It is currently 24 Jun 2024, 14:13

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: 24 Mar 2008, 05:08 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 20 Sep 2005, 18:17
Posts: 58
Location: Amsterdam
Ahhh, wat een suffe, saaie, oude, niet dansende mensen waren er in de Melkweg! Ja, Sander was uitverkocht, dus wij, ook al is zn nieuwe album mss niet alles, naar Junkie XL in de melkweg.
Toen we binnen kwamen, voelden we het al een beetje aankomen: dit zou niet het grootste avondje losgaan worden, het publiek beoordelend. Ik weet niet welke dj er voor Junkie XL draaide, maar WIJ vonden het wel grappig.
Toen Tom. Hij deed echt heel erg zn best en het knalde goed, maar je kon de teleurstelling in zn ogen zien (of ik dan mss als vrouw zijnde). Een paar oude nummertjes, Stratosphere van zn nieuwe album (wat toch echt een toegankelijk nummertje is), maar het mocht niet baten. Tien mensen die een beetje sprongen en nog een paar handjes in de lucht, maar dat was het.
Nogal onverwachts verdween Tom van het podium, waarna er een paar rare wijfen, met lange-dreads-pruiken (hoe omschrijf ik dit?) en gitaren op het podium verschenen, om eens even lekker te rocken. Ik vond het wel grappig, maar was weer de enige.
Het liep vervolgens nogal snel leeg en de sfeer werd nog doodser. Wij dus ook maar gegaan naar...de Bubbles. (Ja, we probeerden nog bij Sander binnen te komen, ik keek de portier echt wel lief aan, maar geen nut en je wilt nog niet naar huis...I know, I'm ashamed.) Ik weet dat jullie nu niet op een review van de Bubbles zitten te wachten, maar ik wil in het algemeen graag wat kwijt/vragen: Waarom gaat het Nederlandse uitgaanspubliek over het algemeen zo niet los? En...waarom sneeuwt het in NL als het lente is? Ik wil weer weg hier...


Top
   
PostPosted: 24 Mar 2008, 08:13 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 May 2006, 17:56
Posts: 3002
[quote]Waarom gaat het Nederlandse uitgaanspubliek over het algemeen zo niet los?


een grootpercentage niet nee maar de paar die wel los gaan. Gaan ook goed los :cool

wel lache die sneeuw eindelijk een witte paasen :rolleyes (het moet niet gekker worden)

Top
   
PostPosted: 24 Mar 2008, 10:29 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 19 Sep 2005, 19:03
Posts: 2622
Location: Amsterdam
klinkt niet zo heel erg geweldig allemaal dit... vind 't zelfs wat sneu voor tom ondanks dat z'n laatste cd maar niets is :) haha. Maarja alle leuke mensen waren zeker bij Sander, of iets anders doen...

rare wereld

_________________
Do you have any career regrets?

'Maybe if I had started to grow my hair earlier it would've been longer than Hernan's by now!'


Top
   
PostPosted: 24 Mar 2008, 12:17 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
Vind het ook eigenlijk wel een terechte vraag ja. Waarom!?!?!
Zijn we hier verwend? Zien we 100.000 goede artiesten per maand voorbij komen, waardoor het allemaal niet meer zo hoeft? Of valt het ' in da club' altijd tegen ofzo? Denk dat artiesten het niet echt fijn vinden ook ja als het alle avonden zo doods is. Je hoort ook nooit een DJ zeggen als hem wordt gevraagd naar zijn beste/vetste gig "Amsterdam" ofzo....

Als ik ga stappen wil ik uit mijn dak gaan en plezier hebben. Maar blijkbaar vindt 60% van NL het wel best om te staan een een lelijk gezicht en verder niets :8o Horen wij allemaal bij die andere 40%?

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 24 Mar 2008, 14:16 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 18 Feb 2007, 20:59
Posts: 1385
Location: Neede (Achterhoek, Gelderland)
mischien is nederland gewoon geen progressive land, een land waar de "hardere" stylen regeren. waarom kunnen wij de talenten van tegenwoordig niet halen? die het in andere landen supergoed doen. zag al een flyer hier op gc met tom morgan, gabriel sordo, electrobios en nog meer. daar kunnen wij alleen maar van dromen. ben vet jaloers.


Top
   
PostPosted: 24 Mar 2008, 16:27 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 20 Sep 2005, 18:17
Posts: 58
Location: Amsterdam
[quote="SnuggLe"] Als ik ga stappen wil ik uit mijn dak gaan en plezier hebben. Maar blijkbaar vindt 60% van NL het wel best om te staan een een lelijk gezicht en verder niets :8o Horen wij allemaal bij die andere 40%?


Ik ben het met je eens! Ik wil gewoon lol hebben en dat heb ik ook echt wel gehad gister (ook al wijst mn verslagje daar niet echt op mss). Achter me stond btw een jongen, heel boos te kijken met zn armen over elkaar. Ik hem aanspreken waarom ie er zo bij stond, zo stom was t toch niet? Kon ie niet echt waarderen...

Wat ik denk over het Nederlandse publiek is dat veel mensen niet uitgaan voor de muziek. NL mensen hebben een beetje de neiging om uit te gaan voor de cool/hipheid, zeker in Amsterdam, en daar hoort raar doen/los gaan niet bij. Beetje het idee: doe maar gewoon, dan ben je al gek genoeg. Als je echt van bepaalde muziek houdt en er in opgaat, dan ga je vanzelf wel los. Dat hang niet eens af van welke muziek het is. Er zijn echter ook veel mesen die antwoorden op de vraag: 'van welke muziek hou je?' met: 'een beetje vanalles, top 40 enzo'. Daar verwacht ik meestal niet heel veel van in NL wat losgaan betreft. Dis misschien wel een beetje globaal gezegd, maar als ik kijk naar de keren dat ik in Berlijn ben geweest en hoe mn beste vriendinnetje het er altijd over heeft, is het een andere wereld daar. Wat maakt het het daar zo anders, vrijer, losser?

Top
   
PostPosted: 24 Mar 2008, 16:39 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
[quote="esrem"]
Achter me stond btw een jongen, heel boos te kijken met zn armen over elkaar. Ik hem aanspreken waarom ie er zo bij stond, zo stom was t toch niet? Kon ie niet echt waarderen...


Komisch, dat doe ik ook wel eens in de Panama. Krijg je een pissed off blik terug :lol Daarom kan ik ook helemaal genieten als mensen om me heen los gaan. Bv lekker staan te dansen met een big smile en hun ogen dicht; dat draagt ook bij aan mijn feestvreugde. Is dit niet zoiets van ' een betere wereld begint bij jezelf'? ;)

[quote]
Wat ik denk over het Nederlandse publiek is dat veel mensen niet uitgaan voor de muziek. NL mensen hebben een beetje de neiging om uit te gaan voor de cool/hipheid, zeker in Amsterdam, en daar hoort raar doen/los gaan niet bij. Beetje het idee: doe maar gewoon, dan ben je al gek genoeg.

Dat is de totale NLse mentaliteit: steekt je kop boven het maaibeld uit dan wordtie eraf gehakt..

[quote]
.... maar als ik kijk naar de keren dat ik in Berlijn ben geweest en hoe mn beste vriendinnetje het er altijd over heeft, is het een andere wereld daar. Wat maakt het het daar zo anders, vrijer, losser?

Beats me...

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 24 Mar 2008, 21:05 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 19 Sep 2005, 19:03
Posts: 2622
Location: Amsterdam
Nah ik ben het er niet helemaal mee eens, in grotere lijnen wel en klopt het ook wel bij hoe de Nederlanders zijn, gewoon rustig, doe maar normaal, dan is het al mooi. dat is ook wat je op de meeste prog feestje stegenkomt, die zijn toch vaak in panama en daar komt geen jong gek volk op af.

Maar het ding is, als je dus zoekt, kun je die feestjes wel vinden waar iedereen echt uit z'n dak gaat en het een gekkenhuis is, en niemand je raar aankijkt als je wat geks doet. Alleen momenteel zijn dat in nederland toch wel vage minimal feestjes waar je dat aantreft. Toen ik vorige week bij GZG naar binnen liep, om 3 uur smiddags op zondag, stond iedereen daar keihard uit z'n dak te gaan. En het was echt zo, want ik was nuchter. Het ding is dus, je kunt die leuke plekken wel vinden maar je moet er wel goed naar zoeken... En misschien is het dan inderdaad niet heeeelemaal de muziek die je het allervetst vind, maar met zoveel gezelligheid vind ik dat wel prima.

_________________
Do you have any career regrets?



'Maybe if I had started to grow my hair earlier it would've been longer than Hernan's by now!'


Top
   
PostPosted: 24 Mar 2008, 21:52 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 09 Aug 2006, 21:50
Posts: 1104
Location: Delft
Word zelf altijd een beetje moe van dat `doe-maar-normaal-dan-doe-je-etc gelul` :rolleyes Wie bepaalt dan wat `normaal` is? Vind t aan de mensen zelf om af en toe eens flink op te vallen als je daar zin in hebt, mits je daarmee niet moedwillig anderen dwarsboomt. Aan de andere kant moet het ook kunnen als je `op de plaats rust` je eigen feestje wilt vieren. Leven en laten leven dus eigenlijk :)

_________________
Nothing ventured, something lost.


Top
   
PostPosted: 24 Mar 2008, 23:32 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 20 Sep 2005, 18:17
Posts: 58
Location: Amsterdam
Ik weet dat er wel feestjes te vinden zijn waar mensen uit hun dak gaan, GZG vind ik echt super, maar daar is 90% van de mensen echt totaal waus en ook al heb ik niets tegen drugs, zo kan natuurlijk iedereen los gaan.

Verder: normaal is gewoon :D Dat wat de meeste mensen doen, dus misschien ook wel statistisch, of wat als gangbaar in de cultuur wordt gezien. In NL is de norm met uitgaan iig niet keihard losgaan.
Ik heb er geen problemen mee als een paar mensen rustig op een feestje staan, als ik maar kan zien aan hun ogen dat ze genieten. Ik vind het gewoon wel jammer als mensen een beetje chagrijnig gaan doen, maar ja, ik voel me ook niet al tijd op en top zou ik maar zeggen. Wat ik wel over het algemeen vind, is dat als je naar een dance feestje gaat je toch wel een beetje behoort te bewegen. Behalve mensen die niet kunnen dansen dan natuurlijk, das lelijk ;)
Mijn punt is: het gaat niet om enkelingen, maar om de Nederlandse uitgaanscultuur.


Top
   
PostPosted: 25 Mar 2008, 09:37 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
Voor mij is het een voornamelijk een amsterdams probleem. Bij Sander ging het ook niet echt los, maar 3 weken geleden op een illegaal feestje in Amsterdam zuid oost met techno en Old school ging het dak eraf!

ik probeer het al jaren te begrijpen, maar heb het opgegeven. In London of NYC kunnen ze het wel, waarom hier niet?


Top
   
PostPosted: 25 Mar 2008, 15:58 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 May 2006, 17:56
Posts: 3002
[quote="Remon R"]mischien is nederland gewoon geen progressive land, een land waar de "hardere" stylen regeren.


Progressive wordt ook steeds minder. uiteindelijk blijft er een klein selectief groepje over die wij (GC Boarders Noemen) :lol. echte die hard's die naar die feesten gaan en die je telkens tegen komt.

[quote="Remon R"]waarom kunnen wij de talenten van tegenwoordig niet halen? die het in andere landen supergoed doen. zag al een flyer hier op gc met tom morgan, gabriel sordo, electrobios en nog meer. daar kunnen wij alleen maar van dromen. ben vet jaloers.

Dat heeft uiteindelijk weer te maken met geld, Gelukkig hebben die grotere Organisaties Zo Als Extrema & Awake er genoeg van :(

Top
   
PostPosted: 25 Mar 2008, 18:58 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
[quote="MKN"]
Dat heeft uiteindelijk weer te maken met geld, Gelukkig hebben die grotere Organisaties Zo Als Extrema & Awake er genoeg van :(


Vergis je niet, denk niet dat die 'genoeg' geld hebben. Op feesten verdien je niet zo heel veel volgensmij........

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 25 Mar 2008, 19:47 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 09 Aug 2006, 21:50
Posts: 1104
Location: Delft
[quote="esrem"]Verder: normaal is gewoon :D Dat wat de meeste mensen doen, dus misschien ook wel statistisch, of wat als gangbaar in de cultuur wordt gezien. In NL is de norm met uitgaan iig niet keihard losgaan.

Met `gangbaar in de cultuur` kan ik het eens zijn. Waar ik meer moeite mee heb, is dat mensen al snel de neiging hebben om dat gangbare vooral als norm te benadrukken wanneer een ander zich wat minder gangbaar gedraagt. Naar mijn mening zijn dat vaak mensen die eigenlijk zelf wel eens lekker uit de band zouden willen springen, maar liever `gewoon normaal` blijven... ;)

_________________
Nothing ventured, something lost.


Top
   
PostPosted: 25 Mar 2008, 22:08 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 May 2006, 17:56
Posts: 3002
[quote="SnuggLe"][quote="MKN"]
Dat heeft uiteindelijk weer te maken met geld, Gelukkig hebben die grotere Organisaties Zo Als Extrema & Awake er genoeg van :(


Vergis je niet, denk niet dat die 'genoeg' geld hebben. Op feesten verdien je niet zo heel veel volgensmij........

kom we vragen het "Dimsel" met zijn Scheldepop 2008 :p

Top
   
PostPosted: 27 Mar 2008, 12:19 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 24 Oct 2005, 18:40
Posts: 782
Location: Ergens
[quote="SnuggLe"] Je hoort ook nooit een DJ zeggen als hem wordt gevraagd naar zijn beste/vetste gig "Amsterdam" ofzo....


Nee, elk antwoord gaat over óf een of ander verlopen illegale rave uit de jaren `80 óf een of ander land, waarvan je nog nooit de naam gehoord hebt, waarbij iedereen finaal uit de plaat gaat omdat ze voor het allereerst met house in contact komen.

Als je in Amsterdam elk weekend 36 feestjes kan bezoeken kan ik me ook wel voorstellen dat je niet elke keer maximaal wilt gaan.

En kom op, iedereen heeft wel eens chagrijnig op een feest gestaan. Ik kan me de nu al legendarisch slechte ADE avond herinneren waarin ene David Guetta Deep Dish kwam vervangen. De GC-ertjes stonden allemaal op een rij, proberend Guetta in een pilaar zout te veranderen.

Top
   
PostPosted: 27 Mar 2008, 12:45 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Feb 2007, 11:46
Posts: 1099
Location: Lamswaarde
toch wel grappig, je rijd 200 KM naar het zuiden en de mensen gaan nog wel helemaal los op de muziek die hier zo gewaardeerd wordt. NL publiek is gewoon decadent aan het worden, been there, done that. Teveel drugs, teveel ego, teveel geld... Tis dan ook lang geleden dat ik in NL een echt leuke avond heb gehad op een progressive feest. Laat staan een dance feest. Mijn laatste echt leuke avond was in....................3 x raden...................................Belgie...

Is er leven op Pluto, kun je dansen op de maan, is er een plaats tussen de sterren waar ik heen kan gaan!!

:hat

_________________
D.Y.M > http://soundcloud.com/dimnon


Top
   
PostPosted: 27 Mar 2008, 13:42 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
Je hebt zelf de keuze hoe vaak je uitgaat. Ik heb wel gemerkt dat als je niet zo vaak gaat. het feesten een stuk leuker wordt.

Moet zeggen Undergrounded op 1 maart jongstleden was super kwa sfeer. Misschien niet de stijl voor de GCers (oude house uit 88-92 en techno) maar wel supervet. Illegaal in Zuid oost in een oud chinees restaurant, tot 0900 smorgens en vol met leuke mensen. Ook geen feest om het geld, maar daardoor misschien juist wel leuk. Soms ligt het ook aan de dj hoor


Top
   
PostPosted: 28 Mar 2008, 11:14 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 May 2006, 17:56
Posts: 3002
[quote="Dimsel"]
Is er leven op Pluto, kun je dansen op de maan, is er een plaats tussen de sterren waar ik heen kan gaan!!

:hat


wat een goed doel. Ik heb nog getwijfeld over belgie.

Top
   
PostPosted: 28 Mar 2008, 12:21 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
[quote="Mistik"]Ik heb wel gemerkt dat als je zo vaak gaat, het feesten een stuk leuker wordt.


Yep. :D

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 31 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma