It is currently 04 Jul 2024, 19:51

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
PostPosted: 10 Nov 2006, 12:26 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 09 Oct 2005, 09:57
Posts: 82
Dit weekend is de eerste editite van het Rotterdam Electronic Music Festival ([url]http://www.remf.nl[/url]). Concept: voor 15 euro (op donderdag) krijg je een polsbandje waarmee je een stuk of 8 tenten in Rotterdam in kan gaan.

Eerst samen met Tijs en Tikkel van dit forum naar de nieuwe tent van Ronald Molendijk geweest; Club IMAX. Eerst konden we heel de ingang niet vinden. Bleek later dat we nog op 10 meter van de ingang hebben staan pissen.. Maar goed, er was zo weinig aanloop dat niemand het zag :x Verder dus niet boeiend, saaie/geen aankleding en 3 mensen binnen. De bioscoop heette vroeger IMAX.. Het heet terecht nu nog zo, want alleen de stoelen zijn er uitgesloopt lijkt het wel.

Toen door naar Off Corso. En dat werd toch best een leuk feessie daaro! Eerst Alden Tyrell even een stukje gezien. Had er de avond ervoor pas van gehoord, maar helemaal mijn stijl.. Leek ook wel aardig op Extrawelt die erna kwam; diep, duister, melodieus. Het was live, dus lekker veel eigen producties kwamen voorbij. Eentje die ik nog van naam ken: soopertrack. Tijs en Koen weten vast wel meer titels.. Maar goed, nieuwe helden dus. Daarna kwam Ricarrrdo. Vond er geen fuck aan; had ik al verwacht. Echte pure minimal kan ik alleen nog maar leuk vinden als het geluid zwaar goed en hard is. En dat is in Off Corso niet helemaal het geval. Na Ricardo kwam ook Michel de Heijpaal nog, maar die hebben we maar geskipt.

Al met al leuke avond gehad (Y) REMF is niet echt veel gepromoot, maar op de site staat dat het blijkbaar om een pilot gaat, oftewel: als het mis gaat dan hoort niemand er iig over ;) Volgend jaar misschien grootser..

Grtz.


Top
   
PostPosted: 10 Nov 2006, 17:34 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
Leuk report Dave.
Ik trek dat minimal ook niet. Volgensmij moet je daar redelijk van de kaart van zijn.

Maar ik dacht dat REMF de ondertitel 'A Tribute to Gabber' had, zoals ik in het NRC las. Niet aan het hakken geweest? :lol

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 10 Nov 2006, 17:44 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 18 Sep 2005, 23:54
Posts: 1655
Location: Haarlem
Inderdaad een superleuke avond gehad! :)

In eerste instantie ging ik voor Villalobos. Laatste keer was afgelopen jaar in Paradiso waar ie 45 min te laat binnen kwam wandelen. Anyway, toen we binnenkwamen was de muziek al echt super! Alden Tyrell vs Dexter waren vette platen aan het draaien, nog een bekende plaat voorbij horen komen wat nu Dexter - Z.W.A.M blijkt te zijn. :cool

Extrawelt was hélemaal super! Wat een ongelooflijk dikke duistere sound van hun! (Y) Echt super van kunnen genieten met veel diepe basslijnen en fijne melodieen, gewoon goed. :cool Tijdens hun set kwamen we onze Roelstijlert nog tegen, weer gezellig om nog een boarder te zien! :)

Geluid vond ik ook wel dik in orde, zeker vanaf het midden naar voren werden m'n trommelvliezen flink losgetrild!

Villalobos kwam na Extrawelt zo rond 01.45 u. Eigenlijk een fijne set maar niet veel climaxen, wel goed opbouwend naar het einde toe. Zeker wel lekkere tunes gehoord (volgens mij niet zn nieuwe mega-lange "naar-de-wc-gaan" plaat..).

Michel de Hey was wel ok, maar eigenliijk zoals altijd: hij draait simpelweg al z'n plaatjes zo'n 3 minuten te lang door. Dan wordt het saai en denk je: mix er maar een nieuwe in, maar dat doet ie dan dus niet. Jammer, maar het werd zo rond 05.30 u ook wel tijd om eens naar huis te gaan.

Conclusie:

Zeker fijn feestje en een heel goed initiatief om REMF te gaan ontwikkelen in Rotterdam, dat kan de scene hier wel gebruiken! Het was verder goed georganiseerd maar wat meer promotie kan geen kwaad.

Voor de mensen die vandaag nog willen gaan: Speedy J en Chris Liebing staan 5 uur lang in de Off Corso, dus wellicht een idee ;) En Joris Voorn op zaterdag..

Oja, en die Club Imax was echt niks.. sorry


Top
   
PostPosted: 10 Nov 2006, 18:01 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 09 Oct 2005, 09:57
Posts: 82
O ja, Roelstijler was dr ook. Die zat nogal in de put omdat er weinig leuke feesten in het vooruitschiet liggen :lol


Top
   
PostPosted: 10 Nov 2006, 18:19 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
Vanmiddag naar de beurs van REMF geweest.
Panel gesprek bijgewoond en ff bij de afdeling gear en platenbeurs geweest.
Zag er leuk uit, maar was wel heel kleinschalig allemaal.

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
PostPosted: 10 Nov 2006, 23:46 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Extrawelt voor het eerst live gezien en foei, wat ging dat los zeg! Knalluh met de hoofdletter K.
Toen kwam de held van de avond Ricardo. Had em eerder op de avond al gespot toen hij (net als de Hey) tussen t publiek liep. Had hem al gezien bij Cocoon goes Amsterdam, maar daar kon hij niet tippen aan het muziekgeweld van Ven Zweet. Maar gisteravond was hij in opperbeste bui wat ook aan zijn set te merken was. Hele lekkere plaatjes zette hij op. Michel de Hey vond ik tegenvallen. Hij mixte af en toe niet goed en (wat eerder vermeld werd) draaide zn plaatjes iid te lang door. Tijdens Awakenings draaide hij stukken beter.

Al met al n hele leuke nacht gehad.
REMF is n goed initiatief voor de regio en wat leuk is, is dat je met zo'n polsbandje vele locaties kan tjekken.

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
PostPosted: 12 Nov 2006, 03:37 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 08 Aug 2005, 03:03
Posts: 592
Location: In de Keukenhof
kan niet anders zeggen dan dat ik me enorm vermaakt hebt! In tegenstelling tot anderen vond ik de set van Villalobos echt helemaal te super, hij draaide heerlijk door en heb een paar topplaten gehoord :cool En ja helaas voor de eerst komende maande is het echt dramatisch gesteld met de feesten :(


Top
   
PostPosted: 15 Nov 2006, 13:33 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 18 Sep 2005, 23:54
Posts: 1655
Location: Haarlem
Hier nog een filmpje van mn tel.:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=feL0IBTAmsw[/youtube]

;)


Top
   
PostPosted: 25 Nov 2006, 16:33 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 21 Jun 2005, 10:56
Posts: 1155
Location: Rotterdam
Nogal late reactie hier!

Ook al duurde het maar een uurtje, de Liveset van Extrawelt was echt geniaal! In tijden niet zo genoten!! Titelheld, Doch Doch etc. en een nieuwe track van ze die nog Untitled is. Zitten allemaal in hun setje van mei op plattenleger btw.

Villalobos vond ik dus ook geen ene zak aan. Ik ben totaal nooit van de techno geweest en moet zeggen dat Extrawelt goed balanceert tussen minimal en techno, maar dat Villalobos van het evenwichtige puntje aflazerde en geheel in een bad van techno belande, bah!

Off Corso was erg goed gevuld en in tegenstelling tot wat ik vaak in Panama meemaak ging het publiek hier echt voor de muziek, super sfeer en het ging goed los!

REMF zoals al eerder gezegt leuk initiatief. Zeker omdat met het polsbandje overal de toegang gratis is (15euro)

Dus volgend jaar:
- VEEL MEER doen aan PROMOTIE
- Wat meer en grotere namen uit een bredere scene boeken

Dan komt het wel goed. Hoewel het natuurlijk nooit gaat tippen aan ADE, die krijgen dan ook een hoop steun ($$) van buma-cultuur :)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 48 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma