It is currently 30 Jun 2024, 20:41

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Underground anno 2007
PostPosted: 12 Mar 2007, 17:18 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 02 Oct 2005, 12:35
Posts: 2670
Location: @ Home
10 maart mochten Sandji en ik wel gemeend de kleine zaal van uitgaansgegelegenheid cq poptempel "Het Kasteel" in mijn dorpje Alphen aan de Rijn opwarmen.

Nu denk je dat anno 2007 alles goed is geregeld, maar dan heb je het toch echt fout.

Wat vooraf ging:

Natuurlijke een heerlijke werkdag, waarin zo een beetje alles soepel verloopt.
Een goede voorbereiding is het halve werk.

Iedereen is op de juiste tijd aanwezig en richting 20:45 snellen we naar "Het Kasteel"

Daar is de voorbereiding voor de grote zaal al in volle gang, maar even afstemmen dan in de kleine zaal. Hier gaan we namelijk act de presence geven.

Ik had zelf wat extra dingen geregeld, waar dus zoals blijkt geen rekening mee is gehouden.
Geluidsman die vanaf 19:00 aanwezig zou zijn, ik heb hem nooit gezien.

Het extra geluid kan niet aangesloten worden :rolleyes Extra speakerkabels hebben ze niet over :rolleyes. Monitor boxen niet aanwezig :rolleyes. Podium stond er dan wel maar nog geen tafel waar iets opgesteld kan worden :rolleyes

Dus maar even koppen bij elkaar gestoken en naar de auto gesneld om even nog wat zaken te regelen.

Podium is uiteindelijk door Sandji en mijn broer opgesteld.

Monitor boxen maar weer thuis wezen ophalen en dan maar draaien met mijn huis tuin en keuken versterker. Hopende dat hij het de hele avond zou trekken. Speakerkabels bij mij zelf maar geregeld en gelukkig had broertje ook nog goede bekabeling. Waardoor we uiteindelijk alles wel draaiende zouden krijgen.
Na wat rond rijden en her en der spullen gehaald te hebben kunnen we dan rond 21:40 alles aan gaan sluiten.
Kleine zaal gaat open om 22:00, dus wordt nog haasten.
Ondertussen was er ook nog een kabel gertokken van uit de normale DJ Booth zodat we met 4 speakers zouden kunnen gaan draaien. NOT :x

Soundcheck om 21:55 en jawel hoor dikke ruis en niks werkt naar behoren. De bekabeling van de DJ Booth eruit gegooid en we hebben muziek :D. Sandji start de eerste tune, maar MD speler werkt niet naar behoren. We wilde graag de setjes tapen. Nog maar ff nagecheckt en om 22:15 begint de avond dan eindelijk.

Sandji geeft een heerlijke set weg, waarbij we af en toe checken of de versterker niet te warm wordt. Uit ervaring van een paar jaar geleden weet ik dat het mogelijk is om je versterker kapot te draaien :lol

Om 23:00 neem ik het roer over. Waarbij het ernstig moeilijk is door de trilling van het geluid niet je platen over te laten slaan. Zijn geloof ik kussentjes voor, die ik nog niet bezit :p
Dan staat het geluid lekker hard, waardoor het moeilijk is goed naar je monitor speakers te kunnen luisteren omdat ze overstemd worden. De monitor speaker zijn dan ook van mijn huis tuin en keuken set.
Dit resulteert uiteindelijk in een goede uitglijder :evil, maar drukt de pret niet!

Om 0:00 neemt Sandji het weer van me over en hebben we tevens te horen gekregen dat we nog eens 15 minuten extra mogen draaien :D en dan slaat het noodlot toe :mad
Om precies te zijn 0:15 slaat de versterker uit. Zekering is waarschijnlijk doorgebrand, wat resulteert in een zaal zonder muziek.
Beetje jammer, maar een zaal zonder muziek is niks, dus na wat geren om te regelen, wordt dan uiteindelijk om 0:30 de DJ Booth met slechte Sound op gestart.

De aanwezige kwaliteitsspul resulteert soms in het overslaan van Sandji's CD's en de Numark draaitafels zijn echt ondingen :rolleyes

Maar toch wordt ons back 2 back setje goed ontvangen en prikkelen we elkaar behoorlijk omdat we toch redelijk van muziek smaak verschillen en toch weer niet.
Om 1:30 worden we dan uiteindelijk overgenomen door de lokale helden :lol die ff alle opgebouwde energie wegdraaien door het tempo zodanig naar beneden te krikken.
Van ongeveer 120 BPM naar 80 BPM is niet de juiste intepretatie naar mijn mening.

Dan hebben ze tevens het LEF om een klassieker als Energy Flash die al qua tempo niet zo hoog ligt. Downtempo te draaien :sleep. Dan weet je echt niet waar je mee bezig bent.

Dus genoodzaakt om nog maar even in de grote zaal te vertoeven waar er behoorlijk lekkere techno wordt gedraaid.

Het uiteindelijke resultaat is wel dat we door ons enthousiasme de kleine zaal vaker mogen gaan hosten en dat de eerste twee uur de kleine zaal gevulder was dan de grote zaal :p

Al met al een hele leuke avond gehad met de diverse vrienden die kwamen kijken met een kleine domper dat ik nu versterkerloos ben.
En wil bij deze Sandji bedanken voor zijn heerlijke set, die getaped is en hier binnenkort even zal worden gepost.

Hopelijk kan mijn versterker nog gemaakt worden, want kan nu dus ook geen plaatjes draaien :evil

P.s
Bij deze nog een oproep, mocht er iemand zijn in het bezit van een goede voor en naversterker pm me dan even of mocht je adresjes weten waar ik het kan ritselen laat het me dan even weten.
Tevens ook opzoek naar goede monitor speakers
Want volgende keer wil ik zeker hetzelfde geluid kunnen evenaren wat er tot 0:15 stond :tune

_________________
Eenieder die vecht voor de toekomst, leeft er nu al in.


Top
   
PostPosted: 12 Mar 2007, 20:05 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 29 Dec 2005, 09:45
Posts: 396
Location: Antwerp
Oooooh wat een godsgruwelijk heeerlijk verhaal om te lezen als je erbij bent geweest zeg :D Eigenlijk was de hele avond zo shit geregeld, knalde de versterker er precies uit op het verkeerde moment, toen we een beetje wilde gaan peaken, ging alles mis wat er mis kon gaan en toch..! Het was een heerlijke avond dankzij de muziek van Smiley en ondergetekende. Het had wel zo z'n charmes (echt undaground joh :cool ) dat we alles zelf moesten regelen, maar het was wel onwijs balen dat de versterker er mee ophield.

Nog een zeer leuke anekdote over de dj's na ons... die mixer van hun (in die gare dj booth) was een 3 kanaals behringer mixertje. Leuk voor je broertje van 15 om te leren mixen, maar niet voor live. Wij moesten ermee nokken, die nieuwe "dj" komt om het over te nemen (hij kon niet mixen maar goed, hij draaide toch alleen platen van voor 1992 :p ) Hij legt zijn eerste plaat klaar terwijl mijn cdtje langzaam teneinde gaat. In paniek komt ie naar me toe met zijn koptelefoon op... "waarom hoor ik geen geluid?!!" ehm, ik kijk... oh, mixer staat nog op line ipv phono... Goed, nu dan? Nee koptelefoon nog steeds niets te horen zegt ie. Dus ik pak dat snoer van die koptelefoon, zoek de stekker... jawel, die lag op de grond. Gek he, dat je niets hoort! :lol :lol

Thanks Almar voor de geweldige avond, ging heerlijk! Zeker B2B... omdat onze smaak verschilt, en toch weer niet ja ;)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 24 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma