It is currently 02 Jul 2024, 17:29

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ] 
Author Message
PostPosted: 09 Oct 2006, 20:25 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Sep 2005, 14:28
Posts: 94
Line-up
22:00 - 00:00: Grindvik
00:00 - 02:00: Joel Mull
02:00 - 04:15: Adam Beyer
04:15 - 05:00: Live: Mighty Thor
05:00 - 07:00: Cari Lekebusch

Op het laatste moment nog even wat kaartjes geritseld en hup snel naar de Gashouder. Erg benieuwd of ik een Zweeds avondje rammen zou kunnen waarderen. Met een omweg a la Dancevalley aangekomen in de befaamde ton. Bij binnenkomst viel mij gelijk de hoeveelheid blauwe brigade op. Vantevoren was er al aangekondigd dat er een duidelijk lik op stuk beleid werd gehanteerd en dat is achteraf gebleken met de hoeveelheid arrestaties die zijn verricht. Maargoed genoeg gelul daarover, terug naar de essentie van de avond de muziek.

Mull stond lekker zijn plaatjes aan elkaar te plakken. Diepe lage bassen met een goed bpm gehalte. Snel de tribune opgeklomen met compagnon Mr P en even de indrukken van de gashouder op mij in laten werken. Damn wat een locatie en zeker de combinatie met die brute lasershow die tentoon werd gespreid. Hoofdmenu van de avond was natuurlijk Beyer zelf, immers zijn label Drumcode verzorgde deze avond. Pompende, bassen rolden de boxen uit, tempo werd natuurlijk wat opgeschroefd en dit kon men wel waarderen. Handjes in de lucht, flink wat gejoel en geschreeuw en de toon was duidelijk gezet. Hoogste tijd om de dansvloer een blik te werpen. Als diehard proggie een verademing, veel mooie wubjes die heerlijk uit hun plaat stonden te gaan. Adam knalde ondertussen verder door en drukte af en toe flink het gaspendaal in...

Na een zeer goede set, was het tijd voor ene Mighty Thor(live), tja en dan denk je natuurlijk gelijk aan een of andere uber Germaanse gozer die flink gaat rammen. Niets was minder waar, gvd wat stond die gozer heerlijk te beuken en te zagen. Geen geneuzel, gewoon rauwe beats met een behoorlijk tempo. Het 2000 koppige publiek kon dit wel waarderen en ging behoorlijk los!

Als afsluiter stond Lekebusch achter de decks. Aan hem de taak om de gashouder te doen trillen op haar grondvesten. Melodieuze, diepe techno afgewisseld met harde, snoeiharde beats. Opvallend dat het geluid best nog aardig zuiver klonk zo op het midden van de dansvloer. Uurtje of half zeven toch wel behoorlijk fucked up van het swingen en de stimulantia :D , so time to go.

Conclusie: Awake kan verrassend uit de hoek komen en zeker een goede vervanging van die ietswat ingekakte progscene/feestjes...


Last edited by Special K on 09 Oct 2006, 22:32, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 09 Oct 2006, 21:31 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 23:50
Posts: 1747
Location: Amsterdam
Ik hoorde al dat je er was, Leon, maar heb je niet meer gezien.
Wel nog ff de TheFreezz en Danny tegen gekomen.

Was mijn eerste keer Awakenings. Ben nooit eerder geweest, omdat ik nooit zo techno-minded was. Laatste tijd luister en draai ik ook meer techno en ook mede door John Digweed en Chris Fortier (die bijna geen progressive meer draaien) vind ik veel techno tracks toch erg vet. De diepe shit die bij progressive wel lijkt te zijn verdwenen, is bij techno volop aanwezig.
Bij de Westergas aangekomen, konden we zo naar binnen. Geen garderobe, maar kluisjes. Wat ik erg relaxt vond, want na afloop kon je zo je jas pakken en wegwezen. 't komt meer over als een festival dan als een feest in een club.
Dan ga je de zaal binnen... woow. Meteen al erg indrukwekkend. Een enorme dome met aan één kant, achter de dj, een enorme muur van led-lichten, waarop je allerlei patronen te zien krijgt. 't ziet er allemaal erg indrukwekkend uit. En 't geluid is ook zo vet! Er hangen ook vier enorme torens van speakers.
Er werd al behoorlijk hard gedraaid door Par Grindvik, maar deze werd al snel afgelost door Joel Mull. Die het tempo wat terugbracht en erg goeie tracks draaide. Technisch was hij niet zo, maar goed...
Wat wel mooi is, is dat ze de lichtshow ook helemaal opbouwen naarmate de avond vordert. Tot 2 uur waren er niet veel lasers.
Om 2.15 uur kwam de man van de avond.... Adam Beyer. Hij draaide echt heel vet. Heel zware, harde tracks! Toen ging het ook helemaal los met de lasers en vuurwerk... gekkenhuis! Hij zette ook echt een goeie set neer.
Na Adam Beyer werd het allemaal een beetje te hard... qua tempo dan en verdween de diepte in de muziek. Tijd om naar huis te gaan dus.
Ik vond Awakenings echt heel indrukwekkend. Heb echt een geweldige avond gehad. Dit is ook nergens mee te vergelijken.
Op naar de volgende!

Als je straks m'n filmpjes ziet, weet je precies waar ik het over heb :cool

[img]http://pix.tekhead.net/pix_2006_10_06/images/DSCF7654.jpg[/img]
[url=http://pix.tekhead.net/pix_2006_10_06]Klik hier voor foto's en vids[/url]

_________________
have a happy period


Top
   
PostPosted: 09 Oct 2006, 21:39 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Nice report! (Y)

[quote="Special K"]Conclusie: Awake kan verrassend uit de hoek komen en zeker een goede vervanging van die ietswat ingekakte progscene/feestjes...

Inderdaad zeg, echt bizar weinig goede prog feesten de laatste tijd. Meestal heb je dat in de periode januari/februari maar nu dus ook al na de zomer, echt bout.

Ben dus ook geweest, de zaterdag. Super sfeertje, heel erg vet die LED-lichtenwand :cool Muzikaal mij allemaal te hard maar zeker dikke voldoende dit feest! (Y)

Top
   
PostPosted: 09 Oct 2006, 21:47 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 31 Jul 2005, 16:02
Posts: 1577
Location: Amsterdam
Dat derde filmpje hé :cool Dikke vette shit!

_________________
Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich


Top
   
PostPosted: 09 Oct 2006, 21:52 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Sep 2005, 14:28
Posts: 94
Mooie impressie met die movies Charlie, wat een gruwelijke lasers! Eind november weer een goede editie en dan zeker met aanraders zoals Magda en natuurlijk Der Dritte Raum live...

wie weet dan met een hele afvaardiging van members...


Top
   
PostPosted: 09 Oct 2006, 22:18 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Ik ben er dan uiteraard weer bij zolang er geen goede prog feestjes komen. Er moet natuurlijk wel gefeest blijven worden :p


Top
   
PostPosted: 09 Oct 2006, 22:31 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 20:06
Posts: 1527
Special K, wubjes ? Hahaha.. goed report man. :)

_________________
Ik ken het klappen van de zweep,
ik ken de regels van het spel,
ik ken de zin van het bestaan,
maar als ik drink dan gaat het wel.


Top
   
PostPosted: 09 Oct 2006, 23:15 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Nov 2005, 10:00
Posts: 161
Door eerdere bezoeken aan Awakenings was ik wel een beetje bang voor te harde shredder a la DJ Rush, maar niets van dat alles. Genoeg melodie in de techno zodat het ook voor de proggies heel goed te verteren was. Tel daarbij op dat de sfeer, de uitbundigheid en de show stukken beter waren dan bij menig prog-feestje van de laatste tijd. Zeker voor herhaling vatbaar dus!

Gave filmpjes trouwens Chane! En idd jammer dat we jullie niet gezien hebben...


Top
   
PostPosted: 09 Oct 2006, 23:16 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
der dritte raum live??? hmmmmm dat klinkt interessant!


Top
   
PostPosted: 10 Oct 2006, 21:49 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 16:48
Posts: 359
Location: nijmegen
Was wederom weer een memorabele editie.

Joel Mull was vet en Adam Beyer gruwelijk. Alles klopt aan zo'n avond, volgende keer ben ik er zeker weer bij.

:cool


Top
   
PostPosted: 10 Oct 2006, 22:05 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 25 Jun 2005, 23:02
Posts: 914
Location: Hilversum
Hmm, toch wel goede verhalen als ik zo lees. Niet zozeer qua muziek, maar des te meer qua entourage en sfeer.

Wanneer is de volgende editie van Awakenings? Misschien dat ik dan wel eens een kijkje kom nemen. Zeker als we met een groepje gaan, kan het lachen worden. :)

_________________
deepsexyfuturistictechfunkhouse...that's what I like ...


Top
   
PostPosted: 10 Oct 2006, 23:02 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 23:50
Posts: 1747
Location: Amsterdam
Volgende Awakenings:
http://forum.groovecollection.nl/viewtopic.php?t=2168

_________________
have a happy period


Top
   
PostPosted: 10 Oct 2006, 23:57 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 21:40
Posts: 318
Location: amsterdam
[url=http://www.megaupload.com/?d=M8KEZQ81]Adam Beyer @ Awakenings Amsterdam 06-10-2006[/url]

[url=http://www.megaupload.com/?d=5Y6DGCF7]Cari Lekebusch @ Awakenings Amsterdam 06-10-2006[/url]

[url=http://www.megaupload.com/?d=HKOAMA50]Joel Mull @ Awakenings Amsterdam 06-10-2006[/url]

[url=http://www.megaupload.com/?d=HL5NRO5Z]Mighty Thor @ Awakenings Amsterdam 06-10-2006[/url]

_________________
"We're fools whether we dance or not, so we might as well dance." Japanese Proverb


Top
   
PostPosted: 11 Oct 2006, 08:49 
Offline
Moderator
Moderator

Joined: 08 Jun 2005, 22:46
Posts: 404
Location: Den Haag
awakenings blijft onnavolgbaar als het gaat om feesten geven. De locatie is briljant voor de programmering: in zo'n zaal moet je gewoon beuken, bass open, laser d'rin en klaar.
Al jaren uitverkocht, met nagenoeg altijd een prima sfeer.
Ook vrijdag vond ik het weer als vanouds.


Top
   
PostPosted: 12 Oct 2006, 20:48 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 11 Jun 2005, 20:48
Posts: 253
Location: Den Haag
Ik moet echt mijn gezicht een keer weer laten zien na de verbouwing.
Zeer coole filmpjes... (Y)

_________________
I'm like King Midas in reverse. Everything I touch turns to shit


Top
   
PostPosted: 15 Oct 2006, 13:17 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 23:04
Posts: 109
Location: @home
[quote="weekend w"]Ik moet echt mijn gezicht een keer weer laten zien na de verbouwing.
Zeer coole filmpjes... (Y)


Ben je nog wel te herkennen dan ?

:roll :roll

Top
   
PostPosted: 16 Oct 2006, 15:53 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 11 Jun 2005, 20:48
Posts: 253
Location: Den Haag
mijn flaporen zijn weg :lol

De gashouder bedoelde ik natuurlijk :p

_________________
I'm like King Midas in reverse. Everything I touch turns to shit


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 42 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma