It is currently 02 Jul 2024, 16:38

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
 Post subject: Earth 8.9.2007
PostPosted: 09 Sep 2007, 17:54 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 22:19
Posts: 536
Location: Amsterdam
Al weer meer dan een jaar geleden dat ik een report schreef op dit forum, maar tot groot aandringen van een aantal collectors:

Wel nu, het gebeurde zo...

Op een weinig zonnige nazomeravond vonden wij ons een weg naar het aloude Paradiso. Paradiso is een plek waar heel erg veel gebeurd is, de afgelopen 50 jaar. Zo hebben daar ondermeer de Rolling Stones opgetreden, maar het jaarlijkse Earth-herdenkingsfeest is van oudsher (lees: 7 jaar) ook altijd een festijn in de Paradiso.

Nu heeft Earth enorme hoogtepunten gekend, ooit begonnen met Sasha en Seamen en consorten, maar ook wat minder vruchtbare tijden. Je vraagt je dan af... Is Earth nog wel de moeite waard? Ik weet zeker dat deze gedachte bij Per ook door zijn hoofd heeft gespookt.

Echter, aangekomen bij de poptempel, in de rij gestaan, en naar binnen gegaan, stond de zojuistgenoemde Per te draaien. Nu was Per in 1992 een pionier en zeer goede DJ, en ik zal niet ontkennen dat hij dat nu ook is, maar geef Per een plaat uit de ouden doosch en het feest is een feit. Zo was het toen, en tot groot genoegen van wat veteranen die zich inmiddels achter de DJ booth hadden verschransd, ook nu. Een klein beetje Timemachine dus, en dat zorgde voor een juiste opzet voor het geweld wat nog in het verschiet lag. De zaal vulde zich weldra, en het feest was begonnen.

Oeverloze discussies kun je voeren over wat wel en niet bij een goed feest hoort, of het aan de muziek of aan het publiek ligt, aan de DJ of aan de lokatie. Ik heb ontdekt dat mensen hierover gaan discussieren als het juist niet een goed feest is, als er iets op aan te merken valt, kortom, als men er niet helemaal in zit.

De combinatie Mojo en Fortier maakte op deze avond dit soort discussies compleet overbodig. Hevig de diepte in schoot het feest vooruit, je vergat alles om je heen (en dat is toch wel iets wat niet vaak gebeurd), de uitdrukking 'het dak ging eraf' doet de avond eigenlijk geen recht. Mojo draaide stevig en wat conventioneler, en toen Fortier het van hem overnam was er eigenlijk geen redden meer aan.

De gestimuleerde feestganger verdween in de spreekwoordelijke eigen wereld (wat overigens erg leuke taferelen kan opleveren op de dansvloer), maar de diepe, stampende platen deden zelfs de nuchtere medefeester een tandje wegknarsen. Intussen werd een levende barbiepop aangekleed in een enorme witte jurk. Wat dat met het feest te maken had, of met dit report weet ik nog steeds niet, maar het was wel zo.

Een prima avond dus!

_________________
...Geen gespreks voor het huwelijk!...


Top
   
 Post subject: re: Earth 8.9.2007
PostPosted: 09 Sep 2007, 18:04 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
Yeah, Des is back (Y)
Heb je niet geprobeerd om die barbiepop mee naar huis te krijgen dan? :p

Wat een sublieme avond. Ik geloof dat dit voorlopig de topper van dit jaar is voor mij :hat

Oké misschien is mijn mening momenteel wat roze gekleurd ;) , maar wat ging het heftig diep zeg!
Mooi!!!!!!!!! :party

_________________
I love PoesUps!


Top
   
 Post subject: re: Earth 8.9.2007
PostPosted: 09 Sep 2007, 18:17 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 22:47
Posts: 2263
Location: Utrecht
Vond eigenlijk alleen fortier echt goed. Mojo bij vlagen en Per tsja die gaf het woordje opwarmen een andere betekenis. Leuk feest maar zeker geen top avond.

Fortier mag wel weer vaker naar nederland komen damn wat was die op dreef zeg, hard , diep & opzwepend. En die classics op het einde :cool


Top
   
 Post subject: re: Earth 8.9.2007
PostPosted: 09 Sep 2007, 18:19 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
Leuk geschreven (Y)

Ik had hier eigenlijk ook wel bij moeten zijn :oops


Top
   
 Post subject: re: Earth 8.9.2007
PostPosted: 09 Sep 2007, 18:43 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 05 Feb 2007, 20:36
Posts: 68
Location: jo-man
Wat een verschrikkelijk mooie lokatie is Paradiso toch. Zeker voor een optredende DJ moet het super zijn. Ik vond het in ieder geval een super avond. :D

_________________
I praise loudly,
I blame softly!


Top
   
 Post subject: re: Earth 8.9.2007
PostPosted: 09 Sep 2007, 20:57 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 11 Jun 2005, 18:17
Posts: 282
Location: Amsterdam
Dit is de barbiepop, voor diegene die er niet bij waren.
[img]http://img508.imageshack.us/img508/7863/dsc00432yg1.jpg[/img]
By [url=http://profile.imageshack.us/user/bedrocks]bedrocks[/url]


Ik was zelf al heel lang niet meer naar Earth geweest, Paolo Mojo en Chris Fortier hebben mij er toe gebracht om gisteren de altijd zeer mooie Paradiso te bezoeken.

En het geheel heeft mij zeer verrast want het was niet te druk, en zeer gemixt publiek.
Paolo Mojo was voor mij de held van de avond met zeer vette platen en Chris vulde de ruimte met stevige tracks en diepe sounds.
Mede door het goede geluid in de zaal en de goede sfeer was het nogmaals voor mij een top avond.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7xz2s9x2qiE[/youtube]
Paolo Mojo

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XyUUfOGD2Ho[/youtube]
Chris Fortier / plays Hale bobb - Der Dritte Raum

_________________
[color=#404000]There Are No Secrets, Only Information You Don't Yet Have![/color]


Last edited by Bedrocks on 10 Sep 2007, 19:22, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject: re: Earth 8.9.2007
PostPosted: 10 Sep 2007, 10:55 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 23:50
Posts: 1747
Location: Amsterdam
Ik vond t een matig feestje. Vond t wel cool dat er weer s n feest in de Paradiso was.
Tot Chris Fortier vond ik niet dat er goed gedraaid werd. Ook t geluid was vrij zacht. Pas aan t eind van Mojo's set werd dit beter.
Chris Fortier was echter geweldig. Lekker diep en t denderde lekker door :)
Hij heeft toch mn hele avond goed gemaakt.


Top
   
 Post subject: re: Earth 8.9.2007
PostPosted: 10 Sep 2007, 11:56 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 01 Nov 2005, 08:30
Posts: 297
Location: Amsterdam
Na een dubbele familie meeting overdag mocht ik mezelf wel even uitlaten 's avonds...

Paolo Mojo had mooie platen, alleen was ik het niet eens met de volgorde van hem. Het middelste gedeelte van zijn set bestond alleen maar uit tracks met 2 breaks of meer. Van mij had het hier wat meer mogen lopen/rollen om het tempo erin te houden. Aan het einde deed hij dit beter.

Chris Fortier pakte het goed over en draaide een paar hele mooie platen. Opbouw was ook subliem (Y)


Top
   
 Post subject: re: Earth 8.9.2007
PostPosted: 10 Sep 2007, 13:13 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 May 2006, 17:56
Posts: 3002
na MTV ben ik eens hier na toe gegaan :lol lol was wel benieuwd hoe Fortier zijn set ging doen.
ik sond eerst in de rij maar ik had al een kaartje dus ben ik er maar uitgestapt :) bij binnenkomst van de "hemelpoort" hoorde ik gelijk al een hele vette plaat: Minilogue & KAB - That's A Nice Way To Give me Feedback (Bionik Phunk Remix) mijn avond kon toen al niet meer stuk. Per draaide uitstekend lekker veel underground plaatjes niet telkens van Deadmau5 hits. Na Per kwam Paolo Mojo. Jerry vertelde me dat Mojo zijn platenkoffer kwijt was geraakt op het vliegveld dus had hij daarvoor nog even cd's staan branden vanaf zijn laptop. De eerste 2 platen die Mojo draaide waren echt vet ook de opbouw naar chris fortier tot was top :o Deze man mag wel vaker in Nederland komen :hat. Toen Chris Fortier goh wat ging het deep :cool erg dicht tegen de techno aan. het werd voor mij zelfs te techno ik trok het niet meer. ik ben nog maar nog even naar boven gaan om even wat uitterusten. Erg leuk om Chris achter de tafels bezig te zien. Ben om 4 uur maar er vandoor gegaan. Helaas heb ik: Chris Fortier / plays Hale bobb - Der Dritte Raum dat plaatje niet meer gehoord het moet na 4en zijn geweest :(


Top
   
 Post subject: re: Earth 8.9.2007
PostPosted: 10 Sep 2007, 14:15 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 26 Jun 2005, 12:58
Posts: 334
Location: Amsterdam
@Bedrocks,

Zou veel handiger zijn als je de foto's eerst tot een geschikte formaat voor de forum's en webmails verkleint. :)

_________________
Think anal sex hurts? Try having a kid


Top
   
 Post subject: re: Earth 8.9.2007
PostPosted: 10 Sep 2007, 14:34 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Feb 2007, 11:46
Posts: 1099
Location: Lamswaarde
gezellige avond gehad.... leuke mensen, lekkere muziek...goed geluid...

vond het wat leeg voor een Earth... Het was voor een goede een derde gevuld...

Alleen dat geeikel bij de deur dat blijft gewoon al jaren lang slecht geregeld.

Moet je met je emailticket eerst een andere ticket halen om binnen te komen..???

Sta je dus twee keer in de rij...

De afhandelingssnelheid van de beveiliging is droevig te noemen... Terwijl er nog vrijwel niemand binnen is.. Staat er zo'n annabole nitwit mensen van links naar rechts te sturen omdat hij schijnbaar zelf niet weet waar je met welke kaart / of geen kaart moet staan. Om vervolgens iedereen die geen kaart heeft gekocht voorrang te verlenen boven de mensen die wel een kaart hebben.??
Sta je dus 20 min te wachten, kom je binnen, loopt er gewoon geen hond nog rond?Die staan allemaal nog buiten!!!

De organisator is weer de dupe... Want de deur is van Paradiso....

Hoofdstedelijke arrogantie? Willen ze geen geld verdienen ofzo? Wordt tijd dat Mazz met pensioen gaat....En geloof mij...Dit gebeurde 10 jaar geleden ook al...


Verder top avond gehad.... Met dank aan Per en kornuiten... :hat :hat


Jerry? Ik had een dorst...!!!

Nimo..? Niet gezien???

:tune

_________________
D.Y.M > http://soundcloud.com/dimnon


Top
   
 Post subject: Re: re: Earth 8.9.2007
PostPosted: 10 Sep 2007, 14:54 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 26 Jun 2005, 12:58
Posts: 334
Location: Amsterdam
[quote="Harmen"]...en Per tsja die gaf het woordje opwarmen een andere betekenis...


:lol :lol

Per zou allang gepensioneerd moeten zijn. :sleep

_________________
Think anal sex hurts? Try having a kid


Top
   
 Post subject: Re: re: Earth 8.9.2007
PostPosted: 10 Sep 2007, 15:11 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Feb 2007, 11:46
Posts: 1099
Location: Lamswaarde
[quote="Dj Cambyses"][quote="Harmen"]...en Per tsja die gaf het woordje opwarmen een andere betekenis...


:lol :lol

Per zou allang gepensioneerd moeten zijn. :sleep

Dimitries bejaardenhuis voor fossiele dj's?

:tune

_________________
D.Y.M > http://soundcloud.com/dimnon


Top
   
 Post subject: Re: re: Earth 8.9.2007
PostPosted: 10 Sep 2007, 19:24 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 11 Jun 2005, 18:17
Posts: 282
Location: Amsterdam
[quote="MKN"] Ben om 4 uur maar er vandoor gegaan. Helaas heb ik: Chris Fortier / plays Hale bobb - Der Dritte Raum dat plaatje niet meer gehoord het moet na 4en zijn geweest :(


Klopt filmpje opgenomen om 4:07 dus je hebt het net gemist.

_________________
[color=#404000]There Are No Secrets, Only Information You Don't Yet Have![/color]


Top
   
 Post subject: re: Earth 8.9.2007
PostPosted: 10 Sep 2007, 20:51 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 May 2006, 17:56
Posts: 3002
en toen werd het cker net leuk :x


Top
   
 Post subject: Re: re: Earth 8.9.2007
PostPosted: 10 Sep 2007, 22:28 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 11 Jun 2005, 18:17
Posts: 282
Location: Amsterdam
Nee het was gelijk een stuk ongezelliger ;)

_________________
[color=#404000]There Are No Secrets, Only Information You Don't Yet Have![/color]


Top
   
 Post subject: re: Earth 8.9.2007
PostPosted: 11 Sep 2007, 14:33 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jul 2005, 23:12
Posts: 530
Location: amst' el vain
goh, ik vond het bere gezellig...de hele avond, maar ik ga dan ook om te feesten en niet om te jureren... :|


Anyway... heeft iemand dat nummer(Hale bobb - Der Dritte Raum) voor mij in een behoorlijk mp3 of wav bestandje[size=200]?[/size]

of anders de url zodat ik 'm kan downen evt. tegen een geringe vergoeding... geen van de digitale winkeltjes heeft 'm in de collectie :sleep

Overigens écht een heerlijke, geweldige avond in de Paradiso gehad... geen minimal gehoord dus helemaal goed :D

_________________
[size=75]"Ignorance is bliss..."[/size]


Top
   
 Post subject: re: Earth 8.9.2007
PostPosted: 11 Sep 2007, 17:55 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 23:39
Posts: 2530
Location: in mijn velletje
ten eerste bedankt voor de gastenlijst B-)

zeer leuke avond gehad!

per: mwah
paolo: af en toe een hele vette plaat
alle andere dj's: vet!

fijn dat er 3 zalen open waren, zodat je lekker heen en weer kon hobbelen.

de ingang van de paradiso was inderdaad gezeur om niks... mensen met een kaartje moesten wachten, en dat terwijl de doorgang helemaal leeg was. en zoals eerder gezegd was het niet bepaald stampensvol.

anyway, de barbiepoppen en gebakken lucht maakten een hoop goed.

_________________
beter te dik in je kist, dan een feestje gemist


Top
   
 Post subject: re: Earth 8.9.2007
PostPosted: 12 Sep 2007, 09:41 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Nov 2005, 10:00
Posts: 161
Wat erg lekker was;

- CHRIS FORTIER
- Leuke sfeer
- Vodka lime 8-)

Wat minder was;

- de rij bij de deur ten opzichte van de rust binnen
- de gebakken lucht en andere onzin, trek het geld daarvoor maar van de hoge entreeprijs af
- de drankvoorraad beneden
- Per :sleep


Top
   
 Post subject: re: Earth 8.9.2007
PostPosted: 19 Sep 2007, 17:34 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 02 Jul 2005, 21:32
Posts: 218
fototjes:

[img]http://brick50.hyves.org/111000001-111050000/111033901-111034000/111033956_5_BGA4.jpeg[/img]
[img]http://brick131.hyves.org/111000001-111050000/111030301-111030400/111030399_5_ME00.jpeg[/img]
[img]http://brick10.hyves.org/111000001-111050000/111023401-111023500/111023443_5_gw2O.jpeg[/img]
[img]http://brick9.hyves.org/111000001-111050000/111005001-111005100/111005069_5_X5Y_.jpeg[/img]


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 31 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma