It is currently 25 Sep 2024, 11:21

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 28 Nov 2005, 12:08 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jul 2005, 23:57
Posts: 373
Location: Haarlem
hou ook wel van wat classics in een set, maar ik luister net als onno meer voor de nieuwe tunes :) Naar oude sets luister ik weinig, want ook mijn muzieksmaak is veranderd: anders zat ik nu armin sets te luisteren... liever niet.... met oude prog mixen heb ik dan ook niet veel...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 28 Nov 2005, 12:19 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 08:44
Posts: 509
Location: Rotterdam
Ik ga altijd voor goed!

Tuurlijk heb ik nieuwe platen nog om bv het draaien an sich leuk te houden maar ik kan heel erg genieten van oude mixen (hoewel niet allemaal).

Zo heb ik een Mix the House mixje uit ´93 ofzo en die is nog ZO ONTZETTEND goed, mooi, lekker, bevredigend.

Daarbij vind ik dat als je het verleden uit het oog verliest je ook nooit echte waardering voor het heden kan hebben.

_________________
Don't believe the hype! It's a sequel!


Top
   
 Post subject: Ik ga ook voor goed
PostPosted: 29 Nov 2005, 22:27 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 02 Oct 2005, 12:35
Posts: 2670
Location: @ Home
Persoonlijk ga ik ook voor goede platen. Ik vind de laatste tijd dat er
maar weinig goede producties uitkomen qua mijn smaak.
Dus goed is dus eigenlijk een relatief begrip. Heb genoeg platen
die ik persoonlijk goed vind, maar die andere helemaal niks vinden.
Ik vind alleen de electro kant van progressive niet zo mijn ding.

_________________
Eenieder die vecht voor de toekomst, leeft er nu al in.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 30 Nov 2005, 00:07 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 19 Sep 2005, 22:53
Posts: 43
Location: utrecht nederland
als iets oud is en het is al zovaak gedraait is dat het verveelt, zoals deepdish -  dan zet ik het niet meer aan. als het oud en leuk is zoals gu 25 luister ik daar nog best vaak naar, zo luister ik naar alle gu's.

als ik dingen zoek geld het zelfde, ik vind het niet erg als een track heel oud is maar als iedereen die track al te vaak heeft gehoort dan dan doe ik nix ermee.

ik had het laatst met ro over dat door beaetport en alle andere mp3 sites heel veel mensen setjes met ongeveer dezelfde tracks inelkaar knutselt. iedereen kan makkelijk luisteren en makkelijk het goede vinden en er is geen limiet op een track. Zo word het allemaal heel saai als iedereen het nieuwste gebruikt.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 30 Nov 2005, 01:26 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 18 Sep 2005, 23:54
Posts: 1655
Location: Haarlem
[quote]Ik zit er nog niet zo heel lang in  


Dat heb ik ook, dus ik luister nog regelmatig mn GU's en renaissance albums. de cd's die ik op prog gebied heb gekocht waren min of meer de eerste aanraking met progressive (airdrawndagger 2002). Dan vind ik het echt wel lekker als een dj een nummer van een van die cd's draait. Want eerlijk gezegd herken ik vaak 2 of 3 nr's op een avond (en meestal weet ik dan nog niet eens de titel!  :lol  )

Maar ik kan me ook wel bij Partyhardy aansluiten dat als je er al een tijdje in zit, dat je liever wat nieuws hoort. Ik kan me best voorstellen dat je een classic dan alleen maar vervelend vind.

Top
   
PostPosted: 30 Nov 2005, 19:19 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 02 Oct 2005, 12:35
Posts: 2670
Location: @ Home
Ik ben nieuwsgierig naar welke classic de mensen dan niet meer willen horen.

Volgens mij ligt het er meer aan hoe er naar een classic wordt toegewerkt in een
DJ set.

Neem nou als voorbeeld

Speedy J met Pepper een plaat uit 92, ik zou gewoonweg kippevel krijgen als
deze plaat wordt gedraaid. Ook nu klinkt deze plaat echt niet gedateerd.
En zo heb ik nog wel meerdere tracks die vooruitstrevend zijn en altijd zullen
blijven.

Dus roept u maar wel classic echt overhypt is!!!!

_________________
Eenieder die vecht voor de toekomst, leeft er nu al in.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 30 Nov 2005, 20:41 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 22:19
Posts: 536
Location: Amsterdam
Cafe del Mar - Energy 52

Ofzoiets. Daar zijn teveel remakes en edits van

_________________
...Geen gespreks voor het huwelijk!...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 30 Nov 2005, 21:03 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
Goed boven nieuw... btw sommige oude platen die ik vroeger er niet tussen kreeg werke soms nu juist wel met mijn huidige smaak...

de truc op een feest is een goede miz van herkenbare dingen en daar de nieuwe dingen tussen stoppen en een classic op zn tijd is ok


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 30 Nov 2005, 21:25 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 02 Oct 2005, 12:35
Posts: 2670
Location: @ Home
@ Mistik kun je dan niet eens even een mooi boarder mixje maken met
deze combinatie.
Een oude Fresh Fruit erin of een oude work mocht je die in je bezit hebben.

Ben namelijk erg nieuwsgierig geworden.

Mocht een andere zich ook geroepen voelen, dan houd ik me natuurlijk
van harte aanbevolen.

_________________
Eenieder die vecht voor de toekomst, leeft er nu al in.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 01 Dec 2005, 00:13 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
[quote="AAD"]ik had het laatst met ro over dat door beaetport en alle andere mp3 sites heel veel mensen setjes met ongeveer dezelfde tracks inelkaar knutselt. iedereen kan makkelijk luisteren en makkelijk het goede vinden en er is geen limiet op een track. Zo word het allemaal heel saai als iedereen het nieuwste gebruikt.


Er komen juist super veel vette nieuwe dingen uit. Zie niet in waarom iedereen dan dezelfde zou draaien? Minimaal 20 tracks per week. Veel daarvan worden nooit opgepikt dus ben het totaal niet met je eens...

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 01 Dec 2005, 01:01 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 31 Jul 2005, 16:02
Posts: 1577
Location: Amsterdam
[quote="Partyhardy!"][quote="AAD"]ik had het laatst met ro over dat door beaetport en alle andere mp3 sites heel veel mensen setjes met ongeveer dezelfde tracks inelkaar knutselt. iedereen kan makkelijk luisteren en makkelijk het goede vinden en er is geen limiet op een track. Zo word het allemaal heel saai als iedereen het nieuwste gebruikt.


Er komen juist super veel vette nieuwe dingen uit. Zie niet in waarom iedereen dan dezelfde zou draaien? Minimaal 20 tracks per week. Veel daarvan worden nooit opgepikt dus ben het totaal niet met je eens...

x2! D'r staan zo ongelooflijk veel tracks op die site dat het erg makkelijk is om een setje in elkaar te draaien dat verschilt van de rest. Het lijkt me dus eerder aan de fantasie van de dj's te liggen dat al die setjes op elkaar lijken. Puur copy-stijl.

_________________
Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 02 Dec 2005, 14:50 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
[quote="Djeebie"]x2! D'r staan zo ongelooflijk veel tracks op die site dat het erg makkelijk is om een setje in elkaar te draaien dat verschilt van de rest. Het lijkt me dus eerder aan de fantasie van de dj's te liggen dat al die setjes op elkaar lijken. Puur copy-stijl.


Precies. En in het trancegenre lijken inderdaad enorm veel setjes op elkaar maar bij progressive juist niet. Zowel de grote namen als de kleinere hebben vaak hun eigen stijl :cool

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 02 Dec 2005, 15:03 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
Vind het een beetje bull, want niet IEDERE dj kan een compleet andere set draaien.
En waarom is nieuw goed? Draait een DJ 10 onbekende platen, maar zijn die platen compleet bagger, dan is het nog klote. Dus het is maar hoe je de nuance legt. Goed in de eerste plaats, nieuw is dan 'mooi meegenomen'. Dus er treedt hier denk ik ook wat spraakverwarring op.

Plus, in sommige genres weet je totaal niet wat nieuw/oud is. Voor mij zijn sommige technoplaten maybe heel nieuw, maar dat is omdat je ze niet kent. Dus is wat je niet kent ook 'nieuw', of is het puur 'wat net is uitgekomen'.

Minimaal 20 tracks per week, dat is heel leuk. Maar op een gegeven moment wil je alsmaar nieuwer, alsmaar sneller ben je dan uitgekeken op een track. Wat de mensen hier op het forum 2 weken laten pas eens horen (omdat je toevallig op een leuke ftp oid zit waar je toevallig alels snel hebt) is voor die personen dan al weer oud.

Ach, uiteindelijk valt er over smaak niet te twisten. Muziek is voor mij tijdloos, smaak daarbij ook. Eens een vette plaat, altijd een vette plaat.

*500ste post alert*

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 47 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma