It is currently 23 Jun 2024, 22:15

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
PostPosted: 10 Sep 2008, 13:42 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 26 Sep 2005, 13:09
Posts: 744
Location: Rotterdam
Ik ben dit weekend met 2 vrienden naar Londen geweest om een beetje de toerist uit te hangen en aan de pints te zitten in de pub. We gingen van zaterdag tot dinsdag en aangezien de 2 vrienden waarmee ik ging niet echt party-gangers zijn had ik niet het idee dat we ergens in een club zouden belanden. Maar goed, een avond voor vertrek ging ik toch nog even nadenken over de legandarische nacht met Danny Tenaglia in de Ministry of Sound 2 jaar geleden, en toen bedacht ik me dat ik toch wel heel erg graag een bezoekje wilde brengen aan de Fabric. Bleek dat de Fabric maar 1 metrostation van ons hostel verwijderd was, ideaal dus :cool

Zaterdagavond rond een uur of 12 aangekomen, volgens mij net voor de drukte. Meteen toen ik binnenkwam had ik al meteen de indruk: Wow. Stijl van de club vind ik echt zo stoer, alles in oud steen en toch ziet het er wel chique uit. Prijzen vielen ook wel mee, dus nog lekker wat biertjes kunnen nuttigen. Meteen maar even bij de eerste zaal gekeken, het was nog erg rustig en ik vroeg me af of dit wel de hoofdzaal was. Wel een vette dansvloer met balkon erboven, en het geluid was echt subliem....zo strak en zuiver. Daarna maar eens even een rondje gelopen, hele vette loungeplekken tussendoor waar je ook de muziek van de zalen hoort daar wat speakers....weet je meteen wat je mist.

Goed, wij door naar een andere zaal. Dit bleek dus room 2 te zijn, echter op dit moment was het daar 10x beter. Een lekker donker hol, met dat oude steen en ook hier een mega-goed geluid. Je zag ook echt overal boxen hangen. Publiek had het ook al helemaal naar zn zin. Ik heb geen idee wie hier heeft staan draaien maar het was echt 2 uur lang achter elkaar los en genieten.....2 vrienden waarmee ik was vonden het ook helemaal geweldig. Het gekke is dat ik in de eerste anderhalf uur geen een bekend nummer heb gehoord, en dat terwijl alles zo vet klonk. Combinatie van techhouse, techno en heel soms wat minimaal. Alles heel erg opzwepend en funky, helemaal mijn ding. Maar goed, ik snap er nog steeds niks van....heb aardig wat muziekkennis, maar herkende 0,0....alles wat die kerel draaide klapte er zo goed op, leek wel alsof ik me in een ander tijdperk bevond :lol 8-)

Na een tijdje toch maar weer terug naar de eerste zaal. Als ik eerlijk ben moet ik zeggen dat de sfeer hier wel wat minder was. Maar ook hier werd echt supervet gedraaid. Je voelde hier ook echt de muziek, niet alleen door het geluid maar ook door de biosonic dansvloer. Ik dacht dat ze gewoon een lading subwoofers dichtbij de grond hadden gezet, maar dit bleek dus een speciaal systeem te zijn ofzo (niet helemaal zeker?), maar je voelde de muziek dus door je voeten en onderbenen trillen 8-) . Het hele gebeuren ging tot 8 uur smorgens door. Damian Lazarus draaide van 5 tot 8, maar wij zijn maar rond een uurtje of half 4 terug gegaan, omdat we de volgende dag wel gewoon de toerist wilde gaan uithangen.

Al met al een superdikke avond gehad. Ik heb geen idee wat ik heb gehoord en wie er heeft gedraaid en dat gebeurt niet vaak, in een club wat absoluut de vetste club is waar ik ooit ben geweest :D. Misschien is de beleving ook zo positief omdat ik vantevoren helemaal niet had gedacht dat ik zaterdag in de Fabric zou staan. Maar absoluut een dikke aanrader en ik wil hier zeker nog een keer terug tijdens een goede club-avond (Y)

Zal proberen een paar filmpjes online te knallen, want heb wel wat ID's natuurlijk hehe.


Top
   
PostPosted: 10 Sep 2008, 14:56 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
Vet! Dat zijn de beste avonden, die waar je zonder verwachting heengaat! :cool

Ben er in februari ook , in London, met 'niet-partygangers'. Eens kijken of ik toch wat leuks mee kan pakken.

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 10 Sep 2008, 15:45 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Vet report en cool om te lezen. Doet me terug denken aan de Fabric avonden met Sasha en Digweed, beide gigantisch vette avonden :cool Precies wat jij ook schrijft, het geluid is daar zo lekker en zuiver dat maakt het compleet (Y)


Top
   
PostPosted: 10 Sep 2008, 17:45 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 18:12
Posts: 2121
yeah, dezelfde ervaring. één van de grote clubs der aarde ! Toch wel benieuwd welke dj nu heb meegemaakt :cool kan niet alleen aan het zuivere geluid hebben gelegen. Wellicht graig richards?

_________________
Brabantse Nachtu !!


Top
   
PostPosted: 10 Sep 2008, 18:21 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 26 Sep 2005, 13:09
Posts: 744
Location: Rotterdam
Jaa ik wil het eigenlijk ook wel weten haha. Craig Richards draaide volgens mij in zaal 1 als eerste. Helaas kan ik het ook niet meer terug vinden op de website wie er in zaal 2 draaide. Misschien maar eens een mail eruit gooien.
Of misschien het verhaal zo houden als dat het nu is :lol


Top
   
PostPosted: 10 Sep 2008, 18:24 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 21 Jun 2005, 10:56
Posts: 1155
Location: Rotterdam
Haha Remco, heerlijk report man! (Y)
Ik zat het met kippevel te lezen, brings back memories! :p


Top
   
PostPosted: 11 Sep 2008, 23:53 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 26 Sep 2005, 13:09
Posts: 744
Location: Rotterdam
Goed, hier nog wat ID's die ik graag zou willen weten. Bijna alles komt uit zaal 1 vroeg op de avond of later, in zaal 2 was ik meestal te druk bezig met uit mn dak gaan of het geluid van de filmpjes is gewoon te slecht. Dus helaas geen beelden waar iedereen compleet uit zn dak gaat, behalve de eerste dan misschien. Beeld is bagger omdat het gewoon superdonker was.

Om maar meteen te beginnen met een track uit zaal 2. Hier was het geluid wel okay omdat het een redelijk lange break was zonder al te veel lage tonen. Op deze manier ging het constant :cool . Superdikke plaat ook die ik echt moet weten:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cMl3RwgB2K8[/youtube]

Zaal 1:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yfQ-ANxPL-A[/youtube]

Hele bekende plaat volgens mij:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WO94IkFzOBU[/youtube]

Wat dieper plaatje:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hy456MepHQg[/youtube]

Een van de vetste platen van de avond, echt een verschrikkelijke bom :cool . Komt er op de video niet helemaal uit, maar die break was echt supervet, helemaal los toen de bass erin knalde......is ook wel te horen aan de kwaliteit:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=K3COwEVvJtI[/youtube]

Supermooie plaat, heel erg opzwepende track....ook zeker eentje die ik moet hebben. Hoop dat er iets van te maken is met die korte sample.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CXkbPXfgbIM[/youtube]


Ow en als er dus de volgende keer nog een stel GCers naar de Fabric gaan op een goede avond ben ik er zeker bij (Y)


Top
   
PostPosted: 12 Sep 2008, 00:08 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 31 Jul 2005, 16:02
Posts: 1577
Location: Amsterdam
Dat diepere plaatje herken ik wel. Kan alleen niet op de titel komen. Is echt een Steve Bug plaatje.

_________________
Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich


Top
   
PostPosted: 12 Sep 2008, 14:58 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 20 Dec 2005, 20:22
Posts: 622
Location: Den Haag
[quote="TranceFool"]

Een van de vetste platen van de avond, echt een verschrikkelijke bom :cool . Komt er op de video niet helemaal uit, maar die break was echt supervet, helemaal los toen de bass erin knalde......is ook wel te horen aan de kwaliteit:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=K3COwEVvJtI[/youtube]


Irritant!!!! zooo een bekende plaat, maar ik kan er niet opkomen...
Heb em al een tijdje en draaide em zelf ookaf en toe...wie o wie helpt even!

_________________
Dus.....


Top
   
PostPosted: 12 Sep 2008, 17:46 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 30 Apr 2007, 22:57
Posts: 1213
Location: Dorst, omg. Breda
Ik wilde zeggen Martin Buttrich - Cruise Control, maar dat is hem toch niet..

Lekker nutteloze post dus :p


Top
   
PostPosted: 21 Sep 2008, 22:58 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Sep 2007, 13:31
Posts: 138
Location: Etten Leur
[quote="Spenker"][quote="TranceFool"]

Een van de vetste platen van de avond, echt een verschrikkelijke bom :cool . Komt er op de video niet helemaal uit, maar die break was echt supervet, helemaal los toen de bass erin knalde......is ook wel te horen aan de kwaliteit:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=K3COwEVvJtI[/youtube]


Irritant!!!! zooo een bekende plaat, maar ik kan er niet opkomen...
Heb em al een tijdje en draaide em zelf ookaf en toe...wie o wie helpt even!

is dit niet "the girl you lost on cocaine" ..?

Top
   
PostPosted: 22 Sep 2008, 08:26 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 21:23
Posts: 270
Zo weet ik eindelijk een plaat hahaha, het is idd the girl you lost to cocaine, welke remix weet ik niet maar ik heb hem op een mijn laatste spinning cd gezet dus vandaar dat ik hem herkende :lol

_________________
------------
....RARE DAG!....
en rechts 2,3,4,5,6,7,8...


Top
   
PostPosted: 24 Sep 2008, 12:06 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 26 Sep 2005, 13:09
Posts: 744
Location: Rotterdam
Iemand anders die ik ken beweerde ook al dat het de Sander van Doorn remix was van The Girl You Lost To Cocaine, maar ik weet vrijwel zeker dat dat hem niet is. Tenzij er een edit is op de SvD remix. De synths hebben er inderdaad veel van weg, maar de rest van die track lijkt er totaal niet op; niet qua opbouw en er zaten ook totaal geen vocals in, net zo min als die 'rock-achtige' break. :\


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 13 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 43 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma