It is currently 30 Jun 2024, 19:27

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
PostPosted: 04 Sep 2007, 01:27 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Na n radiostilte van ongeveer n maand was t tijd weer ns wat leuks te gaan doen. :D
En waar kan je dat beter doen dan in t geboortedorp van Sven Väth waar t 5 jarige jubileum van t Green & Blue feest wordt gevierd?
Juuuuiiiiiiiiist! Nergens. ;)

Zaterdagmiddag 1 september: ik rij met n volle tank diesel Rotjeknor binnen om n vriendinnetje op te halen die met mee wil. Tas op de achterbank, ff langs mijn huis om mijn spullen op te halen und gassssss geben nach die Heimat. Om precies te zijn: naar Oberthausen, nét ff onder Frankfurt am Main (waar de Cocoon Club van herr Väth ook is).
Daar had ik n kamer geboekt in t i-Motel wat op loop afstand ligt van t Waldschwimmbad waar morgen t laatste open air festival van Duitsland wordt gehouden.
N mooi, schoon en zeer goedkoop (58,- euro voor 2 nachies) motel wat net n maand geleden de deuren heeft geopend.

Na n nacht verschrikkelijk ruk te hebben geslapen, maar met verschrikkelijk veel zin in vandaag, opgestaan, gedouched, iets gegeten (wat niet echt ging, omdat mn maag protesteerde), de benenwagen genomen naar t zwembad. Kwartiertje gelopen, dus dat was goed te doen. Op de heenweg tenminste......de terugweg was na zo'n 12 uur dansen n lijdensweg. Maja....zo ver zijn we nog niet.
Polsbandje van de betaalde gastenlijst opgehaald en in de rij gaan staan. Die ging lekker vlot; beter dan bij Blauer See. Tas met zwemkleding (je weet maar nooit ;)) laten inspecteren en dankzij (nog steeds) mn eerlijke voorkomen werd ik wederom niet gefouilleerd. Betahhh! :D
Whieeeehoeeee! T feest kan beginnen! En zo denken die Duitsers er ook over. Als die gasten al binnen komen, beginnen ze al te schreeuwen en te joelen. Eerlijk is eerlijk.....ze komen hier allemaal om er n echt feessie van te maken en n leuke dag te hebben. Ze hebben er (net als wij) zin in. Jetzt geht looooosssss! \O/
Je komt eigenlijk meteen bij t buitenzwembadgedeelte (dubbele woordwaarde bij Scrabble) waar 2 hele grote ligweiden zijn. Ieder veld heeft zijn eigen stage. Daartussen en omheen veel kraampjes met drinken, eten (vette rommel, geen fruit oid; enige minpuntje), Cocoon merchandise (T-shirts, CDs, posters) en hangplekken waar je lekker onderuit gezakt van je drankie kan genieten.
Bij t buitenbad had je de Blue floor waar Josh Wink, Wighnomy Brothers, Raresh, Ricardo Villalobos en Guy Gerber (live) t publiek vermaakte. Hier zijn we wel n paar keer langs gelopen, maar niet echt stil blijven staan. Gewoon, omdat bij de Green floor (bij n soort mini bos) de muziek ons erg aansprak.
Hier opende Chris Tietjen die errug lekker draaide. Vrolijke deuntjes en ook n paar knallers. Helaas heb ik soms wat gedeelten van de eerste 3 sets moeten missen, omdat mn maag er nog steeds geen zin in had. :mad
Na Chris nam Andre Galuzzi t over. En wéér draaide deze man n heerlijke set.
Hierna kwam Alter Ego. Ik had nog nooit van deze 2 heren gehoord. Wat ik wel hoorde is dat dit één van de twee optredens was, die ze dit jaar gingen doen. Betekent dus dat ze óf niet goed zijn óf lekker exclusief. Mwoah....we houden t maar op t tweede. Want wat n donkere, diepe klanken hoorde ik hier zeg! Holy shit, wat lekker. :o
Ondertussen is t niet meer bewolkt en de zon schijnt lekker op mn bolletje, heerlijk. 8-) En wat nóg beter is.....mn maag heeft er zin in. Dit betekent dat ik nu non stop vooraan kan blijven staan en das mooi, want t is 16:00 uur. Tijd voor de 6 uurs set van de meester himself.
Sven haalde t eerder behaalde tempo netjes omlaag, zodat hij weer lekker rustig kon gaan opbouwen. Zoals Steelo al eens eerder zei:"Zakken en weer oppaken." (Y)
En man, man, man, wat legde hij toch weer lekkere plaatjes neer. Techno, n paar MNML plaatjes, platen waarin zeer mooi gezongen werd, tja...toch ook wat Progressive.....t kon weer eens niet op. Hij had er weer zin in en dat merkte je aan zn platenkeuze en hoe hij t publiek bespeelde.
N paar keer kon je goed merken wanneer er n tandje bij werd gezet. En hoe later de avond, hoe vetter en mooier de muziek.
Cocoon waardig waren ook weer de visuals. Dansers met de prachtigste kostuums, jongleurs en dansers met vuur, blauwe en groene lichtslangen in de bomen gehangen, lasers die werkelijk n prachtig schouwspel opleverde op de bomen, op t eind bijna iedereen die aan t raven was met sterretjes in de handen. Met als hoogtepunt n oogverblindend vuurwerk. Tot nu toe vond ik de 2de serie vuurwerk op Extrema t mooiste dit jaar, maar dít.........Dit overtrof t vuurwerk van Extrema met gemak. En ik weet zeker dat t nog goedkoper was. Wow, wat n afsluiting van n mooie dag.
Een dag op n speciale locatie, 22 graden en n heerlijk zonnetje, goed geluid, leuk gezelschap om me heen, Duisters die verwonderd naar je staan te kijken hoe je staat te knallen en dan even hard mee gaan doen, goeie muziek de hele dag, mooie visuals en aankleding, grote en veel barretjes zonder lange wachtrijen, gratis (!) WCs, de geweldige sfeer, de entreeprijs van 24 euro, alles bij elkaar kan ik jullie één ding zeggen: jongens en meisjes, pak volgend jaar eens n mooi Duits festival mee. Er zijn maar weinig Nederlandse festivals die hier tegenop kunnen.

Enfin, uiteindelijk tegen half 11 naar de uitgang gelopen. Jammer dat t buitenbad inmiddels afgesloten was middels tape en security, want ik had wel wat verkoeling kunnen gebruiken.
Toen we langs de parkeerplaats liepen, hoorde ik plots vanuit de speakers van n auto, de enige plaat die ik die dag helaas niet heb gehoord: Heater van Samim. Snel de deur open getrokken van dat meissie dr autootje en met de grootste glimlach die ik die dag had, gevraagd of die wat harder mocht. En ja hoor....zowaar op de parkeerplaats t laatste beetje energie uit mn lichaam gedanst. Jeeehaaaa! \O/
Maja, toen dat h....eind nog teruglopen. :( Maar dat hadden we er graag voor over.
FF n paar uurtjes slapen, verrot opstaan, mn date naar Rotterdam brengen en dan hop.....weer fris en fruitig :| om 15:00 uur op mn werk verschijnen.
Jaja, t wordt zwaar onderschat, dat feesten. ;)

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
PostPosted: 04 Sep 2007, 17:42 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 19 Sep 2005, 19:03
Posts: 2622
Location: Amsterdam
hahaha paulus goed verhaal :D

_________________
Do you have any career regrets?

'Maybe if I had started to grow my hair earlier it would've been longer than Hernan's by now!'


Top
   
PostPosted: 04 Sep 2007, 19:14 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 27 Jan 2006, 20:55
Posts: 1484
Location: Hoogvliet
JA......Volgend jaar dan ook maar een kijkje nemen in die heimat....maar ja Paulus,nou zie jij nog een geweldig verhaal te schrijven van Nightmare Outdoor. :p


Top
   
PostPosted: 04 Sep 2007, 19:24 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
:lol Geweldig weer dit!

_________________
I love PoesUps!


Top
   
PostPosted: 04 Sep 2007, 21:45 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 25 Jun 2005, 23:02
Posts: 914
Location: Hilversum
Altijd lachen die reports van Paulus (Y)

_________________
deepsexyfuturistictechfunkhouse...that's what I like ...


Top
   
PostPosted: 04 Sep 2007, 22:06 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
[quote="Paulus de Kalebouter"]
Bij t buitenbad had je de Blue floor waar Josh Wink, Wighnomy Brothers, Raresh, Ricardo Villalobos en Guy Gerber (live) t publiek vermaakte. Hier zijn we wel n paar keer langs gelopen, maar niet echt stil blijven staan.


He gek, je moet ook niet stilstaan, maar DANSEN!

:p

Nee maar serieus: leuk report!
Licht het aan mij of worden de reports hier op GC leuker en leuker? :cool

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 13 Sep 2007, 22:38 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 19 Sep 2005, 19:03
Posts: 2622
Location: Amsterdam
Nee, dat ligt niet aan jou, dat ligt aan Paulus :D

_________________
Do you have any career regrets?



'Maybe if I had started to grow my hair earlier it would've been longer than Hernan's by now!'


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 39 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma