It is currently 24 Jun 2024, 13:44

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 19 posts ] 
Author Message
 Post subject: Laurent Garnier @ 11
PostPosted: 29 Feb 2008, 08:46 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Oct 2006, 22:04
Posts: 34
Location: thuisachterdepc
Beste mensen....wat n feest.

Het is nu tegen 09.00, zo'n 3 uur terug werd ik nog om de oren geslagen met de gruwelijkste shit ever! wat n feest....een levende legende!

Van rustige shizzle tot heavy techno en dat alles in een vloeiende flux en weer terug!

Ik ben nog dronken van geluk!

Dit was echt zoals maar weinigen kunnen..mega veel Respect!

Iedereen die er was, bedankt!


Top
   
 Post subject: re: Laurent Garnier @ 11
PostPosted: 29 Feb 2008, 09:08 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
hehe klinkt als een goede nacht :p


Top
   
 Post subject: re: Laurent Garnier @ 11
PostPosted: 29 Feb 2008, 12:45 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 26 Oct 2005, 21:17
Posts: 84
Location: A'dam
Oi oi oi wat een set!!! Legendarische avond, wat heb ik genoten zeg.
Nuno draaide ook erg lekker en Garnier zat daar zichtbaar van te genieten met z'n ogen dicht.
Vanaf 01.00 tot bijna 06.00 heeft die weer laten zien dat het een meester is. Wat kan die man mixen en wat had die er zin in! Zeldzaam mooie nacht, ik zal nog dagen nagenieten....

Patrice Baumel en Olaf omschreven het mooi op het beatfreax forum:

Patrice:
Ok, dit was zonder enige twijfel de beste dj set ooit in 11 gedraait en voor mij de beste set van de afgelopen jaren in Nederland, beter dan die van Ricardo op Voltt 2004 (met Luciano live). En van wat meerdere dj's beweerden die hem ook de dag ervoor in Doornroosje gezien hadden, was hij ook veel beter dan de dag ervoor.

Gisteren hebben wij de echte Garnier gezien, niet de versie van de afgelopen jaren die vooral veel golden oldies en bekende rock- en drum 'n bass platen draaide.

Het was vooral veel magnifieke techno, techhouse en epische shit die ik nog nooit eerder gehoord had. Zijn mixing - niet normaal die gast, zo vet en pompend.

Nuno heeft met een hele goede warm-up set voor een perfecte opening van de avond gezorgd, daarna was het 5 uur lang muziek van de buitencategorie, 10 voor 6 was het pas afgelopen. Op momenten ging het extreem los, maar soms draaide die ook zooo mooi, zo diep en zo freaky dat mensen gewoon met hun ogen dicht stonden te dansen. Een leerschool voor iedere dj. Crowdcontrol, echt niet normaal. Soms een vleugje disco, 2-3 classics, verder veel abstracte muziek van overmorgen. Zo veel lef...

Publiek was super, veel oude bekenden, alleen maar echte liefhebbers.

Laurent was in een super-stemming, voelde zich thuis in 11 (en ook in Roosje), was alleen maar aan het freaken en glimlachen...is wel eens anders geweest.

Ik kan alleen voor mijzelf spreken, maar voor mij is er een droom uitgekomen. Welcome back Laurent!

Olaf(11):
er is niets meer te voegen aan de woorden van patrice...in een woord ongelofelijk. en met zeeeer grote afstand het aller aller aller beste wat er ooit in 11 is geweest. ik heb bijna 5 uur lang in totale verbazing gekeken naar de absolute controle die deze man heeft, wat een persoonlijkheid. bovendien een waanzinnig fijne man en een echte professional. laurent is certainly back...


Top
   
 Post subject: re: Laurent Garnier @ 11
PostPosted: 29 Feb 2008, 12:52 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Mooi report van Patrice! :D


Top
   
 Post subject: re: Laurent Garnier @ 11
PostPosted: 29 Feb 2008, 16:18 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 20:06
Posts: 1527
Goed om te lezen dit.. maar is zijn vorige platenkoffer soms gejat ? De laatste keren dat ik hem heb gehoord was het commerciƫle pannekoeken-techhouse & techno dat de klok sloeg.

_________________
Ik ken het klappen van de zweep,
ik ken de regels van het spel,
ik ken de zin van het bestaan,
maar als ik drink dan gaat het wel.


Top
   
 Post subject: re: Laurent Garnier @ 11
PostPosted: 29 Feb 2008, 17:41 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 18:12
Posts: 2121
zelfs van die reports krijg ik een smile! Mooi geschreven met echte passie :cool

_________________
Brabantse Nachtu !!


Top
   
 Post subject: re: Laurent Garnier @ 11
PostPosted: 29 Feb 2008, 17:44 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
Zeker prachtig, dat enthousiasme :cool

_________________
I love PoesUps!


Top
   
PostPosted: 29 Feb 2008, 17:56 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
[quote="Bartk"]zelfs van die reports krijg ik een smile! Mooi geschreven met echte passie :cool


Precies. Klinkt als zo'n avond waar je het over 10 jaar nog over hebt. Dat zijn de beste avonden.
Zoiets als de 'GU27-release-party' & 'Sasha&Sander K-in-het-Paard' avonden....

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
 Post subject: re: Laurent Garnier @ 11
PostPosted: 29 Feb 2008, 18:23 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 07 Aug 2005, 01:20
Posts: 99
Location: amsterdam, holland
video's iemand :-))... :)


Top
   
 Post subject: re: Laurent Garnier @ 11
PostPosted: 29 Feb 2008, 19:18 
Offline
Moderator
Moderator

Joined: 08 Jun 2005, 22:46
Posts: 404
Location: Den Haag
kan volledig mee in bovenstaande. Soms heb je van die uitschieters, en dit was er zeker een van.

Muziekaal, sfeer, alles klopte. Legendarische avond, en dat zeg ik niet snel. :D


Top
   
 Post subject: re: Laurent Garnier @ 11
PostPosted: 29 Feb 2008, 20:08 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 26 Oct 2005, 21:17
Posts: 84
Location: A'dam
Ik ben nog in de wolken, kan aan niks anders denken :D
Ik heb de afgelopen 18 jaar veel gezien en gehoord maar als deze man in vorm is dan is het telkens raak. Ik moet wel zeggen dat hij me ook regelmatig is tegen gevallen. Sets met te veel classics, rock en d&b waar (daardoor) geen lijn in zat en waarbij je ook zag dat ie het allemaal wel geloofde. Dit is nu de 4e keer dat ik een set van 'm hoor waarbij ik helemaal onder de indruk ben en zal blijven. Zijn lange set op het terras in de Space in 2002 is niet te overtreffen maar dit kwam heel dichtbij. Zelden een dj gezien die ook zo zat te trippen op zijn voorganger (Nuno). Hij kwam om 22:15 al binnen in de 11 en het laatste uur van Nuno zat ie regelmatig met zijn ogen dicht en met zijn handen voor zijn gezicht, helemaal in de muziek. Wat dat betreft moeten de platen van Nuno ook echt wel inspirerend geweest zijn. Was ook erg lekker wat we de eerste uren te horen kregen. Maar vanaf de eerste plaat was het helemaal raak. Hij zat er helemaal in en had een big smile en genoot vn het publiek. Het ging af en toe ook behoorlijk los in de 11 en (hoe vreemd ook met de dj's die Olaf telkens weet te strikken) dat zie ik daar eigenlijk veels te weinig gebeuren. Heb dan eigenlijk ook geen een toerist gezien afgelopen nacht en dat is regelmatig wel anders. Er is sinds gisteren maar 1 dj die in juli de laatste set in de 11 op een waardige manier kan afsluiten...Er is btw een grote kans dat de set online komt. Op naar Dixon solo de 15e :cool

Ik zweef nog even verder.


Top
   
 Post subject: re: Laurent Garnier @ 11
PostPosted: 29 Feb 2008, 20:15 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 26 Oct 2005, 21:17
Posts: 84
Location: A'dam
Al is het altijd een mindere beleving als ''live''.... volgende week de hele 5 uurs set op 3voor12. :cool


Top
   
 Post subject: re: Laurent Garnier @ 11
PostPosted: 29 Feb 2008, 23:09 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 08 Aug 2005, 03:03
Posts: 592
Location: In de Keukenhof
Over 2 weken "vrijdag 14 maart" is de heer Garnier te bewonderen/luisteren in Antwerpen in de Petrol club.

Kaarten zijn reeds in pocket! :)

Hopelijk wordt het net zo`n legendarische avond :cool (of zoals in de Rexclub 2 jaar geleden)


Top
   
 Post subject: re: Laurent Garnier @ 11
PostPosted: 01 Mar 2008, 01:33 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 30 Apr 2007, 22:57
Posts: 1213
Location: Dorst, omg. Breda
Erg dik report! Moet de beste man binnenkort ook maar eens uitchecken als ik dit zo lees 8-)


Top
   
 Post subject: re: Laurent Garnier @ 11
PostPosted: 01 Mar 2008, 02:04 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 27 Jan 2006, 20:55
Posts: 1484
Location: Hoogvliet
Jaren geleden in Nighttown was ook zo'n legendarische avond...zoiets herinner je nog op je 80ste.


Top
   
PostPosted: 01 Mar 2008, 11:36 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 29 Dec 2005, 09:45
Posts: 396
Location: Antwerp
[quote="rulestyler"]Over 2 weken "vrijdag 14 maart" is de heer Garnier te bewonderen/luisteren in Antwerpen in de Petrol club.

Kaarten zijn reeds in pocket! :)

Hopelijk wordt het net zo`n legendarische avond :cool (of zoals in de Rexclub 2 jaar geleden)


Bohhh, volgende dag ga ik 's ochtends vroeg naar London. :( Gaat hem dus niet worden denk ik.

_________________
[url=http://www.myspace.com/flavonoides][color=#000080]Myspace[/color][/url] | [url=http://www.soundcloud.com/sandji][color=#BF0080]Soundcloud[/color][/url] | [url=http://www.flickr.com/photos/sandji][color=#8080FF]Flickr[/color][/url]


Top
   
 Post subject: re: Laurent Garnier @ 11
PostPosted: 01 Mar 2008, 12:34 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
Garnier is altijd hit or miss. Of het gaat super of niet.. IK hou daar wel van die menselijke factor. Jammer dat ik dit moest laten lopen door mijn werk de dag erop.


Top
   
PostPosted: 01 Mar 2008, 18:17 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
[quote="Diep"]Jaren geleden in Nighttown was ook zo'n legendarische avond...zoiets herinner je nog op je 80ste.


Joh..........zie je er toch nog erg jong uit voor je leeftijd :p

_________________
I love PoesUps!


Top
   
 Post subject: re: Laurent Garnier @ 11
PostPosted: 01 Mar 2008, 20:06 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 19 Sep 2005, 19:03
Posts: 2622
Location: Amsterdam
ahha mensen als ik dit lees, beetje eng hoor. Dat ik er niet bij was. Ik wilde al zo graag maar was die avond pas om 1 uur weer thuis vanuit Frankrijk.

Heb' m twee keer gezien, een keer in buenos aires, waar hij inderdaad vanalles door elkaar draaide, en een liveset op lowlands. Die laatste was erg tof, kon meteen z'n muzikaliteit horen alleen er zaten toch ook veel klassiekers in die we allemaal wel kennen.

Ik ga kijken of ik mensen mee kan krijgen naar antwerpen :)

_________________
Do you have any career regrets?

'Maybe if I had started to grow my hair earlier it would've been longer than Hernan's by now!'


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 19 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 23 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma