It is currently 28 Sep 2024, 20:17

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 18 posts ] 
Author Message
PostPosted: 01 Jul 2007, 14:19 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
Nou, laat ik dan maar als eerste een reportje schrijven.

Vrijdagavond hadden we nog het een en ander gedaan dus we hadden besloten wat later richting spaarnwoude te gaan. Tussen 3 en 4 kwamen we aan en besloten we gelijk maar even een zooi muntjes te halen. Toevallig was dat naast die hardste tent (ik weet niet welke tent welke area was). In die tent stonden al een hele hoop bekenden van ons, dus waren we daar even bij gaan staan. Na een tijdje besloten we toch maar een rondje gaan lopen, omdat het voor mij en wat anderen toch wel veel te hard was om de dag mee te beginnen. In de andere tenten werd gelukkig wat rustiger gedraaid en vooral bij de openair stage was het goed vertoefen.

Het weer was wel de hele tijd een beetje dreigend en af en toe spetterde het ook een beetje. Maar omdat we eigenlijk de hele tijd wel in tenten stonden merkten we daar vrij weinig van. Wat me opviel is dat die tenten ook steeds mooier worden. Prachtige stages waren er in gebouwd. Het was ook niet te warm in de tenten zoals je dat wel vaak ziet als de zon de hele dag fel schijnt. De organisatie was ook echt super. Ik heb nergens lang in de rij moeten staan. Denk dat dit een van de best georganiseerde festivals was, waar ik geweest ben.

Omdat we met zo'n grote groep waren had ik maar niet de moeite genomen een soort planning te maken van wie ik wilde zien omdat je achteraf dan toch de helft er van niet heb meegemaakt. En ik heb dan ook vooral van overdag geen idee wie ik allemaal aangehoord heb. Het meeste was niet helemaal mijn ding, maar ik kon me er natuurlijk prima op vermaken. Vanaf half 8 tot het eind zijn we eigenlijk bij de main gebleven. Zowel green velvet als bart skills vond ik erg lekker draaien. Hawtin begon ook heel lekker, alleen ik vond dat hij niet goed afsloot. Hij gaf niet het gevoel van dit is het einde van het festival en we gaan nog even helemaal los. De lichtshow was wel echt heel mooi bij de main. Vuurpijlen die over het publiek heen gingen, alle kleuren lasers (later in combinatie met de motregen :o ) en het vuurwerk... was echt prachtig.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ysNeUWJ1SQQ[/youtube]

Helaas was iedereen bij mij in de auto dusdanig geragd dat we niet meer naar de afterparty in club 11 gingen. Maarja, je kan niet alles hebben he.

Eindelijk trouwens chefke eens gemeet, die ik nu hij zijn bril weer op had wel gewoon kon herkennen. En wat later ook nog een tijdje leuk staan praten met dansliefhebber. Verder eigenlijk helemaal geen gcers gezien. :8o

Ook wel een mooi moment was een vrouw die bij de open air stage over het hek heen klom en ging dansen onder een van die watervallen daar. Iedereen kon er natuurlijk wel om lachen, alleen aa nde reactie van die security te zien kon ze wel mooi naar huis.
De security was trouwens helemaal wel prominent aanwezig. Waren steeds groepjes van 3 die nogal neurotisch rondliepen. En regelmatig zag je ze ook iemand naar de uitgang brengen. Op een gegeven moment was er ook echt een klopjacht op iemand. Ik weet niet precies wat er gebeurd was, maar denk gewoon dat een gast maar weg ging rennen toen hij gesnapt was. Maarja, was jammer maar heb me er verder ook niet heel erg aan kunnen storen.l


Top
   
PostPosted: 01 Jul 2007, 14:52 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Awakenings festival...het festival waar eerder al 8 pagina's over vol geschreven waren, het festival waar de [url=http://forum.groovecollection.nl/viewtopic.php?p=53230#53230]sets[/url] eerder op Groove Collection verschijnen als de verslagen, het festival waar t (redelijk) droog is in n week van regen.

Rond half 12 kwam ik met n vriend en twee vriendinnen aan. Parkeren ging heel snel, geen wachtrij bij de ingang en t fouilleren was ook zo gepiept.
Bij de ingang kreeg iedereen een blauw zweetbandje met Awakenings erop. Daar zat een ritsje op en als je die opende zat er n time table in met n plaatgerondje van t terrein...leuk idee! (Y)
Snel n kluisje gehuurd, vest erin en munten kopen. Onmiddelijk al wat bekenden tegen gekomen; dat belooft wat zo vroeg op de dag.
Drankie halen en naar Warren Fellow. Hij stond lekker opwarmend te draaien. Klonk lekker.
Daarna om 12:30 was t de beurt aan Quince die live zn ding ging doen. Nog nooit van de beste man gehoord, maar wat ik nu hoorde klonk erg goed. Mooie melodieuze klanken die wat meer Progressive en/of Techhousy aandeden.
Op n gegeven moment toch ff aan de wandel gegaan, maar om 13:30 toch weer terug in dezelfde tent voor Steve Rachmad. Ondertussen werd ik toch gespot door Dansliefhebber en Lijn. ;)
Steve Rachmad draaide aardig. Niet slecht, maar ook niet spectaculair; gewoon n aardige set.
Om 15:00 uur was hij klaar. Dat was ook de tijd dat Magda in Area 1 (open stage) zou beginnen.
De rest van t clubje had hier niet zo'n zin in, dus ik ging zelf lekker de buitenlucht in om de koningin van de MNML te horen draaien. Daar had ik geen spijt van, wat n lekkere set zeg! (Y)
Daar afgesproken met Chefke. Drankie halen en onderweg kwamen we Partyhardy en Exhale_02 tegen. Nog even naar voren gegaan en toen t afgelopen was snel door naar Area 4 waar Pig & Dan tot 18:00 uur gingen draaien. En ja....dít was knalluh. Wat n smerige set maakten de heren. Diepe donkere geluiden, alles stond te trillen. Jammie! :p
Hierna nog wat meegekregen van Martin Buttrich, toen wat gegeten en toen naar open stage gegaan met de mensen waarmee ik gekomen was.
Daar draaide achtereenvolgens Green Velvet (zeer vet! Live meezingen, lekkere tunes), Bart Skils samen met 2000 and One (set had zn ups en downs, in t begin té constant, later lekker knalluh) en als afsluiter Richie Hawtin.
In t begin dacht ik dattie zn dag niet had. Mixtechnisch hoorde ik wat fouten, meende te horen dat n paar platen oversloegen. Maar naarmate zn set vorderde, werdtie ook steeds beter.
Op n gegeven moment naar t hoogtepunt draaien en ja hoor......vuurpijlen, vlammenwerpers, vuurwerk....echt álles werd uit de kast gehaald. Wat n dikke visuals! :p
Zó dik zelfs dat wat nasmeulend vuurwerk t plastic op t dak van de naastgelegen steiger in de brand zet. Oei oei oei, bránden dat spul, beveiliging erbij, vuur valt naar beneden en steekt t daar ook aan. :o Gelukkig konden ze t nog doven, voordat dalijk de hele boel in de hens staat. Zoooooo......nog ff boven nablussen met n hogedruk plantenspuit :lol ach ach ach.
Het feest kon weer doorgaan.
Voor ons helaas voor ons tot maar 23:15, toen hoorde we dat n vriendinnetje van ons ziek bij de EHBO zat. Snel ernaar toe, onderweg Yvonny en Chane gespot (volgende duurt de kennismaking wat langer Chane ;)) en toen rustig naar buiten gelopen.
Ondanks dit kleine akkefietje hebben we allen n zeer geslaagde dag gehad.
T weer wat 100% meezat, de sfeer (die absoluut top kan worden genoemd), de vele GCers die ik gezien heb, de andere partypeople die er echt voor gingen, de muziek, de pannekoeken (geen geld 5 euro voor wat bloem en melk hihi :p), de visuals en tot slotte......de after.
Betekent ook meteen dat ik niet meer alleen naar Love Family Park ben gereden, change of plans. :D

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
PostPosted: 01 Jul 2007, 16:08 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jul 2005, 17:13
Posts: 896
Heel erg vet allemaal :cool Kom alleen nu pas thuis van de after dus verslag volgt zsm

_________________
www.djsteelo.nl


Top
   
PostPosted: 01 Jul 2007, 16:45 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
Ha, ben ook net pas thuis!

Wat een superdag, wat een sfeer en wat een leuk publiek toch altijd op Awakenings èn niet te vergeten: geweldige dj's (Y). Het weer viel mee, de blubber ook, dus konden de plateauzolen in de kast blijven en heb de hele dag op mijn slippertjes rondgesprongen.

GC was natuurlijk goed vertegenwoordigd en ik gok dat ik de meeste weer heb gespot ;). Ik struikelde vrijwel meteen al over Dansliefhebber en even later Dazzle 78, Lijn, verder nog Arne, The Freezz, Chane, Ralphi, Sproetje, Daan, Kambiz, Tjilp, Spenker (dat was echt lang geleden!), Steelo, Partyhardy, PaulusdeKalebouter (je was echt ff gestresst aan het 't eind van de nacht, maar logisch met dat EHBO-gebeuren), Chefke (+ leuke vriendin!), Special K, Harmen, DDD....
Joostislost was helemaal van het padje af: hij was er helemaal niet :rolleyes

Op Awakenings draaien altijd vele namen, die ik niet ken, dus laat me ook graag verrassen. Meestal is dat positief. Ik heb genoten van bekenden en onbekenden Steve Rachmad, Adam Beyer, Pig & Dan, Robert Hood, the Advent en als afsluiter toch nog eindelijk op de Main geweest: Richie Hawtin. (Y)

Voor de rest is er veel langs me heen gegaan, heb alleen maar staan smilen van oor tot oor :D

_________________
I love PoesUps!


Top
   
PostPosted: 01 Jul 2007, 21:19 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 24 Oct 2005, 18:40
Posts: 782
Location: Ergens
Het was gezellig. Jammer dat we je na 8 uur niet meer heb gezien Paulus maar we hadden nog een rondje main gedaan.

Pig&Dan waren mijn helden van de dag. Voor de rest eigenlijk niet veel leuke, vernieuwende of interessante dingen gezien. Wellicht kan dit ook door de stevige stroom joints komen (Partyhardy, volgende keer roken we er eentje helemaal op!).

Hawtin had in mijn nederige mening het laatste half uurtje toch wat meer gas moeten gaan geven, óf die Blackstrobe - I`m a man niet zo laf na 4 minuten af moeten kappen.


Top
   
PostPosted: 02 Jul 2007, 11:26 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 26 Sep 2005, 13:09
Posts: 744
Location: Rotterdam
Top dag gehad. Alles goed geregeld en muzikaal genieten. Quince was erg lekker, was misschien beter als die iets later had gestaan, zal in de Gas wel erg vet worden. Verder erg genoten van Beltram en Robert Hood....en nog wat halve sets. Voorn en Skils & 2000 and One ook prima. Hawtin als afsluiter met de hele show erbij was toch wel heel erg vet! Weer viel op een paar spetters na ook erg mee. Kortom geweldig :D


Top
   
PostPosted: 02 Jul 2007, 18:48 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 18 Sep 2005, 23:54
Posts: 1655
Location: Haarlem
leuk dagje gehad, maar vond het niet speciaal. kwam er niet lekker in.

Geluid klonk wel lekker, Magda op main was een fijne binnenkomer. Daarna nog eens wezen kijken bij Dave Clarke (was al een x aantal jaar geleden..) maar die techno ben ik uitgegroeid. Daarna effe wezen kijken bij Pig & Dan, klonk zekers wel vet, lekkere plaatjes maar toch net een té grote tent voor minimal vind ik..

Op de main nog Joris Voorn en Green Velvet gezien, leuk met zo nu en dan wel wat vette plaatjes. Rond uurtje of 21.00 al naar huis gefietst, vond het wel welletjes hoewel ik ook wel benieuwd was naar Richie, maar die zie ik wel ergens anders dit seizoen. :)

Organisatorisch was alles prima, binnenkomst ging vlot en fouilleren stelde geen ruk voor. M'n vriendin liep gewoon door met tas en al en niemand zei er iets van. :) was ik helaas wel mn hash vergeten... :oops

op naar Tribehouse, met hopelijk beter weer! :)


Top
   
PostPosted: 02 Jul 2007, 19:11 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 22:47
Posts: 2263
Location: Utrecht
Super relaxte dag gehad, veel goede muziek af en toe wel iets te suf/minimaal en natuurlijk weer een hoop bekenden!


Top
   
PostPosted: 02 Jul 2007, 20:04 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Heerlijke dag gehad! Awakenings Festival blijft toch altijd 1 van de top festivals :cool Organisatorisch alles perfect geregeld, met veel gc-ers en andere bekenden gefeest (Y)
Muzikaal vond ik het erg matigjes. Heb wel genoten van de sets van Magda en van Martin Buttrich live, verder geen echte uitschieters helaas.
Wel hing er weer een super sfeertje zoals altijd op Awake :hat


Top
   
PostPosted: 02 Jul 2007, 21:42 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 12 Jun 2005, 13:58
Posts: 98
Location: Rotterdam
Bijzonder genoten,

Pluim voor de organisatie,
Muzikaal erg vermaakt (o.a. bij beyer, pig&dan en buttrich)
Veel bekenden en nieuwe bekenden, ook leuk om partynogsteedshardy nog even tegen het lijf te lopen.

een van de betere AWFS voor mij :)

_________________
visible noise


Top
   
PostPosted: 03 Jul 2007, 00:59 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Sep 2005, 23:44
Posts: 796
Location: Amsterdam
Mijn eerste AWFS en dat worden er zeker wel meer aankomende jaren :hat

Na een omweggetje toch op het goeie terrein tezijn aangekomen :lol snel het laaste uurthe van adam beyer gehoord en dat klonk erg lekker, daarna ZEER genoten van Pig&Dan heerlijke diepe sounds :hat en daarna Martin Buttrich die een heerlijke klapper van een laatste plaat draaide :tune Hoe heet die ook al weer jongens????

Robert Hood en The Advent deden ons lekker stampen in de tent :p :cool
Helaas sloot Hawtin een beetje lafjes af, maar goed de hele sfeer om de main heen maakte veel goed (Y)

Op naar volgend jaar!

_________________
Music is not a choice, it's instinct!!!


Top
   
PostPosted: 03 Jul 2007, 09:39 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
[quote="Rood"]Veel bekenden en nieuwe bekenden, ook leuk om partynogsteedshardy nog even tegen het lijf te lopen.

Erg lache je weer gesproken te hebben Rood! :cool :D

Top
   
PostPosted: 03 Jul 2007, 12:43 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 30 Apr 2007, 22:57
Posts: 1213
Location: Dorst, omg. Breda
Mijn eerste AWFS, ontzettend genoten! Heerlijke beats, mooie vrouwen, goed bier, mn maten om me heen, wat wil een mens nog meer? Vooruit een zonnetje, maar dat was het enige dat ontbrak 8-)


Top
   
PostPosted: 04 Jul 2007, 22:30 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 31 Jul 2005, 01:52
Posts: 123
Location: Rotterdam
Prima feest! :D

s'ochtends mooi weer en daarna alleen voor cooling-down, toiletbezoek of oversteek buiten de tent geweest. Wel bewolkt maar hooguit miezer...

Muzikaal geen hoogvliegers maar de sfeer was superieur! :hat

_________________
Heb ik dat gezegd?


Top
   
PostPosted: 12 Jul 2007, 09:07 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 23:50
Posts: 1747
Location: Amsterdam
Beetje laat, maar [url=http://pix.tekhead.net/pix_2007_06_30]hier[/url] nog wat foto's en filmpjes :)

_________________
have a happy period


Top
   
PostPosted: 12 Jul 2007, 11:57 
Offline
Moderator
Moderator

Joined: 08 Jun 2005, 22:46
Posts: 404
Location: Den Haag
top, leuk om weer te zien.
was idd weer een goed festival!

cheers


Top
   
PostPosted: 12 Jul 2007, 22:39 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
Leuk om weer terug te zien, snap alleen die vreemde vogel met die tong on my face niet :p

_________________
I love PoesUps!


Top
   
PostPosted: 16 Jul 2007, 00:11 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Sep 2005, 23:44
Posts: 796
Location: Amsterdam
Uhh????? Ja sorry, voelde me denk ik niet zo lekker :p :roll

Wat een wauzigheid weer zeg, niet te kort :lol :cool

_________________
Music is not a choice, it's instinct!!!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 18 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 42 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma