It is currently 02 Jul 2024, 17:50

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 24 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: 18 Dec 2006, 20:07 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 22:47
Posts: 2263
Location: Utrecht
innercity is innercity niet meer

Innercity, er zullen maar weinig mensen zijn die nog nooit van het feest hebben gehoord. In 1999(2x), 2000, 2001 en 2002 het indoor feest waar je naar toe moest. Eind 1998 hoorde ik voor het eerst van innercity tijdens een interview met tiesto op new dance radio. Ik hoorde toen dat er een cd werd opgenomen. Nadat ik die cd samen met een paar klasgenoten had gehoord wisten we het. Wij moeten ook naar innercity. In 2000 was het zover één van mijn 1e housefeesten. E'n grote chaos van gangen, 1 richtingsverkeer, een plattegrond die niet te begrijpen was. Een ingenieuss systeem om je jas op te hangen, 7 verschillende hallen, 35000 man, dat was innercity. Daar hoorde ik voor het eerst "progressive" dave seaman, sander kleinenberg en stef vrolijk in een zaal, in de andere zaal yonderboi en LTJ bukem en dan natuurlijk die mega grote mainzaal met paul van dyk waar tijdens for an angel honderden glow sticks door de lucht werden gegooid...Dat is en was innercity large and in charge:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mo6kxhZ6DfQ[/youtube]

De 2 jaren daarop werd het nog groter en drukker, nog meer dj's..james holden, sister bliss, anthony pappa zalen gehost door kremlin & earth..

Nu in 2006....3 zalen en een foyer. In 1 zaal 2 verschillende area's gescheiden door wat zwarte doeken. Geen éénrichtings verkeer, niet uitverkocht, etc..dit kan toch niet innercity zijn...blijkbaar wel. Rond een uurtje of 1 waren we bij de RAI en wie komen we daar meteen tegen...rob juffermans :lol Zijn vriendin had net als mij gratis kaarten..en we waren niet de enige...Entree ging vrij soepel, behoorlijk strenge visitatie, er liepen die avond veel stillen rond ook, ik heb ze niet echt gezien verder, heb er ook niet echt opgelet maar ze schijnen flink hun best te hebben gedaan. De garderobe is helemaal vervangen door lockerbox. Voor 5 euro heb je een klein kluisje. Direct naast de kluisjes was de zaal met 2 area's, YELLOW (minimal/techno) en RED (electic) In de yellow draaide marc houle, diepe techno die niet echt tot zijn recht kwam want het volume stond veels te laag waardoor je de muziek van de area er goed doorheen hoorde gaan.
De zaal was vrij simpel maar wel heel strak ingericht met allemaal "gloeilampen"

Tussendoor ff wat munten gehaald, vage halve muntjes enzo, en niet goedkoop. Nadat we wat munten hadden ingeslagen liepen we naar de RED area waar kubus en zijn vriendje stond te draaien. Kubus moet dit echt niet doen want hij en zijn maat kunnen dus echt niet draaien, ik heb alleen maarmix fouten gehoord...Alle GC bedroomdj's kunnen nog beter mixen..maarja ze hebben wel goede platen maar het ging niet echt los verder in de zaal. Snel maar wat drinken gehaald en naar de andere zaal gegaan. Drinken halen ging wel snel trouwens.

Ohja omdat alles zo dicht bij elkaar was werd er geen plattegrond uitgedeelt en de timetable kon je op 1 plek in de gang vinden. vanuit die gang kon je zo naar de zalen lopen. Je hoefde iig niet langer dan een minuut te lopen. De 2 grootste zalen waren GREEN en BLUE, harde techno en club/electro zaal. In green was het bomvol maar de muziek was echt iets te hard (miss djax) en in de blue werd wel ok gedraaid door ingrosso. In de green stond F1 snoeihard dus daar was het geluid zeker wel ok, flink wat lasers erbij en gaan met die banaan...en de BLUE was meer een soort van feestzaal en bij de djbooth een podium zoals bij de future funk stage op extrema waardoor je ook achter de dj booth kon staan en ernaast. Geluid in deze zaal was ook niet echt goed (hier stond dan weer een v-dosc systeem) In de foyer zijn lambert fisher en ik niet geweest, te druk en te warm, tenminste zo zag het eruit en zo was het blijkbaar ook als ik de reports mag geloven.

Pff verder wat kleine attracties, redbull met wat skaters, nintendo stand waar je kon spelen met de WII hehe. en een kleine lounge met een boel banken. Maar goed de muziek, ach ja Loco Dice draaide erg vette platen (ik denk dat hij echt rond de 127 bpm max draaide)maar het geluid was niet helemaal ok dus het was allemaal net niet en de zaal was dus ook maar halfvol :\ , Felix da housecat heel ff gehoord maar dat is gewoon niet mijn muziek. Miss djax is wennen na felix da house cat en loco dice dus dat was niet echt wat en daarna nog bij ingrosso gekeken en dat best goed. Ach en verder maar in de yellow gebleven, 2000 and one draaide stevig en het geluid stond ineens ook een stuk harder, daarna bart skills 5 minuten gehoord en toen hadden we het wel gezien. Gratis kopje koffie van douwe egberts voor op de terugweg :lol daarna wilden we nog naar de twstd maar die had de deuren dicht...volle bak kon niemand meer naar binnen :8o

Samenvattend:

Leuk omdat het gratis was......
+ Overzichtelijk
+ Gemoedelijke sfeer, geen opgefokt volk
+ Drank en eten was goed geregeld

- gemoedelijke sfeer (ging nergens echt los)
- Slecht geluid[/youtube] (waarom er zoveel verschillen waren in de zalen?? de één met F1 de ander v-dosc)
- Geen 50 euro waard, ik zou me echt genaaid voelen als ik hier 50 euro voor zou hebben betaald

Of er volgend jaar weer een innercity komt..ik weet het niet. In deze opzet zou ik het geen innercity meer willen noemen, innercity moet druk, sfeervol & chaotisch zijn dit was kil en sfeerloos. De productie kun je geen onvoldoende geven maar meer dan een 6,5 kan ik er niet voor geven.


Top
   
PostPosted: 18 Dec 2006, 22:31 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
Goed verslag Harmen!

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 19 Dec 2006, 08:48 
Offline
Moderator
Moderator

Joined: 08 Jun 2005, 22:46
Posts: 404
Location: Den Haag
en precies de redenen omschreven waarom je mij daar niet meer zal aantreffen :sleep


Top
   
PostPosted: 19 Dec 2006, 12:15 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 01 Nov 2005, 08:30
Posts: 297
Location: Amsterdam
Hier het verslag van 3 voor 12:

Nederlandse dj's stelen de show op Innercity
Ook de RAI maakt kennis met HIT-team van de politie

Innercity nieuwe stijl, werkt het of niet? Dat is de belangrijkste vraag voorafgaand aan de 2006-editie van een van de oude paradepaarden van ID&T. Twee jaar terug vielen de bezoekersaantallen zo tegen dat de organisatie het tijd vond het roer om te gooien. De stadiontrance en hardstyle werd ingeruild voor een kleinschaliger en gedurfder programma. Vanzelfsprekend trok de vorige editie minder bezoekers dan het feest nodig heeft, en hoewel ID&T geen termijn wil noemen voor het slagen van de nieuwe formule, mag deze editie gerust cruciaal genoemd worden.

In de hal lachen drie oranje dames de toestromende bezoekers toe. Ze dansen in een soort etalage bij de oranje zaal van Michel de Hey. Terwijl de bezoekers de vijf zalen van het RAI-complex instromen, zijn mensen met roze armbandjes al druk in de weer. Net als Awakenings heeft Innercity bezoek van het horeca interventie team (HIT) van de politie. Ze stellen zich in koppels op bij de lockerboxes, gekleed als partygangers. Al om een uur of elf worden er aan de lopende band bezoekers afgevoerd naar een speciale ruimte. Er is nauwelijks aan te ontkomen, en toch werpt de aanwezigheid van het team geen allesoverheersende schaduw over het feest. Wie niet of voorzichtig gebruikt kan een uitstekende avond hebben.
Het feest kan dus rustig op gang komen. Dat gebeurt vooral in de blauwe zaal, die de hele avond geldt als main hall. Opener Victor Coral krijgt zijn publiek al aardig in beweging, bij Fedde Le Grand is de zaal propvol. Dat zal de hele avond zo blijven, bij Erick E en MC Gee, bij Sebastian Ingrosso en zelfs in de kleine uurtjes bij Marnix. Het is tekenend, want in deze zaal is de hele avond geen enkele verrassende beat te horen. De stadiontrance mag dan uit het programma verdwenen zijn, stadiontechno is natuurlijk van hetzelfde laken een pak. Eerlijk is eerlijk: het gaat erin als koek.

Hoe anders is dat aan de overkant van de hal. In de gele zaal wordt het minimale geluid vrijwel de hele avond overstemd door het geluid uit andere zalen. De zaal is misschien wel net zo groot als de blauwe, maar trekt de hele avond hooguit half zoveel mensen. Monica Kruse lacht lief, de liveset van Marc Houle is zondermeer gericht op de dansvloer en Loco Dice durft het aan meer breaks in zijn set te hebben dan harde bassen, maar naar de smaak van het publiek pakken ze kennelijk toch niet genoeg door.

Och ja, dan is er ook nog een rode zaal. Daarin mag alles. Electro, techno, gefilterde en zelfs échte gitaren. Maar echt op gang komen wil het niet. Opener Coburn staat twee uur lang oog in oog met een lege zaal, Kubus en zijn MC Bang Bang doen hun best maar overtuigen niet. Vakman Joost van Bellen is natuurlijk alleen op basis van zijn routine al in staat de zaal op sleeptouw te nemen, Felix da Housecat trekt sowieso behoorlijk wat volk. Maar op de een of andere manier leidt dat nauwelijks tot extatische momenten.
Gezellig én spannend is het vooral in de knusse oranje bovenzaal. Het is niet alleen de kleinste ruimte, door het lage plafond is het ook nog eens snel sfeervol. En er wordt veel lol gemaakt. Als Michel de Hey om een uur of één hand in hand met zijn eeuwige glimlach de draaitafels overneemt, kan er al snel geen kip meer bij. Gelachen wordt er ook als de draadjes van Dexter niet goed blijken te zitten en De Hey tot twee keer toe nog maar een plaatje op moet zetten. Wat hij uiteraard met een brede glimlach doet. In de oranje zaal is ruimte voor subtiliteit, hebben de bezoekers geduld en is een breed spectrum te zien van wat de Nederlandse technoscene momenteel te bieden heeft. Het is tekenend dat Michel de Hey, Aardvarck, Warren Fellow en Dexter allemaal nog achter de draaitafels rondhangen als Shinedoe aan haar klus begint.

Subtiliteit of niet, rond een uur of drie is een flink deel van het publiek er klaar voor om een tandje bij te schakelen. Dan kan uitstekend bij Miss Djax, die haar publiek met een stoïcijnse blik geselt: een snelle, rauwe en vooral keiharde set. Ze moet ook wel, want ze voelt de hete adem van Pet Duo in haar nek. Het echtpaar komt weliswaar uit Brazilië, maar oogt eigenlijk meer Oost-Europees. Dat mag in hun genre gerust als een compliment opgevat worden: hij de Bulgaarse leeuwentemmer, die met een brede grijns om de mond zijn dieren nog een keer flink met zijn zweep tegen de poten slaat. Zij de gewetenloze Joegoslavische kampbeul. En ja, zo klinkt het ook.

Hoogtepunten van de avond intussen zijn de liveset van 2000 and One in de gele zaal en Shinedoe in de oranje. 2000 and One is het pseudoniem van veteraan Dylan Hermelijn, die toch al een topjaar heeft met de terugkeer van zijn label 100% Pure. Als 2000 and One maakt hij subtiele moderne techno, met verwijzingen naar oldschool house. En waar Loco Dice zijn publiek steeds in spanning liet, weet 2000 and One op de juiste momenten tot een climax te komen. Het is vast geen toeval dat het debuutalbum van Shinedoe op datzelfde 100% Pure uitkwam. Shinedoe toont wederom haar neus voor spannende platen, soms minimaal, altijd met een diepe, warme groove.

Rond een uur of zeven trekt het laatste volk huiswaarts en is het tijd voor conclusies. Allereerst maar de positieve: de grote Nederlandse delegatie in het programma heeft vanavond absoluut de show gestolen. Vooral 2000 and One, Michel de Hey, Shinedoe, Erick E en Miss Djax mogen terugkijken op een geslaagde avond. Dan iets minder positief: de balans in het programma pakt in de praktijk toch heel anders uit. Veilige lompe vierkwartsmaten zijn veruit favoriet, de slimmere techno blijkt jammer genoeg alleen te werken in de knusse kleine zaal. Verrassingen waren er dan ook eigenlijk niet op deze Innercity, maar misschien moeten we dat niet verwachten van een feestje in een grote hal als de RAI. Wordt ongetwijfeld volgend jaar vervolgd.


Top
   
PostPosted: 19 Dec 2006, 18:50 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 11 Oct 2005, 19:54
Posts: 276
Location: Reuver
Ben niet goed in verslagen dus dan doen we dat maar niet.

Yellow was super. Kwamen binnen toen Sandrien en Carlos Valdes stonden te draaien. Heerlijke set. Daarna Monika Kruse. Toen we Solid Groove - This is Sick hoorden besloten we een rondje te lopen(dit ging wat sneller dan 2 jaar geleden). We kwamen uit bij Orange waar Aardvarken stond te draaien, 3 platen gehoord mixtechnisch dramatisch. Gauw terug naar Kruse daar kwamen alle bekende minimalplaatjes voorbij(Pecan, Tropical Melons en this is sick) met klap op de vuurpijl Latin Lovers :\

Daarna Marc Houle live. Geniaal!! :hat
Loco Dice, wat een held :roll

_________________
Sasha = God


Top
   
PostPosted: 19 Dec 2006, 19:30 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 22:47
Posts: 2263
Location: Utrecht
JAmmer dat het geluid zo beroerd was tot aan 2000 and one in de yellow...
Dat verslag van 3voor12 zegt het ook wel een beetje, leuk feestje maar meer ook niet.


Top
   
PostPosted: 21 Dec 2006, 01:24 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 24 Oct 2005, 18:40
Posts: 782
Location: Ergens
[quote="Harmen"]innercity is innercity niet meer


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mo6kxhZ6DfQ[/youtube]



Een jonge Snuggle mét bril op 9.44? :lol

Ik mis trouwens wel een beetje die tijd dat je naar Innercity ging toen je 18 was, eerste keer een pil, die enorme reverb, die smerige koude geur en bontlaarzen toen ze nog in waren. Na drie uur `s nachts dik verdwalen in die hallen en dan uitkomen bij een onbekende Sander Kleinenberg die de lexicon avenue remix van only when i loose myself zit te draaien.

ID&T moet de hele anti-innercity hype maar weg laten rotten (hierbij inbegrepen alleen even je gezicht laten zien omdat je toch vrijkaarten hebt) en over 2 of 3 jaar met een gigantische lineup terugkomen.

Extra bericht: Vath had toen geweldig haar.

Top
   
PostPosted: 21 Dec 2006, 11:00 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 19 Sep 2005, 19:03
Posts: 2622
Location: Amsterdam
Whahaha man dat kapsel van vath geniaal :) Die set van hem, 99 of 2000, is ook echt enorm vet. luisterde ik altijd tijdens gym als we weer eens lang hard moesten lopen wat ik nooit trok. Hop ipod op mn hoofd sven erbij :)


Die shots van die glowstickjes zijn trouwens ook grappig als ze allemaal rondvliegen.

Mijn eerste, en laatste keer innercity was in 2002. Toen was ik er nog uitgezet omdat ik met mn stonede hoof mn geboortedatum niet meer kon melden aan de seciruty kerel, daarna weer naar binnen gesneakt :)

_________________
Do you have any career regrets?

'Maybe if I had started to grow my hair earlier it would've been longer than Hernan's by now!'


Top
   
PostPosted: 21 Dec 2006, 18:43 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
mijn eerste innercity was........................de eerste innercity...
en mijn eerste sensation was..............de eerste sensation...
mijn eerste dance parade rotterdam was.............de eerste editie dance parade....

jezus wat word ik oud...
hahahaha!


Top
   
PostPosted: 21 Dec 2006, 19:58 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 22:47
Posts: 2263
Location: Utrecht
:lol Sensation in 2000 met sven en carl cox was wel heel vet ja


Top
   
PostPosted: 21 Dec 2006, 20:25 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
DAT was het ja!!! zat al te denken, wie waren er?
sven vath, tiesto, carl cox en................jean...
haha...


Top
   
PostPosted: 21 Dec 2006, 20:39 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 22:47
Posts: 2263
Location: Utrecht
ik ben dat jaar erop weer gegaan..wat een ellende was die editie zeg.

Trouwens ff terugkomen op innercity, Duncan was gisteren bij de wereld draait door daar vertelde hij dat hij er zelf bijna was uitgezet omdat hij mensen waarschuwde voor de "stillen" kan nog leuk worden met deze acties het komende jaar :\


Top
   
PostPosted: 21 Dec 2006, 22:19 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 22:55
Posts: 1342
Location: easin in the system
[quote="C-Jay"]mijn eerste innercity was........................de eerste innercity...
en mijn eerste sensation was..............de eerste sensation...
mijn eerste dance parade rotterdam was.............de eerste editie dance parade....

jezus wat word ik oud...
hahahaha!


Hahahaha: zoals in die VARA docu " Uit je dak" tig jaar later denken: kut; zo'n jas had ik toen ook :lol

_________________
-diepd.o.ordegr.o.ef-


Top
   
PostPosted: 21 Dec 2006, 22:20 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 22:55
Posts: 1342
Location: easin in the system
[quote="Harmen"]ik ben dat jaar erop weer gegaan..wat een ellende was die editie zeg.

Trouwens ff terugkomen op innercity, Duncan was gisteren bij de wereld draait door daar vertelde hij dat hij er zelf bijna was uitgezet omdat hij mensen waarschuwde voor de "stillen" kan nog leuk worden met deze acties het komende jaar :\


Gisteren ook gezien ja: wat een kansloos omhoog gevallen mannetje blijft het zeg..... :sleep

_________________
-diepd.o.ordegr.o.ef-


Top
   
PostPosted: 22 Dec 2006, 00:00 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 12 Jun 2005, 02:02
Posts: 636
De broodjes kroket waren iig donders lekker


Top
   
PostPosted: 22 Dec 2006, 00:43 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Sep 2005, 23:44
Posts: 796
Location: Amsterdam
@ Harmen: Wat ben jij mild zeg met je 6.5 :|

Hoger dan een 3 kan er bij mij niet af hoor :x

Wat een kutfeest was het zeg!!!

Nul sfeer, wat nou gemoedelijk??? SAAI zul je bedoelen.
Dat geluid sloeg echt nergens op, veel te zacht en schel dat het was (N)

Alleen daar boven bij Orange (Michel de Hey) was het te doen.

Er zal veel moeten veranderen wil ik daar weer heen gaan :sleep

_________________
Music is not a choice, it's instinct!!!


Top
   
PostPosted: 22 Dec 2006, 02:19 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[quote="C-Jay"]mijn eerste innercity was........................de eerste innercity...
en mijn eerste sensation was..............de eerste sensation...
mijn eerste dance parade rotterdam was.............de eerste editie dance parade....

jezus wat word ik oud...
hahahaha!


same here, maar ik ben dan ook al oud

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
PostPosted: 22 Dec 2006, 11:52 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 22:55
Posts: 1342
Location: easin in the system
[quote="Jerry"][quote="C-Jay"]mijn eerste innercity was........................de eerste innercity...
en mijn eerste sensation was..............de eerste sensation...
mijn eerste dance parade rotterdam was.............de eerste editie dance parade....

jezus wat word ik oud...
hahahaha!


same here, maar ik ben dan ook al oud


Met als goed voorbeeld ondergetekende: wijsheid komt met den jaren......yeps....dus.....

_________________
-diepd.o.ordegr.o.ef-


Top
   
PostPosted: 22 Dec 2006, 12:46 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 22:47
Posts: 2263
Location: Utrecht
[quote="daan"]@ Harmen: Wat ben jij mild zeg met je 6.5 :|

Hoger dan een 3 kan er bij mij niet af hoor :x



Ik geef een 6,5 voor de productie he ;) als ik puur naar de sfeer kijk dan krijgt het zeker een onvoldoende ja.

en met gemoedelijke sfeer bedoel dat er geen opgefokt volk rondliep, geen gedrang bij drinken halen enzo en die gemoedelijke sfeer heb ik dan ook bij mijn - punten staan want het was kwa losgaan dus idd sfeerloos...

Top
   
PostPosted: 22 Dec 2006, 15:53 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
[quote]wat een kansloos omhoog gevallen mannetje blijft het zeg.....


ik geloof dat ie nog steeds boos was ivm afgelopen weekend.. en terecht imo


ik vind dit echt van de zotte.... 30 jaar redelijk beleid wordt in de vuilnisbak gegooid en het heeft nul komma nul effect..

Last edited by Mistik on 22 Dec 2006, 17:58, edited 1 time in total.

Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 24 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 37 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma