It is currently 29 Sep 2024, 09:32

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1997 posts ]  Go to page Previous 183 84 85 86 87100 Next
Author Message
PostPosted: 15 Sep 2011, 21:58 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Ik weet dat dit geen rap/hip hop forum is, maar soms moet je gewoon je [url=http://www.youtube.com/watch?v=sGaTOxKX3bA]horizon verbreden[/url]. :D

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
PostPosted: 23 Sep 2011, 21:44 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 May 2006, 17:56
Posts: 3002
moet je nou eens kijken wat er nu weer op het web rond gaat.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lTx3G6h2xyA&feature=autoshare[/youtube] :o

_________________
"We MKN er een groot feest van!"
"MKN Like No One Can"


Top
   
PostPosted: 24 Sep 2011, 00:51 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Erg gaaf inderdaad! Postte ik reeds [url=http://forum.groovecollection.nl/viewtopic.php?f=3&t=71&p=107915&hilit=#p107915]hier[/url] :)

_________________
[url=http://djshawnfarrell.wordpress.com/]DJ Shawn Farrell Blog[/url]
[url=http://progressivehousemusic.wordpress.com/]Progresssive House Blog[/url]


Top
   
PostPosted: 06 Oct 2011, 09:44 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
WAT een goed stuk van Dijkshoorn..
http://www.nu.nl/column-donderdag/26340 ... -ziek.html
Werd hoog tijd dat de hysterie over die speech eens afgevlakt werd...allemachtig zeg... oh ja, en ook gevalletje jammer: NIEMAND die het nog heeft over waarom hij dit Kalf kreeg. Zijn hele prestatie in de film is gedegradeerd tot het nul nivo. Zal hij dit zelf nou niet enorm kut vinden?





Deze week werd duidelijk hoe geruisloos het kwaad zich in ons hoofd heeft genesteld. Dolblij zijn we met een Leuke Marokkaan. Door Nico Dijkshoorn.

Zelden heb ik zoveel mensen tegelijk horen melden dat ze sinds lang weer eens hadden gehuild. We hebben met zijn allen zitten huilen om een Marokkaan. En Marokkaan die een prijs won en sprak.

Ik hoef het u niet eens meer uit te leggen. Het moment zit al in ons collectief geheugen. De acteur Nasrdin Dchar, gekleed in een zwart pak met vlinderdasje, houdt het Gouden Kalf met één hand triomfantelijk omhoog.

Hij laat het aan Maxime Verhagen en Geert Wilders zien en zegt dan: ‘ik ben een Nederlander, ik ben heel trots met Marokkaans bloed, ik ben Moslim en ik heb een fokking Gouden Kalf in mijn hand.’ Daarna springt de zaal als één man juichend overeind.

Iedereen zal zich later herinneren waar hij was toen wij een Leuke Marokkaan vonden. Eentje met ouders, ouders die naar hem komen kijken als hij in het theater speelt. Een Marokkaan die zijn vrienden in het succes betrok. Daarom kwamen we met zijn allen juichend overeind. We zagen een Marokkaan die net zo was als wij. Eindelijk.

De speech is nu al de hele week op de televisie. Er wordt in talkshows over gesproken. Nasrdin Dchar was te gast bij Pauw en Witteman. Bij DWDD werd zijn speech geduid door verschillende Marokkanen. Iedereen vertelde hetzelfde verhaal. Het had gevoeld als een bevrijding. Veel Marokkanen legden uit dat ze de speech ook huilend hadden bekeken.

Daar begon ik te twijfelen. Ik weet wat ik voelde toen ik de speech voor het eerst op youtube zag. “Het is ze gelukt, Geert en Maxime.” Marokkanen gaan zich verdedigen. Zo ver hebben Geert en Maxime ze al, dat je aan Nederlanders wilt uitleggen dat Marokkanen ook een prijs kunnen winnen.

Ik vond de reactie van de mensen in de zaal en de speech van Nasrdin Dchar treurigmakend. Zijn woorden tonen maar een ding zonneklaar aan: het racisme zit veel dieper in onze samenleving dan we zelf durven toe te geven.

Als één man overeind te komen voor een man die het blijkbaar als een prestatie ziet om in dit land überhaupt een prijs te kunnen winnen, dat heeft iets vernietigend tragisch. Wie zo iets zegt voelt zich een Marokkaan en wie zo juicht voelt zich een Nederlander. Dat het gezegd werd en dat we hier zo hysterisch op reageerden maakte heel veel duidelijk.

Het zou juist zo prachtig zijn geweest als de afkomst van de acteur geen enkele rol had gespeeld. Als hij daar alleen maar als acteur had gestaan. Geert Wilders en Maxime, ze hebben hem in hun zak. Nooit zag ik iemand wanhopiger uitleggen wie hij was, terwijl het helemaal niet werd gevraagd.

We juichten omdat we onze Marokkanen graag zo zien. Als Ali B. Als Nasrdin Dchar. Leuke jongens, net gekleed die keurig werken voor hun geld. Ik zou het graag anders hebben gezien, maar wat ik daar tijdens de speech zag gebeuren stemde me verdrietig.

Geert zit blijkbaar definitief in ons hoofd. Nasrdin Dchar zei het zelf. Kijk eens Geert, ik ben een succesvolle Marokkaan. Zie je wel dat het kan. En volgende week zal Geert tijdens een spreekbeurt een uitgeschreven grapje maken over het woord fokking.

Ik vind het vreemd dat dit moment wordt gezien als een bevrijding. Maxime en Geert, als ze keken zullen ze hebben gelachen. Ze hebben het gezien: Het Kwaad zit diep in de hoofden van de gezonde Nederlanders. We zijn een volk geworden dat applaudisseert en huilt om wat eens doodnormaal was.

Twee dagen na zijn speech zat Nasrdin Dchar bij Pauw en Witteman en hij legde uit dat het belangrijkste gedeelte van zijn speech een heel ander stuk was. Dat was het gedeelte waarin hij ons uitlegde dat we het leven moeten leven alsof iedere dag de laatste kan zijn. Er uit halen wat er in zit.

Dat stelde mij dan weer gerust. Nasrdin Dchar was binnen een dag veranderd in Youp van ‘t Hek. Ik kwam niet juichend omhoog. Ik dacht: vertel dat aan iemand die in de rij staat bij de voedselbank. En ik dacht daar niet achteraan: Marokkaan.


Top
   
PostPosted: 06 Oct 2011, 09:59 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
(net verzonnen, misschien iets te vroeg?) :)

Steve Jobs: I-died


Top
   
PostPosted: 06 Oct 2011, 11:21 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
[quote="C-Jay"]WAT een goed stuk van Dijkshoorn....

+1 (Y)

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
PostPosted: 06 Oct 2011, 13:48 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 May 2006, 17:56
Posts: 3002
[quote="C-Jay"]WAT een goed stuk van Dijkshoorn..


Slecht kan je beter zeggen.

Wat een generalisatie.

Die dijskhoorn heeft het over 'We'
Hoe kan hij, een individueel persoon nou weten wat de meerderheid denkt. Ieder heeft zijn eigen menig over dingen. Het nadeel is dat de meeste mensen alles geloven wat ze horen of zien op tv of andere media.

Wat ik weet is dat de meeste Nederlanders snel een oordeel hebben over Marokkaanen. Waarom in godsnaam?

Iedereen is gelijk.

Ik kijk zonder die kaders en hokjes. Wat ik zie is een man die trots is op zijn prestatie en die waardering geeft aan zijn familie. Niks mis met dat.
Ik zou het presies ook zo doen.

_________________
"We MKN er een groot feest van!"
"MKN Like No One Can"


Top
   
PostPosted: 06 Oct 2011, 14:09 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[quote="C-Jay"](net verzonnen, misschien iets te vroeg?) :)

Steve Jobs: I-died

:hide

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
PostPosted: 06 Oct 2011, 14:35 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
Ook grappig: je zegt in 1 zin dat Dijkshoorn generaliseert en niet kan weten wat de meerderheid denkt ...en je balt je vuistje...

Vervolgens zeg je direct daarna: Het nadeel is dat de meeste mensen alles geloven wat ze horen of zien op tv of andere media.

Dude, je doet precies hetzelfde. :)


Top
   
PostPosted: 06 Oct 2011, 15:32 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 09 Aug 2006, 21:50
Posts: 1104
Location: Delft
[quote="MKN"]Wat ik weet is dat de meeste Nederlanders snel een oordeel hebben over Marokkaanen.

:)

[quote="MKN"]Wat ik zie is een man die trots is op zijn prestatie en die waardering geeft aan zijn familie. Niks mis met dat.
Dat zie ik ook, maar dat is niet de kern van het artikel MKN. Nog een keer goed lezen. :)

_________________
Nothing ventured, something lost.


Top
   
PostPosted: 06 Oct 2011, 18:26 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 May 2006, 17:56
Posts: 3002
c-jay en lion. lol :lol

_________________
"We MKN er een groot feest van!"
"MKN Like No One Can"


Top
   
PostPosted: 06 Oct 2011, 18:29 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 27 Jan 2006, 20:55
Posts: 1484
Location: Hoogvliet
[quote="Paulus de Kalebouter"][quote="C-Jay"]WAT een goed stuk van Dijkshoorn....

+1 (Y)


+2 (Y)

Top
   
PostPosted: 06 Oct 2011, 19:45 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
Goeie column idd (Y)

_________________
I love PoesUps!


Top
   
PostPosted: 06 Oct 2011, 22:14 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
[quote="MKN"]Die dijskhoorn heeft het over 'We'

[quote="MKN"]Wat ik weet is dat de meeste Nederlanders snel een oordeel hebben over Marokkaanen.
'We' = de meeste Nederlanders, Edwin?

Ik vraag me nu eigenlijk best wel af wat ik had gedaan als ik daar zat. Zou ik zijn blijven zitten met n soortgelijk gedachtengoed als Dijkshoorn of was ik ook klappend opgesprongen?

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
PostPosted: 06 Oct 2011, 23:12 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
Voordeel van schrijven over iets is, dat je er over na kan denken....
Als er geapplaudisseerd wordt zijn "we" vaak aapjes...

_________________
I love PoesUps!


Top
   
PostPosted: 07 Oct 2011, 10:37 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Juist. :)

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
PostPosted: 07 Oct 2011, 10:53 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
Benieuwd of MKN de boel nog eens goed en zonder vooroordelen heeft gelezen. :) Want hij mist de volledige strekking... MKN, EERST nog een keer dat filmpje goed bekijken en dan nogmaals Dijkshoorn lezen.. :hat


Top
   
PostPosted: 07 Oct 2011, 11:57 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Wie wist dat Sven Väth samen met Miss Kitten n nummertje heeft "gemaakt"?
Ik niet iig. Tot nú dan. :)
Voilá.....

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BVtHTFWcjYA&feature=related[/youtube]

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
PostPosted: 07 Oct 2011, 13:31 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
Iemand dit al gelezen, gezien, gehoord?
http://www.ad.nl/ad/nl/5601/TV-Radio/ar ... isie.dhtml

geweldig!!!!!!!!!!!!!!!

lezen, en dit filmpje kijken als je het nog niet weet..

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4Y_XjMGjBtk&feature=player_embedded[/youtube]


Top
   
PostPosted: 07 Oct 2011, 13:44 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Perceptie is realiteit.

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1997 posts ]  Go to page Previous 183 84 85 86 87100 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 59 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma