It is currently 28 Jun 2024, 08:44

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
PostPosted: 21 Sep 2008, 22:09 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 22:47
Posts: 2263
Location: Utrecht
Vrijdag was het dus tijd voor James Holden.....

Samen met Michiel Stoter met wie ik altijd de audioshack avonden in Apeldoorn organiseerde op de fiets naar de Helling, die in het donker toch iets minder makkelijk te vinden is dan ik dacht. De rij (rond 23:30) was niet erg lang en binnen 10 minuten waren we binnen. De portier vroeg nog of hij mijn ID mocht zien, dat deden ze vroeger toch echt niet toen ik 17 was en in de marcanti naar binnen mocht :p. Maar gelukkig ik mocht ook naar binnen bij de helling :roll De reden hiervoor was dat iedereen jonger dan 25 een polsbandje om moest. Tot op heden begrijp ik het nog steeds niet maar het schijnt iets met sterke drank te maken te hebben. Maar Harmen mocht zonder bandje naar binnen en kon zonder problemen baco's aan de bar bestellen :cool Voordeel is wel dat je precies kunt zien wie er jonger of ouder is dan 25.

Ik was nog niet eerder in de helling geweest maar je kunt het kwa grootte wel vergelijken met de oude zaal in de Melkweg. Geluid is redelijk, hard zat maar wel wat schel. 2562 had de eervolle taak om voor James op te warmen. De muziek die 2562 draait valt onder het genre "dubstep" dit is een mix van drum & bass en grime, niet zo snel als drum & bass maar toch nog best up tempo (140/145 bpm) en ik vond het voor 15 minuten ook best leuk maar daarna werd het echt te eentonig. Elke keer dezelfde wobbelbassline en het tempo lag echt hoog, + mijn stijve heupen :sleep kunnen niet fatsoenlijk een dansje bedenken op de muziek.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QKGQe5JaO5c[/youtube]
Klein dubstep voorbeeldje.

James Holden begon rond kwart voor 1 met zijn set en op dat moment was het aardig vol in de helling. Leuke mengeling van publiek:

De emo-housers
[img]http://lifeinservice.files.wordpress.com/2006/10/brian-emo-01.JPG[/img]

De mnml raver
[img]http://album.partyflock.nl/48138044.jpg[/img]

James Holden zit hier zelf een beetje tussen in volgens mij (soms vraag ik me ook af of hij wel wat kan zien, zijn haar hangt aardig voor zijn ogen)

Anyway dit in combi met de provinciaaltjes (zoals ik),kakkers, junks en ghb sletjes was het een gezellig mengelmoesje al zeg ik het zelf. De set van James was helaas van een wat minder niveau dan bijvoorbeeld in club 11, ontzettend mooie platen dat zeker maar verder vrij vlak gemixed en weinig lijn waarbij ik rond 3:00 het idee had al op de after van de after te zijn beland. Nog steeds hele mooie muziek maar niet voor op de dansvloer. Het jongetje dat op een stoeltje lag te slapen dacht daar net zo over. Aan zijn polsbandje te zien was hij jonger dan 25 mja dan is het ook best zwaar zo'n avond op alleen maar limonade vol te houden. Laatste half uurtje van James Holden was het beste van zijn hele set en Nuno Dos Santos die hem kwam aflossen wist gelukkig wel dat de after nog niet was begonnen en gaf eindelijk een beetje gas (Y)

Over het geheel gezien een leuke avond, mooie plaatjes gehoord en leuk publiek (jong aan het aantal polsbandjes te zien :lol :p ) maar niet een feest waar nog jaren over gesproken gaat worden (hoogstens een weekje op dit forum)[/img]


Top
   
PostPosted: 22 Sep 2008, 22:11 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 31 Jul 2005, 16:02
Posts: 1577
Location: Amsterdam
Wat een goed verslag Harmen :lol En wat een wazige drankregel :8o

_________________
Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich


Top
   
PostPosted: 23 Sep 2008, 07:10 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 19 Sep 2005, 19:03
Posts: 2622
Location: Amsterdam
Whaha mooi verslag. Ben het qua muziek helemaal met harmen eens, laatste half uur was duidelijk t beste, eerdere stukken kon ik ook niet inkomen, en ik snap ook al niet hoe james H kan zien wat hij mixt. Ook het polsbandjes systeem viel niet te snappen. Vooral niet omdat als je 'm af doet je dus ouder bent dan 25. Klopt niet. Mijn zusje was voor het eerst mee en die was al boos dat ze een polsbandje omkreeg, liep de hele avond te zeuren dat ze een witte wilde. Roze was stom. Vond ook de dubstep niet te doen, veel te zwaar. Werd er echt heel erg naar van en het moment dat james begon stemde me dan ook echt heel vrolijk. Verder vond ik juist ook de bassen de hele avond wat te zwaar waardoor je soms een monotone dreun kreeg van geluid. Gelukkig was ik met ongeveer 25 vriendjes en vriendinnetjes, en maakte dat veel goed. 't antirookbeleid kent nog steeds z'n nadelen, zeker nu de winter nadert, een kerel van 3voor12 schreef helemaal vrolijk mijn quote op in z'n kladblokje 'we missen heel james door al dat blowen'. Maargoed het was dus erg gezellig maar zeker niet heel bijzonder

Die kerel in z'n taxi op de foto is hilarisch, die reed daarin op sonnemondsterne rond de laatste ochtend, daar komt die foto vandaan ;)

_________________
Do you have any career regrets?

'Maybe if I had started to grow my hair earlier it would've been longer than Hernan's by now!'


Top
   
PostPosted: 23 Sep 2008, 08:47 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
hehe mooie review Harmen :lol


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 25 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma