It is currently 23 Jun 2024, 22:04

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
PostPosted: 21 Jul 2008, 22:12 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 23 Oct 2005, 16:02
Posts: 48
Location: The Hague
Kan er kort over zijn. Wat een gave tent en wat een heerlijke set van 3 uur weer van Diggers... In België paffen ze gewoon vrolijk verder in de clubs.. ;-)

Goeie opwarmer voor The Man Like a.s. zaterdag! :cool


Top
   
PostPosted: 21 Jul 2008, 22:22 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Oct 2005, 22:34
Posts: 880
Location: Hoboken, Belgium
Mijn reportje vanop TA ff copypasten:


Het was wel een leuk avondje uit, zowel muzikaal als qua sfeer. Een mix van oldskool en newskool Beta's arriveerde na een lang debat over tram of bus zo rond middernacht aan de Vooruit. Het binnengaan verliep heel vlotjes, al hadden we er al een halve marathon opzitten voor we de jassen weggestopt hadden en aan de Bacardi Room arriveerden. Dan Tait was daar aan het opwarmen, en ik had eerlijk gezegd voor 10 Days Off nog niet van deze kerel gehoord. Hij deed het niet slecht, maar zoals Config al zei was zijn set nogal random. Heel goeie tracks afgewisseld met ASOT-cheese (Sander Van Doorn en een Deadmau5-vehikel mét Anjuna-vocals ), en het mixen was niet altijd even strak. Maar de sfeer zat er al wel in, en de zaal begin al aardig vol te lopen. Het was mijn eerste keer Vooruit trouwens, en ik was wel aangenaam verrast door de setting en de inkleding van de zaal. Qua grootte, indeling en ruimtelijk gevoel deed het mij wat denken aan Café D'Anvers, en het is eens wat anders om in een ouderwetse concertzaal te feesten. Praktisch zat ook alles goed: niet te warm, vlotte bar en bediening, geen agressieve partygangers of security. Fijner dan in veel clubs waar ik al geweest ben Het enige nadeel was wel dat er totaal geen controle op drugs was aan de ingang. Nu stoort het mij niet dat er af en toe een wietluchtje te ruiken valt, maar dat ze naast u gezellig een paar lijntjes coke staan te snuiven terwijl ge een piske staat te doen, dat hoeft voor mij nu ook weer niet

Pole Folder nam dan om 1u over, en die schakelde meteen een versnelling hoger. Niet zozeer harder of sneller, maar eerder dieper en met "een edge", een zeker niveau dat de gemiddelde progdj ver overstijgt. Ik blijf dan ook onvoorwaardelijk fan van hem, en hij is nog steeds één van de dj's die het beste aansluit bij mijn persoonlijke smaak en bij wat ik van een progressive dj verwacht. Goeie tracks, minutieus opbouwen en daarbij niet kiezen voor de gemakkelijke weg, "hitjes" afwisselen met upfront en onbekende tracks, uitermate strak mixen en een amalgaam van stijlen toch tot één vloeiend geheel weten te kneden. Ik had wel de indruk dat de zaal tijdens zijn set een beetje begon leeg te lopen (nu ja), hoewel dat zeker niet aan de muziek gelegen zal hebben (Baby You! ). Enfin, ook bij ons nam de honger de overhand, dus even snel een late night pita gaan eten, en dan net op tijd terug om de eerste tonen van Digweed te horen.

Diggers was weer zijn stoïcijnse zelf, maar dat weerhield het publiek niet om duidelijk te laten blijken dat ze er in zin hadden. De zaal zat dan ook stampvol, en gelukkig was het balkon open om de overlast beneden wat te beperken. De muziek in het eerste uur was goed, zo niet heel goed. Diepe, donkere platen met veel gevoel (Holunderbaum, fucking hell wat een plaat!), en vakkundig in elkaar gedraaid met Digweed's onfeilbaar gevoel voor timing en opbouw. Na een uurtje verviel hij - naar mijn mening - echter in een nogal gemakkelijk patroon van standaard mainroom techno met steeds dezelfde sounds en opbouw. Oké, het publiek ging volledig los, maar na een tijdje werd het nogal eentonig, en ik kreeg vooral het gevoel dat Digweed hier een beetje voor de makkelijke oplossing koos. Gelukkig pikte hij de draad weer op na 5u, en was er eindelijk weer wat melodie en groove te horen in zijn muziek. Het dipje was dan ook snel over, en het laatste uur hebben we nog geshaket als gekken. Wel geen Dark Flower of Sugarhigh gehoord helaas Daarna was het tijd om terug richting station te trekken, dus Xian heb ik helaas ook niet meer aan het werk gehoord.

Aan fanatiek trackspotten doe ik niet meer mee, hoewel ik toch een stuk of 15 bekende tracks heb horen voorbij komen. Dat maakt het ook leuk vind ik, af en toe een bekend plaatje als herkenningspunt, en dan voor de rest je laten verrassen door nieuw of onbekend werk. Ik kijk in ieder geval al uit naar Sasha in de Noxx, met weeral Pole Folder die de warmup voor zijn rekening neemt! \o/



Mijn ID-video's die ik met m'n gsm gemaakt heb zijn helaas onbruikbaar :\ Dus hopelijk duikt er ergens een tracklist op.


Top
   
PostPosted: 21 Jul 2008, 22:28 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Oct 2005, 22:34
Posts: 880
Location: Hoboken, Belgium
Ook een leuk verslagje/Pioneer promospotje te vinden op www.djsounds.com


Top
   
PostPosted: 22 Jul 2008, 00:22 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 21 Jun 2005, 19:43
Posts: 597
Location: Utrecht
Ben nog steeds van slag maar wat een avond! en afsluiten met [url=http://www.youtube.com/watch?v=lcYE_rJkQss]Chemical Brothers - Electronic Battle Weapon 10[/url] :cool


Top
   
PostPosted: 22 Jul 2008, 18:45 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
File is ook al online te vinden: uurtje, 83 MB.
Zal hem zsm online gooien.
Dit is de torrent: http://www.tribalmixes.com/#/details.php%QUid=30976&ajaxloader=1

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 22 Jul 2008, 19:29 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 25 Aug 2005, 23:53
Posts: 799
[quote="Roger"]Ben nog steeds van slag maar wat een avond! en afsluiten met [url=http://www.youtube.com/watch?v=lcYE_rJkQss]Chemical Brothers - Electronic Battle Weapon 10[/url] :cool

Electronic Battle Weapon 10 had ik aant begin van de maand als #1 in mn top 10 gezet.... wat een te gekke plaat idd!! :o :o :o

Top
   
PostPosted: 22 Jul 2008, 20:43 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
Link naar het setje (direct download): http://forum.groovecollection.nl/viewtopic.php?t=5182

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 22 Jul 2008, 20:59 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Rapidshare is geen direct download maar goed, zeker bedankt (Y)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 43 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma