Mijn Azië ervaringen zijn ietsje anders. Zit nu 3 dagen in Jakarta en vanaf de eerste minuut is het raak. Mijn vriendin heeft hier zeer veel vrienden en die 'zorgen' zeg maar heel erg goed voor ons. (wij ook voor hun als ze in Ams langs komen trouwens). Ik heb precies nog maar nul euro uitgegeven.
Telkens opgehaald door hun prive chauffeur in dikke Porche 4wd en uitgebouwde Mercedes e.d. Feestjes in clubs, maar dan net even anders. Prive zaaltjes waar alles aanwezig is (maar dan ook echt alles
)
Gister bijvoorbeeld naar Dragonfly waar David Morales draaide. Toch wel de meest exclusieve club in Jakarta. Moeilijk binnen komen, moeilijk om een membership card aan te vragen, tafels van 2000 euro waar constant 2 man bij staan om je te assisteren als je glas leeg raakt, flessen van honderden euro's, alles al meegemaakt. En dit doen ze gewoon meerdere keren per week. Om 3 uur wilde iedereen weg, dus 1 telefoontje en de chauffeur is er weer. Op naar de volgende club waar we ook weer zonder dat iemand iets vraagt of zegt naar binnen kunnen lopen. Deze ging om 5 uur dicht dus net te kort om de bestelde fles wodka op te krijgen. Een paar wilde nog door gaan, maar de clubs die dan nog open zijn wilde ze niet heen in hun toestand (toch uitkijken wie je tegen komt voor sommige mensen die te bekend zijn), dus naar een zaak die bestaat uit 10 zalen van 250 m2 op de 30ste verdieping. Zo'n prive ruimte kan je per direct af huren als je dus nog niet naar huis toe wil. Kost redelijk veel, maar dat interesseert ze echt niet. Dj booth aanwezig, dus we waren eerst langs ons hotel gegaan omdat ze er op stonden dat ik me cd's ging halen. Daar nog uren door gedraaid. Dit zijn de zalen waar in landen als dit alles gebeurd wat niet mag. Politie komt er nooit en als er iets mis gaat wordt alles snel recht gestreken voordat ze boven zijn.
Morgen vliegen we naar Sumatra waar het allemaal precies het tegenovergestelde zal zijn. Jungle, geen internet en zeker geen feesten !!!
wordt vervolgd...