It is currently 28 Sep 2024, 17:30

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
PostPosted: 15 Jul 2006, 13:29 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 21:40
Posts: 318
Location: amsterdam
Line up
Bart Skills
Troy Pierce
Heartthrob
Richie Hawtin

kleine zaal
Kostas
Kaito
Gui Boratto
DJ Koze

Tussen alle reviews over de megafeesten DV en Ex hier een klein reviewtje over Richie Hawtin.

Bij gebrek aan geld en tijd ipv DV had ik besloten dan maar een dagje 5daysoff mee te pikken. Omdat we de vorige keer bij een VOLTT feestje een uur lang in de regen hebben kunnen staan, besloten we maar heel vroeg voor de deur te staan om te voorkomen dat dat drama nog eens moetsten beleven. Op die manier waren we zo vroeg binnen dat ik zelfs nog de openingset van Skills kon horen. Een beetje standaard, maar kwalitatief wel goed. Troy Pierce kwam er al snel aan, en begon z'n set met wat vagere mnml met hier en daar een tweak. Voor mij hartstikke leuk, maar het was niet aan iedereen besteed. Desalniettemin bleef het wel dansbaar en zo konden mijn voetjes lekker van de vloer.

Ik wilde perse de set van Kaito horen, en toen kwam ik er al snel achter dat Kaito niet echt een set neerzet, maar dat hij daar met z'n oogjes dicht hele mellow & ambient sounds uit een keyboard tovert. :hat Ik kreeg heel erg een Selected Ambient Works gevoel erbij. Ik miste alleen de Fatboy om helemaal in weg te zakken en weg te dromen naar een witte strand en mooie vrouwen.

Heartthrob was intussen beneden aan het draaien met flink de beuk erin. Het was wel een echte crowdpleaser, maar daar lag voor mij ook de zwakte van hij neerzette in. Het was een beetje de verhousing van de mnml. Bass weg, en dan bass erin, handjes in de lucht en juichen. Nee, dat is niet wat ik onder mnml versta. (N)

Vervolgens 3 uurtje Richie Hawtin. Kort samengevat, goed, maar hij kan beter. Het was voor mij een verademing op de opening van Richie te horen na het werk van z'n voorganger. Veel subtieler, meer lijnen en beter mixwerk. Lekker dansen en in het tweede uur draaide Richie wat steviger. Het maffe was dat hij rond 0400u begon te draaien alsof de set voorbij was. Heel laag tempo, weinig volume (volgens mij zag ik de dB meter dalen tot 89 dB, waar hij daarvoor net onder de 110 dB zat ; lange leve mijn oordoppen). Hij bleef zeker 20 min. heel rustig draaien en eigenlijk had ik daar niet zo'n behoefte aan, want het was laat en als je eenmaal inkakt is het ook wel voorbij. Vervolgens trok hij wel weer iets bij, maar het bleek 5 minuten pielen, 2 minuten beat. Al met al had het laatste uurtje me gestolen kunnen worden, omdat het pielwerk in dit geval niet echt heel intessant was.

Volgens mij heb ik trouwens nog de rug van Noel nog gezien , maar die ging de drukte al weer in en ik stond net drank te halen.

_________________
"We're fools whether we dance or not, so we might as well dance." Japanese Proverb


Top
   
PostPosted: 16 Jul 2006, 02:33 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 04 Dec 2005, 13:18
Posts: 494
Location: Amsterdam
Jammer dat Hawtin het dan toch weer laat afweten op einde van de set... Hoorde van andere mensen dat die het echt de beste set in tijden vonden...


Top
   
PostPosted: 17 Jul 2006, 11:16 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 Jun 2005, 14:13
Posts: 113
Location: Amsterdam
Het is vaste prik geworden om elk jaar naar Hawtin op 5daysoff te gaan. Dit jaar besloten om en vroeg te gaan ivm de lange rij voor Paradiso en beneden -deze keer niet op het balkon- staan ook al is het te druk. Ondanks toch nog een behoorlijke rij, redelijk snel binnen. De zaal was vrijwel leeg maar dat mocht de pret niet drukken. Mooi plekje gekozen en daar de hele nacht gebleven. Totaal niet in andere zalen gestaan. Troy Pierce niet eerder horen draaien. Tja op één of andere manier was het niet een set waarvan ik onder de indruk was maar ook zeken niet slecht. De set van de avond was van Heartthrob (sorry chamacie ;) ) En Hawtin draaide vond ik ook hele fijne plaatjes. Niet echt een pure minimal nacht maar zeker een topfeestje wat mij betreft!

xxNoel


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 35 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma