It is currently 02 Jul 2024, 16:46

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 29 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
 Post subject: Loveland Festival 2008
PostPosted: 04 Aug 2008, 23:13 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
Omdat ik toch redelijk verrast was door dit festival schrijf ik maar even een review.

We kwamen redelijk laat aan met een mannetje of 10, uurtje of half 3 binnen.

Met een mannetje of 10 kwamen we redelijk laat aan. Gelukkig ging de rij en het fouilleren allemaal redelijk vlot en om een uurtje of half 3 waren we binnen. Gauw muntjes halen en de Fire stage opzoeken want Sander Kleinenberg was al een half uur begonnen.

Het zonnetje scheen volop met hier en daar een wolkje en hierdoor viel extra op wat een mooi festival terrein dit eigenlijk is. Je kwam ongeveer in het midden van het terrein binnen, met links van je de Rise en de Fire stage, rechts van je de dansant, warehouse en dutch house stages en recht voor je een soort van loopbrug naar 2 eilandjes waar wat tipi's stonden. Daar ben ik uiteindelijk niet geweest, maar het zou kunnen dat je daar ook VIP kaarten voor moest hebben. Er waren redelijk wat zitzakken/banken/loungeplekken en terwijl we naar de Fire stage liepen zagen we dan ook een hoop mensen lekker chillen in de zon.

Daar aangekomen werden we verwelkomd door een paar dikke tunes en een nog wat tamme menigte. Maar naarmate we verder naar voren gingen zagen we dat niet Sander draaide maar Marnix. Met de verhalen van vorig jaar in het achterhoofd waren we bang dat het verhaal zich weer ging verhalen.
Aan de andere kant draaide Marnix het eerste half uur behoorlijk dikke tunes waardoor we ons er nog niet echt druk om maakten. Na Marnix begon BCJC maar die kon ons niet echt boeien. En omdat Leger na BCJC aan de beurt was om op de Fire stage te draaien besloten we het terrein wat te gaan verkennen. Hoewel het terrein, zoals gezegd, erg relaxed was is dat rondlopen met een grote groep meestal niet zo relaxed. De een wil dit, en de ander wilt dat...gedoe.

Kortom, ik was blij toen we weer bij Fire terugkeerden voor Leger. Echter bleek niet Leger maar Sander Kleinenberg nu wel te draaien. Met het gedoe van het rondlopen besloten we voorlopig maar te blijven bij Rise, en dat was geen straf want er stonden een hoop dikke namen nog in de rij. JunkieXL vond ik ook vetter draaien dan ik had verwacht en natuurlijk stond hij weer lekker actief mee te doen achter de decks (Y). Er kwam ook een heli langs die bloemen strooide zoals bij ehhh Dancevalley paar jaar terug geloof ik. Op zich wel leuk maar persoonlijk betaal ik dan liever wat minder voor een kaartje.

Ongeveer toen Felix da Housecat was het weer omgeslagen en begon het lichtjes te regenen. Op dat moment vond ik het eigenlijk wel lekker en ik had ook niet het idee dat veel mensen zich er echt aan ergerden. Later begon het harder te regenen, maar er werden gratis poncho's uitgedeeld (Y). Zelf had ik nog niet zoveel regen op een festival meegemaakt, en misschien daarom kon ik het eigenlijk wel waarderen. Iedereen Poncho's aan en het leek wel alsof iedereen in dresscode was :)
Het was zowaar zelfs mogelijk om wat buikschuivers te maken over de picknick tafeltjes met wat gekke Engelsen toen we gingen eten. :)

Teruggekomen bij Felix bleek dat ook hij tegen mijn verwachting in best degelijk draaide. En het publiek ging ook al wat meer los. Na Felix kwam Leger alsnog in de tijd dat Prydz zou draaien. Het was nu wel duidelijk dat de timetable helemaal omgegooid was. Ook als je rondvroeg wist niemand eigenlijk waar ze aan toe waren. (N) Hier moeten ze iets op verzinnen, even over de beamers af en toe het programma laten zien ofzo, of een centraal bord bij de ingang waar je dat kan zien.

Wel werd duidelijk dat het wel meeviel met het tamme steriele loveland publiek want zo nu en dan ging het zeker los. Het leek wel hoe harder het regende hoe meer sfeer er kwam :P Uiteindelijk werd het weer wat droger en begon Secret Cinema. Aan de ene kant balen dat Prydz niet draaide, maar aan de andere kant was ik ook weer blij verrast met de show van SC. Door zijn hele set steeds weer terugkerende elementen die ik wel kon waarderen.

Uiteindelijk nog Marlijn tegengekomen en Daphne (ik weet eigenlijk niet of zij hier ook komt). Er was nog wat vuurwerk en toen was het mooi geweest.

Ik was met niet al te hoge verwachtingen er heengegaan, maar uiteindelijk bleek het toch wel één van de toffere festivals dit jaar voor mij te zijn. :cool

+ muziek
+ sfeer aan het eind
+ Gratis Poncho's
+ Nergens lang hoeven wachten
+ Terrein

- Waar was Prydz?
- Timetable door elkaar

Ik zal binnenkort nog wel wat foto's uploaden.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SGaGNjJQyxw[/youtube]
Blommetjes

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wJL6sdOD3IA[/youtube]
Vuurwerk

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=L818cVaSclk[/youtube]
[s]Vet plaatje die Sander draaide, die ik nog wel zou willen weten.[/s]
Hard Fi - I shall overcome (Axwell remix)


Last edited by Saithn on 05 Aug 2008, 18:04, edited 3 times in total.

Top
   
PostPosted: 04 Aug 2008, 23:32 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
Maar heeft sander nu wel of niet gedraaid??


Top
   
PostPosted: 05 Aug 2008, 01:43 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
[quote="Saithn"]Kortom, ik was blij toen we weer bij Rise terugkeerden voor Leger. Echter bleek niet Leger maar Sander Kleinenberg nu wel te draaien.


Wel dus. ;) Marnix viel in toen Sander had gemoeten. Sander draaide toen Leger had gemoeten. En Leger draaide toen Prydz had gemoeten.

Top
   
PostPosted: 05 Aug 2008, 07:46 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 23:50
Posts: 1747
Location: Amsterdam
Leuk verslag.
Dus al de 2de keer dat Prydz op de line-up staat en niet draait?! :cow


Top
   
PostPosted: 05 Aug 2008, 08:14 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
Zo krijg je wel een naam als festival....

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 05 Aug 2008, 09:01 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
las er ff over sorry!!

Euuuh bram, geloof dat het merendeel van de mensen die op festivals komen niet genoeg met draaitijden bezig zijn.

Maar geen prydz dus weer...


Top
   
PostPosted: 05 Aug 2008, 09:25 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Mooi verslag! :D Hoorde ook al veel goede dingen van Tijs over Loveland! (Y)

Wel super schraal dat Prydz voor een 2de keer niet komt, toch iemand waar je o.a. voor gaat. Wat was nu dan de reden? Echt belachelijk 2 jaar achter elkaar :rolleyes


Top
   
PostPosted: 05 Aug 2008, 10:20 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
[quote="Mistik"]las er ff over sorry!!

Euuuh bram, geloof dat het merendeel van de mensen die op festivals komen niet genoeg met draaitijden bezig zijn.

Maar geen prydz dus weer...



Hoe bedoel je dat Mistik? Bedoel je dat in de zin van 'waarom zou je met draaitijden bezig zijn' of anders?

Want ik vind het ook echt superirritant als een timetable niet klopt. Kom je voor een DJ, draait die NIET op het moment dat je denkt dattie draait :mad

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 05 Aug 2008, 10:44 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
nee ik bedoel dat in de zin dat de meeste mensen die naar festivals gaan *helaas* zich niet met dit soort dingen bezighouden, waardoor organisatoren er mee weg komen. Dus de meeste mensen zijn helaas niet kritisch genoeg over organisatorische dingen zoals dit. Eric Prydz draait weer niet. Laat in ieder geval even weten waarom. Daarom zei ik niet genoeg

[quote]Want ik vind het ook echt superirritant als een timetable niet klopt. Kom je voor een DJ, draait die NIET op het moment dat je denkt dattie draait


idem hier omdat ik vaak maar voor een paar dj's ga. Kijk een kleine afwijking kan altijd gebeuren door omstandigheden. Maar kondig die in ieder geval wel aan.

Top
   
PostPosted: 05 Aug 2008, 11:27 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
Prydz nam revenge van vorig jaar toen ze hem op de line-up hadden gezet zonder te booken ?

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
PostPosted: 05 Aug 2008, 12:09 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
Hihihi.. zou mij niks verbazen :p ,. maar volgens mij is ie wel professioneler dan dat?


Top
   
PostPosted: 05 Aug 2008, 12:29 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 Jun 2005, 09:13
Posts: 710
Location: Arnhem
Dit had het beste festival van deze zomer geweest als het weer top was gebleven (GVD weeeeer die fuck-regen....) en als Prydz was komen opdagen. Afgezien daarvan echt een zeer goed festival met een geweldige locatie en een erg leuk publiek. :hat

Prima setjes gehoord van Marnix, Darren Emerson + band, Sander Kleinenberg, Sebastien Leger, Kraak & Smaak, Aril Brikha (!), Der Dritte Raum (helemaal los bij Halebopp!) en Shinedoe. :tune

A Day At The Park zal wel niet meer worden overtroffen deze zomer. Maar Loveland is een hele goede 2e. (Y)


Top
   
PostPosted: 07 Aug 2008, 13:03 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Marnix is zijn platentas kwijt. Een of andere malloot heeft op Loveland zijn tas van het golfkarretje waarmee hij over het terrein reed getrokken, hij was alleen en heeft niet gezien wie het gedaan heeft :( 600 tracks gejat en hij heeft zijn gigs voor de komende 2 weken af moeten zeggen. Wat een schrale gast ben je dan zeg als je dat doet! :mad


Top
   
PostPosted: 07 Aug 2008, 13:36 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 07 Jul 2005, 20:58
Posts: 206
Is er nog iemand bij Spiritcatcher wezen kijken???????????? Dit was vorig jaar mijn held op Loveland.


Top
   
PostPosted: 07 Aug 2008, 14:23 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 30 Jul 2006, 21:12
Posts: 375
Location: Lichtenvoorde (Gelderland)
Ben ik ook benieuwd naar .. setjes en producties zijn altijd OF heel goed OF heel slecht (vind ik)

_________________
[url=http://www.facebook.com/jordiradstake]Facebook[/url]
[url=http://www.twitter.com/jordiradstake]Twitter[/url]


Top
   
PostPosted: 07 Aug 2008, 15:57 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
[quote="Partyhardy!"]Marnix is zijn platentas kwijt. Een of andere malloot heeft op Loveland zijn tas van het golfkarretje waarmee hij over het terrein reed getrokken, hij was alleen en heeft niet gezien wie het gedaan heeft :( 600 tracks gejat en hij heeft zijn gigs voor de komende 2 weken af moeten zeggen. Wat een schrale gast ben je dan zeg als je dat doet! :mad


:mad

kutstreek!! geen back ups of zo?? :(

Top
   
PostPosted: 07 Aug 2008, 22:21 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
Ik vraag me af wat ze er mee gedaan hebben. Het lijkt me niet dat je zomaar met een platentas langs de beveiliging kunt :rolleyes


Top
   
PostPosted: 08 Aug 2008, 02:03 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
Eruit heb ik nog nooit beveiliging gezien...........lullig voor Marnix :(

_________________
I love PoesUps!


Top
   
PostPosted: 08 Aug 2008, 08:19 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
[quote="YvonnY"]Eruit heb ik nog nooit beveiliging gezien.

Ja hoor, die kijken of je geen drukz mee naar buiten neemt. Alles moet op zijn.

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
PostPosted: 08 Aug 2008, 09:04 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
:roll


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 29 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 33 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma