It is currently 24 Jun 2024, 13:47

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 18 posts ] 
Author Message
 Post subject: Underworld (HMH / R'dam)
PostPosted: 31 Jan 2008, 09:46 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
Nou, toch maar een review topic dan?

Vroeg aanwezig rond de HMH, waar het druk was ivm het voetbal.
Binnen aangekomen draaide Nuno dos Santos al best aardig. Sloot af met Beautifull Life; iedereen stond natuurlijk nog stil.

Underworld begon rustig. Zeer rustig. Toen 'omdat het moest' even Born Slippy vrij aan het begin. Daarna met enkele klappers verder. Die lange condooms waren STOERRRRRR.

Het rustige Crocodile (track 1 van de nieuwe cd) was een lekkere afwisseling.
Jumbo er ook nog even bij, Push Downstairs.
Two Months Off; kippenvel natuurlijk met "You bring Light in".
Mono was erg vet om live te horen.
Afsluiten met als toegift Everything Everything; JUMMIE!

(...miste eigenlijk alleen Push Upstairs....jammer!)
Een track kon ik niet thusibrengen, de vetste van de avond met DIEPE bass; was dat Spikee??

Anyway: dikke vette avond, goede show! :hat (Y) :cool



Iemand de "live cd" van de avond nog gekocht??

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 31 Jan 2008, 10:17 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 Jun 2005, 13:39
Posts: 510
Location: Voorhout
VET VET....! :tune

Jumbo....blijft lekker.....click! Heerlijk genoten!! :cool

_________________
life vest under your seat!


Top
   
PostPosted: 31 Jan 2008, 10:46 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
aangezien beide shows zo kort achter elkaar waren, en identiek denk ik dat ik de amsterdam reactie maar gewoon hier neer moet knallen?

anyway, ik zal wel weer verwend zijn of zo en de enige die het niet geslaagd vond... maar WAT een tegenvaller zeg!
vierde keer underworld, en voor mij de laatste.
ook wel toevallig dat ze 2 van de 4 keer supervet waren, en dat dat allebei met darren emerson nog was.

sommige mensen gingen compleet uit hun dak in de HMH, maar dat was enkel met de makkelijke scoorplaten zoals born slippy.
die kwam ook op een moment in de show dat ik dacht...nu al? oh ja, de mensen moeten ff los natuurlijk, we gooien onze grootste hit erin.

anyway; ik heb underworld vele malen beter gezien dan dit.
ik vond het een show op de automatische piloot. sorry... zwaar, zwaar saaiiiii!!!
zelfs het laatste half uur boven rond gelopen, ik en mun girl waren echt alle interesse verloren.
iemand uit onze groep zei nog dat ze tranen in de ogen had bij sommige nummers.
ja, ik ook..maar om een andere reden. haha..

en nog even over de "show" ; voor zoveel geld voor een kaartje mag je in 2008 toch wel iets meer aankleding verwachten dan een videoscherm waar zo goed als niks op gebeurd en een paar opblaas piemels?
geen lasers, geen vette animaties, geen mooie lichten.... in 1993 was dit zelfs al achterhaald.
3 mannetjes die aan knopjes zitten.
de chemical brothers doen bijna hetzelfde on stage, maar godsamme wat was dat honderd keer beter dan dit een paar maanden terug in dezelfde HMH. DAT is nog us een show. binnen 5 minuten de hmh op den kop.
of daft punk... ook een vette hmh show.
dit was niveau "bandje in jeugdsoos" qua aankleding en dingen die on stage gebeuren... gaap....

nee sorry; vieze tegenvaller.
underworld is echt een helden band voor mij, maar dit vond ik minder.
en voordat iedereen me aanvalt; tuurlijk zaten er vette tracks tussen, maar ik ga naar zo'n show voor de héle show, niet voor 3 vette tracks waarbij iedereen even losgaat. ook aankleding, geluid, visuals etc. etc. telt mee. en helemaal voor 40 euro.
ik vond dit meer in een club passen om eerlijk te zijn. niet in een grote heineken bierhal.

wie was trouwens mannetje 3?
kary hyde zanger, rick smith mannetje met bril...en nummer 3? waar kwam die ineens vandaan?


Top
   
PostPosted: 31 Jan 2008, 13:39 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jul 2005, 23:12
Posts: 530
Location: amst' el vain
[quote="C-Jay"]
wie was trouwens mannetje 3?
kary hyde zanger, rick smith mannetje met bril...en nummer 3? waar kwam die ineens vandaan?


Voor iemand die álles van Underworld weet valt me dat toch een beetje van je tegen...

[url=http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=158623729]nummertje drie[/url]

BTW... ík en de rest van het groepje hebben (gelukkig zonder vergelijkingsmateriaal) een fijn avondje gehad.

_________________
[size=75]"Ignorance is bliss..."[/size]


Top
   
PostPosted: 31 Jan 2008, 14:03 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
dus toch darren price...
haha...vet...
dat was dus die gast waar we het begin vd avond over hadden. was vroeger de opwarmer van underworld.

fijn dat jullie je vermaakt hebben. :)

tis mischien inderdaad ook zo dat als je ze al een paar keer spetterend meegemaakt hebt, dat het een vierde keer tegenvalt.
ach, boeien..kan gebeuren.


Top
   
PostPosted: 31 Jan 2008, 17:21 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 Jun 2005, 16:29
Posts: 569
Voor mij was het dus de eerste keer Underworld. Ik heb echt genoten. Vond het een mooie show, heb verder weinig gemist, en de mooiste Jumbo ooit gehoord... Kan me voorstellen dat het niet de beste was als je het vier keer gezien hebt, maar ik ben blij dat ik op dit op mijn leeftijd nog ff heb mogen meepikken :) .

_________________
There was madness in any direction...


Top
   
PostPosted: 31 Jan 2008, 17:22 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 Jun 2005, 16:29
Posts: 569
Oh ja: de live cd is echt live....

_________________
There was madness in any direction...


Top
   
PostPosted: 31 Jan 2008, 17:25 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 22:19
Posts: 536
Location: Amsterdam
Ik vond ze niet echt tegenvallen. Ik had Underworld nog niet live gezien (nee? nee.) en ik verwachte eigenlijk gewoon lekker plat genieten van born slippy en cowgirl, en dat kon ook best daarzo. Opblaaspiemels waren wel leuk inderdaad, maar inderdaad niet byzonder.

Noot over de beamers/scherm/show: Ik denk dat ze niet meer alles bij elkaar konden krijgen wat ze in november wel gepland hadden, dus dat dit de show een beetje verpest heeft.

_________________
...Geen gespreks voor het huwelijk!...


Top
   
PostPosted: 31 Jan 2008, 17:53 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 07 May 2006, 07:35
Posts: 96
Ben ook niet laaiend enthousiast, gezellige avond gehad, geluid was vrij goed. Ik vond de overgangen van de nummers erg tegenvallen. Ze zijn normaal gesproken meesters in de opbouw en overgangen, nu kwam voor mijn gevoel alles een beetje uit de lucht vallen. Vond ze ook niet zo enthousiast optreden zoals ik ze eerder heb gezien, publiek was vrij tam (behalve op de bekende king of snake, born slippy, etc). Qua visuals erg matig.


Top
   
PostPosted: 01 Feb 2008, 11:07 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 26 Sep 2005, 13:09
Posts: 744
Location: Rotterdam
Ik heb een topavond gehad. Voor mij inmiddels de 3e keer (eigenlijk 2,5). Bij Impulz 1x gezien maar kwam pas door de file halverwege binnen zetten, die show stelde niet zoveel voor. 2,5 jaar geleden in Tilburg, dat was echt geniaal, mede ook omdat het podium zo dichtbij was en ik bijna helemaal vooraan stond. In deze show zaten veel goede ups en downs, maarrrrr.....van mij hadden ze na Beautiful Burnout nog wel even 15 min. door mogen gaan om knallend af te sluiten nog voor de toegift. Verder hoopte ik ook nog op Best Mamgu Ever, helaas. Goed, dat waren de negatieve kanten.....een lasertje had inderdaad ook nog wel leuk geweest. In Tilburg 2,5 jaar geleden vond ik ze beter, maar toch echt een supervette avond gehad. Mijn hoogtepunt: Two Months Off :cool


Top
   
PostPosted: 01 Feb 2008, 18:44 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
Heeft iemand foto's ofzo?

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 01 Feb 2008, 20:30 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
gevonden via google...
heb zelf de setup voor aanvang show ook van dichtbij gezien..
linker monitor draait volgens mij cubase, maar wat draait er op de laptop rechts?
kon ik toen in de hmh ook al niet uitvogelen...

[img]http://static.flickr.com/12/68296548_a3c3bd040e.jpg[/img]

en al die papieren strookjes is denk ik gewoon een manier om onderling aan te geven wat je wil dat er gaat gebeuren qua instarten loops en zo?
die indruk kreeg ik wel. darren price legde bijvoorbeeld zon strookje bij rick smith op zijn mengtafel, en die knikte dan zo van "goed idee" of juist van "nee wacht nog ff" ...
vet spartaans, maar het werkt wel natuurlijk als je door de muziek niet wil schreeuwen naar elkaar de hele tijd...


Top
   
PostPosted: 01 Feb 2008, 20:33 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Dec 2005, 11:04
Posts: 472
Ableton Live?
Met een afwijkend kleurenschema?


Top
   
PostPosted: 01 Feb 2008, 21:11 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
100% ableton ja


Top
   
PostPosted: 02 Feb 2008, 20:09 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 11 Jun 2005, 16:59
Posts: 60
Ik ben het eigenlijk wel eens met C Jay, ik heb ze ook 2 keer eerder gezien. Ben best wel behoorlijk fan van ze, dit optreden was nummer 3 voor mij maar ook de laatste keer. Misschien komen ze op een festival toch meer tot zijn recht (Lowlands en ILT jaren terug)

Ik miste de spanning, de ontlading, het kippenvel, de effects en de opbouw in het concert.

Ik ben zelfs eerder weg gegaan en dat heb ik tot nog toe alleen in een bioscoop gedaan!

Ik luister vanaf nu wel weer naar de CD's


Top
   
PostPosted: 02 Feb 2008, 20:53 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
ik liep het laatste half uur eigenlijk gewoon boven rond, bij de bar in die andere zaal. was geen muziek, maar vond het concert niks meer aan... beetje gezopen met vriendin.
en inderdaad; wat veeeeeel mensen gingen er al weg zeg...jij dus ook?
niet zomaar een handjevol, maar echt al tientallen mensen die weggingen, en nog veeeel meer die gewoon boven rondhingen.
was ik niet op onze chauffeur aan het wachten, dan waren wij ook weg gegaan...


Top
   
PostPosted: 06 Feb 2008, 21:03 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 11 Jun 2005, 16:59
Posts: 60
Ik dus ook inderdaad, maar dat viel mij ook op toen ik naar garderobe ging.

Volgende keer beter!!


Top
   
PostPosted: 26 Feb 2008, 13:04 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 02 Jul 2005, 21:32
Posts: 218
kut show, leek wel stadiontrance af en toe.

2e keer underworld, ze waren geen schim van wat ze de vorige keer waren.

zelfs een minimal track voorbij horen komen?? waarom??

tijd voor pensioen.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 18 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 27 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma