It is currently 02 Jul 2024, 17:12

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page 1 2 3 Next
Author Message
PostPosted: 23 Aug 2006, 02:04 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 31 Jul 2005, 16:02
Posts: 1577
Location: Amsterdam
Lowlands 2006. Een festival om naar uit te kijken. De sfeer is altijd zo relaxt en het aanbod qua muziek altijd goed. De line-up was niet héél speciaal qua headliners, maar o.a. Muse, Bloc Party, Opgezwolle, Pete Philly & Perquisite, The Infadels, Hot Chip, Tiefschwarz, Tiga, 2000 and One e.v.a. moesten er toch wel een feestje van kunnen maken.

Dinsdagavond 15 augustus kwam echter het officieuze bericht dat Lowlands uitverkocht was. Fuck! Dat kan toch niet waar zijn. Een kaartje had ik namelijk nog niet en vraag me niet waarom maar het was traditie geworden om een kaartje bij de ingang te kopen. Daarbij zag het er ook écht niet naar uit dat het zou uitverkopen. Helaas kwam de volgende dag het officiële bericht en moest ik op zoek naar andere mogelijkheden om toch op het terrein te komen. Onder de rok bij de directeur of Giel Beelen zijn geen opties, naakt ramen wassen ook niet (wat dus wel gebeurd is) dus moest ik (gelukkig, dat wel) genoegen nemen met een baantje op Lowlands. Vrijdag en zondag van 21.00 tot 04.00 uur moest ik medewerkers van de Universiteit Enschede heen en weer rijden tussen verblijfplaats en Lowlandsterrein. Op zich wel jammer, maar hey, ik was binnen :)

Donderdagavond gemeld en een backstage bandje omgekregen, veel bier gedronken en uitleg gekregen. Rond een uur of elf richting de camping om een aantal vrienden op te zoeken. Daar nog even verder gedronken en rond twee uur naar de slaapzaal (dit jaar gelukkig geen tent), want een vriend van me moest vrijdagochtend al rijden van 07.00 tot 14.00 uur.

Vrijdag redelijk fris op en rond een uur of elf naar het terrein. Om 13.00 uur zou het terrein officieel opengaan, maar omdat ik een backstage bandje had kon ik mooi het terrein al even bekijken. Soundchecks waren nog aan de gang en in de etenstentjes werden de laatste voorbereidingen getroffen. Het belangrijkste was echter de staat van het terrein. Vochtig was het wel, maar niet doorweekt of modderig gelukkig. Het weer zag er redelijk uit, dus niets stond een goed begin nog in de weg. Gelijk door naar de camping om te meeten en toen het tijd was terug naar het terrein. Eerste stop was Matisyahu, een rappende rabbi uit NYC. Een slechte aftrap, want meneer stond ongeïnspireerd z'n kunstje op te voeren en hij had dan ook halverwege beter kunnen aftreden dan doorgaan met optreden. Daarna door naar CKY. Niet omdat ik dat wilde, maar omdat vrienden van me van scheurende gitaren houden. Ik niet en chillen in de zon die op dat moment scheen was dan ook beter. Hangend op het gras kregen we een show, Joplada, voorgeschoteld van de Belgische broer van Adriaan (van Bassie) die met een Lada allerlei acrobatische toeren uithaalde. Vermakelijk.
Toen door naar de hoofdtent, de Alpha, voor de Fun Lovin' Criminals. Ik hoefde eigenlijk alleen Scooby Snacks te horen, maar daar waren we net te laat voor helaas. Matig optreden verder. Toen direct terug naar de Bravotent voor Opgezwolle. Ik luister vrijwel geen hiphop meer en zeker geen nederhop, maar voor Sticks, Rico en Delic maak ik een uitzondering. Vooral wanneer Kubus de beats heeft geproduceerd. Vorig jaar ging het dak van de Bravo er al af tijdens Buiten Westen en dit keer deed Opgezwolle het alleen. Te dikke shit om in hiphoptermen te spreken ;) Na Opgezwolle door naar de Grolschtent voor Bloc Party; een Brits gitaarbandje zoals honderden andere Britse gitaarbandjes. Met het grote verschil dat dit wél kwaliteit is. Ze stelden dan ook niet teleur en bouwden er een feestje van voor de in grote getale opgekomen bezoekers. Toen het afgelopen was moest ik even snel wat eten naar binnen vouwen, omdat ik daarna moest beginnen met heen en weer rijden. Jammer, maar helaas.

's Nachts om iets na 4 uur was ik klaar en dook ik m'n bed in. Vijf uur later d'r weer uit, snel de auto in, even terugrijden naar het terrein, vrienden oppikken, richting H'wijk (daar wonen m'n ouders en vrienden) om daar te eten en douchen en toen weer terug. Op tijd waren we er weer voor de Urban Dance Squad. Je weet wel, met Rude Boy die ook nog met Junkie XL heeft gewerkt (Zerotonine). Rukoptreden, maar dat komt misschien ook omdat ik die muziek gewoon kut vind. Na deze tijdsverspilling door naar Jawat!, The Opposites en Kiddo Cee. Om een lang verhaal kort te maken: The Opposites waren oké, Kiddo Cee ruk en Jawat! strikte z'n veter en brak de tent af. Toen kwam er een zwart gat en waren ineens de Infadels daar. Een combinatie van electronica en pop/rock was aan de beurt, maar konden mij niet overtuigen. Waarschijnlijk ook omdat ik vol met bier zat en wat moe was. Snel even terug naar de camping dus voor een krachtsdutje. Even een kwartiertje geslapen, maar een vriend van me had wat langer nodig en we kwamen dus wat later terug dan gepland. Wel nog op tijd voor de nichtenmuziek van de Scissor Sisters. Erg leuk optreden en perfect om weer even bij te praten met wat bekenden. Na de Scissor Sisters door naar de Alpha voor Massive Attack. Tsja, Teardrop vind ik best een leuke plaat maar daar houdt het eigenlijk ook wel bij op. Het was dat het gezellig was met iedereen, maar het optreden vond ik niet bijzonder. De tijd vloog in ieder geval wel om en het was al snel tijd voor '90s Now in de Grolsch. Je haat het of houdt er van. Ik vind het geweldig om al die nummers uit de jaren '90 weer voorbij te horen komen. Meehakken op Wonderful Days van Lownoise & Theo, springen op Song 2 van Blur, boeh roepen bij What's Going On van de 4 Non Blondes. Het maakte allemaal niet uit. De sfeer was geweldig (het leukste van het hele weekend) en je stem en lichaam gingen kapot. Om 03.00 uur was de koek echter op en ging ik richting bed.

De volgende dag niet zo fris meer op en omdat m'n spullen nog in de auto lagen even langs laten brengen op het parkeerterrein. Ondertussen was het echt kutweer geworden en kwam de regen met bakken naar beneden en onweerde het. Daarom even snel naar huis gereden om te douchen en schone kleren aan te doen. Snel weer terug en op tijd voor Pete Philly & Perquisite. Nederlandse hiphoppers uit Haarlem die bekender zijn in Japan dan hier, maar die hele relaxte muziek maken zonder blingbling, hoes & bitches. Iets te rustig alleen en in combinatie met het tot modderpoel verworden terrein kwam ik niet verder dan wat hoofdknikken en bijkomen. Omdat de regen maar bleef stromen met een vriend van me de guest/press tent ingedoken om daar bier uit glas te drinken en te chillen. De regen kwam nu echt met honderden bakken uit de lucht en eigenlijk vond ik het toen al niet zo erg meer om 's avonds weer aan de slag te moeten. Toen de regen even ophield snel langs Hot Chip (te weinig gehoord om echt te beoordelen) en direct de catering in om te eten. Na een snelle hap was het inmiddels weer droog en gingen we weer terug naar de Alpha voor de Arctic Monkeys. Van de Arctic Monkeys heb ik weinig tot niets meegekregen, van de modderglijpartij des te meer. Een groep van 30-40 man sterk gleed continu de helling af door de modder en vaak ook nog het publiek in. Leuk om te zien, maar zelf stond je ook tot je enkels in de stront en dus vond ik het na een half uur wel genoeg. Ik moest ook weer werken, dus Lowlands kwam eerder dan bedoeld voor mij tot een einde.

Terug naar de bus dus en tot iets voor 04.00 uur mensen heen en weer rijden. Daarna doodmoe en minder voldaan dan voorgaande jaren gaan pitten. Al met al toch een erg leuk weekend gehad, maar op dit moment heb ik al een Lowlandspotje gemaakt waar elke maand geld ingaat zodat ik er als bezoeker heen kan en niet als medewerker.

Elke keer zeg ik het weer, maar ook nu wil ik het weer zeggen. Als je nog nooit geweest bent maar je hebt de kans om te gaan: gaan! Het is heel anders dan Extrema, Dance Valley, Mysteryland of welk ander feest dan ook, maar het is echt de moeite waard. Campings zijn ruk, maar dat maakt daar allemaal niet meer uit. Het programma overdag bestaat veelal uit gitaarmuziek, maar er zijn genoeg andere dingen en vanaf 's avonds beginnen de beats te bonken tot diep in de nacht. De mensen zijn relaxt, de sfeer is relaxt, de muziek is over het algemeen erg relaxt. Kortom, het was voor mij iets anders dit jaar maar volgend jaar ben ik er weer :cool

_________________
Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2006, 02:26 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
leuk report :cool :cool

als ik het zo door lees, heb je wel heel weinig muzikale hoogtepuntjes gehoord.

heb zelf eea van lowlands op tv gehoord.
als ze nou gitaren op de lijst met verboden middelen zetten, kom ik misschien een keer kijken. :p

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2006, 02:41 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 31 Jul 2005, 16:02
Posts: 1577
Location: Amsterdam
Klopt, weinig muzikale hoogtepunten waar ik bij ben geweest. Toen ik moest rijden stond ik achter de tenten en heb wel The Knife, Tiga, 2000 and One, Lauhaus, Magda, Tiefschwarz, Lady Aida, Joris Voorn en Miss Djax kunnen horen. Dat klonk erg goed en het was dus extra kut dat ik eigenlijk voor die mensen kwam, maar toen moest werken.

Maar desalniettemin ben ik er op zeker volgend jaar weer. En als je het kunt regelen doe gewoon een bezoekerspas voor een dag of een gastenlijst of iets. Het is echt de moeite waard :cool

_________________
Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2006, 08:45 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 23 Sep 2005, 14:01
Posts: 1558
Location: Hilversum
Leuk report. Ik neem me al vaker voor eens te gaan, ben er nog nooit geweest. Wellicht volgend jaar :cool


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2006, 09:50 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 19 Sep 2005, 19:03
Posts: 2622
Location: Amsterdam
Ohoh.. zit nog bij te komen./ Het was het feest van het jaar. zoals altijd. Bijna niet geslapen, maar wat een plezie. ik heb zoveel dubbel gelegen van het lachen, ongeoofelijk.

Het is gewoon leuker dan alle andere feesten iedere keer weer. Als het festival vordert stijgt de meligheid. Massive Attack was absoluut het beste, wel 20x met tranen in mn ogen gestaan. Verder ook nog erg veel leuke dingen gezien, maar niet zoveel als normaal. Ik ben heelveel lam geweest overdag,. Dat kwam voornamelijk door de overdaad aan jointjes die er weer doorheen zijn gegaan. Dat was al een heel pak shag aan jointjes voor mij alleen :)


Meligheid

[img]http://fotos.timovanleeuwen.nl/albums/060817lowlands2006/IMG_3582.jpg[/img]

[img]http://fotos.timovanleeuwen.nl/albums/060817lowlands2006/IMG_3592.jpg[/img]

[img]http://fotos.timovanleeuwen.nl/albums/060817lowlands2006/IMG_3595.jpg[/img]

[img]http://fotos.timovanleeuwen.nl/albums/060817lowlands2006/IMG_3643.jpg[/img]

[img]http://fotos.timovanleeuwen.nl/albums/060817lowlands2006/IMG_3648.jpg[/img]

[img]http://fotos.timovanleeuwen.nl/albums/060817lowlands2006/IMG_3656.jpg[/img]

[img]http://fotos.timovanleeuwen.nl/albums/060817lowlands2006/IMG_3686.jpg[/img]

[img]http://fotos.timovanleeuwen.nl/albums/060817lowlands2006/IMG_3697.jpg[/img]

[img]http://fotos.timovanleeuwen.nl/albums/060817lowlands2006/IMG_3707.jpg[/img]

[img]http://fotos.timovanleeuwen.nl/albums/060817lowlands2006/IMG_3687.jpg[/img]

[img]http://fotos.timovanleeuwen.nl/albums/060817lowlands2006/IMG_3698.jpg[/img]

[img]http://fotos.timovanleeuwen.nl/albums/060817lowlands2006/IMG_3610.jpg[/img]
En de beste band allertijden. samen met spinvis dan he :)


campings ruk? Ik heb op de camping altijd de halve lol van het hell weekend. zo liep er bij ons t hele weekend een kerel verkleed als sinterklaas in badjas rond, met daarnaast een gast met een trompet die sinterklaasliedjes speelde. Verder veel plezier gehad met vragen overde wortel in mn vlag, mensen die om 5 uur sochtends een knuffelparty komen houden onder mijn partytent met ons. Gasten die denken dat ze piraten zijn en dat groots uitdragen, de buren die de tent va neen vriend van me op z'n kop willen zetten omdat ze 'm vervelend vonden, dronken zweden naast ons die 't hele weekend op de camping hebben doorgebracht onder een ingezakte partytent, nachtelijk twister spelen met allemaal onbekenden en ga zo maar door :)

_________________
Do you have any career regrets?

'Maybe if I had started to grow my hair earlier it would've been longer than Hernan's by now!'


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2006, 10:58 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
[quote="Djeebie"][b]Vrijdag en zondag van 21.00 tot 04.00 uur moest ik medewerkers van de Universiteit Enschede heen en weer rijden tussen verblijfplaats en Lowlandsterrein. Op zich wel jammer, maar hey, ik was binnen :)


Superkomisch. Ik ben 4 jaar zo'n 'medewerker van de Universiteit Twente' geweest. De Enschedeploeg heet dat, was mijn bijbaan voor een lange tijd. Veel op evenementen werken (houseparties/concerten van Mojo/ID&T opbouwen en afbreken, licht geluid etc..soort stagehand) en dus ook op Lowlands.

Dus je moest steeds vanaf Dorhout Mees, de golfbaan, heen en weer karren? Lachen, heb ook veel te vaak in die busjes gereden en gezeten :D Je moest zeker ook 'lief zijn' van Tonnie en de koelkasten zaten zeker weer helemaal vol met bier, niet? ;)

[quote][img]http://fotos.timovanleeuwen.nl/albums/060817lowlands2006/IMG_3648.jpg[/img]

He, die kale gast ken ik! Werkt bij SBS in Amsterdam, naast de Panama. Bekende van je Timo?
Was met zijn vriendin vorig jaar 'mee' in Val Thorens op wintersport.

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2006, 11:04 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Coole reports mannen :cool


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2006, 11:30 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 19 Sep 2005, 19:03
Posts: 2622
Location: Amsterdam
hahah nee ik ken 'm niet. Wij liepen rond in die zak over het terrein, op dat moment aad, en die ging tegen willekeurige mensen aanlopen, en die kerel die lag helemaal dubbel van het lachen toen er zo een zak als een soort van dinosaurus tegen 'm aanbotste :)

_________________
Do you have any career regrets?



'Maybe if I had started to grow my hair earlier it would've been longer than Hernan's by now!'


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2006, 11:33 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
:lol Kan ik me voorstellen ja.
Gast is overigens wel zo'n type daarvoor ja, lult tegen iedereen aan en is altijd in voor een geintje.

Btw, hoe stoned waren jullie? :D
Dat modderworstelen ziet er lachen uit!

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2006, 12:14 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 31 Jul 2005, 16:02
Posts: 1577
Location: Amsterdam
[quote="SnuggLe"] Dus je moest steeds vanaf Dorhout Mees, de golfbaan, heen en weer karren? Lachen, heb ook veel te vaak in die busjes gereden en gezeten :D Je moest zeker ook 'lief zijn' van Tonnie en de koelkasten zaten zeker weer helemaal vol met bier, niet? ;)


Klopt allemaal. Te relaxt baantje eigenlijk, maar na drie keer heen en weer rijden ben je d'r eigenlijk ook wel weer klaar mee. Vooral zondagavond als al die mafkezen van de kaart zijn en met 6 man breed over de weg lopen.

Oh en Timo, die campings zijn inderdaad ruk. Met goed weer is het nog wel te doen, maar zoals zondag is het gewoon niet leuk. Daarbij komt dat ik alleen slaap in die tent en zo snel mogelijk weer terug wil naar het festivalterrein. Lachen kan ik daar ook wel, daar hoef ik niet voor op een camping te zitten.

_________________
Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2006, 13:01 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 26 Oct 2005, 21:17
Posts: 84
Location: A'dam
Huuuuman, waar blijft je report?
;)


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2006, 15:15 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 21 Jun 2005, 10:56
Posts: 1155
Location: Rotterdam
Vet report weer Djeebie! Volgend jaar nu eindelijk maar eens dan doen ja :)

Timo, die foto's zijn echt melig ja! Kwam al niet meer bij bij het zien van deze foto, laat staan als ik het in het echt zie gebeuren allemaal :lol :cool

[img]http://fotos.timovanleeuwen.nl/albums/060817lowlands2006/IMG_3643.jpg[/img]

en ik heb jou gezien op Tv bij hot chip, kan dat? :)


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2006, 19:08 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 25 Jun 2005, 23:02
Posts: 914
Location: Hilversum
Hahahaha, wat een coole reports, mannen! Echt top dat jullie het zo naar je zin gehad hebben. Maar van 3 dagen zuipen, weinig slaap (en dan nog een paar van die takjes tussen de lippen) wordt je vlg mij vanzelf melig...

_________________
deepsexyfuturistictechfunkhouse...that's what I like ...


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2006, 19:41 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
Zeker mooie verhalen :lol
Krijg bijna zin om volgend jaar ook te gaan!


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2006, 20:34 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 02 Oct 2005, 12:49
Posts: 325
Location: Zoetermeer
Leuke reports en wat een foto's. Jammer genoeg kon ik er niet bij zijn vanwege de vakantie.
Volgend jaar misschien.


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2006, 22:51 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 19 Sep 2005, 19:03
Posts: 2622
Location: Amsterdam
We waren heeeel stoned. :) Ik heb meer dan een heel pak shag aan jointjes weggedraait in m'n eentje in 4 dagen.

Tijs, ik stond bij Hotchip helemaal vooraan, naast eeen leuk blond meisje, dus het kan goed zijn dat ik op tv was. Hot chip was erg cool trouwens.

_________________
Do you have any career regrets?



'Maybe if I had started to grow my hair earlier it would've been longer than Hernan's by now!'


Top
   
PostPosted: 24 Aug 2006, 00:05 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jun 2005, 18:33
Posts: 216
Report komt misschien nog wel, opvallend dat niemand Ame noemt. Geweldige 3 uur meegemaakt.


Top
   
PostPosted: 24 Aug 2006, 08:28 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 19 Sep 2005, 19:03
Posts: 2622
Location: Amsterdam
ja was er ook bij, een stuk, was wel erg cool. lekker zweverig enzo. maar ik heb toen veel zitten chillen en ff bijkomen van massive attack, en daarna nog stukkie josh wink wat erg erg vet was

_________________
Do you have any career regrets?



'Maybe if I had started to grow my hair earlier it would've been longer than Hernan's by now!'


Top
   
PostPosted: 24 Aug 2006, 10:31 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 19 Sep 2005, 19:03
Posts: 2622
Location: Amsterdam
[img]http://www.timovanleeuwen.nl/troep/lowlandspanoramav1klein.jpg[/img]


Deze komt aan de muur in mijn huis, 3 meter lang.
ff klikken dan wordt ie groot.

'360 graden lowlands camping 4, maandagmorgen half 12' heet ie

_________________
Do you have any career regrets?



'Maybe if I had started to grow my hair earlier it would've been longer than Hernan's by now!'


Top
   
PostPosted: 24 Aug 2006, 11:10 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
hehe vette shit :cool


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page 1 2 3 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 47 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma