It is currently 28 Jun 2024, 08:51

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
PostPosted: 21 Aug 2008, 19:30 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 17 Jun 2005, 16:29
Posts: 78
Location: Den Haag
Heb weer genoten. Altijd toch wel weer het hoogtepunt van het jaar wat mij betreft. Lekker weer (op een bui op zondag na). 's Ochtends beginnen met Grolsch drinkontbijt, eindeloos in je bijbel staren (programmaboekje), leuke mensen tegenkomen, flauwekul op de camping, los in de 24-uurstent etc. En natuurlijk de muziek!
Vond zelf Hot Chip en Simian Mobile Disco erg tof. Ook genoten van Underworld, The National, Franz Ferdinand, Editors. Booka Shade heb ik gemist, Modeselektor vond ik wat tegenvallen en Sven Vath kon mij ook niet echt bekoren al kan dat met wat vermoeide beentjes te maken hebben. Op het einde heerlijk ongecompliceerd los gegaan op Erol Alkan (wat is de remix van 2 many DJ's van MGMT/Kids lekker!!!) en de waanzin bij Kees van Hondt (alles wat los en vast zat ging crowdsurfend over het publiek; mensen, kliko's, dranghekken, (picknick)tafels, stoelen, planten). Nu weer een jaartje wachten helaas.


Top
   
PostPosted: 21 Aug 2008, 21:53 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 09 Nov 2005, 21:45
Posts: 41
Wederom het leukste feest van het jaar!

Donderdag om 15.00 aangekomen, uurtje in de file waar de lol altijd al begint en daarna maar n 45 min in de rij gestaan. Ging gelukkig allemaal erg snel dit jaar. Controlle stelde echt geen drol voor, kaartje scannen, bandje om en doorlopen maar, echt super relaxed dus.
Waren om 17.00 al binnen en wouden zoals elk jaar onze vaste plek op camping 5 hebben.
Deze gaat meestal rond een uur of 11 open maar dit jaar stond er een bord waarop werd aangegeven dat deze om 8 uur open zou gaan, zo gezegd zo gedaan om 1 over 8 ging de camping open. Altijd erg leuk om vervolgens als 1e een nog totaal lege camping op te lopen en je tent op je vaste stek te droppen. Uurtje later alle overige zooi uit de auto gehaald en rond een uur of 10 stond alles en kon het feest echt gaan beginnn.
Donderdagnacht niet al teveel gedaan en rond een uur of 1 gaan pitten.

Vrijdag rond een uur of 9 uit de tent gedreven want de zon deed al aardig z'n werk.
Hele ochtend lekker easy aan gedaan.
Rond een uur of 2 met de hele bende richting festivalterrein gegaan en daar alles eens goed bekeken. Blijf mezelf toch ieder jaar weer verbazen hoe ze dat terrein weer ongekend mooi aankleden. Echt op iedere vierkante meter is wel iets te doen. Deze middag overal n btje rondgehangen en vooral erg veel gegeten.
Eind van de middag terug naar de camping om op te laden voor de avond/nacht.

Rond een uur of 10 begonnen we met Roisin Murphy wat erg vet was, vervolgens Junkie XL, Ill Bitch, Deadmaud5, Ill Bitch en Sven Vath.
Tering wat was dit een heftige nacht zeg, echt alles klopte gewoon.
Toen we om kwart over 5 van het terrein af werden geschopt zijn we nog ff gaan doorzakken in de Duracell loods maar na een uurtje was de batterij toch echt leeg.
Moe maar voldaan rond half 7 gaan slapen.

Morgen volgt verslag van de zaterdag.

_________________
Witch part of no didn't u understand??


Top
   
PostPosted: 22 Aug 2008, 02:05 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
[quote="Schuimpie"]Morgen volgt verslag van de zaterdag.


Morgen...oh da's vandaag... kom maar op dan ;)

_________________
I love PoesUps!


Top
   
PostPosted: 25 Aug 2008, 21:04 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 06 Mar 2006, 09:11
Posts: 350
Location: Den Haag
voor mij was is tot nu toe het beste feest ooit...tering wat het ik genoten zeg.

bong ra, dj dab, diplo, sex pistols, erol alkan, pendulum, andy c.

_________________
Der Rhythmus ist ein Zwang


Top
   
PostPosted: 25 Aug 2008, 21:16 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
[quote="nick"]bong ra, dj dab, diplo

Wat een namen zeg, nog nooit van gehoord, wat draaien die? 8-)

Top
   
PostPosted: 25 Aug 2008, 22:16 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
Bong ra ken ik wel...


Top
   
PostPosted: 25 Aug 2008, 23:45 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 17 Jun 2005, 16:29
Posts: 78
Location: Den Haag
Diplo is zeer fijn!!!!

Oude CD bespreking: http://www.digg.be/articles.php?id=821
CD/muziek is in de trant van DJ Shadow....
Lowlands optreden van genoten!!!!
Luister ook Fabric Live 24 ( http://www.fabriclondon.com/label/relea ... =fl24/dip_ )


Top
   
PostPosted: 27 Aug 2008, 13:24 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 09 Nov 2005, 21:45
Posts: 41
Heeft ff geduurd maar bij deze de rest van mn Lowlands verslag.

Zaterdagochtend wakker geworden met lekker zonnetje.
Luchtbed uit de tent getrokken en maximaal gechilled.
Dit is toch wel het ideale Lowlands gevoel.
Camping die ontwaakt, zon dr bij en de avond/dag ervoor evalueren.
Verder lekker rustig wakker worden en vooral niet teveel doen.
Tegen uur of 1 lekker douchje gepakt om de dag echt te laten beginnen.

Daarna naar het terrein gegaan en hier en daar wat rondgekeken, niet echt optredens meegepakt maar gewoon overal btje gekeken.
Eind van de middag terug naar de camping en de drankvoorraad een flinke tik gegeven.
Rond 8 uur waren we weer op het terrein en zijn toen naar Digitalism gegaan, vetste optreden van het weekend, de tering wat ging het los hier.
Daarna meteen door naar de Alpha voor Underworld.
Optreden begon erg rustig, lekker opbouwen erg mooi.
Laatste half uur wat oude knallers en uiteraard ook Born Slippy, blijft mooi.
Hierna zijn we naar de Bravo gegaan en eigenlijk de hele nacht gebleven, achtereenvolgens;
Diplo, Modeselector en Miss Kitten.
Was wederom een erg geslaagde nacht.
Nog ff bij de tent gechilled en om 6 uur ging het lampje echt uit.

Zondag zelfde recept, easy aan wakker worden en lichaam btje rust gunnen na 3 dagen.
Na het douchen al vast wat spullen in de auto gedropt zodat we op maandag maar 1 x hoeven te lopen. Wat neem je een hoop zooi mee voor 4 dagen festival, echt niet normaal meer.

Vanaf uurtje of 4 wederom aanwezig op het festivalterrein en eerst gigantisch lekker gegeten en daarna gekeken naar MGMT, erg vet.
Toen werd de lucht opeens zwart en zou het weleens goed kunnen gaan regenen.
Geen zin om naar de camping te gaan dus lekker de Groove Tube ingedoken en gedanst op groovy beats. Toen de hemel openbrak was de tent binnen no-time vol. Alles mooi vanaf een podium kunnen volgen en me rot gelachen om de mensen die massaal gingen vluchten voor het weer. Na een uurtje was het droog en toen toch maar ff naar de camping gegaan. Laatste drank opgemaakt en tegen half 11 voor de laatste keer naar het terrein gegaan. Goed los gegaan op Joost van Bellen/ Die Count und die Sinden en als absoluut hoogtepunt van de dag Errol Alkan.
Jezus wat een feest was dat zeg. het complete interieur van het terrein ging de tent in, planten, lkiko's en picknicktafels, en de security liet het allemaal lekker op z'n beloop. Kijk zo kan het dus ook. tegen half 6 het terrein afgeschopt, de koek was op, dit was Lowlands.
Nog 1x bij de tent gechilled en tegen half 7 gaan pitten. Half 10 wakker geworden en de tent afgebroken en 0m 10 uur zatern we in de auto. Met pijn in mn hart weggegaan.
Tegen 12 uur thuis een compleet uitgeput maar met een gigantisch smile op de bank gaan liggen en voor de rest van de dag geen ene reet gedaan.

Dit was mn 6e Lowlands en wat mij beterft de beste, alles klopte gewoon.

Over minder dan n jaar mogen we weer en kijk dr nu al naar uit.

Ik ga nu mn feest winterslaap houden en kom dr ergens volgend voorjaar weer uit.

Ciao

_________________
Witch part of no didn't u understand??


Top
   
PostPosted: 27 Aug 2008, 16:52 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 18:12
Posts: 2121
waarom waarom hoor ik van iedereen hetzelfde verhaal dat dit DE vetste editie was... :x Volgend jaar heb ik al mijn ticket gereserveerd en hoop dat het kunsje weer geflikt wordt.

enne MGMT. vette shit ! vooral dat nummer electric feel. Het foute afternummer van 2008

_________________
Brabantse Nachtu !!


Top
   
PostPosted: 27 Aug 2008, 20:03 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 06 Mar 2006, 09:11
Posts: 350
Location: Den Haag
[quote="Partyhardy!"][quote="nick"]bong ra, dj dab, diplo

Wat een namen zeg, nog nooit van gehoord, wat draaien die? 8-)

bong ra draait snoeiharde en vaak spacende goa/breakcore.
dj dab draait heel vage muziek. hij stond daar muziek te maken met een gameboy en ondertussen ook nog tegelijk met zijn mond...zijn vooral hele harde en soms rustige trippy deuntjes. echt van die ruigoord lsd muziek.
diplo draait van alles en nog wat.....wat mij betreft was zijn set het muzikale hoogtepunt, en dan vooral de opening; god only knows van the beachboys in een of andere vette remix. sowieso een van mijn favoriete platen.

_________________
Der Rhythmus ist ein Zwang


Top
   
PostPosted: 29 Aug 2008, 11:29 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 31 Jul 2005, 16:02
Posts: 1577
Location: Amsterdam
Was dit jaar inderdaad weer een érg geslaagde editie :cool Ook al was het muzikaal gezien niet heel spannend, het was gewoon weer erg gezellig en relaxt. N.E.R.D. was cool, Hot Chip en Vive La Vete retecool en ook de 90's party op zaterdagnacht was weer ouderwets gezellig met eindelijk een barman die er wel wat van snapte (voor 20 man drinken halen en voor 40 man krijgen). Van Bong-ra en Promo snapte ik niet heel veel hoewel het er gigantisch druk was. Bong-ra was echt niet te volgen. Het klonk naar willekeurige hele harde en snelle herrie en Promo had meer breaks in z'n set dan er aan beats te horen waren. Tijdens de hoosbui op zondag stonden we gelukkig net in de Grolsch beugelbar en toen we buiten kwamen was het weer droog :cool Enige nadeel was de file op maandag. Rond 12 uur in de auto gestapt en om half drie weer thuis over een stukje van 16 kilometer...

_________________
Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 11 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 30 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma