It is currently 28 Jun 2024, 09:05

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
PostPosted: 26 Nov 2007, 14:41 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 29 Dec 2005, 09:45
Posts: 396
Location: Antwerp
Misschien wel het dikste feestje van dit jaar :o

Even een klein reportje doen.

's Morgens uitgeslapen. Tegen de middag richting cs gegaan alwaar ik Sander ging ophalen. Hij komt uit Utrecht en had wat problemen met het halen van de trein gehad. Klinkt te herkenbaar, dus misschien zit het in de naam ;) Anyway, na de middag was hij in Antwerpen. Eerst maar eens een broodje gegeten en toen Ableton aangeslingerd. Leuk een middagje muziek gemaakt. Inmiddels was Stef ook vanuit Goes afgereisd. Het werd tijd om het frietkot om de hoek eens te gaan uitproberen. Nou ook de vlaamse frieten van om de hoek zijn dus erg goed te doen. Hulde. Gelijk maar het eerste pintje weggetikt en daarna wat meer ingeslagen voor het begin van de avond bij de avondwinkel. Nog wat meer muziek geluisterd en gemaakt... en voor we het doorhadden was het 23 uur. Tijd om te gaan. Zo rond kwart over elf liepen we vanuit ons appartementje naar de locatie, Cafe Capital. Ik was er nog niet eerder geweest, maar de foto's beloofden ons een sfeervol avondje. En dat werd het! Omstreeks kwart voor twaalf kwamen we aan in het stadspark, alwaar bleek dat Cafe Capital verscholen ligt in het park. Geniale locatie moet ik zeggen. Wij met het codewoord naar binnen, bleek niet nodig voor 12 uur. Dit schepte enige verwachting over de drukte binnen... en jawel, er waren niet meer dan 10 man publiek. Eerst maar eens van een Bolleke genieten dan (Voor de niet Antwerpenaren onder ons: Bolleke is dialect voor het bier van De Koninck, erg lekker bier in elk geval). De zaal was niet al te groot, eigenlijk precies goed. De zaal was breed en niet zo lang. Aan de lange kant van de zaal stond de dj booth, recht er tegenover de bar. Aan de linkerkant relaxte lage lounge stoelen in stijlvol bruin leer met tafeltjes. Hier maar even wat chillen totdat het wat drukker werd. Gelijk viel ons op dat het geluid goed was. Hard genoeg, niet te hard, en helder! Aan de locatie kon het in elk geval niet liggen, het was duidelijk dat je hier goed kon feesten.

Tegen een uurtje of één werd het steeds wat drukker, en we besloten de eerste danspasjes te wagen. Het was tijd om wat vreugdedansjes te maken... en als snel werd ons voorbeeld gevolgd. Tot een uur of twee werd het flink drukker, maar nooit te druk. Het publiek was ook heel gemoedelijk, al leek het wel dat er flink wat pilletjes bij een aantal doorheen waren gegaan. De opwarm dj (die ook de avond zou afsluiten) deed zijn werk, lome minimal plaatjes, tegen het saaie aan maar nooit irritant. Leuk om mee te beginnen dus, niet bijzonder. Tegen twee uur nam Chymera het over. Deze kleine vrolijke Ier kende ik pas sinds kort van zijn heerlijke melodische producties. Gelijk bij de eerste plaat al liet hij duidelijk merken welke kant het op zou gaan. Heerlijke zweverige melodieen en dubby basjes rustten heerlijk in kraakheldere beats. Dit zou me toch een trip worden. Het bier vloeide ondertussen rijkelijk en waar ik normaal last ervan zou krijgen beviel het me nu uitstekend. Ik kon niet stoppen met dansen. Af en toe kwam er behoorlijke funk in zijn set, vergelijkbaar met liederen van het 2020 vision label. Tegen half vier begon er toch steeds meer vaart in zijn set te komen. Meer rollende bassen en techno geluiden. Steeds meer begon ik mij af te vragen hoe Mark dit in godsnaam ging overtreffen. Ik ben namelijk niet zo van het vlakke en snelle techno. De stemming zat er nog steeds goed in bij het publiek, gillende mensen en vage belgen.

Om vier uur precies gooide Mark zijn eerste plaat erop. Ik had eerder al eens een geweldige liveset van hem meegemaakt, en ik hoopte dat hij in die lijn zou draaien. Het tempo werd iets teruggeschroefd, en een heerlijke soundscape kwam als intro. Een stevig contrast met het einde van Chymera's set, maar het werd als een dolle door het publiek opgepikt. Dit had ik nog nooit eerder meegemaakt. Vanaf toen was het twee uur lang spacen en dansen... detroit achtige sounds vlogen je om de oren. Connaisseur achtige platen... in één woord: heerlijk! Als DJ doet Mark het absoluut niet minder dan als live act. Echt waar, het dak ging eraf, op gepaste wijze. Dit feest was exact zoals ik het gehoopt had.

:cool :cool :tune


Top
   
PostPosted: 26 Nov 2007, 14:58 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 22:47
Posts: 2263
Location: Utrecht
Cool report. Mark draait, naja draait, live act, zaterdag in Apeldoorn. Ga ik zeker niet missen ben alleen bang dat niet iedereen zijn muziek zal begrijpen.


Top
   
PostPosted: 26 Nov 2007, 15:07 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Oct 2005, 22:34
Posts: 880
Location: Hoboken, Belgium
Ik baal echt enorm dat ik er toch niet bij kon zijn, nadat ik mezelf al wekenlang aan het voorbereiden was op dit feestje. Maar ja, als het partygenootje om 22u van oververmoeidheid op de zetel ligt te slapen is het natuurlijk al een tikkeltje moeilijker om te gaan, en als er de voormiddag nadien een topper in de competitie waarvoor je toch een beetje uitgeslapen moet zijn op het programma staat is alleen gaan en wachten op de eerste bus 's morgens ook niet echt een optie. :\


Nu ja, als ik lees dat Chymera indruk heeft gemaakt én de crowd het geweldig vond, dan zit de kans er wel in dat hij nog eens naar Antwerpen komt. Dat hoop ik toch :D

Heeft hij eigenlijk wat eigen tracks ook gespeeld?


Top
   
PostPosted: 26 Nov 2007, 15:27 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 29 Dec 2005, 09:45
Posts: 396
Location: Antwerp
Van Chymera weet ik het niet, van Mark heb ik wel wat gehoord... maar vooral veel onbekend spul voor mij. Er stonden zelfs mensen op de verhoging voor het podium... iets dat je normaal toch alleen ziet bij de meest foute party's :P

Ohja, en dan heb ik het nog niet eens over het vrouwelijk schoon gehad :roll :\

@ harmen: live is ie ook absoluut heerlijk... wel rustiger though, wel meer melodie nog :)


Top
   
PostPosted: 30 Nov 2007, 15:10 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 06 Mar 2006, 09:11
Posts: 350
Location: Den Haag
dit was dus dat feest waar je het over had. erg leuk om te lezen dat het een mooi feest is geworden. wil chymera ook graag een keer zien

_________________
Der Rhythmus ist ein Zwang


Top
   
PostPosted: 30 Nov 2007, 20:46 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 29 Dec 2005, 09:45
Posts: 396
Location: Antwerp
Had je er nog een pm over gestuurd, maar niets meer van je gehoord...

Zie net dat je 26 januari een herkansing hebt, in amsterdam ditmaal. In de sugar factory... klinkt een beetje als een foute tent, maar ben er nog nooit geweest dus ik kan het mishebben :lol


Top
   
PostPosted: 01 Dec 2007, 02:17 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 06 Mar 2006, 09:11
Posts: 350
Location: Den Haag
nee ik krijg nooit pm`etjes? maar zal dan zeker naar sugar factory gaan. is best een leuke tent hoor :lol

_________________
Der Rhythmus ist ein Zwang


Top
   
PostPosted: 01 Dec 2007, 12:08 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 29 Dec 2005, 09:45
Posts: 396
Location: Antwerp
Was op CC... je hebt hem wel gelezen volgens mijn outbox. Maar goed, aanrader dus daar in amsterdam. Wie weet kom ik ook, is nog ver weg dus ik hou even een slag om de arm. Kzal het je wel laten weten nog, dan hooken we even up :)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 27 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma