It is currently 15 Nov 2024, 17:02

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
 Post subject: Partyflock is down...
PostPosted: 06 Jan 2006, 20:43 
GrooveCollector
GrooveCollector

Voor diegenen die het nog niet gemerkt hadden: Partyflock is down.
In tegenstelling tot alle andere roddels op de verschillende fora, is dit te danken aan een technisch mankement. Server kapot, backup draaide ook door etc etc.

Wat ik het mooie vind, is dat dit wel degelijk een kleine impact heeft op housend-internettend Nederland. Overal op andere sites zie mensen ineens meer posten.

Dit stond op 3voor12.nl
[quote]Partyflock.nl, de grootste online dance community van Nederland, ligt al vijf dagen plat. Op de homepage verschijnt de volgende melding: "Het doet ons enorm verdriet te moeten melden dat we nog altijd niet online kunnen komen. Wij zijn blij dat onze medewerkers zoveel steunbetuigingen mogen ontvangen. We doen ons uiterste best en hopen na het weekend meer nieuws te hebben." Paniek voor de meer dan 120.000 leden, die nu elders hun digitale heil moeten zoeken.

Er komt een aanzienlijke druk op andere dancefora te liggen. Herderloos en beroofd van haar stal struint de dakloze feestkudde het internet af, op zoek naar virtuele genegenheid. Phono.nl is de grootste uitwijkbasis voor de Flockers. In het speciaal aangemaakte Partyflock Opvangtehuis-topic uiten zij hun ongenoegen over het instorten van de site. "M'n fucking hele digitale sociale leven valt aan duigen nu", verzucht de een. "Dit is echt cold turkey afkicken zo begin 2006", kermt de ander. Wilde geruchten doen de ronde, over financiële problemen en boze servers. Niemand begrijpt wat er precies aan de hand is en velen vrezen voor een definitief einde van hun geliefde website.

Frans, op Partyflock bekend als Franzelare, is een van de initiatiefnemers. Hij zweert 3VOOR12 dat de problemen louter van technische aard zijn: "Onze problemen begonnen al in het weekeinde, en breidden zich langzaam uit. De site is zo groot, dat het ontzettend lang duurt voordat de angel eruit is gehaald. En we willen niet online gaan, voordat alle fouten gevonden zijn." Een moeilijke taak voor een stel vrijwilligers, die het runnen van de site als nevenactiviteit zien. Franzelare: "Tot overmaat van ramp is één van de twee enige permanente medewerkers met vakantie." Franzelare hoopt dat de site op maandag weer online komt: "In het weekeinde hebben we tenminste de tijd om ons op de problemen te storten."

Partyflock werd een paar jaren terug door Thomas van Gulick en wat studievrienden opgericht. In het begin lieten zij hun school, de Universiteit van Twente, de website hosten. Maar anderhalf jaar geleden studeerde Van Gulick af. Toen moest Partyflock op zoek naar adverteerders om de hosting te betalen. Met een ledenbestand van meer dan 120.000 en zo'n 80 miljoen pageviews per maand was daar wel een mouw aan te passen. De beheerders van Partyflock plaatsten voortaan banners op de homepage en stuurden per Personal Message advertenties naar alle leden. Dat genereert nu al anderhalf jaar genoeg geld om de site zonder al te veel problemen draaiende te houden. De zeventig vrijwilligers doen de rest.

De website is niet alleen voor recreatieve gebruikers van belang. Feestorganisaties en andere professionelen gebruiken de website als graadmeter voor hun publiek. Daan Spoek, danceboeker van Mojo, bezoekt de site minstens twee keer per week om te peilen hoe bepaalde feesten lopen. "De grafieken geven precies weer hoeveel Partyflockers naar een bepaald feest gaan, hoe de man/ vrouw verhouding ligt, wat hun gemiddelde leeftijd is en uit welke woonplaats ze komen. Dat is erg handig om te weten", vindt Spoek. "Bovendien kun je onder het kopje Waardering na een feest precies zien hoe het publiek je evenement heeft beleefd."

Ook kun je als bezoeker aangeven wie je favoriete artiest is. Aan het aantal fans kan een organisator precies zien hoe populair een deejay is. Organisator Rocco Veenboer van Awakenings schijnt zelfs eens geopperd te hebben de betaling van zijn deejays af te stemmen naar zijn het aantal Partyflockfans dat hij heeft: één euro per fan. Een plan dat misschien niet voor uitvoering vatbaar is, maar wel de waarde van de site voor dansend Nederland weergeeft. Nu maar hopen dat Partyflock.nl snel weer op rolletjes loopt.

Waar ik me aan kan ergeren, is dat mensen roepen " Als ze maar niet hierheen komen... en allemaal van die flauwe grappen gaan maken. Maar toch heeft iedereen het erover, en zegt men 'dat de agenda toch wel handig is'. Er zit inderdaad een debiele club mensen op PF, maar die heb je overal. Relatief wat groter misschien omdat er op PF veel liefhebbers van de hardere stijlen zijn. Maar jij en ik zitten er ook, en nog meer dan 100.000 man. Maarja, de meeste mensen denken ook niet na voordat ze domme dingen roepen. Oke, maybe ben ik niet objectief, omdat ik er ook wel eens werk, maar ik vind het nog steeds een prestatie wat daar allemaal neer is gezet. Ontzettend functionele site, meer dan 120.000 leden....en allemaal door een team vrijwilligers.

[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]

Post subject:
PostPosted: 06 Jan 2006, 20:49 
120000?  :o

Post subject:
PostPosted: 06 Jan 2006, 21:17 
Site Admin
Site Admin

muziek 20%
gemiddelde leeftijd: 18

ik zit niet op Partyflock en voor de agenda (al dan niet in je persoonlijke) hoef je er ook niet te zitten.
Die paar feestjes die je per maand bezoek weet je toch wel als je op de betere muziekfora zit.

Post subject:
PostPosted: 06 Jan 2006, 21:33 
GrooveCollector
GrooveCollector

Ik heb er niets van gemerkt (ik zit niet bij die 120.000) behalve dan dat ik ook het stukje van 3voor 12 heb gelezen.

Post subject:
PostPosted: 06 Jan 2006, 21:51 
GrooveCollector
GrooveCollector

[quote="Jerry"]muziek 20%
gemiddelde leeftijd: 18

ik zit niet op Partyflock en voor de agenda (al dan niet in je persoonlijke) hoef je er ook niet te zitten.
Die paar feestjes die je per maand bezoek weet je toch wel als je op de betere muziekfora zit.

Nou, als er een feest als earth is of een Everybody heb je toch 200+ man van Partyflock die dat feest bezoeken, gemiddelde leeftijd 24. Ja er zit veel hardcore volk en ja dat is het domme volk, maarja, dat hou je toch. Zie het als een afspiegeling van de NLse samenleving, aangezien ze zoveel leden hebben. Daarom ben ik ook heel blij met dit forum ;)

Maar de agenda blijf ik handig vinden.

[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]

Post subject:
PostPosted: 06 Jan 2006, 22:20 
Site Admin
Site Admin

ik snap wel wat je bedoelt, maar hoeveel van die 200 man zetten gewoon dat ze er heen gaan, omdat ze daar toevallig al jaren geleden zich aangemeld hadden, terwijl ze waarschijnlijk allang via andere kanalen hadden gezien dat er een Earth was. Ik bedoel, als die site er niet was. Hoeveel van die 200 zouden dan niet weten dat er Earth was en dus niet aanwezig zijn ?

Post subject:
PostPosted: 06 Jan 2006, 22:59 
GrooveCollector
GrooveCollector

Party-wat????

:p

Post subject:
PostPosted: 07 Jan 2006, 00:54 
GrooveCollector
GrooveCollector

[quote]Ja er zit veel hardcore volk en ja dat is het domme volk.

:|

Het zijn gewoon allemaal birgerlijke birgers! :roll

Post subject:
PostPosted: 07 Jan 2006, 01:44 
GrooveCollector
GrooveCollector

Ik moet zeggen dat dit zo ongeveer het enige forum is waar ik niet geregistreerd ben. Lees er wel vaak de nieuwsberichten, maar minimaal 70 procent gaat over hakkie en takkie feestjes, dus dat boeit zowiezo al niet...

Post subject:
PostPosted: 07 Jan 2006, 02:26 
GrooveCollector
GrooveCollector

Ik ben er ook geregged en gebruik idd de Agenda
die is fucking ideaal

Ik was laatst ook bezig met oude feestjes er inzetten zodat ik kan zien wat ik in het verleden allemaal heb bezocht
Vind ik mooi om later nog is terug te zien (als ik oud ben :roll)
Mis wel heel veel feestjes nog, maar heb dus al wel weer een redelijk lijstje weer opgebouwd... Maarruh ken geen andere online party agenda die zo compleet is en makkelijk bij te houden dus ik gebruik hem ook erg graag
Voor de rest doe ik eigenlijk niet veel op pf... ohja ook beetje favo dj's en vriendjes bijhouden he dat staat ook tof :)

Post subject:
PostPosted: 07 Jan 2006, 10:43 
GrooveCollector
GrooveCollector

[quote="Jerry"]ik snap wel wat je bedoelt, maar hoeveel van die 200 man zetten gewoon dat ze er heen gaan, omdat ze daar toevallig al jaren geleden zich aangemeld hadden, terwijl ze waarschijnlijk allang via andere kanalen hadden gezien dat er een Earth was. Ik bedoel, als die site er niet was. Hoeveel van die 200 zouden dan niet weten dat er Earth was en dus niet aanwezig zijn ?

Daar heb je ook weer helemaal gelijk in :)
Toch blijf ik het handig vinden om te zien waar je favo DJ's draaien, waar je 'vrienden' heengaan etc.

Post subject:
PostPosted: 07 Jan 2006, 11:16 
GrooveCollector
GrooveCollector

Als we eerlijk zijn zit die site gewoon goed inelkaar ! Zon beetje alles is aanelkaar gekoppeld en door de sobere uitstraling blijft het overzichtelijk. Ik snap best dat het 1 van de meest bezochte dans pagina's is. Jammer van die debiele club, maar wat is +- 300 man op 12000 geregristreerde bezoekers. Maar waarom geen duidelijkheid geven over de rede dat de site down is? op deze manier breng je de geruchten/roddel molen alleen maar meer op gang  :rolleyes

Post subject:
PostPosted: 07 Jan 2006, 11:16 
Site Admin
Site Admin

ik had het over GEMIDDELDE leeftijd van 18
in beide jullie voorbeelden kom je met wat mensen die aanzienlijk ouder zijn

Kan je na gaan hoe oud de jongste is :p

Post subject:
PostPosted: 07 Jan 2006, 11:33 
GrooveCollector
GrooveCollector

De reden? Dichtgetimmerd door Job Cohen; bij een huiszoeking op de site bleken er 2 members drugs op zak te hebben. Site was al eerder gewaarschuwd na het vinden van verborgen teksten van Jihaad-hakkers in de foto-sectie......

Post subject:
PostPosted: 07 Jan 2006, 12:23 
GrooveCollector
GrooveCollector

[quote="Jerry"]ik had het over GEMIDDELDE leeftijd van 18
in beide jullie voorbeelden kom je met wat mensen die aanzienlijk ouder zijn

Kan je na gaan hoe oud de jongste is :p

of de oudste  :lol  :lol  :lol

Post subject:
PostPosted: 07 Jan 2006, 12:51 
GrooveCollector
GrooveCollector

Als je het gemiddelde omhoog wil krikken naar 19 zul je toch minstens 27518 moeten zijn, doubleus. :roll En tegen die tijd zijn er NOG jongere members op partyflock, dus dan moet je weer ouder zijn, enz. enz. enz. Gelukkig nieuwjaar!

Post subject:
PostPosted: 07 Jan 2006, 12:54 
Moderator
Moderator

die photogallery is ook geweldig  :\  :\

Post subject:
PostPosted: 07 Jan 2006, 12:58 
GrooveCollector
GrooveCollector

[quote="Bartk"]Als we eerlijk zijn zit die site gewoon goed inelkaar ! Zon beetje alles is aanelkaar gekoppeld en door de sobere uitstraling blijft het overzichtelijk. Ik snap best dat het 1 van de meest bezochte dans pagina's is. Jammer van die debiele club, maar wat is  +- 300 man op 12000 geregristreerde bezoekers. Maar waarom geen duidelijkheid geven over de rede dat de site down is? op deze manier breng je de geruchten/roddel molen alleen maar meer op gang  :rolleyes

Maak dat 3000 op de 120.000. Je vergeet een 0.

Er is duidelijkheid, er is echt een technisch probleem. Geloof me nou, ik werk daar en ken het bestuur daar echt wel. Technisch probleem, backup kapot etc.

[quote="we are ieee"]De reden? Dichtgetimmerd door Job Cohen; bij een huiszoeking op de site bleken er 2 members drugs op zak te hebben. Site was al eerder gewaarschuwd na het vinden van verborgen teksten van Jihaad-hakkers in de foto-sectie......

LoL, vast :D

Post subject:
PostPosted: 07 Jan 2006, 13:04 
GrooveCollector
GrooveCollector

[quote="SnuggLe"]Er is duidelijkheid, er is echt een technisch probleem. Geloof me nou, ik werk daar en ken het bestuur daar echt wel. Technisch probleem, backup kapot etc.

Ik geloof er niks van! :roll  :lol

Post subject:
PostPosted: 07 Jan 2006, 13:34 
GrooveCollector
GrooveCollector

Precies....hier zijn duistere dingen gaande.....in de wandelgangen op internet spreekt men van een vijandige overname door een niet nader te noemen kwaliteitsboard uit de progressive scene.......

Post new topic  Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+01:00