It is currently 23 Jun 2024, 05:38

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
PostPosted: 19 Jul 2006, 20:10 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 29 Sep 2005, 21:38
Posts: 85
Het is nu al weer 3 dagen geleden dat ik afgelopen zondag in de Melkweg ben geweest om daar de laatste dag van 5 days off mee te maken. Deze avond stond dan Progressive op het programma.

Ik had de dag van Extrema nog in de voeten zitten, dus om nu te zeggen dat ik verschrikkelijk veel zin had, nou niet echt. Maar ik had de maandag al een day off genomen op mn werk. Dus oke, daar gaan we dan maar weer.

De Melkweg is voormij toch wel "the place to be" als we praten over het vieren van een progressive feest en dan maak ik eigenlijk een knipoog naar ons aller Earth waar ik met o.a. Per en in het begin ook met Junkie XL menig hoogtepunt op Progressive gebied heb beleefd.

Bij binnenkomst meteen op de foto door Nokia en links af de Max in om aldaar meteen ons eerste biertje te gaan nuttigen. Het was n warme zomeravond, maar eerlijk gezegd vielen de temperaturen in de Melkweg mij mee dus op dat gebied lag ons niets in de weg om nodige danspasjes te gaan maken. Het was zo rond elf uur en nog niet erg druk. Ook dat is niet raar want tussen 24.00uur en 1.00 uur loopt het meestal pas vol. Ik wilde m'n vaste stekkie weer innemen maar de dreunen die uit de speakers kwamen waren toch zo ontzettend hard dat zelfs mijn oren tegen mijn hersenen zeiden dat ik nu toch echt moest vertrekken. Ook elders in de Max bleven deze dreunen hoorbaar en aan alles in de Melkweg kon ik vernemen dat de muziek toch echt te hard stond. Wat een extremen: op extrema te zacht en op 5 days off te hard. Ik wist trouwens niet eens wie er op dat moment draaide en dat weet ik nu nog steeds niet. Kortom dan maar vluchten naar "the old", aldaar was Benny Rodriques een opwarm setje aan het neerzetten. Niet echt om voor warm te lopen en dat deed ook bijna niemand omdat er ook nog niemand was, maar niet getreurd dan maar weer n biertje halen en gewoon wachten tot het leuk zou gaan worden. Dat gebeurde niet zo snel en na zón half uurtje besloten we weer terug te gaan naar de Max. Gelukkig was het geluid terug gekeerd naar een acceptabel niveau en ook was daar de tweede act begonnen. Ook nu zou ik niet weten wie of of dit was, maar de act was wel leuk. Een man met een pak aan waarbij de lichteffecten de act zouden bepalen. Een donker podium en een man die met allerlei snufjes en lampjes zichzelf liet belichten. De muziek die daarbij werd geproduceerd leek van minder belang want daar kon ik niet echt van genieten. Na n halfuur dit hebben aanschouwt gingen we maar weer terug naar Benny en de zaal was wat voller gelopen, het tempo was wat opgeschroeft en de sfeer duidelijk beter. Kortom Benny was goed bezig.

Langzaam begon ik er een beetje in te komen, maar ja dan ben ik wel het liefst in de Max, dus weer terug en aldaar stond Dimitri zijn kunsten te vertonen, die had ik helemaal niet verwacht, maar wat een meesterlijke set was hij aan het produceren. In een woord geweldig. Een goede opwarmer voor Junkie XL, die zo rond 1.45 uur zou komen tot 3.15 uur.

Het klapstuk van de avond, Junkie Xl en dat was n tijd geleden dat ik hem had gezien, volgens mij Dance Valley 2004. En met recht het klapstuk vanaf het begin vloog de vlam in de pan en gingen de handjes en de voetjes omhoog tot aan het einde toe. Het mag allemaal wat commercieler en gelikter eruit zien als een aantal jaren terug, maar het was een feest en genot om naar te kijken. Junkie Xl is voor mij nu al de reden dat ik naar MysteryLand zal gaan. Hij heeft zijn bewegingkjes een beetje veranderd maar oogt nog even nerveus als eerst. Paft een pakje sigaretten op achter de knoppen en op een leuke manier vind er interactie plaats met het publiek.

Helaas was het om 3.15 uur afgelopen en ja, dan gaan we nog even naar Timo Maas en dat was dan de afknapper van de avond. Totaal niet geïnteresseerd stond hij daar zijn ding te doen en daar had ik toch wel iets meer van verwacht.

Eindconclusie: een geweldige avond met als absolute toppers Junky XL en zeker ook Dimitri.

Laat Timo Maas volgend jaar maar afreizen naar Duitsland zou ik zeggen.


Top
   
PostPosted: 20 Jul 2006, 12:39 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 19 Sep 2005, 19:03
Posts: 2622
Location: Amsterdam
cool. Ik had tot 4 uur smiddags het plan nog in de auto te stappen maar toen stortte ik echt in en zag ik het niet zitten om nog 140 km naar amsterdam te rijden :) Achteraf weer jammer dus. maarja

_________________
Do you have any career regrets?

'Maybe if I had started to grow my hair earlier it would've been longer than Hernan's by now!'


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 28 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma