibiza horen draaien en daar was hij ook allesbehalve overtuigend... We hebben toen het eind van zijn set niet eens gehaald en wat jij beschrijft daar kan ik me wel in vinden (N)


Top
   
PostPosted: 09 Aug 2006, 18:20 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
Morillo 1 keer gehoord op de closing van de Space 2 jaar geleden (kan ook jaartje eerder zijn geweest) en toen draaide hij geweldig. Terras was packet en ging helemaal los. :cool


[size=75]keep this topic alive! (voor chefke)[/size] :p

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
PostPosted: 10 Aug 2006, 15:16 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 20:06
Posts: 1527
Een aantal jaar geleden draaide Morillo 9 uur back 2 back met Deep Dish in de Pacha. Beste liveset die ik ooit heb gehoord, op een paar Steve Lawlertjes na dan. Hij beloofde toen door te draaien tot de politie binnen zou komen. Morillo hield woord en stopte uiteindelijk pas om 09:30 toen de Guardia Civil naast hem in de booth plaats nam. Vanwege die set mag hij wat mij betreft tot zijn pensioen in vijf sterren hotels blijven slapen en alle Belgische sletten voor de neus van Chefke blijven wegkapen. :)

_________________
Ik ken het klappen van de zweep,
ik ken de regels van het spel,
ik ken de zin van het bestaan,
maar als ik drink dan gaat het wel.


Top
   
PostPosted: 10 Aug 2006, 21:27 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 08 Aug 2005, 03:03
Posts: 592
Location: In de Keukenhof
Jammer dat hij in de powerzone eerder dit jaar en nu in la rocca er niks van bakte!
Maar als het om een waargebeurd verhaal van Joost verdiend deze man toch terecht respect...


Top
   
PostPosted: 11 Aug 2006, 09:52 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Als je een dj niet mag afschrijven om 1 slechte set (kan gebeuren) moet je een dj ook niet eeuwig eren om 1 geweldige set. Ik vind Erick Morillo gewoon een pruts dj.


Top
   
PostPosted: 11 Aug 2006, 13:47 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 03 Aug 2005, 17:38
Posts: 319
Location: Rotterdam
:roll Eens!

Had wat reportjes gelezen van Subliminal Sessions op Ibiza van dit jaar en las ik ook dat hij ook daar steeds het volume terug draait bij climaxen en dat soort grapjes...


Top
   
PostPosted: 10 Oct 2006, 20:18 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 11 Oct 2005, 19:54
Posts: 276
Location: Reuver
heb z'n set van die avond gedownload via tribalmixes, wat een hitjesfestijn :x

op verzoek upload ik hem wel.


Top
   
PostPosted: 10 Oct 2006, 21:11 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 23:39
Posts: 2530
Location: in mijn velletje
Ik heb hem ooit eens meegemaakt op Koninginnedag in een Loods in Amsterdam, een van mijn vetste feesten ooit (zonder chemicalien!). Hij draaide gewoon echt een boeiende set. Dikke tribal, zware electro, vette grooves... ik krijg er gewoon klamme okseltjes van als ik er aan terug denk.

:cool

Jammer dat ie zo'n kutset draaide op dit feest.


Top
   
PostPosted: 11 Oct 2006, 21:29 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 21 Aug 2005, 23:37
Posts: 138
Location: Brussel
kutset of niet:

http://www.sendspace.com/file/ltw8ck
of
http://www.megaupload.com/?d=9BM53PD0 (voor de mensen dat premium hebben)

:D


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 11 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 34 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma